"Just one" eli nainen yksin matkalla

Kuinka selviytyä ensimmäisestä retkestä Thaimaahan ja myös sen jälkeisestä elämästä Suomessa? Vastauksia kysymyksiin, vinkkejä, tapaetikettiä sekä mukavaa jutustelua. Tätä aluetta voivat lukea kaikki, kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Tilac, Modet

Susanna
Viestit: 105
Liittynyt: 20.12.2003 16:30

"Just one" eli nainen yksin matkalla

Viesti Kirjoittaja Susanna »

Puoli vuotta sitten kyselin tällä palstalla neuvoja/kommentteja yksin matkustavalle naiselle. Vastauksia tuli, mutta suurin osa miehiltä. Ei oikein sitä infoa , mitä silloin itse odotin. Mutta nyt minä itse osaan kommentoida asiaa henk.kohtaisesti!

Matkustaminen yksin on helppoa, sujuvaa, en todellakaan uskonut että niin helppoa. Naista ei pääsääntöisesti etelä Euroopan tyyliin lähennellä, saat olla rauhassa. En itse yrittänyt mitenkään flirtata kenenkään kanssa, joten en osaa sanoa, miten käy, jos itse ottaa sen aktiivisemman roolin.

Ihmiset auttavat sinua jopa siinä määrin, että alkaa tuntua, että olet jotenkin "vajavainen" tai avuton. Esim. lähdin Phuket Townin satamasta Saradasta AoNangiin. Pikkubussi haki hotellilta, bussi tuli täyteen, mutta minä olin ainut "just one". Perillä eräs pariskunta ryntäsi ekana ulos kysymään Lantalle lauttaa; eivät saaneet vastausta kuskilta. Minä kysyin " AoNang?". Mies kysyi "Just one?" ja sormi pystyssä ( etu). Nyökkäys aiheutti sen, että muille sanottiin, että " Wait" ja minut vietiin seuraavalle miehelle. Joka taas toisti just onenin ja AoNang ja kirjoitti minulle uuden lipun ja iski rintapieleen kyltin "AoNang". Mies vei minut seuraavalle, ,joka selitti minulle että mikä lautta ( oli se viimeinen eli 3. rivistä), ja joku nappasi sitten laukkuni ja minä seurasin laukkumiestä. Pitää olla aika kokenut matkailija, jos tässä systeemissä pääsee väärään lauttaan.

Mutta.... Sanoisin, että jos lähdet todella yksin ja varsinkin ilman pakettimatkan turvaa, niin sinun on pärjättävä ensinnäkin itsesi kanssa ja toisekseen oltava sujut ympäristön kanssa. Jälkimmäinen tarkoittaa sitä, että on pystyttävä liikkumaan vieraassa paikassa, pimeällä, vilkkaalla torilla etc siten, että et anna itsestäsi pelokasta kuvaa. Pystyttävä luontevasti syömään yksin ravintolapöydässä, kun muut ovat seurueita. Olet sujut, soljuva, sopeutunut tilanteessa. Tämä ei ole sukupuoleen liittyvä asia, on miehiäkin, joista näkyi "pallohukassa" ilme esim ChiangMain yömarkkinoilla. Sopeutuminen ei ehkä onnistu ekalla Aasian reissulla, mutta ajan kanssa, joillakin ei ehkä koskaan. Tämä sopeutuminen tekee tilanteen sinulle itsellesi miellyttävämmäksi, et stressaa vieraista asioita, epävarmuudesta, joka on kuitenkin koko ajan läsnä.

Sinun on myös pystyttävä nauramaan itsellesi: sinä olet se iso, valkoinen tai punainen, kömpelö, väärin käyttäytyvä. Mutta kun annat pienen hymyn ko tilanteessa, saat sen hymynä tai nauruna takaisin. Nöyryys on myös yksi elementti. Jos lähdet sillä asenteella, että "minä tyttö se olen Euroopasta, Suomesta ja minullapa on paljon rahaa ja minä olen maksava asiakas", niin voi olla vaikeaa.

