Iho-ongelmista matkan alussa

Kuinka selviytyä ensimmäisestä retkestä Thaimaahan ja myös sen jälkeisestä elämästä Suomessa? Vastauksia kysymyksiin, vinkkejä, tapaetikettiä sekä mukavaa jutustelua. Tätä aluetta voivat lukea kaikki, kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Tilac, Modet

Vastaa Viestiin
angunen

Iho-ongelmista matkan alussa

Viesti Kirjoittaja angunen »

Tervehdys kaikille!

Tein ensimmäisen reissuni Thaimaahan viime vuoden joulukuussa. Ihastuin välittömästi maan eksoottiseen ilmastoon, mutta ihoni oli toista mieltä. Kostea tropiikki aiheutti heti matkan alussa ihottumaa ja näppylöitä etenkin kasvoihin, jotka toki parantuivat sitten, kun sain kunnon rusketuksen pintaan. Ensimmäinen viikko kului kuitenkin kärvistellessä. Seuraava reissu on varattuna joulukuulle, ja hieman hirvittää, onko sama taas edessä. Kaipaisinkin nyt neuvoja ja kokemuksia siitä, onko mitään keinoja välttää/ennaltaehkäistä tämänkaltaista iho-oireilua?
loy
kasian ju udon

Viesti Kirjoittaja loy »

vesipesu monta kertaa päivässä ja talkin käyttö vähentää hikoilua ja näppylöiden tuloa
u0000072

Viesti Kirjoittaja u0000072 »

Jos aurinko/hikoiluihottumaa pääsee tulemaan, niin laimea (1%) hydrokortisooni auttaa aika pian.
pak wan
Mr Khiiniau

Viesti Kirjoittaja pak wan »

hiki spotteja tulee ja baby pouderia peliin niin johan helpottaa :wink:

-pak wan
Yansher

Viesti Kirjoittaja Yansher »

Minulla oli myös keväällä Taikamaassa vierailllessani iho kovilla. Olen tähän asti miettinyt mistä kuiva ja näppyläinen iho, erityisesti kasvoissa, johtui. Sitä edeltäneellä kerralla ei ollut mitään ongelmia.

Mutta auttaako usein peseminen? Ihmetyttää vain koska peseminenhän kuivattaa ihoa ja viime reissulla kasvojen iho oli kuiva korppu niin kauan kun ihottumaa kesti, vaikka rasvasin kasvot useasti päivässä.
JasonD

Viesti Kirjoittaja JasonD »

Ja kannattaa välttää niitä hajustettuja iho/kosteuspyyhkeitä.
angunen

Yansher: Jatkuvasta pesemisestä tuskin on apua. Itse olen ainakin kokenut sen turhaksi, sillä ihoni on pintakuiva ja herkkä. Liiallinen peseminen kuivattaa ihon pinnan aivan korpuksi ja näin pahentaa ongelmaa, sillä iho menettää kykynsä suojautua. Oleellisinta olisi saada ihon kosteutus kuntoon. Uskon, että Thaimaassa aiheutuvat iho-ongelmat johtuvat ihon kosteustasapainon järkkymisestä. Kun turisti putkahtaa keskeltä kuivaa talvea kuumaan ja muhivaan tropiikkiin, ei ole ihmekään, jos iho on shokissa. Lentomatka ja lentokoneen voimakas ilmastointi tuskin parantavat asiaa...

Selvennän tuota alun kysymystä tässä nyt sen verran, että onko jollain vinkkejä siihen, miten saada ihon kosteutus kunnolla kuntoon heti matkan alussa? Itselläni ei ollut juurikaan apua niistä kasvorasvoista, jotka toimivat hyvin kotimaassa.

Sen huomioin muuten tein reissussa, että merivesi oli hyväksi iholle. Suolahan on sinänsä ihmeellistä ainetta, että se samalla paitsi desinfioi, myös kosteuttaa mukavasti ja pitää yllä ihoa suojaavaa happovaippaa. Voi olla, että iho parantui toisella viikolla pelkästään meriveden ansiosta. Tiedä tuota sitten varmaksi sanoa. Olen joskus kokeillut Suomessa kuoria ihoa suolan ja oliiviöljyn/kookosöljyn sekoituksella, ja täytyy sanoa että siitä jos mistä pintakuiva iho nauttii. Ehkäpä tuota samaa kikkaa tulisi noudattaa Thaimaassa heti ensimmäisistä päivistä alkaen. :D
Fred

Viesti Kirjoittaja Fred »

