Viimehetken vinkit!

Kuinka selviytyä ensimmäisestä retkestä Thaimaahan ja myös sen jälkeisestä elämästä Suomessa? Vastauksia kysymyksiin, vinkkejä, tapaetikettiä sekä mukavaa jutustelua. Tätä aluetta voivat lukea kaikki, kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Tilac, Modet

Avatar
HeidiJohanna
Viestit: 14
Liittynyt: 18.4.2005 13:27
Paikkakunta: Vantaa

Viimehetken vinkit!

Viesti Kirjoittaja HeidiJohanna »

Huh, huomenna se lähtö on!! Arvatkaa vaan onko joku täällä ihan intopinkeenä :smt026 :smt041

Kohti Bangkokia siis kello 23.35 Finskin lennolla ja takaisin vasta 5.10!! Aaahhh, loma loma loma loma loma!!

Matkamme siis kertauksen vuoksi on seuraavanlainen:

Bangkok 2yötä - Koh Chang 5yötä - Koh Mak 7yötä - Bangkok 3yötä


Suunnitelmissa olisi Bangkokissa menomatkalla pistää teetätykseen/katsastaa räätäli joka tekisi miehelle puvun ja minulle jakun. Sunnuntaina ajattelimme piipahtaa, eli kierrellä koko päivän, Chatughakin viikonlopputorilla.

Koh Changilla haluaisimme vuokrata mopot ja kierrellä siellä täällä ja fantti-safari olis tosi jees.

Koh Makilla sitten vaan lepäillään ja otetaan arskaa. Ja toki häämatkalle tyypillisesti :smt008 :smt007 Hieronta olisi tosi jees, vaikka joka päivä... Istuma työ, istumatyö :smt011

Tulomatkalla Bangkokista olisi tarkoitus shopata kenkiä, kenkiä, kenkiä :smt005 Ja vähän kaikkea muutakin, vaatteita jos löydän, laukkuja, silmälasit, lompakko, jotain nättiä paperia kiitoskortteihin... Mitä kaikkea sieltä nyt löytääkään :wink:

:smt028Yritämme löytää sopivaa syötävää, jotain joka ei ole liian tulista.
:smt028Muistamme välttää jääpaloja
:smt028Varomme taskuvarkaita ahtaissa ihmisiä täydessä olevissa paikoissa, ja muutenkin
:smt028Emme ota liikaa tavaraa mukaan, muutama rääsy ja kamera latureineen taitaa olla ne tärkeimmät. Hammasharjoista shampooseen ja rantaläpykköihin löytyy varmasti sieltä.

:smt028 Vaihdamme rahaa siellä ja Visa vinkuu jos tarve :smt004

:smt028 Muistamme kuumuudessa juoda tarpeeksi

Muita vinkkejä?? Ja miten tämän jännityksen saa laantumaan :smt025
Avatar
MauKhang
Raketti-insinööri
Viestit: 28619
Liittynyt: 15.12.2003 12:01
Paikkakunta: Singhapore

Viesti Kirjoittaja MauKhang »

Mopovuokraamojahan Koh Changilla riittää.
Ehdottomasti paras länsiruokapaikka mitä itse Koh Changilta löysin oli Kai Bae Beachillä oleva saksalainen Kai Bae Marina.
Sijaitsee sen kylänraitin loppupäässä sisämaan puolella vastapäätä
Kai Bae Hut Resortin tienhaaraa.
Kun taas menee sinne Kai Bae Hut Resortin rantaan siellä on sukelluspuoti mistä voi ostaa snorklausreissuja ja kaikenlaista varustetta myös.
Näyttivät kauppaavan noita norsusafareita myös, mutta niitäkin saa melkein joka putiikista siellä.
Ainakin yksi elefanttileiri sijaitsee jonkin matkaa ennen tuota Kai Bae Beachiä, joku ? Elephant Camp se oli nimeltään..

tämä nyt ainakaan ei ole sossukyylien syytä
Avatar
Flassi
Kiinalainen
Viestit: 4677
Liittynyt: 14.1.2004 14:17
Paikkakunta: Ulvila

Viesti Kirjoittaja Flassi »

mahtavaa että joku osaa käyttää värejä, oli kiva lukea tuota tekstiä. lisää tämmöisiä.