Palvellaanko miehiä ja naisia erilailla ? Kyllä. Farangmies on potentiaalinen "muu" asiakas, nainen harvemmin. Mutta toisaaltaan yksin olevaa naista voidaan painostaa esim kauppaan, räätäliin hyvinkin aktiivisesti. Ja kaikkia tarjouksia, huutoja perään ei kannata ottaa henk.kohtaisesti. Opettele olemaan ottamatta katsekontaktia kauppiaisiin kaduilla kävellessä, vähentää huomattavasti kaupustelua.

Luulisin, että nainen, joka todella miettii lähtöä yksin, tietää ja hallitsee nämä asiat. Ja osaa pukeutua asiallisesti.
Sinusta tulee "just one", tavallaan sukupuoleton olento, joka saa huomiota, mutta hänestä huolehditaan ja kuitenkin annetaan se oma rauha.

Enjoy!

Susanna
hii o hoi
Viestit: 250
Liittynyt: 19.12.2003 8:25

Viesti Kirjoittaja hii o hoi »

'
Oikeat ohjeet tiiviissä muodossa. Upea yhteenveto ja päätös kivalle matkajutulle.

Kiitos, Susanna. Matkusta taas pian ja kerro meille. Nautimme kanssasi.

.
rostme
Viestit: 4
Liittynyt: 10.3.2004 13:21

Viesti Kirjoittaja rostme »

Kiitos Susanna neuvoista!

Enää viikko matkaan :D Se on vain pakettimatka (Ao Nang) mutta ajattelin hieman myös seikkailla yksikseni. Katsoo nyt mihin rahkeet kestää ja miltä tuntuu. Hienoa kuitenkin, että sain kuulla matkastasti.

Merja
Avatar
BlackMike
ATM
Viestit: 19209
Liittynyt: 15.12.2003 11:23

Viesti Kirjoittaja BlackMike »

Mukavaa tarinaa Susanna, iso kiitos matkaraporteista ja tästä opastavasta viestistä. Kirjoituksesi on siitä hyvä, että se pätee melkeinpä joka maahan matkaavalle. Turha ylpeys on parempi jättää kotiin, suuntasipa reissullansa minne tahansa, myös kun muistaa, että toiseen maahan mennään vieraaksi, niin joka asiaa ei tarvitse arvostella, osoittaa sormella tai jopa paheksua näyttävästi.

Kulttuurit ovat erilaisia, joten pienikin vaivannäkö varmasti maksaa itsensä takaisin reissulla jos edes hieman tutustuu maahan, sen historiaan ja kulttuuriin etukäteen, mahdollisesti jopa opiskelee muutaman sanan paikallista kieltä, esimerkiksi tervehtiminen sekä kiittäminen.

Hymyilemisen lisääminen meille suomalaisille ei myöskään olisi pahasta! :D
Avatar
Lasse
Pohjois-Thaimaan ajajat
Viestit: 33670
Liittynyt: 15.12.2003 11:22
Paikkakunta: Naantali / Khon Kaen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lasse »

hii o hoi vei sanat suustani. Thaimaa on helppo maa matkustaa kun sen oikeen oivaltaa.

Kiitos Susanna myös omasta puolestani hauskasta matkakertomuksestasi ja tästä mainiosta yhteenvedosta :D
FACEBOOK RYHMIÄ --> Pohjois-Thaimaan ajajat, Khon Kaenin seudun Suomalaiset.
nam som
Viestit: 369
Liittynyt: 6.2.2004 1:10

Viesti Kirjoittaja nam som »

Muutama vuosi sitten äiti pysähtyi Thaimaassa viikoksi matkalla Uuteen Seelantiin. Hirvitti ajatus kun hänen piti olla yksi iltapäivä yksin Bangkokissa ennenkö vaimo ehtisi paikalle. Äidillä oli silloin ikää n.60v. eikä kokemuksia euroopan ulkopuolelta, kielitaito tosin kohtuuhyvä.
Äitini on ihminen joka on tottunut siihen että kaikki toimii niin kun pitääkin eikä mitään pidä juurikaan soveltaa!
Toivottavasti oppi jotain kantapään kautta. Viihtyi hyvin Buriramissa "sukulaisten" luona vaikkei ymmärtänytkään sanaakaan jutuista muutamaan päivään.
Pattayan päivän käynnistä en ole vieläkään kuullut kommenttia vaikka sitä on kolme vuotta odotettukin.

