Pariks viikoks reissuun yksin

Kuinka selviytyä ensimmäisestä retkestä Thaimaahan ja myös sen jälkeisestä elämästä Suomessa? Vastauksia kysymyksiin, vinkkejä, tapaetikettiä sekä mukavaa jutustelua. Tätä aluetta voivat lukea kaikki, kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Tilac, Modet

Vastaa Viestiin
muggis

Pariks viikoks reissuun yksin

Viesti Kirjoittaja muggis »

Tulis tilaisuus lähteä reissuun vuoden vaihteen nurkilla, tällä kertaa ihan itsekseen. Kaksi kertaa ollut aiemmin Bangkok-Hua Hin reissulla.
Nyt kun itsekseen lähden, niin pakko myöntää että jännitystä ilmassa. Ajatuksena olis mennä ensin jonnekin rannalla ja sit muutamat vikat päivät Bangkokissa kalastaen ja paikkoja kierrellen.
Onkos ehdotuksia, suht snadilla budjetilla menen ja hotelleilta en ihmeitä vaadi.
Pakko päästä pois täältä, karkuun kaikkea rankan kevään aiheuttamaa tuskaa, siks irtiotto on parempi kuin hyvä, ennenkuin kupoli simahtaa.
Vinkkei??
Aree

Re: Pariks viikoks reissuun yksin

Viesti Kirjoittaja Aree »

Joo, itellä sama juttu; aikasemmin reissannu vaikka missä, mutta aina seurassa, nyt sitten avataan Aasia ja vieläpä kaiken lisäksi ihan issesseen... :) Sulla sentään pari reissua alla eli perushommat tuttuja.

Eli tarkotus olis pyörähtää pari viikkoa Pattayalla tossa tammikuun puolessa valissä. Kovasti täälläkin jännitystä päällänsä; jotenkin takaraivossa koko ajan tunne että jotain varmaan tulee häslättyä vaikka kovasti yrittäny fooruma lukea ja jopa ottaa oppia. Noh, jos jotain sattuu niin sitte vaan pitää todeta itelleen että som nam naa ja jatkaa eteenpäin :D

Khyl täältä pimeestä ja sateesta vaan on päästävä pois !!! Edes hetkeksi. "Riski" näyttäisi vaan kovasti olevan se että kun kerran kokeilee niin joutuu palaamaan takasinkin... :P
AroKani

Viesti Kirjoittaja AroKani »

Ei kerrasta jää koukkuun .
MUTTA jos puret kylmän kalkkunan ja kestät paluuvitutuksen varaamatta uutta reissua ... selviät.
JOS palaat toiselle keikalle ...se on siinä , koukku on kiinni ja pysyy.

A "Jo vuodesta -89" K
1750

Viesti Kirjoittaja 1750 »

MUTTA jos puret kylmän kalkkunan ja kestät paluuvitutuksen varaamatta uutta reissua ... selviät.

liekö tälläistä tapausta olemassa?
viiriäinen
Libation

Viesti Kirjoittaja viiriäinen »

Vuosia sitten eka kerta pari viikkoa (tammikuu), ei ollu ku liput ja osoite Pattayalle mihin majoitun. Nopeesti meni ihmetellessä se aika. Kun tulin kotiin niin seuraavana päivänä tilasin syksylle uudet liput. Ei siihen jää koukkuun :smt009 Nyt en alle 2 kk reissua ole edes ajatellu, taitaa toistakymmentä reissua olla takana. Onneksi olen pystynyt järjestämään lomat näin, että pystyy olemaan. Kyllä minä jäin koukkuun :lol: mutta sekin varmaan johtuu siitä ettei ole tullu pahempia pettymyksiä. Sekin on paljon itsestään kiinni.

Pattaylla olen pitänyt vuokra-asuntoa, sieltä on helppo liikkua saarille ja muualle Thaimaahan. Tarjontaa reissuihin muualle löytyy hyvin.
Jos en muuhun kelpaa, niin voin olla ainakin huonona esimerkkinä.
(Jos osaat lukea tämän kiitä opettajia,
jos tämä on suomea kiitä sotaveteraaneja)
tepsukka79

Viesti Kirjoittaja tepsukka79 »

Ei muuta ku matkaan vaan :smt006

Ittellä 7 reissua takana, joista 3 tänä vuonna, tammikuussa vuoden seikkailumatkalle Pattayalle (toki siis ylös, alas ja ristiin rastiin ympäri Thaimaata) ja yksin! Oisko se sit jo riippuvuudeksi luokiteltavaa :wink:
viiriäinen
Libation

Viesti Kirjoittaja viiriäinen »

muggis kirjoitti:Nyt kun itsekseen lähden, niin pakko myöntää että jännitystä ilmassa. Pakko päästä ??
Joo, eiku menoks, yksin löytää paljon enemmän :smt006 Jos tulee ongelmia niin suomibaareista saa aina apuja. Kaikki joissa olen käynyt on ollu positiivisia kokemuksia ja mielellään auttavat.
Jos en muuhun kelpaa, niin voin olla ainakin huonona esimerkkinä.
(Jos osaat lukea tämän kiitä opettajia,
jos tämä on suomea kiitä sotaveteraaneja)
Kolmio

Viesti Kirjoittaja Kolmio »

Käytiin emännän kanssa tasan kaksi vuotta sitten Thaimaassa, ja positiivinen kokemus olikin! =)

Nyt oli kaksi kuukautta varattu aikaa töistä reissulle etelä-amerikkaan, mutta eukko sai lisää töitä, eli hänelle ei herunnut kuin viikko lomaa.

Ajattelin että itse ostan menolipun, eukko menopaluu. Itse jään sitten seikkailemaan sinne.. Saas nährä.

Ajatuksena voi olla tylsempää, mutta uskon että yksin tulee tormättyä eri meininkeihin. Vaikka eukon kanssa reissattiin budjetti luokassa kaikkialle reput selässä omatoimisesti. Ja sama homma jatkuu, nyt tosin yksin.
miisu69

Viesti Kirjoittaja miisu69 »

1750 kirjoitti:MUTTA jos puret kylmän kalkkunan ja kestät paluuvitutuksen varaamatta uutta reissua ... selviät.

liekö tälläistä tapausta olemassa?
On niitä....mä kävin ekaa kertaa tammikuussa ja paluuvitutuksissa tilasin uuden matkan ja koukussa oon....naistenpäiväyönä on lähto :smt006
sanoo tumma londi.....
jimmy
Klupin nopein

Viesti Kirjoittaja jimmy »

Näistä paluu vitutuksista tuli mieleen että kerran olin 13 tuntia kotona kunnes tilasin uuden lipun. Ja toisen kerran olin 5 vrk suomessa kunnes lähdin uudestaan.
klupin talidomi
miisu69

Viesti Kirjoittaja miisu69 »

jimmy kirjoitti:Näistä paluu vitutuksista tuli mieleen että kerran olin 13 tuntia kotona kunnes tilasin uuden lipun. Ja toisen kerran olin 5 vrk suomessa kunnes lähdin uudestaan.

Ihanaa...kuulostaa ihan meikäläiseltä.Ei sen puoleen muutama kaveri (miespuolinen) on saanu saman pistoksen. Sitte mulla jokun likkakaveri on tehny saamaa ja täytyy sanoo et ei ne sen helpommal oo päässy....mä en ennen tota tammikuuta ymmärtäny yhtään mistä olikyse.....
sanoo tumma londi.....
Vastaa Viestiin