Vaarallinen Thaimaa?
Re: Vaarallinen Thaimaa?
Juuh, onhan noita tuollaisia ”parannuksia” tehty, mistä eagle kirjoitti.
Käytännössä kuitenkin suurin puute on valvonta ja tietynlainen välinpitämättömyys. ts. vaikka poliisin taholta rikkomus nähdäänkin siihen ei puututa muulloin kuin sitä varten on tullut erillinen käsky ja poliisit jalkautettu sitä valvomaan.
Silloin kun istutaan kopeissa, niin tuollaisiin rikkeisiin harvemmin puututaan, jos mitään vahinkoa ei tapahdu.
Kuvaavaa esim. tuosta välinpitämättömyydestä on, kun poliiseja on aamuisin ohjaamassa liikennettä, mm. koulujen läheisyydessä, niin hyvin monet vanhemmista jotka tuovat lapsiaan kouluun ja isommat koululaiset jotka ajavat omilla mopoillaan, niin niissä on päällä 3 joskus 4 henkeä, harvemmalla ainakaan kyydissä olevalla kuitenkaan on kypärää.
Autokoulujen puute, jossa liikennesääntöjä ja ajo-opetusta ihan käytännössä opetettaisiin on suuri puute, vieläkin ajokortin saa liian heppoisin perustein.
Käytännössä kuitenkin suurin puute on valvonta ja tietynlainen välinpitämättömyys. ts. vaikka poliisin taholta rikkomus nähdäänkin siihen ei puututa muulloin kuin sitä varten on tullut erillinen käsky ja poliisit jalkautettu sitä valvomaan.
Silloin kun istutaan kopeissa, niin tuollaisiin rikkeisiin harvemmin puututaan, jos mitään vahinkoa ei tapahdu.
Kuvaavaa esim. tuosta välinpitämättömyydestä on, kun poliiseja on aamuisin ohjaamassa liikennettä, mm. koulujen läheisyydessä, niin hyvin monet vanhemmista jotka tuovat lapsiaan kouluun ja isommat koululaiset jotka ajavat omilla mopoillaan, niin niissä on päällä 3 joskus 4 henkeä, harvemmalla ainakaan kyydissä olevalla kuitenkaan on kypärää.
Autokoulujen puute, jossa liikennesääntöjä ja ajo-opetusta ihan käytännössä opetettaisiin on suuri puute, vieläkin ajokortin saa liian heppoisin perustein.
Kun maa lähenee, niin vitsit vähenee.
Re: Vaarallinen Thaimaa?
Parannuksista sen verran, että ensin tuntuu yhden risteyksen kaistojen muutos ja valojen uudelleenjaksottaminen pieneltä, mutta vaikutus on yllättävän suuri ottaen huomioon, että suurin investointi on ollut valkoinen maali kaistoja osoittamaan.kau khwaai kirjoitti:Juuh, onhan noita tuollaisia ”parannuksia” tehty, mistä eagle kirjoitti.
Käytännössä kuitenkin suurin puute on valvonta ja tietynlainen välinpitämättömyys. ts. vaikka poliisin taholta rikkomus nähdäänkin siihen ei puututa muulloin kuin sitä varten on tullut erillinen käsky ja poliisit jalkautettu sitä valvomaan.
Silloin kun istutaan kopeissa, niin tuollaisiin rikkeisiin harvemmin puututaan, jos mitään vahinkoa ei tapahdu.
Kuvaavaa esim. tuosta välinpitämättömyydestä on, kun poliiseja on aamuisin ohjaamassa liikennettä, mm. koulujen läheisyydessä, niin hyvin monet vanhemmista jotka tuovat lapsiaan kouluun ja isommat koululaiset jotka ajavat omilla mopoillaan, niin niissä on päällä 3 joskus 4 henkeä, harvemmalla ainakaan kyydissä olevalla kuitenkaan on kypärää.
Autokoulujen puute, jossa liikennesääntöjä ja ajo-opetusta ihan käytännössä opetettaisiin on suuri puute, vieläkin ajokortin saa liian heppoisin perustein.
1. Kunhan ihmiset oppivat tuon uuden kaistan, kääntyvät ja suoraan ajavat eivät keskenään sekoile, koska aikaisemmin osa kääntyi oikealle tien vasemmasta reunasta suoraan ajavien edestä. Nyt uusi kaista periaatteessa ohjaa kääntyjät valmiiksi pois suoraan ajavien edestä.
