Jomtien Beach vai Ban Amphur rauhaa rakastavalle laiskurille

Kuinka selviytyä ensimmäisestä retkestä Thaimaahan ja myös sen jälkeisestä elämästä Suomessa? Vastauksia kysymyksiin, vinkkejä, tapaetikettiä sekä mukavaa jutustelua. Tätä aluetta voivat lukea kaikki, kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Tilac, Modet

Vastaa Viestiin
Kallama

Jomtien Beach vai Ban Amphur rauhaa rakastavalle laiskurille

Viesti Kirjoittaja Kallama »

Hei

Olen jo ostanut lennot joulukuuksi :lol: ja majapaikkaa vielä arvon. Olen lukenut paljon täällä olevia mielipiteitä ja myöskin googlettanut ankararasti. Silti kysyisin:

Haluan vain nukkua yöni rauhassa ja maata päivät rannalla, sekä käydä lyhyen matkan päässä syömässä/kaupassa ruokaostoksilla.

Onko Jomtien Beach, tarkemmin Pratamnak, riittävän rauhallinen tähän tarkoitukseen? Pystyykö/kannattaako rannalla snorklata? Toinen vaihtoehto minulla on Ban Amphur.

Kokemuksia? Mielipiteitä?
MrTravkin
"Riisikeppimode"

Re: Jomtien Beach vai Ban Amphur rauhaa rakastavalle laiskurille

Viesti Kirjoittaja MrTravkin »

Jomtienin ja yleensä Pattayan rannoilla ei snorklaajille ole paljoa näkemistä ja vesikään ei ole erityisen kirkasta. Pratamnakilla ilmeisesti tarkoitat Pratamnak Hillin aluetta Pattayan ja Jomtienin välillä. Siellä kaikki hotellit ovat sellaisia joissa voi yönsä nukkua rauhassa ja joillakin on oma ranta. Pieniä kauppoja ja ruokapaikkoja löytyy runsaasti hotellien vierestä.

Ban Ampurista en osaa sanoa mitään.
Kallama

Viesti Kirjoittaja Kallama »

Tämän erittäin vilkkaan :-D ja hyödyllisen (kiitos MrTravkin) keskustelun jälkeen olen päätynyt Pratamnak Hill asuntoon. Pitää sitten lähteä vaikka sukellusporuoiden mukaan, jos haluaa oikein kunnolla nähdä jotain fisuja.

Nyt vain mielenkiinnolla sitten odotetaan, miten minun Finskin lentojen käy :(
Sikari

Viesti Kirjoittaja Sikari »

Pattayan ranta on mannerta ja aallokko pyörittelee hiekkaa niin ettei snorklaajille juurikaan ole näkyvyyttä. Saarilla näkyvyys on ok, mutta Pattayan lähistöllä ei käsittääkseni ole juurikaan erityistä nähtävää, hiekkarantoja.
Kohtuu etäisyydellä Koh Chang, josta päiväretkillä koralleille! Ei aivan Phi Phi juttuja mutta ensikertalaiselle aiva kiva.
Hinta Pataya-Koh Chang n.600B, snorklauspäivä katso esim. http://www.jussinhotel.net/2
Jussilta myös täydenpalvelun majotus kilpailukykyiseen hintaan.
Siellä myös todella rauhallinen ja kaunis ranta, lähin kauppakin parinsadan mertrin päässä.
Muutamia baareja, pikku putiikkeja, ruokapaikkoja ym. "Iltahumu" jää päätien varteen eikä häiritse.
Vastaa Viestiin