Hyvää matkaa
18x vuodesta 2004
-Spede-
Majatalon Spede
Viestit: 9625
Liittynyt: 26.12.2003 0:22
Paikkakunta: Vantaa

Re: Viimehetken vinkit!

Viesti Kirjoittaja -Spede- »

HeidiJohanna kirjoitti: Suunnitelmissa olisi Bangkokissa menomatkalla pistää teetätykseen/katsastaa räätäli joka tekisi miehelle puvun ja minulle jakun.
Se puku kannattaa teettää jossain muualla, missä olette pidempään. Pukua pitää nimittäin käydä noin 5 kertaa sovittamassa, ei se niin mene et antaa mitat ja hakee valmiin puvun myöhemmin.
HeidiJohanna kirjoitti: Tulomatkalla Bangkokista olisi tarkoitus shopata kenkiä, kenkiä, kenkiä :smt005 Ja vähän kaikkea muutakin, vaatteita jos löydän, laukkuja, silmälasit, lompakko, jotain nättiä paperia kiitoskortteihin... Mitä kaikkea sieltä nyt löytääkään :wink:
Tuore aviomies on varmasti matkan tästä osasta innoissaan... :D Allekirjoittanut muuten käytti makutuomarina vaimolleen ollessaan aina seuraavanlaista taktiikkaa: Ekasta sovitettavaasta vaatekappaleesta totesin jotain et: emmä oikeen tiedä...
tokasta: No tää on jo paljo parempi. (ja kiinnostunutta teeskennellen viel et) oliks tääl viel jotain muuta? Kolmatta rättiä (oli se mikä vaan) kehuin vuolaasti parhaaksi ja että peppukin näyttää sen kanssa hyvältä.. Niinpä kaupasta päästiin ulos kohtuullisessa ajassa. :-D
HeidiJohanna kirjoitti: :smt028Muistamme välttää jääpaloja
Miksi niitä pitää välttää? Jääpalat ovat hyviä ja ne pitävät juomat kylminä.
HeidiJohanna kirjoitti: Muita vinkkejä?? Ja miten tämän jännityksen saa laantumaan :smt025
Käytä palstan hakutoimintoa. Moni muukin on täällä suunnitellut häämatkaansa.
Reipas känni auttaa matkakuumeeseen. nim. Koneeseen mennessä pyydetyn suoraan-kävely-testin suorittanut. Silloin vähän jännitti....
***Kirjoittaja tunnustaa olevansa herkkä mies.***
-Spede-
Majatalon Spede
Viestit: 9625
Liittynyt: 26.12.2003 0:22
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja -Spede- »

flassi kirjoitti:mahtavaa että joku osaa käyttää värejä, oli kiva lukea tuota tekstiä. lisää tämmöisiä.

Hyvää matkaa
Tää väri ei kyl ollu mun selkeälukuinensuosikki, mut muuten piristävää..
***Kirjoittaja tunnustaa olevansa herkkä mies.***
Avatar
longi
Kukkakeppi
Viestit: 1916
Liittynyt: 14.7.2004 20:08
Paikkakunta: Lpr

Viesti Kirjoittaja longi »

Ja miten tämän jännityksen saa laantumaan
Tähän ei auta kuin syvä tajuttomuudentila :smt015
Olette menossa paikkaan, josta ei ole paluuta entiseen, ilman vaurioita sielunelämään :smt060
Hyvää matkaa 8)
Takaisin miesten mitoissa
juhapena

Viesti Kirjoittaja juhapena »

teetä puku changilla ja valehtele poislähtöpäivä -2 päivää niin eivät voi jättää viimetinkaan. siellä on vielä lousiison ja tuskin on räätäleillä tekemistä. whaitsandin pohjoispäässä on hotelli-ravintola jonka nimi on heli`s kitchen. omistajanainen on suomeapuhuva ja antaa varmaan vihjeen räätälistä.
Avatar
longi
Kukkakeppi
Viestit: 1916
Liittynyt: 14.7.2004 20:08
Paikkakunta: Lpr