Hienoa että löytyy myös rohkeita naisia jotka uskaltavat lähteä katsomaan ja kokemaan!! :smt023
Extremematkailua Thaimaassa. Mieluiten moottoripyörällä!
inksu
Viestit: 121
Liittynyt: 21.1.2004 12:31

Viesti Kirjoittaja inksu »

No niin Susanna, reissusi tehty ja mukavia muistoja takanasi.Oli kivaa lueskella matkasi vaiheita, toi lämpimästi mieleen niitä aivan ihania "yhteisiä nauruja" paikallisten kanssa.
Muutkin "tätit" uskaltautukoot, Thaimaa on upea kokemus!

ratsme, käy ihmeessä vähän seikkailemassa ja kokemassa ympäristöäsi kun sinne pääset!

Terveisin toinenkin tatimatkailija!

Inksu
Avatar
mjip
Sponsori
Viestit: 2810
Liittynyt: 15.12.2003 13:55
Paikkakunta: Ciangmai

Viesti Kirjoittaja mjip »

Tama viimeinen osuus jonka Susanna kirjoitti oli lahes taydellisyytta hipova selostus siita kuinka pitaa taalla pain maailmaa kuljeskella,ja kuinka siita saa jotain irtikkin.erityisesti jai mieleen lause jossa Susanna mainitsi etta pitaa olla sinut itsensa kanssa ja juuri niin se on.
kaikki muukin asia oli varsin laadukkaasti kerrottu ja taman matka kertomuksen soisi monenkin miehen lukevan ja ennenkaikea ottavansa opiksi.
kiitokset Susannalle viella kerran erittain laadukkaasta matkakuvauksesta aasialaisen auringon alla. :wink:
Ps. jaamme odottelemaan seuraavaa :smt039
Ei elamisen maaralla valia,laatu ratkaisee!
http://www.thaiklupi.fi/foorumi
Avatar
memilia
Viestit: 38
Liittynyt: 3.8.2004 20:31
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja memilia »

2 naista lähdössä joulu-tammikuussa ensimmäistä kertaa aasiaan, ja pitkälti tämän foorumin ansiosta :-D, suuntana nimenomaan Thaimaa. Asenteena packpacker, reissun kesto kolmisen viikkoa, tavoitteena koota kokemuksia sekä pohjoisesta että etelästä...

Mukava oli lukea Thaimaasta naisen silmin nähtynä, kiitos Susanna matkakertomuksesta :D.

Löytyykö muilta kokemuksia tai vinkkejä erityisesti naismatkaajille :!: ?

Paikallinen asenneilmapiiri kiinnostaa, esim. pohjoisen pienemmissä kaupungeissa jos retkeilee..?

Entä jotain käytännönläheisiä juttuja, suhtaudutaanko länsimaalaisiin naisiin esim. kaupankäynnissä eri tavalla: majoitushinnat ym. diilit neuvottelutaitojen, ei sukupuolen, perusteella - vai selkeästi eroa lähtöhinnoissa tms. huomioitavaa..?


PS. Suomineidot matkalla Thaimaassa -aiheesta voisi olla moni muukin kiinnostunut kuulemaan kokemuksia: voisikohan aiheesta avata oman palstan?
Avatar
mjip
Sponsori
Viestit: 2810
Liittynyt: 15.12.2003 13:55
Paikkakunta: Ciangmai

Viesti Kirjoittaja mjip »