2. Jono lyhenee ja vasemmalle kääntyvät useimmiten mahtuvat ajamaannyt kahden jonon ohitse ja pois tukkimasta tuloväylää.
3. Kun jokainen suunta saa valot sekä kääntyville että suoraan meneville samanaikaisesti, mutta vain yhdestä suunnasta kerrallaan, punaisen valon vaihtuessa ei entisen kahden suunnan punaisia päin ajavia tarvitse niin usein varoa. Nyt tulevat enimmäkseen vain yhdestä suunnasta. Tuo kai se suurin parannus.
4. Oikealle kääntyvät eivät enää tuki suoraan menevien kaistaa ja siten liikenne jotenkuten toimii.
Kyllä poliisit satunnaisesti pyrkivät puuttumaan noihin rikkomuksiin. Kopista tai liikenteenohjaustaulun takaa vain on vaikea ottaa sitä 80 km/h punaisia päin ajanutta pyörää kiinni jalkaisin. Jotta homma toimisi, pitäisi siellä olla pysäyttäjät jalkautettuna edessäpäin. Muulloin ei kannata yrittää.
Meillä tuossa tytön koulun edessä ainakin kaikki väärään suuntaan ajavat mopoilijat pysäytetään ja pidetään 5-10 minuuttia miettimässä tekoaan ja säästikö siinä oikaisussa sittenkään aikaa. Sama ilman kypärää AJAVALLE kuskille, JOS saadaan kiinni. Sama juttu ja kolmannelta kaistalta ei ehdi mopoilijaa pysäyttämään, jos on jalkaisin. Pyörän päältä koululaisten auttaminen taasen olisi hassun näköistä.
Kun tehtävä on KOKO AJAN turvata koululaisten tienylitys, ja aamuruuhkassa sitä turvaamista riittää, ei aikaa voi käyttää sakkolappujen kirjoitteluun. Jos sattuu olemaan oikeassa päässä suojatietä jonkun lakia rikkovan osuessa kohdalle, pysäyttämiseen ei mene aikaa. Muutoin vilkuiluun ei ole aikaa, koska päätehtävä vaarantuisi ja koululaisten turvallisuus, jos lähestyvien autojen ja tietä ylittävien koululaisten sijaan tarkkailtaisiin mopoilijoita ilman kypärää.
Asia erikseen, että nuo alle 18-vuotiaat tietävät elämän tosiasiat varsin hyvin ja toimivat niiden mukaisesti. Kiinnijäädessä isä kyllä hoitaa asiat poliisipäällikön tai vastaavan kautta, muutoinkaan alaikäiselle ei oikein mitään mahda. Pikkurikkeestä on turha mennä ottamaan kiinni. Ainakin täällä 80% noiden kolme päällä liikkuvien alaikäisten kuljetusten mopoista on kilvettömiä ja siis uusia. Vanhemmat hieman varakkaampia ja siten myös usein sitä vaikutusvaltaa.
Re: Vaarallinen Thaimaa?
Paljon on vielä thaimaalaisten opittavaa, jotta liikenneturvallisuus paranisi, ennen kaikkea asenteiden olisi muututtava, elleivät ne muutu, niin ei ne pelkästään noilla liikennejärjestelyillä muutu, etenkään kun suurelle osalle liikennesäännöt ovat täyttä hebreaa tai ainakaan niitä ei noudateta.
Sen kun vielä ottaa huomioon, että useammat liikenneonnettomuuksien aiheuttajat ovat mopoilijat sekä alkoholin ja muiden erilaisten "piristeiden" käyttäjät.
Liikennejärjestelyillä tuollaisiin asioihin on vaikea puuttua.
Kysykää thai tutuiltanne, (Thaimaassa asuvilta) vaikkapa, minkälainen sääntö on tasa-arvoisessa risteyksessä, jossa kumpikin toisiaan vastaantuleva auto kääntyy samaan suutaan, oikealta tuleva vasemmalle ja päin vastoin, kumpi ajaa ensin, säännön mukaan.
Tai jotain muuta liikennesääntöihin liittyvää.
Tuosta keltaisesta valosta vielä sen verran, että kävin tänään Khoratissa ja katselin noista valojen vaihtumista ehkä kymmenessä risteyksessä, yhdessäkään niistä joissa valojen näin vaihtuvan, ei keltainen palanut kuin hetken, ei olisi ehtinyt kissaa sanoa.