Viesti Kirjoittaja longi »

Nii siintä puvun teettämisestä. Suosittelen kyllä Bkk:ssa teettämistä. Minulla on sellainen kutina, että on halvempaa Bkk:ssa. Ei kannata kuiteskaan hätäisesti teettää, vaan laitatte homman vireille heti, kerkee käydä sovittamassa pari kertaa ja viette homman loppuun kun palaatte. Sovitte vaan etumaksun suuruudesta ja aikataulusta. Ei tartte sitten raahailla pukua ympäri Thaimaata :wink:
Takaisin miesten mitoissa
salojo
Viestit: 183
Liittynyt: 25.2.2004 14:44

Viesti Kirjoittaja salojo »

Hypätkää jonain iltana Changilla lavataksin kyytiin ja menkää Bai Lan -aluella olevaan saunaan. (kuskit kyllä tietävät). Aivan ihana paikka, tosi makee juttu. Suosittelen lämpimästi. Paras ajankohta on mielestäni juuri ennen auringonlaskua. Silloin vielä näkee mihin on tullut ja siellä on tosi hienoa istuksia pimeän aikaan.
Avatar
mikrobitti
Viestit: 3829
Liittynyt: 11.10.2004 21:10
Paikkakunta: Espoo

Re: Viimehetken vinkit!

Viesti Kirjoittaja mikrobitti »

HeidiJohanna kirjoitti:Tulomatkalla Bangkokista olisi tarkoitus shopata kenkiä, kenkiä, kenkiä
Ja vähän kaikkea muutakin, vaatteita jos löydän, laukkuja, silmälasit, lompakko, jotain nättiä paperia kiitoskortteihin...

Muita vinkkejä??
Ainakin sellainen vinkki, että päästä tuore aviomies pälkähästä ja jätä se vaikka Shukhumvitille Gulliver'siin juomaan kaljaa ja katseleen urheilua sillä välin kun kiertelet kenkiä katsomassa...

Ei me miehet ihan oikeasti tykätä kiertää päivätolkulla etsimässä naiselle kenkiä ja vaatteita...paitsi tätä osastoa http://www.victoriassecret.com :oops:

Omasta mielestäni Thaimaan lomaa ei kannata pyhittää ostoksien tekemiseen, vaan päättää mahdollisimman pitkälle etukäteen mitä sieltä hankkii ja sitten hoitaa ostoshommat yhtenä tai max. kahtena iltana pois. Lopun aikaa voi relata, nauttia, zillata ja tietysti :smt058
Avatar
Kuki
paha porvari
Viestit: 3740
Liittynyt: 5.8.2004 22:44
Paikkakunta: eira

Re: Viimehetken vinkit!

Viesti Kirjoittaja Kuki »

pbe kirjoitti: Ei me miehet ihan oikeasti tykätä kiertää päivätolkulla etsimässä naiselle kenkiä ja vaatteita...paitsi tätä osastoa http://www.victoriassecret.com :oops:
Todellisuudessa mainettaan huonompi kauppa :roll:
Köyhälle kaikki on kallista.
kkk
Viestit: 121
Liittynyt: 17.12.2003 11:21

Re: Viimehetken vinkit!

Viesti Kirjoittaja kkk »

[quote="HeidiJohanna"]Huh, huomenna se lähtö on!! Arvatkaa vaan onko joku täällä ihan intopinkeenä :smt026 :smt041

Kohti Bangkokia siis kello 23.35 Finskin lennolla ja takaisin vasta 5.10!! Aaahhh, loma loma loma loma loma!!



Samassa koneessa ollaan, mutta miksite tulette niin aikaisin takaisin Suomen pimeään syksyyn???? Meikäläinen sentään on kokonaisen vuorokauden kauemmin Thaimaan lämmössä.