Hyva valinta jos tanne pohjoiseen osaan thaimaata olette tulossa,suosittelen :)
aivan selkeasti naismatkaajilla on ainakin taalla pohjoisessa selva etulyonti asema miehiin nahden,naisia kohdellaan ihan selvasti paremmin kun meita miehia vaikka ei meilla miehillakaan ole mitaan valittamista ,kylla taalla on niin etta jos jokin asia ei ihan heti aukea naismatkailijalle niin tuossa tuokiossa on vapaa ehtoisia paikallisia auttamassa.hintatasokin saattaa olla naisille joissakin asioissa edukkaampi , mm.majapaikat, tuk tuk hinnat ja muutenkin kaikki toimii varsin jouheasti.ehdottomasti kannattaa sitten kierrella tata pohjoista silla taalla on varsin turvallista ja menipa minne vaan on aina ruoka ja juoma puoli jos sitten majapaikkakin helposti saatavilla.Ciang Main provinssissa on paljon yksinaisia tai porukalla liikkuvia tyttoja.kannattaa kierrella pohjois Thaimaassa. :wink:
Ei elamisen maaralla valia,laatu ratkaisee!
http://www.thaiklupi.fi/foorumi
Avatar
BlackMike
ATM
Viestit: 19209
Liittynyt: 15.12.2003 11:23

Viesti Kirjoittaja BlackMike »

PS. Suomineidot matkalla Thaimaassa -aiheesta voisi olla moni muukin kiinnostunut kuulemaan kokemuksia: voisikohan aiheesta avata oman palstan?
Mitenkäs on, että tarvitseeko tuohon avata omaa aluettaan, vaan mahtuisiko naiset miesten kera tuohon Matkailu Thaimaassa -kategoriaan + muille alueille? Omasta mielestäni mahtuu vallan hyvin ja tuntuisi oudolta jakaa sukupuolen mukaan keskustelualueita, tapahtuipa jako mistä syystä hyvänsä, niin se voisi tuntua oudolta ja epämiellyttävältä lokeroimiseltakin monesta? Esim. tyyliin henkilön on _pakko_ kirjoittaa tiettyyn alueeseen, eikä hän _voi_ kirjoittaa jollekin toiselle alueelle. Eli ainakin minusta olisi turha tehdä matkailusta sukupuoliin jakautuvaa aihetta.
Avatar
memilia
Viestit: 38
Liittynyt: 3.8.2004 20:31
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja memilia »

Kiitti mjib rohkaisusta, kiva kuulla :)!

BlackMike, en kaivannut mitään naisten omaa keskustelualuetta :!: , vaan olisi mielenkiintoista kuulla naisten suusta lisää kokemuksia siitä, miten Thaimaalaiset suhtautuu länsimaisiin naismatkaajiin tms.... jos sukupuoli vaikuttaa joissakin asioissa euroopassa matkaillessa, niin tottavie uskon sen tuovan oman ulottuvuutensa matkailuun myös Thaimaan kaltaisessa kulttuurissa.

Tarkoituksenamme on siis käydä myös pienemmissä kylissä tms... mutta eiköhän joku eksy tännekin kertomaan kokemuksiaan ilman omaa osiota - ja toivottavasti ennen jouluaattoa, jolloin hyppäämme koneeseen :).
Avatar
BlackMike
ATM
Viestit: 19209
Liittynyt: 15.12.2003 11:23

Viesti Kirjoittaja BlackMike »

Thaimaa on kyllä mukava paikka liikkua niin yksinäiselle miehelle kuin yksinäiselle naisellekin, ehkäpä vieläkin mukavampi ja lämpimämpi vastaanotto on sille yksin liikkuvalle naiselle jopa, mitä itse olen heitä nähnyt ja asioista paikallisten kanssa jutellut.

Turkista ja Kreikasta tuttuja ns. perskärpäsiäkään tuskin liimaantuu puskuriin kiinni samaan malliin Thaimaassa, toki farangi-nainen saa ihailua siinä missä muutkin, mutta näyttää tuommoinen pieni 'pelko' olevan thaimaalaisilla miehillä farangi-naisia kohtaan, tiedä sitten mistä johtuu, onko se vain valkoinen iho vai sitten yleisesti ottaen suurempi koko? :) Kyllähän korviin on kantaunut henkilöitä joille on ehdoteltu melko suorasukaisestikin suvunjatkamisriittejä, mutta näihin on riittänyt yksi kieltäytyminen ja se siitä.