Kunde joka siellä asuu vakituisesti, voisi kommentoida noista valoista (keltainen), jos sattuu tämän lukemaan.
Asiaa sivuava juttu BKK- postissa.

Sen kun vielä ottaa huomioon, että useammat liikenneonnettomuuksien aiheuttajat ovat mopoilijat sekä alkoholin ja muiden erilaisten "piristeiden" käyttäjät.
Liikennejärjestelyillä tuollaisiin asioihin on vaikea puuttua.
Kysykää thai tutuiltanne, (Thaimaassa asuvilta) vaikkapa, minkälainen sääntö on tasa-arvoisessa risteyksessä, jossa kumpikin toisiaan vastaantuleva auto kääntyy samaan suutaan, oikealta tuleva vasemmalle ja päin vastoin, kumpi ajaa ensin, säännön mukaan.
Tai jotain muuta liikennesääntöihin liittyvää.
Tuosta keltaisesta valosta vielä sen verran, että kävin tänään Khoratissa ja katselin noista valojen vaihtumista ehkä kymmenessä risteyksessä, yhdessäkään niistä joissa valojen näin vaihtuvan, ei keltainen palanut kuin hetken, ei olisi ehtinyt kissaa sanoa.
Kunde joka siellä asuu vakituisesti, voisi kommentoida noista valoista (keltainen), jos sattuu tämän lukemaan.
Asiaa sivuava juttu BKK- postissa.
About tourism safety
Holidays from hell?... in Thailand?
http://www.bangkokpost.com/learning/lea ... n-thailand
Kun maa lähenee, niin vitsit vähenee.
Re: Vaarallinen Thaimaa?
Kuinkahan mones vastaava tapaus tänä vuonna?
The Nation September 1, 2013 8:56 pm2 killed, 9, including foreigners, injured in van accident
A transport van, taking foreign tourists returning after renewing their visas in a neighbouring country, Sunday collided with an 18-wheel truck, leaving two persons dead and nine injured.
The accident took place at 3pm on Sa Kaew-Khao Hin Son in Sa Kaew's Muang district and instantly killed the van driver, Somsak Ployngam, and Chinese tourist Chen Xinmin, 54.
The nine injured foreigners were identified as Germans Selina Heid, 20, and Christin Kai, 18; French national Allan Hourdry, 24; Chinese Yu De Jian, 44; Americans Audliei Pasquier, 33, Jennifer Aguiluz, 32, Mathew Aguiluz, 30, Loem Socheata, 28; and Lam Sui Tung, 43, from Hong Kong
Kun maa lähenee, niin vitsit vähenee.
- The Phantom
- Viidakko legenda
- Viestit: 9316
- Liittynyt: 21.5.2006 20:27
- Paikkakunta: Chiang Mai
Re: Vaarallinen Thaimaa?
Kysyttäessa vastaus kuuluu: ( ensin epämääräistä muminaa...) Isompi ajaa ensin !kau khwaai kirjoitti: Kysykää thai tutuiltanne, (Thaimaassa asuvilta) vaikkapa, minkälainen sääntö on tasa-arvoisessa risteyksessä, jossa kumpikin toisiaan vastaantuleva auto kääntyy samaan suutaan, oikealta tuleva vasemmalle ja päin vastoin, kumpi ajaa ensin, säännön mukaan.
Tai jotain muuta liikennesääntöihin liittyvää.
Tätä ketjua aamulla luettua pistin myös merkille miten valoja noudatetaan. Mopot ottaa 5-7 sekunnin varaslähtöjä, keltaiset valot tosi lyhyet. Yksi rekka tuli noin 80km/h puoli minuuttia myöhässä vihreistä valoista. Onneksi oli vähän muita liikkujia siihen aikaan ja onnistuivat väistämään kuka mihinkin. Meillä oli mopossa minun ja vaimon välissä koira joten äkkijarutuksessa meinasi haaveri käydä.

Vielä kerran anteeksi !
Re: Vaarallinen Thaimaa?
