Kuinka selviytyä ensimmäisestä retkestä Thaimaahan ja myös sen jälkeisestä elämästä Suomessa? Vastauksia kysymyksiin, vinkkejä, tapaetikettiä sekä mukavaa jutustelua. Tätä aluetta voivat lukea kaikki, kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.
Saksalainen pidätetty kolaroinnista, oliskohan sairauskohtaus? Melkoista jälkeä kuitenkin.
1 dead, 14 injured, German arrested, following Jomtien Beach Road Crash Posted on November 9, 2013 at 4:12 am
A 72 Year Old German man was arrested following a serious road crash which occurred on Jomtien Beach Road on Friday Night which left 1 dead, 14 injured and 13 vehicles damaged.
The crash occurred in front of the Somprasong Plaza on Jomtien Beach Road just after 8pm and led to the arrest of Mr. Juergen Heinze aged 72. He had been assaulted by others involved in the crash and was in a dazed state. The suspect was subjected to a breathalyzer test but it came back negative for alcohol in his system. Inside his damaged Mitsubishi Pajero prescription medication was found which led Police to believe he may have become impaired due to the drugs.
Witnesses saw the car being driven at speed and erratically and after hitting 10 parked motorbikes it then hit two other cars and a Baht Bus full of Thai and foreign customers.
The deceased victim was described as female, aged around 35 and of Russian decent. 7 Thai’s and 7 Russians were injured and taken to various Hospitals around Pattaya for emergency treatment.
At the Police Station communication with the suspect was difficult so it was decided to continue the interview on Saturday after the effects of any medication he may have taken have a chance to wear-off
- See more at: http://www.pattayaone.net/pattaya-news/ ... oEBfB.dpuf
Hienoa mainosta taas. Miksi poliisi halusi takavarikoida mopon? Eikö noissa tilanteissa yleensä käydä maksamassa se sakko poliisilaitoksella pyörän odotellessa siinä, missä poliisit pysäytti? Mihin poliisi olisi vienyt pyörän, jos se olisi takavarikoitu? Kadonnut matkalla varikolle? Pattayalla en itse välttämättä vuokraisi mopoa (vaikkakin tullut kyllä vuokrattua), kun kuitenkin aika hyvin pääsee lavatakseilla liikkumaan. Kerran Pattiksella poliisit pysäytti, sillä kertaa riitti suomalainen AB-kortti, pitkään kyllä korttia katteli, kypärät oli tietysti päässä. Miten on OT:na jos suomi AB-kortti ei käykään, maksat sakon, mutta ajo ei jatku vai ???
Turisija kirjoitti: Miten on OT:na jos suomi AB-kortti ei käykään, maksat sakon, mutta ajo ei jatku vai ???
Ainakin näillä kulmin, jos sakosta saa kuitin niin toista sakkoa ei tule samana päivänä, samasta rikkomuksesta.
Kannattaa kyllä hankkia se kv kortti rinnalle Suomesta, auttaa ainakin silloin, jos sattuu joku isompi vahinko.
Eräs tuttu thai kundi piipahti eilen ja toi mulle tullessaan golfmailan. Sanoin etten pelaa golfia johon naurahti ja näytti kuinka sillä huitastaan päin näköä. Laittoi sen siten Pic upini takapenkin taakse jemmaan.
On thaimaa pakko olla vaarallinen kun noin kädestä pitäen näytetään kuinka tulee toimia. Ja minä kun olen pärjännyt tähän asti hmm...vasemmalla suoralla.
Tästä tapauksesta on uutisoitu parin päivän ajan tv -uutisissa. Lehdistö ollut aika hiljaa?
Järkyttävä tapaus.
Joku 19 vuotia kaveri oli tappanut lastenhoitajan ja kaksi lasta Pattayalla.
Sikäli kuin oikein ymmärsin lasten isä oli jenkki, äiti thai ja lapset iältään 2-3 v ja 6-7 v.
kau khwaai kirjoitti:Tästä tapauksesta on uutisoitu parin päivän ajan tv -uutisissa. Lehdistö ollut aika hiljaa?
Järkyttävä tapaus.
