Vielä kerran ex-tempore majoittautumisesta..
-
Vielä kerran ex-tempore majoittautumisesta..
Vielä yksi kysymys. jos olette reppumatkailanne ykskaks yllättäen päättäneet suunnata tietylle saarelle niin miten olette käytännössä varanneet majapaikan? Eli jos ette ole Suomestapäin varanneet majoitusta niin miten on onnistunut paikan päällä? Meinaan, että oletteko esimerkiksi jääneet taivasalle nukkumaan jos kaikki paikat on ollu ihan täynnä? Saattoi kuulostaa hieman oudolta kysymykseltä.. 

hotellin etsintä
Olen jättänyt tavarat ensimmäiseen siistiin hotelliin luvan kysyttyäni ja lähtenyt jalkaisin etsimään vapaata huonetta, joka on tähän asti aina löytynyt suht helposti.
- Thaimaakrap
Joskus on ollut etsiminen, mutta aina ollaan joku paikka löydetty. Phi Phillä joulun aikoihin on silloin tällöin joku joutunut nukkumaan hiekalla, muutama vuosi sitten itsekin kiersin kaikki paikat kahteen kertaan ennen kuin tärppäsi. Ko Surinilla löytyi vain telttamajoitus, mutta se riitti. Rantakohteissa joulu lienee pahin, muttei voittamaton.
Majoitusta löytyy, jos et ihan huippusesongilla ole liikenteessä, silloin joutuu juoksentelemaan enempi. Kannattaa ottaa kohteesta etukäteen selville sopivat hinta/laatusuhteiset vaihtoehdot. Muuten voi helposti käydä niin, että sinut viedään tai itse kulkeudut esim. saarella sellaiselle rannalle, missä ainoat vapaat majoitukset sitten maksavatkin enemmän kuin odotit. Ulos buukkaus on yleensä n. klo 12.
Tästä linkistä esim. voit bongailla paikkakuntakohtaisia vaihtoehtoja:
http://www.sawadee.com.
Itse tulostan muutamia vaihtoehtoja aina mukaani, niin on helpompi esittää kohde esim.taxille paikanpäällä. Muualla kun Thaimaassa reissatessani saatoin myös pyytää silloisessa hotellissani majoittuessani pyytämään paikallista soittamaan ja varaamaan majoituksen etukäteen, minne olin menossa...tästä palvelusta joutuu pienen summan maksamaan. Sain kyllä vastineeksi majoituksenkin "paikalliseen hintaan
"
Tästä linkistä esim. voit bongailla paikkakuntakohtaisia vaihtoehtoja:
http://www.sawadee.com.
Itse tulostan muutamia vaihtoehtoja aina mukaani, niin on helpompi esittää kohde esim.taxille paikanpäällä. Muualla kun Thaimaassa reissatessani saatoin myös pyytää silloisessa hotellissani majoittuessani pyytämään paikallista soittamaan ja varaamaan majoituksen etukäteen, minne olin menossa...tästä palvelusta joutuu pienen summan maksamaan. Sain kyllä vastineeksi majoituksenkin "paikalliseen hintaan

Kaikki, paitsi matkustaminen on turhaa.