"Just one" eli nainen yksin matkalla

Kuinka selviytyä ensimmäisestä retkestä Thaimaahan ja myös sen jälkeisestä elämästä Suomessa? Vastauksia kysymyksiin, vinkkejä, tapaetikettiä sekä mukavaa jutustelua. Tätä aluetta voivat lukea kaikki, kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Tilac, Modet

nallepuh
Viestit: 12
Liittynyt: 26.7.2004 14:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja nallepuh »

Kiitoksia rohkaisuista! :D Varmasti lähden vielä lähiaikoina Thaimaaseenkin reissaamaan (luultavasti yksin), mutta seuraava reissu (parin kk:n päästä) suuntautuu Meksikoon, koska sain sinne matkaseuraa. :) (Sorry, ei sais varmaan mainostaa muita kuin Thaimaan reissuja täällä ;) ) Mutta tämän vuoden puolella varmaan vielä sinnekin!
9876
Viestit: 6
Liittynyt: 1.2.2005 19:03

Viesti Kirjoittaja 9876 »

Itse tulin n. viikko sitten kahden viikon lomalta Thaimaan Phuketista ja kova ikävä jäi. Kaipaan niitä iloisia ihania ihmisiä, lämpöä ja ilmastoa ja ruokia, KAIKKEA. :cry: :smt007

Aluksi kyllä olin aika peloissani matkasta, tsunamin ja ihmisten puheiden liikenteestä takia, mutta paikanpäällä pelko katosi täysin. :D
Liikenne oli kyllä vilkasta, mutta vinkkinä jos tienylitys kauhistuttaa niin se onnistuu hyvin kun menee samaan aikaan kun paikallisetkin. Ja välillä tien toisella puolellakin viitottiin, että "nyt kannattaa tulla!" 8) Kerran vain tuli hypättyä mopon eteen, mutta tajusi kyllä hidastaa.

Mielestäni oikein hyvin voi lähteä yksin Thaimaaseen. Ihmiset on erittäin auttavaisia ja jos jotenkin pääsisi vaikka eksymään, pääsee helposti ja varmasti halvalla tuktukilla takaisin. :-) Eksyminen ainakin onnistuu minulta, kun on suuntavaisto sen verran huono, että pää menee pyörälle. :oops:
On kyllä mielestäni aivan turvallista liikkua yksin.

Että saako olla rauhassa? Thaimiehet oli jatkuvasti ainakin täälläpäin kimpussa. Aina kadulla pysäytettiin ja ulkonäköä kehuttiin maastataivaisiin ja kyseltiin kaikkea mahdollista. Tuli niitä rakkauden tunnustuksiakin. :lol: Useat nappasi kädestä kiinni, eikä meinannut päästää menemään. Ja kädellekin suudeltiin. :smt060 Jos kohdallesi käy samoin, en usko, että se kuitenkaan erityisemmin häiritsee. 8)

Ihanaa matkaa! :smt039
Avatar
Kuvatar
Viestit: 157
Liittynyt: 15.12.2004 12:55

Viesti Kirjoittaja Kuvatar »

Useat nappasi kädestä kiinni, eikä meinannut päästää menemään
Tuohon olisi varmaankin joku kohtelias Thai-kielinen lause paikallaan. :roll: Miten sanotaan :"Olen onnellisesti naimisissa, mieheni odottaa minua".
Kaikki, paitsi matkustaminen on turhaa.
9876
Viestit: 6
Liittynyt: 1.2.2005 19:03

Viesti Kirjoittaja 9876 »

Hmm.. ei siis mitenkään kovasti puristaneet, että olisi itseään täytynyt irti riuhtoa tms. Jos näin olisi ollut niin tuo olisi varmaan tarpeen. :roll:
Ihan vain piteli kädestä loppuun asti kiinni, kunnes oli "pakko" irrottaa. O:)
Avatar
BangkokBoy
Up to you
Viestit: 2762
Liittynyt: 17.12.2003 6:58
Paikkakunta: Nonthaburi

Viesti Kirjoittaja BangkokBoy »

Kuvatar kirjoitti:Tuohon olisi varmaankin joku kohtelias Thai-kielinen lause paikallaan. :roll: Miten sanotaan :"Olen onnellisesti naimisissa, mieheni odottaa minua".
täng-ngaan lääu kha = olen jo naimisissa
mii fään lääu kha = minulla on jo poikaystava

Kumpi tahansa noista riittää sellaisenaan.

Olen vahan yllattynytkin siita etta 9876 on saanut noinkin suorasukaista huomiota osakseen, luulin etta thai-miehet olisivat yleensa hieman arkoja lahestymaan ulkomaalaisia naisia. Ja kasisuudelmat nyt eivat kuulu thai-kulttuuriin ollenkaan joten taisi olla phuketin paikalliset casanovat liikenteessa jotka eivat olleet ihan ensimmaista kertaa noilla asioilla :wink:
Viimeksi muokannut BangkokBoy, 8.3.2005 10:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
sammy77
Puoluejuoma
Viestit: 2675
Liittynyt: 5.2.2005 12:05
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja sammy77 »

Tai sitten kyseessä ovat olleet Intian sekaset räätälikauppiaat. Ainakin olen nähnyt että suutelevat kädelle ohikulkevia naisturisteja.
9876
Viestit: 6
Liittynyt: 1.2.2005 19:03

Viesti Kirjoittaja 9876 »

Ei ei, kyllä ne nuoria (ja vähän vanhempiakin :D) thaimiehiä oli. :wink: Eikä noita thaimaalaisia kädelle suutelijoita ollutkaan kuin vain 2 tapausta.
Kyllä nyt sen verran osaa katsoa onko ihminen thaimaalainen, vai intialainen tms. 8)

Nuo intialaiset/nepalilaiset yms. kiersin jo kaukaa. :roll:
Sinnikkäitä tapauksia, eihän ne mitään välitä lopettaa kun itsellään on kuusin kappalein tyttöystäviä.
Nuo tunnistaa jo kaukaa siitäkin, että hokevat: "Terve terve" "Mitä kuuluu kukkuluuruu?" ..ja se ulkonäkö.
Näitä ei tosiaan voi sekottaa thaimaalaisiin.

Ihan yleisesti ottaen jokainen thaimies kyllä hymyili ja tervehti iloisesti. Kai se on niin ihmisestä kiinni, ketä uskaltaa lähestyä. En tiedä vaikuttaa pienikokoisuus tähän lähestymisasiaan. :roll: No käytös nyt varmasti vaikuttaa eniten. :-)

Niin ja lisättäköön vielä, että tuo kädestä tervehtimis-juttu kävi aina vain saman paikan ohi kulkiessa, missä oli nuoria thaipoikia pitämässä ravintolaa. Sitten kun yksi tervehti kädestä, teki samoin muutkin. Että mistään tavasta ei varmaan olekaan kyse. Ja siinä tervehtiessä ei meinattu päästää menemään vaan yksi jo halusi tavata myöhemminkin ja muutenkin halusivat kysellä kaikkea. :)
Vastaa Viestiin