Saatetaan muuten olla jopa päivän tai pari samaan aikaan Koh Changilla. sillä 4yötä ensin BKK ja sitten jonnekkin 2-3 yötä ja sitten Koh Changille 4-5 yötä, ja sitten jonnekkin muualla.
Kyllä reissu aina kotiolot voittaa!
Avatar
BangkokBoy
Up to you
Viestit: 2762
Liittynyt: 17.12.2003 6:58
Paikkakunta: Nonthaburi

Re: Viimehetken vinkit!

Viesti Kirjoittaja BangkokBoy »

HeidiJohanna kirjoitti:Suunnitelmissa olisi Bangkokissa menomatkalla pistää teetätykseen/katsastaa räätäli joka tekisi miehelle puvun ja minulle jakun.
Suosittelen lampimasti omaa ja koko kaveripiirini hoviraatalia eli herra Pinkya. Pinky Tailor -puoti sijaitsee Mahatun Plaza -nimisella paikalla, Skytrain-pysakki Ploen Chit (E2). Siita King Power Duty Free -kaupan vasempaa sivustaa eteenpain niin peralla nakyy Pinky. Reilut hinnat (esim. pukukankaissa hinnat esilla hyllyissa joten ei tarvitse miettia etta pissataanko turistia linssiin) ja ammattitaitoista tyota.

Miki67 on sen verran hieno mies etta han kokeilee pukujaan 5 kertaa, mutta useimmat tavalliset taatelintallaajat tyytyvat 2 sovituskertaan, ja niiden aikataulusta kylla paasee varmaan Pinkyn kanssa sopimukseen.
Muistamme välttää jääpaloja
Ei tarvitse, tama on mun mielesta joidenkin matkaoppaiden ylivarovainen neuvo. Kylla niita uskaltaa kayttaa, ne on juomavedesta tehtyja eika vesijohtovedesta, joka paikassa.

Oikein hyvaa lomaa teille!
Avatar
HeidiJohanna
Viestit: 14
Liittynyt: 18.4.2005 13:27
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja HeidiJohanna »

Hip hei, täällähän on kivasti vastauksia, jopa mun värivalinnoista :smt043

Huh, mistäköhän sitä aloittaisi!

MauKhangille kiitos ruokapaikkavinkistä, pitää pistää korvantaakse, koska voipi hyvin olla että me jotka emme ikuna ole thai-ruokaa maistaneet tulemme kaipaamaan myös jotain vaihtelua 19päivän aikana. Snorkalusta emme varmaan lähde harrastamaan, mies kun on niin herkkä suustaan, että suukappale aiheuttaa oksennusreaktion välittömästi :smt120
Mutta putouksille olisi kiva päästä ja fantti-reissulle ehdottomasti.

flassille kiitos!

Miki67 Ajattelimme että teetämme puvut osissa, eli siis ekana päivänä alustavat tilauksen tekeminen, kankaan valinta ja alustavat mitat. Sitten seuraavana päivänä jos tarvii niin sovitus. Ja sitten kun tulemme takaisin niin loput sovituksista. Näin ei tosiaan tarvitse raahata pukua ympäri saaria :smt047 Aivan kuten longi suositteli.

Ja uskokaa tai älkää, mies tykkää olla mukana kun minä shoppailen, Nykissäkin kauniisti kulki kaupasta kauppaan. Johtuu ehkä siitä että en ole mikään himo-shoppaaja ja silleen rennosti otan koko ajan. Tosiaan alko-juomaa joka väliin ja istuskelua kahviloissa niin kyllä se on ihan nautittavaa. Ja illalla sitten monen monituisen juoman jälkeen kaikki ostettava näyttää kivalta :smt037

juhapena Kiitos vinkistä! :smt023

salojo Sauna?? Suomalainen Sauna?? Ohoh! Toi tosiaan voisi olla kokeilemisen arvoista! Kiitti vinkistä! :smt039

pbe Ei ole tarkoituskaan shoppailla kuin vähän vaan... Sunnuntaina menomatkalla sinne torille ja sitten tulomatkalla sen mitä jaksaa. Changilla ja varsinkin Makilla päätoimenkuva on kuitenkin auringon ja toistemme palvominen :smt049 :smt060 :smt049
Ja saarilla ollaan kuitenkin yhteensä se 12päivää reissusta.
Onhan tämä sentään honeymoon!