Jos rakastaa henkeään kannattaa ottaa tosissaan tuo "isomman oikeudella". Ei auta ruumishuoneella tai vammautuneena suomalainen asenne "minä olin oikeassa".The Phantom kirjoitti:Kysyttäessa vastaus kuuluu: ( ensin epämääräistä muminaa...) Isompi ajaa ensin !kau khwaai kirjoitti: Kysykää thai tutuiltanne, (Thaimaassa asuvilta) vaikkapa, minkälainen sääntö on tasa-arvoisessa risteyksessä, jossa kumpikin toisiaan vastaantuleva auto kääntyy samaan suutaan, oikealta tuleva vasemmalle ja päin vastoin, kumpi ajaa ensin, säännön mukaan.
Tai jotain muuta liikennesääntöihin liittyvää.
Tätä ketjua aamulla luettua pistin myös merkille miten valoja noudatetaan. Mopot ottaa 5-7 sekunnin varaslähtöjä, keltaiset valot tosi lyhyet. Yksi rekka tuli noin 80km/h puoli minuuttia myöhässä vihreistä valoista. Onneksi oli vähän muita liikkujia siihen aikaan ja onnistuivat väistämään kuka mihinkin. Meillä oli mopossa minun ja vaimon välissä koira joten äkkijarutuksessa meinasi haaveri käydä.
- som nam naa -
- The Phantom
- Viidakko legenda
- Viestit: 9316
- Liittynyt: 21.5.2006 20:27
- Paikkakunta: Chiang Mai
Re: Vaarallinen Thaimaa?
Juu ennakoimalla ja tarkkaan katsomalla risteyksen joka suuntaan tuo rekka väistettiin. Suomessa sitä luottaa valoihin, täällä en tosiaankaan.apasra kirjoitti:Jos rakastaa henkeään kannattaa ottaa tosissaan tuo "isomman oikeudella". Ei auta ruumishuoneella tai vammautuneena suomalainen asenne "minä olin oikeassa".
Vielä kerran anteeksi !
Re: Vaarallinen Thaimaa?
Kuskithan joskus kolareissa lähtevät karkuun ja yksi syy on ihan oma terveys. Jos ruumiita tulee niin siinä saattaa itte olla kohta samassa rivissä kun vihaset ihmiset käy päälle. Tässä turpaan rekkakuskia
https://www.facebook.com/media/set/?set ... 082&type=1
https://www.facebook.com/media/set/?set ... 082&type=1
Re: Vaarallinen Thaimaa?
Ihon valkaisuvoiteissa piilee myös omat vaaransa, tosin harvemmin taitavat farangit sellaisia käyttää?
Whitening creams can be dangerous, expert warns
http://www.nationmultimedia.com/nationa ... 13986.html
Kun maa lähenee, niin vitsit vähenee.
Re: Vaarallinen Thaimaa?
Meillä täällä kauempana maalla on kello mukana ja Charoen hotellin kohdalla laskee 5 alaspäin sekunteja ennenkuin menee punaiseksi. UDTownin kohdalla laskee 3 sekunnista alaspäin.kau khwaai kirjoitti:Tuosta keltaisesta valosta vielä sen verran, että kävin tänään Khoratissa ja katselin noista valojen vaihtumista ehkä kymmenessä risteyksessä, yhdessäkään niistä joissa valojen näin vaihtuvan, ei keltainen palanut kuin hetken, ei olisi ehtinyt kissaa sanoa.
Riippuu tietty kielestä, että ehtiiko kissan sanomaan, mutta miu ja cat ainakin... "persialainen angorakissa" taitaa jäädä sanomatta...

Re: Vaarallinen Thaimaa?
Kuinka monta mopoa on ehtinyt ylittää nuo risteykset, ennen kuin vihreä valo on syttynyt?eagle kirjoitti: Meillä täällä kauempana maalla on kello mukana ja Charoen hotellin kohdalla laskee 5 alaspäin sekunteja ennenkuin menee punaiseksi. UDTownin kohdalla laskee 3 sekunnista alaspäin.
Kun maa lähenee, niin vitsit vähenee.
- The Phantom
- Viidakko legenda
- Viestit: 9316
- Liittynyt: 21.5.2006 20:27
- Paikkakunta: Chiang Mai
Re: Vaarallinen Thaimaa?
Linkki menee naamakirjasivuille johonkin rakenteilla olevaan areenaan ???mjitla kirjoitti:Kuskithan joskus kolareissa lähtevät karkuun ja yksi syy on ihan oma terveys. Jos ruumiita tulee niin siinä saattaa itte olla kohta samassa rivissä kun vihaset ihmiset käy päälle. Tässä turpaan rekkakuskia
https://www.facebook.com/media/set/?set ... 082&type=1

Vielä kerran anteeksi !