Muutaman sanan kun vielä vaivautuu opettelemaan paikallista kieltä, niin mitään ns. jään särkemistäkään ei tarvitse enää odotella, vaan ihmisten kanssa toimiminen on mukavaa heti alusta alkaen. Rohkeasti vain reissuun, Thaimaa on varmasti yksi maailman turvallisimmista maista matkustaa, niin naisena kuin myös miehenä. :wink:
Avatar
karkki
Viestit: 7
Liittynyt: 14.12.2004 10:46

Viesti Kirjoittaja karkki »

juu, olen itsenäisenä naisena :wink: reissannut thaimaassa, malesiassa ja intiassa. Thaimaa on näistä ollut se turvallisin paikka, saa olla rauhassa lähenteleviltä miehiltä (toisin kuin esm välimerenmaissa :x ) ja muutenkin on kaikki sujunut aina hyvin.

tykkään reissata yksin, ei ole kukaan käskemässä mihin mennään ja koska tullaan jne. välillä tietty tulee sellain fiilis että olis kiva jos olis joku jonka kanssa jakaa kokemukset. tylsää se sitten on kavereille suomessa näyttää kuvia ja hehkuttaa. eihän ne ymmärrä kun eivät ole itse olleet paikalla :wink:

Tietysti on syytä pitää mielessä tietyt turvallisuusasiat, ettei kannata yöllä sitä kaikkein pimeintä kujaa valita reitikseen. mutta eiköhän tuo sama sääntö päde ihan kaikkialla maailmassa. järjen käyttö sallittu :!:

reilu viikon päästä on taas lähtö phukettiin, krabille ja khao lakiin, mutta tällä kertaa lähtee poikaystävä mukaan, saa nähdä pistänkö sen ekaan paluulentoon takas suomeen :wink: ei vaan, ihan kiva päästä jakaan mulle tärkeä asia mulle tärkeän ihmisen kanssa. ehkä se tän reissun jälkeen ymmärtää mun ajatuksenjuoksua taas hiukan paremmin :)
Koukku
Viestit: 1829
Liittynyt: 20.1.2004 20:46

Viesti Kirjoittaja Koukku »

Karkki kirjoitti: "ehkä se tän reissun jälkeen ymmärtää mun ajatuksenjuoksua taas hiukan paremmin"

Täh, :shock: mutta sitten,

Varmasti! :-D

:smt017

Koukku 8)

ps. No, nyt sen hokasin! :D Siis, nimenomaan Thaimaan matkailu avartaa näkemyksiä Thaimaahan matkaavasta himomatkaajasta! :shock: :wink:
Viimeksi muokannut Koukku, 14.12.2004 16:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
longi
Kukkakeppi
Viestit: 1916
Liittynyt: 14.7.2004 20:08
Paikkakunta: Lpr

Viesti Kirjoittaja longi »

karkki kirjoitti: ehkä se tän reissun jälkeen ymmärtää mun ajatuksenjuoksua taas hiukan paremmin :)
Taas hiukan? On jo oppinut aikaisemminkin?

Minulle naisten ajatuksenjuoksu ei ole vielä auennut edes hiukkaakaan :smt021

:oops: Hymyillään kun tavataan :P
Takaisin miesten mitoissa
Katsu
Viestit: 17
Liittynyt: 29.3.2004 20:00

Viesti Kirjoittaja Katsu »

Hei!
Kiitos tästä keskustelusta! Olen itse naisena lähdössä tammikuussa yksin Thaimaahan kuukaudeksi. Olen toki matkustellut yksinäni esim. amerikassa, mutta jotenkin nyt jännittää enemmän tämä Thaimaahan meno. Oli kiva lukea että sinne yksin matkustaneilla on asiat mennyt hyvin! Se helpotti oloani! Kiitos! :-)
Susanna
Viestit: 105
Liittynyt: 20.12.2003 16:30

Viesti Kirjoittaja Susanna »

Kerro kuulumisia matkaltasi !
Hyvää matkaa Sinulle.
Susanna
Marii
Viestit: 1
Liittynyt: 26.9.2004 20:52

Re: "Just one" eli nainen yksin matkalla

Viesti Kirjoittaja Marii »

Susanna kirjoitti:
Sanoisin, että jos lähdet todella yksin ja varsinkin ilman pakettimatkan turvaa, niin sinun on pärjättävä ensinnäkin itsesi kanssa ja toisekseen oltava sujut ympäristön kanssa. Jälkimmäinen tarkoittaa sitä, että on pystyttävä liikkumaan vieraassa paikassa, pimeällä, vilkkaalla torilla etc siten, että et anna itsestäsi pelokasta kuvaa. Pystyttävä luontevasti syömään yksin ravintolapöydässä, kun muut ovat seurueita. Olet sujut, soljuva, sopeutunut tilanteessa. Tämä ei ole sukupuoleen liittyvä asia, on miehiäkin, joista näkyi "pallohukassa" ilme esim ChiangMain yömarkkinoilla. .....