Kuki Ollaan kyllä (kerrankin) ihan samaa mieltä asiasta, yliarvostettu rättikauppa :smt019

kkk No kun noi työt, työt, työt painaa päälle ja lomapäivät kuluvat loppuun harmillisen nopsaan. Vaikka uskon kyllä että etätyöksi menee torstai ja perjantai :smt040
Tulehan ihmeessä morjestamaan jos meitit näät. Päällä pitäisi olla paidat jossa lukee "kauan naineet, just vihitty" ja selkäpuolella vielä tekstit "Husband/wife" joten pitäisi tunnistaa. Mies pitkä ja tumma, minä tummalla rokkitukalla varustettu paatintappi. Vai pitäiskö vielä laittaa huntu päähän?? :smt044

BangkokBoy Kiitos vinkistä, tuon osoitteen olenkin jo ottanut ylös jostain toisesta topikista. Eli suunnitelmissa oli tätä räätäliä käyttää ainakin jos löydämme :smt101

Kaikille tajuttomuutta suositteleville: Olen yhä töissä ja huomennakin vielä, niin että ihan kauheesti en voi ruveta itseäni rentouttamaan :smt030

Hakutoimintoa olen käyttänyt, ja paljon olen oppinutkin...Ja kirjoja on tullut luettua. Mutta sellaiset tämä-on-se-vinkki-joka-tarvitset on vaikea seuloa tästä suunnattomasta viestien määrästä.

Jääpalojen tosiaan olen kuullut, monestakin eri paikasta, aiheuttavan vatsanväänteitä :smt017

Ja onhan se niin että lukemalla ja tietoa haalimalla voi avittaa matkaa, mutta paikan päällä sitä vasta huomaa mitä vinkeistä tarvitsee. Välimatkat, kommunikaatio, viihtyminen, tekemisen halu, inspis riippuu niin monesta tekijästä.

Mutta jänskättää ihan hirveesti!! *tärisee* :smt026
Avatar
pak wan
Mr Khiiniau
Viestit: 6633
Liittynyt: 24.3.2004 13:52

Viesti Kirjoittaja pak wan »

ei jääpaloja kanarialta Thaimaaseen tuoda :wink:



kyllä lähes aina jääpalat ovat ihan tehdas tuotteita
puhtoisista vesistä tehtyjä.

ja jos eivät olekaan niin en itse ainakaan missään takahikiälläkään
ole saanut kakkatauteja vaikka aina on oluen sekaankin niitä oikein
lapattu.

jopa siinä määrin että enää ei riso että silmänsä kun kääntää pois
on olut lasi pullollaan jäitä. vesi bisse uppoaa hyvin 50c lämmössä :P

-pak wan
Viimeksi muokannut pak wan, 15.9.2005 14:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
longi
Kukkakeppi
Viestit: 1916
Liittynyt: 14.7.2004 20:08
Paikkakunta: Lpr

Viesti Kirjoittaja longi »

Pari vinkkiä lisää. Ilmastoinnin kanssa kannattaa olla tarkkana, ettei vilustuta itseään. Toinen liittyy noihin jääpaloihin, kyllä niitä minunkin mielestä uskaltaa käyttää, mutta ei niin paljoa, että saisi kurkun kipeäksi. Ei ole mukavaa sairastella honeymoonilla :wink:

Ps. Hauskat painatukset teidän paidoissa :smt043 :smt040
Takaisin miesten mitoissa
epsilon
Viestit: 486
Liittynyt: 22.12.2003 14:05

Viesti Kirjoittaja epsilon »

HeidiJohanna tunnut sen verran eläväiseltä, että et viikkoa makilla kestä.
Ei mitään tekemistä paitsi tietysti sitä. :-D
Avatar
mikrobitti
Viestit: 3829
Liittynyt: 11.10.2004 21:10
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja mikrobitti »

Ollaan kyllä (kerrankin) ihan samaa mieltä asiasta, yliarvostettu rättikauppa
Sanottakoon, että mun pointti ei ollu tuo nimenomainen kauppa vaan tuon tyyppiset osastot kaupoissa/tavarataloissa. :-)

Se on minun mielestä vähän (turhaa?) saivartelua, että kuka tykkää mistäkin merkistä.
Avatar
Timis
Viestit: 1006
Liittynyt: 15.12.2003 22:01
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Timis »

Koh Makin länsipuolelta löytyy kolme-neljä kilometriä pitkä autioranta. Voi ottaa arskaa nakuna, jos siltä tuntuu. Ei kiinosta paikallisia eikä saaren poliisia (1kpl).
Ranta alkaa suurinpiirtein Cococape Resortin laidalta.

