No niin, nyt ollaan päästy asian ytimeen. Lainsäätäjän pitäisi korjata epäkohta ja velvoittaa matkatoimistoja pitämään kaupantekohetken hinnat.Ilkka kirjoitti:No eihän se valmismatkakaan ole kiinteällä hinnalla.
Niinkuin tässä keskustelussa on havaittu, polttoainelisän periminen ei kestä päivänvaloa. Vaikka porukka miten laskee, ei 91 euron hinnankorotukselle löydy perustetta polttoaineen hintakäppyrästä. Haiskahtaa enemmänkin, että on tähdätty juuri 10% hinnankorotusrajan alapuolelle.
Mukavahan se on on korjata yhtiön tulospaineita perimällä lisämaksu jo myydyistä matkoista. Kynnys peruuttaa sovittu matka on luonnollisesti korkea, kun samanlaista matkaa ei tietenkään ole sillä hetkellä enää muualta tarjolla.
Onneksi Suomen valvovat viranomaiset ja lehdistö vielä toimivat eli asiaa vaan esille, valituksia kuluttaja- ym. asiamiehille. Kyllä nämä norsunluutornit kaatuvat, kun vaan jaksaa joukolla nakertaa.
Muokattu: Verratkaapa muihin kuljetusyrittäjiin: Kun polttoaineen hinta nousee, kertovat yrittäjät TV:ssä miten yritysten tulokset tippuvat ja konkurssit lisääntyvät. Kukaan ei kerro, että lähettelee lisälaskuja asiakkailleen. Yrittäjät joutuvat karsimaan siis muita kuluja tai ala alkaa hakea kustannussäästöjä keskittymisen kautta.
Mutta Finnair-Aurinkomatkat (koska kilpailu ei toimi): Lähetetään vaan lisälasku asiakkaille.