Sinun on myös pystyttävä nauramaan itsellesi: sinä olet se iso, valkoinen tai punainen, kömpelö, väärin käyttäytyvä. .....

Opettele olemaan ottamatta katsekontaktia kauppiaisiin kaduilla kävellessä, vähentää huomattavasti kaupustelua......
Tosi hyvin sanottu ! Olet ilmeisesti miettinyt asioita ja oman kokemuksen kautta myös ne oppinut ja oivaltanut. Euroopan omistajan -tyylillä ei pitkälle pärjätä. Tai pärjätään, mutta saat pahan olon itsellesi ja muille.

Mulla matka vasta suunnitteilla.....Mutta tästä rohkaistun.
Avatar
Peku
Viestit: 9620
Liittynyt: 19.12.2003 17:28
Paikkakunta: Ylämummola

Viesti Kirjoittaja Peku »

Minulle ei ihan avautunut tuossa ylläoleva "ohjeistus"...mielestäni Thaimaassa saa jokainen olla ihan sellainen kuin haluaa olla. Ei ole tarpeen toimia oman itsensä vartijana siinä miten käyttäytyy ravintolassa, katukeittiössä tai torilla. Eipä siellä kukaan seuraile, onko käytöksesi kokeneen matkustajan tai ensikertalaisen, ja sitten ottaa sinut uhrikseen. Ehkä tämmöiset ohjeet sopii paremminkin arabiankielisiin maihin, jos olet nainen...mutta ei Thaimaaseen. Tietty sellainen "terve epäluuloisuus" on hyväksi säilyttää uudessa ympäristössä, muttei sen enempää. Sama sääntö pätee muissakin maissa, esim. Suomessa. Esim. Chiang Main yömarkkinoilla olen käynyt about 20 kertaa, yhtään "pallo hukassa" ilmeellä varustettua faranginaista tai -miestä en ole havainnut. Turha dramatisoida..

Tätä mieltä.. :roll:
Susanna
Viestit: 105
Liittynyt: 20.12.2003 16:30

Viesti Kirjoittaja Susanna »

On näköjään vanha juttuni aktivoinut.
Joskus yli 20v sitten, kun aloitin matkailu-uraani eräs vanhempi kokenut nainen sanoi ohjeeksi minulle: "älä koskaan näytä yksin liikkuessasi että olet peloissasi, eksyksissä tai humalassa ". Kelpo ohje. Käyttökelpoinen eritoten arabimaissa, mutta pätee hyvin Thaimaassa ja myös täällä Euroopassa. Kyllä ainakin nuorena tyttönä kun hetken seisoi Italiassa kadunkulmassa epätietoisena, mitä tehdä, minne mennä, neuvojia tuli paikalle. Osa varmasti ihan vaan auttaakseen, osa esim laukustani omituisen kiinnostuneina.

Mutta "pallohukassa" ajatuksella tarkoitin, sitä että kun olet ensimmäisiä kertoja aivan uudenlaisessa ympäristössä, niin se näkyy sinun käytöksestä. Pääsi pyörii edes-taa, säikyt äkillisiä outoja ääniä, outoja hajuja. Olet jännittynyt, pulssi hakkaa, puristat kaverisi kädestä rystyset valkoisena kiinni, ettette vaan eksy toisistanne. Jos jollakin on pahoja ajatuksia sinun suhteen, olet oivallinen kohde. Thaimaassa se kenties tosin voi olla joku muu farangi. Mutta siihenkin voi opetella, että et näytä sitä omaa hämmennystäsi. Minulle oli yllätys kuukauden reissullani se, että en tuntenut enää sitä voimakasta jännitystä, mikä uusissa paikoissa yleensä on. Se hävisi minusta. Olisi ollut raskas kuukausi, jos fiilis olisi päällä.