Joku 19 vuotia kaveri oli tappanut lastenhoitajan ja kaksi lasta Pattayalla.
Sikäli kuin oikein ymmärsin lasten isä oli jenkki, äiti thai ja lapset iältään 2-3 v ja 6-7 v.
Erittäin ikävä tapaus , tuo sattui vielä samassa muu baanissa missä itsellä on talo ja menehtyneet lapset olivat muijalleni ja lapsilleni hyvinkin tuttuja, etenkin tuo 7 vuotias poika.
Vanhemmat olivat itselleni hyvänpäivän tuttuja mutta itse en heitä sen paremmin tuntenut, lasten isä tosiaan on jenkki ja äiti thaikku.
Itse kuulin tuosta vasta eilenilllalla kun soittelin sihanoukvillestä kotiinpäin pattikselle.
Onkos julkaistu väkilukuun suhteutettua tilastoa siitä miten rikollisuus vaihtelee eri puolilla Thaimaata, esim. missä kaupungeissa lukemat on alhaiset ja missä korkeat? Kärkipaikkaa pitänee Pattaya, sitten Bangkok, Phuket, Chiang Rai..
kau khwaai kirjoitti:Tästä tapauksesta on uutisoitu parin päivän ajan tv -uutisissa. Lehdistö ollut aika hiljaa?
Järkyttävä tapaus.
Joku 19 vuotia kaveri oli tappanut lastenhoitajan ja kaksi lasta Pattayalla.
Sikäli kuin oikein ymmärsin lasten isä oli jenkki, äiti thai ja lapset iältään 2-3 v ja 6-7 v.
Nämä kaaharit pikkubusseillaan ottaa päähän, tänään oli taas kaikki ainekset suuronnettomuuteen. Onneksi kenellekkään ei sattunut kovin kehnosti, yhdellä polvet verellä koska ilmeisesti lyönyt
ne etupenkin takan olevaan nahkapalliin ja ei käyttänyt turvavöitä (lannevyötä) Toinen onneksi, itselle
hyvä onni oli, että istuin seuraavassa bussissa, vaikka samaa retkikuntaa oltiin. Toinen sedan ha
vaihtoi huolimattomasti kaistaa oikealle, pikkubussin kova tilannenopeus (140 kmh) myös syyllinen
mielestäni. Askelmitattuna jarrutusjäljet n 50 m. ennenkuin on kokonaan pois asfaltilta. Kolmas onneksi pikkubussi pysyi pyörillään koko matkan ja neljäs onneksi vauhti pois ennen edessä
olevaa puuta. Ajoi meidän kuski kuitenkin loppumatkan kaahaamatta, tai ensin kyllä ohitteli vasemmalta
liuskalta mutta ilmeisesti lisälasti 6-7 henkilöä kolaroidusta autosta muutti ajoominaisuuksia että
hellitti sitten ja ajeli vain 80-100 kmh.
Liitteet
Jarrutusjäljet n 50 m
Tämä sivu sai kolhun vasen etukulma, autosta joka vaihtoi varomattomasti kaistaa.
Pahiten ja ainoaa loukkaantunutta paikataan polvista. Rescue team oli paikalla n <- 10 min
Aikas lähltä puuta, vai onko tuo oikeastaan pensas. Ei kuitenkaan kovin vahva.
loikkari kirjoitti:Nämä kaaharit pikkubusseillaan ottaa päähän, tänään oli taas kaikki ainekset suuronnettomuuteen.
Samaa mieltä! Joissain minibusseissa ei ole edes mahdollisuutta käyttää turvavöitä. Ja bussikuskit kaahaavat yhtälailla. Viimeksi kun menin Ubonista Bangkokiin "VIP-bussilla" olin tyytyväinen kun sain paikan yläkerran etupenkeiltä. Huhhuh! Siinäpä oli aitiopaikka seurata hullun kuskin kaahailua hulluine ohituksineen. Ei paljon vaikuttanut oliko kaarevalla tien pätkällä keltaiset viivat asfaltissa. Niin vaan ohiteltiin rekkoja. Ja jos ohitustilanteessa tuli vastaan autoja, tie muuttui kolmikaistaiseksi. Toki pitkiä vilkuteltiin ja tööttiä hakattiin hullun lailla varoitukseksi. Pitkän matkan bussiin en enää ilman Valiumia mene ja jos mahdollista niin aina lentäen!
kau khwaai kirjoitti:Tuo tieosuus Udonista BKK:n on yksisuuntainen kumpaankin suuntaan, miten siinä on voinut olla vastaantulijoita?