Itse olen ratkaissut asian käymällä aina heti maahan tulon jälkeen Sukhumvit soi 22:lla Sazankassa hieronta/suolakäsittelyssä :D . Tollainen ihon puhdistava suolahoito tekee ihmeitä. Paikka on tosin pääasiassa miehille suunnattu vaikkei siellä mitään sen kummempia seksipalveluita tarjotakaan.
aatu78
Välimallinjätkä

Viesti Kirjoittaja aatu78 »

angunen kirjoitti:Yansher: Jatkuvasta pesemisestä tuskin on apua. Itse olen ainakin kokenut sen turhaksi, sillä ihoni on pintakuiva ja herkkä. Liiallinen peseminen kuivattaa ihon pinnan aivan korpuksi ja näin pahentaa ongelmaa, sillä iho menettää kykynsä suojautua. Oleellisinta olisi saada ihon kosteutus kuntoon. Uskon, että Thaimaassa aiheutuvat iho-ongelmat johtuvat ihon kosteustasapainon järkkymisestä. Kun turisti putkahtaa keskeltä kuivaa talvea kuumaan ja muhivaan tropiikkiin, ei ole ihmekään, jos iho on shokissa. Lentomatka ja lentokoneen voimakas ilmastointi tuskin parantavat asiaa...

Selvennän tuota alun kysymystä tässä nyt sen verran, että onko jollain vinkkejä siihen, miten saada ihon kosteutus kunnolla kuntoon heti matkan alussa? Itselläni ei ollut juurikaan apua niistä kasvorasvoista, jotka toimivat hyvin kotimaassa.

Sen huomioin muuten tein reissussa, että merivesi oli hyväksi iholle. Suolahan on sinänsä ihmeellistä ainetta, että se samalla paitsi desinfioi, myös kosteuttaa mukavasti ja pitää yllä ihoa suojaavaa happovaippaa. Voi olla, että iho parantui toisella viikolla pelkästään meriveden ansiosta. Tiedä tuota sitten varmaksi sanoa. Olen joskus kokeillut Suomessa kuoria ihoa suolan ja oliiviöljyn/kookosöljyn sekoituksella, ja täytyy sanoa että siitä jos mistä pintakuiva iho nauttii. Ehkäpä tuota samaa kikkaa tulisi noudattaa Thaimaassa heti ensimmäisistä päivistä alkaen. :D

Voiskohan tuota hyödyntää jotenkin kotikonstein esim: liuottaisi merisuolaa tms. veteen ja pesisi sitten sillä aina sillointällöin kasvoja...?
dynamite28

Viesti Kirjoittaja dynamite28 »

aatu78 kirjoitti:Voiskohan tuota hyödyntää jotenkin kotikonstein esim: liuottaisi merisuolaa tms. veteen ja pesisi sitten sillä aina sillointällöin kasvoja...?
Eiköhän kaupoista saa jotain näppäriä "marine" ihonhoitotuotteita, jolla sama asiaa hoituu paremmin. Itse olen havainnut Oriental Princessin tuotteet hyväksi, liikkeitä löytyy vähän joka puolelta Thaimaata.
angunen

Kiitos vinkistä! Tarkoitat ilmeisesti näitä tuotteita?

http://www.orientalprincess.com/welcome/eng.html

Allergikkona käytän luonnonkosmetiikkaa kotimaassakin, joten ovat varmasti tutustumisen arvoisia. :)
Viimeksi muokannut angunen, 21.9.2006 15:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
aatu78
Välimallinjätkä

Viesti Kirjoittaja aatu78 »

dynamite28 kirjoitti:
aatu78 kirjoitti:Voiskohan tuota hyödyntää jotenkin kotikonstein esim: liuottaisi merisuolaa tms. veteen ja pesisi sitten sillä aina sillointällöin kasvoja...?
Eiköhän kaupoista saa jotain näppäriä "marine" ihonhoitotuotteita, jolla sama asiaa hoituu paremmin. Itse olen havainnut Oriental Princessin tuotteet hyväksi, liikkeitä löytyy vähän joka puolelta Thaimaata.
Onhan siellä varmasi olemassa erinlaisia hyviä ihonhoitotuotteita, mutta kun jollakin se tuntuu tuo merivesi vaikuttavan huomattavasti nopeammin ja paremmin... :roll:

EDIT: Itsellä oli nuorempana aika paha taiveihottuma polvitaipeissa ja siihen ei oikein tuntunut mitkään voiteet auttavan kuitenkin ulkomailla suolaisessa merivedessä ihottumat parani muutamassa päivässä.