Moni vähemmän matkustanut, pakettimatkoilla liikkunut varsinkin, tietää sen tunteen, kun on ollut jossain eksoottisessa paikassa, esim torilla vaikkapa ryhmän mukana: paljon kaikenlaista outoa, uutta, kiehtovaa, pelottavaa, hämmentävää ja sitten tulet takaisin sinne tuttuun turvalliseen 4* länsimaistyyppisen hotelliin. Otat oluen ja mikä relax-fiilis "seikkailun" jälkeen hotlan aulassa kokemuksia kerraten.

Jos liikut todella yksin, siis ei ketään, mitään kiinnekohtaa, ja naisena vielä, niin sun on pakko oman turvallisuutesi takia kiinnittää huomiota omaan käytökseesi. Humalainen, eksyksissä olevan mies on kuitenkin erilainen kohde ja näky kuin vastaava nainen. Käyttäytymällä asiallisesti ja siivosti maan tapojen mukaan oma olosi on myös helpompaa.
Avatar
Peku
Viestit: 9620
Liittynyt: 19.12.2003 17:28
Paikkakunta: Ylämummola

Viesti Kirjoittaja Peku »

En ole kokenut Bangkokissakaan yöaikaan katuja kävellessäni oloani turvattomaksi...eihän ole pakko mennä niille syrjäkujille. Eniten saa varoa rottia joita vilistää tutkimassa jätepussikasoja katujen varsilla :shock: Viime reissulakin tuli useana yönä käveltyä Asokista Soi 57:een...ottaa about 45-60 minuuttia. Kukaan ei uhannut turvallisuuttani. Eiköhän Bangkok ole turvallisempi yöaikaan kuin esim. Helsinki, joka sangen väkivaltainen kaupunki (totesi eräs poliisi joka vuosia työskennellyt alueella). Eipä Bangkokissa juuri skinheadeja ole näkynyt, eikä huumeiden käyttäjiä jotka ovatkin täysin arvoituksellinen ryhmä...heitä vältä :roll:
nallepuh
Viestit: 12
Liittynyt: 26.7.2004 14:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja nallepuh »

Mitäs sanotte 18-vuotiaan naisenalun matkustamisesta Thaimaaseen? Siis nimenomaan yksin. Onko fiksua vai ei? :roll: Mä vaan oon (osaksi kiitos tän klupin ;) ) niin ihastunut Thaimaaseen, että olisi pakko päästä reissuun.. :smt060 Ja kun matkaseuraa ei oikeen tunnu löytyvän, kun ei kellään oo tarpeeksi kiinnostusta tai rahaa tai jotain. :? En ole aikaisemmin matkustanut yksin ulkomaille (jos Ruotsia ja Viroa ei lasketa), mutta olen ollut ulkomailla (Ranskassa, Italiassa, Englannissa ym.) kyllä useasti siskon, kavereiden ym. kanssa, siis ilman huoltajaa. Ymmärrän kyllä, että Thaimaaseen matkustaminen on vähän eri juttu, kun esim. Ranskaan, mutta olen kuitenkin saanut sellaisen kuvan, että Thaimaa on suht turvallinen maa. Onko siis aivan hullu ajatus lähteä yksin reissuun? Vai pitääkö mun unohtaa koko juttu.. :smt009
Avatar
Muujai
Isan Heeman
Viestit: 1086
Liittynyt: 17.2.2004 12:15
Paikkakunta: Helsinki-Nong khai

Viesti Kirjoittaja Muujai »

Ei kuin menoksi vaan!! Ja Susannan ja muitten ohjeita tutkimalla mitaan ongelmia tuskin tulee.
Avatar
BlackMike
ATM
Viestit: 19209
Liittynyt: 15.12.2003 11:23

Viesti Kirjoittaja BlackMike »

Reissuun vain Nallepuh. Matkaseuraa löytyy aivan varmasti vaikka paikanpäältä jos ei vielä Suomesta natsaa. :)
Vastaa Viestiin