Hauskaa matkaa !


Kuva
Avatar
HeidiJohanna
Viestit: 14
Liittynyt: 18.4.2005 13:27
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja HeidiJohanna »

Kikati kik ja lokiti lok teitin jutuille :smt081

pak wan Syökäämme, eikun siis juokamme siis jääpaloja oikein sytämen kyllyydestä :smt016
Ei kun siis ei ihan liikaa kuitenkaan, kuten longi neuvoi. Ja kiitos kehuista, paidat on hauskat ja saaneet paljon huomiota :smt045

epsilon Sitäpä sitä \:D/ Kyllä mä uskon kestäväni rauhallisemmassakin paikassa... ainakin mä luulen :smt047

pbe Täh?? Ei nyt jummartanut? Olen ihan pihalla, eli på piha :smt104 :smt091 Ja alusvaatteita ei taira meikälaisen mitoille löytyä... "Mahtava peräsin ja pulleat purjeet" :smt082 Nimimerkillä: kokoa 80DD
Ja musta kaikki saa olla ihan niin merkkiuskollisia tai -uskottomia kuin lysti on!

Timis Kiitos vinkistä, koluamme varamaan saaren 7päivässä ristiin rastiin.

Ihana kuva, haluu tahtoo tonne ja HETI! :smt004
tresta
Viestit: 21
Liittynyt: 29.5.2004 22:14
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja tresta »

Heh, sen verran taitaa HeidiJohanna olla innostusta ilmassa, että koska samassa koneessa ollaan, niin kyllä mielenkiinnolla seuraan miten maltat sen 10 tunnin lennon malttaa pysyä penkissä :D
Avatar
Antero
Päänyrveli
Viestit: 3551
Liittynyt: 16.12.2003 8:21

Viesti Kirjoittaja Antero »

Pitkällisten tieteellisten tutkimusteni :wink: jälkeen olen sitä mieltä, että jääpalat eivät aiheuta mahavaivoja vaan kylmät juomat. Kun makaat polilla mahataudissa niin kaikki juoma mikä siellä annetaan on "taskulämmintä" ja myös poislähtiessä ohjeena on välttää kylmiä juomia.

Summasummarum: jääpalat ovat vältettäviä, koska ne jäähdyttävät juomia :)
Avatar
Kari69
Viestit: 4806
Liittynyt: 16.12.2003 9:54
Paikkakunta: Rusko

Viesti Kirjoittaja Kari69 »

HeidiJohanna kirjoitti:Ja uskokaa tai älkää, mies tykkää olla mukana kun minä shoppailen,

Uskon toki,
Nimimerkillä: kokoa 80DD

minäkin tykkäisin :roll:
Avatar
Ihaa
Viestit: 122
Liittynyt: 4.1.2005 21:19

Viesti Kirjoittaja Ihaa »

Onpa virkistävää lukea tekstiäsi, HeidiJohanna :D

Nauttikaa lomastanne ja toisistanne!
Tehkää sitä, mikä tuntuu mukavalle ja siinä hetkessä sopivalle.
Mitä se sitten onkaan.... 8)

Kerrothan reissunne tapahtumista omalla mukavalla tyylilläsi!
Avatar
Kaahari
Master Trucker
Viestit: 1934
Liittynyt: 20.9.2004 20:52
Paikkakunta: Pöytyä

Viesti Kirjoittaja Kaahari »

Parhaimpia viesti ketjuja mitä olen lukenut, rento meininki ja silti paljon asiaa :lol:
Vastaa Viestiin