Tosiaan onhan siitä jo vuosia aikaa että ovathan nuo voiteet varmasti parantuneet niistä ajoista... :D
eknok

Viesti Kirjoittaja eknok »

British Dispensaryn tekemä prickly heat powder on aika ässä tuote, sillä kun itsensä puuteroi peseytymisen jälkeen ja yön ajaksi niin on iho aina kunnossa seuraavana päivänä. Linkistä http://britishdispensary.com/product/Personal_care.asp# näitä näkee.

Calamine lotion on sitten toinen ihon ihmeaine, sillä lähtee niin pahempikin näppy kuin kovasta hyttysenpistostakin kaikkoaa kutkuna ja tulehdus.

Dettolin antibakteeriset saippuat ovat myös tehokkaita sekä Dettol noin yleensäkin.
angunen

eknok: Mistä tuota puuteria voi hankkia?
dynamite28

Viesti Kirjoittaja dynamite28 »

angunen kirjoitti:Kiitos vinkistä! Tarkoitat ilmeisesti näitä tuotteita?
http://www.orientalprincess.com/welcome/eng.html
Kyllä vain, ovat todella laadukkaita tuotteita, mutta eivät tosiaan ole ihan edullisimpia. Kannattaa kuitenkin seurailla aina erilaisia tarjouksia.
Allergikkona käytän luonnonkosmetiikkaa kotimaassakin, joten ovat varmasti tutustumisen arvoisia. :)
Itsekin herkkäihoisena olen todennut tuotteiden sopivan hyvin omaan käyttööni. Tässä vähän omaa arsenaalia, jotka parempi puolisko osti mulle :oops: :

Kuva
angunen kirjoitti:Mistä tuota puuteria voi hankkia?
Ainakin apteekit myyvät Prickleyn tuotteita, kannattaa myös tarkistaa Boots ja Watson. Kuumalla ilmalla cooling powder tekee ihmeitä. Prickley on parhaimpia powdereita.
pak wan
Mr Khiiniau

Niin sarjaan "baby powder" joita tuotteen meillä ovat löytyy Thaimaasta lukemattomia vaihtoehtoja..kylmentäviä ..virkistäviä.
ja tuhatta eri tuoksua.

vaikka Big C hen ja katsella että oho ompa valikoima.

Kun hikoilee niin siitä ainakin allekirjottaneelle tulee näppylöitä ja
kun ahkerasti puuteroi sitä sun tätä paikaa niin johan helpottaa
ja näppylät poistuu niin naamasta kuin perästä :wink:

koska puuterointi estää hikoilua.

-pak wan
eknok

Viesti Kirjoittaja eknok »

[quote="pak wan"]koska puuterointi estää hikoilua.[/quote]

Hyvä puuteri sisältää sinkkiä joka edistää ihon parantumista sekä jotain antibakteerista agenttia joka estää pöpöjä leviämästä siinä välittömässä läheisyydessä. Saattaa olla että pelkät vauvapuuterit (iänikuinen Johnson) eivät näitä sisällä joten kannattaa katsoa mitä ostaa. Ennen kaikkea se on se sinkki mikä on iholle tarpeen.

Sinkkiähän on myös väitetty täksi ihmeaineeksi minkä runsas esiintyminen ostereissa on hyväksi miehiselle potenssille. Kehotan kuitenkin varovaisuuteen kaataessa pulveria alushousuihin, sillä jos pulveri on kunnolla mentoolimaustettu voivat seuraukset olla hieman liiankin jänniä. Ainakin jos olisi tarkoitus juuri lähteä töihin tai asioimaan suurlähetystöön.
angunen

Sellainen (ehkä hieman tyhmäkin) kysymys tuli mieleen, että miten olette toimineet tuon puuterin levityksen kanssa päiväsaikaan? Käsittääkseni bodypuuteri tulisi levittää kuivalle, puhtaalle iholle, joten se ilmeisesti levitetään ennen aurinkovoiteen lisäämistä? :D
konjami
Kannattajajäsen

Viesti Kirjoittaja konjami »

No nyt täytyy tunnustaa että puuterit on jäänyt kokonaan laittamatta reissussa. Korkeintaan parran oon ajanut. :-)
Pisuaarin huuhtelu on tekniikkalaji
pak wan
Mr Khiiniau

suihkun jälkeen ja aurinkovoiteita taasen en ole käyttänyt :roll:

-pak wan
Vastaa Viestiin