Kommentista päätellen et ole paljoa Thaimaassa ajellut vaikka asustellut oletkin. Kyllä sieltä voi tulla vastaan mitä vaan yksisuuntaisellakin.
No joo ja asiaan. Kyllä nuo minibussit (kuten tälläkin foorumilla useasti todettu) yleensä ajavat aivan päättömästi.
Eihän ne kaikki tietenkään, mutta itsekin olen läheltä piti tilanteita kuskinpukilla useita nähnyt joissa olisi voinut tulla todella rumaa jälkeä.
kau khwaai kirjoitti:Tuo tieosuus Udonista BKK:n on yksisuuntainen kumpaankin suuntaan, miten siinä on voinut olla vastaantulijoita?
Kommentista päätellen et ole paljoa Thaimaassa ajellut vaikka asustellut oletkin. Kyllä sieltä voi tulla vastaan mitä vaan yksisuuntaisellakin.
En nyt kovin paljon ole ajellut, mutta varmasti muutaman satatuhatta km enemmän kuin sinä Kollikatti.
Tämä taas ....
No joo ja asiaan. Kyllä nuo minibussit (kuten tälläkin foorumilla useasti todettu) yleensä ajavat aivan päättömästi.
Eihän ne kaikki tietenkään, mutta itsekin olen läheltä piti tilanteita kuskinpukilla useita nähnyt joissa olisi voinut tulla todella rumaa jälkeä.
...ei mitenkään liittynyt tuohon mitä edellä kirjoitin.
Jokainen tietää sen, että liikennekuolemat ja onnettomuudet Thaimaassa ovat maailman kärkiluokkaa, siitä ei kukaan ole eri mieltä.
loikkari kirjoitti:Nämä kaaharit pikkubusseillaan ottaa päähän, tänään oli taas kaikki ainekset suuronnettomuuteen.
Samaa mieltä! Joissain minibusseissa ei ole edes mahdollisuutta käyttää turvavöitä. Ja bussikuskit kaahaavat yhtälailla. Viimeksi kun menin Ubonista Bangkokiin "VIP-bussilla" olin tyytyväinen kun sain paikan yläkerran etupenkeiltä. Huhhuh! Siinäpä oli aitiopaikka seurata hullun kuskin kaahailua hulluine ohituksineen. Ei paljon vaikuttanut oliko kaarevalla tien pätkällä keltaiset viivat asfaltissa. Niin vaan ohiteltiin rekkoja. Ja jos ohitustilanteessa tuli vastaan autoja, tie muuttui kolmikaistaiseksi. Toki pitkiä vilkuteltiin ja tööttiä hakattiin hullun lailla varoitukseksi. Pitkän matkan bussiin en enää ilman Valiumia mene ja jos mahdollista niin aina lentäen!
Tuosta turvavyon kaytosta minibusseissa tuli mieleen parikin juttua.
Kerran tosiaan yritin jollain matkalla riuhtoa vyota esille penkin ja nojan taitekohdasta. Ei onnistunut kun oli tahallaan hirtetty kiinni.
Toinen juttu oli muutama kuukausi sitten kun mentiin Krabilta Phuketiiin. Vyot onneksi toimi mutta kuskin asenne oli tyypillista
thaimaalaista liikennekulttuuria mukaileva. Koko matkan aikana ei kayttanyt vyota ja valilla oli aika hurjan nakoisia tilanteita ja nopeuttakin oli yli 120 lasissa.
Kun tulimme saarelle ja vauhti oli hidasta niin sitten laittoi vyon kiinni. Ja syy tietenkin oli ettei saa sakkoja poliisilta.