Re: Vaarallinen Thaimaa?
Saako Thaimaasta voiteita, jotka eivät valkaise?kau khwaai kirjoitti:Ihon valkaisuvoiteissa piilee myös omat vaaransa, tosin harvemmin taitavat farangit sellaisia käyttää?Whitening creams can be dangerous, expert warns
http://www.nationmultimedia.com/nationa ... 13986.html

Re: Vaarallinen Thaimaa?
Hahaa ei prkl, sen siitä saa kun ei tarkista. Juu Bangkok Futsal arena taitaa valmistua, mm-kisat tosin käytiin jo viimevuonna.The Phantom kirjoitti:Linkki menee naamakirjasivuille johonkin rakenteilla olevaan areenaan ???mjitla kirjoitti:Kuskithan joskus kolareissa lähtevät karkuun ja yksi syy on ihan oma terveys. Jos ruumiita tulee niin siinä saattaa itte olla kohta samassa rivissä kun vihaset ihmiset käy päälle. Tässä turpaan rekkakuskia
https://www.facebook.com/media/set/?set ... 082&type=1
Onnistusko nyt videokin?
https://www.facebook.com/photo.php?v=1377112512523233
Re: Vaarallinen Thaimaa?
Ihmisten turvallisuutta pyritään parantamaan erilaisin keinoin, tässä jutussa kerrotaan yhdestä sellaisesta.
Free 'songthaew' rides ease commuter safety fears New BMA transport service intends to protect residents returning home from work late at night
http://www.bangkokpost.com/news/local/3 ... fety-fears
Kun maa lähenee, niin vitsit vähenee.
Re: Vaarallinen Thaimaa?
Sahkolaitteet ei ehka ole satunnaiselle turisille uhka. Ja jos viela yopyy puolentusinan tahden hotelleissa.Pommi65 kirjoitti:Tuohon on helppo yhtyä.juusot kirjoitti:Olen jeen kanssa samaa mieltä.Suurin riski Thaimaassa on mielestäni liikenne. .
Mutta tämä:Vähän outo kyllä mulleSähkolaitteet, johdot ja maadoitusten puute on toinen asia,minkä yritän muistaa ja varoa Thaimaassa ollessani.
Mutta mutta.....
Esim. omassa uudessa asunnossani oli kylpparin valaisimien metallirunkoon kytketty vaihepiuhat. Peilia kun pyyhin niin tuli samalla hieman ylikierroksia pumpulle.
Kahdelta paikalliselta tuttavaltani on kuollut sahkoiskuun perheenjasen.
Tulvien uhreista menehtyy sahkoiskuun yllattavan paljon. En muista % maaria enaa mutta oli joku virallinen tilasto ja juttu jossain thaikkujen nettisivulla.
Ja kun katselee esim. paikallisten tekemia jatkojohtoja yms. niin kylla hieman naurattaa ja hirvittaa samalla.
Suomessa kateus voittaa kiimankin!
Re: Vaarallinen Thaimaa?
Voisin kuvitella tuon tapahtumien kulun. Valaisimen on asentanut joku muu kuin alan taitava sähkömies. Uutena erikoisuutena siinä on ollut maadoituspiuhaa varten oma liitäntä rungossa/yhteydessä runkoon. Sitten on ne oikeat nolla ja vaihe, joista toinen voi jäädä huomaamattakin. Menee siis aika helposti se toinen piuha runkoon ensikertalaiselta. Tuo maapiuhan liitäntä yleensä on isompi ruuvi ja siten siihen mielellään laittaa virtapiuhan.TonyFinn kirjoitti:Esim. omassa uudessa asunnossani oli kylpparin valaisimien metallirunkoon kytketty vaihepiuhat. Peilia kun pyyhin niin tuli samalla hieman ylikierroksia pumpulle.
Täällä värikoodaus ei ole sama ja tähän ei voi luottaa:
Kaupasta saa piuhaa, missä on vain musta ja harmaa johto sisällä, joten...Vaihejohtimien värikoodi on yleensä ruskea, musta ja harmaa. Sähköjärjestelmän nollaa merkitään N:llä (tunnusväri sininen, vanhoissa asennuksissa harmaa, valkoinen tai vaaleansininen) ja suojamaata PE:llä (tunnusväri kelta-vihreä, vanhoissa asennuksissa punainen).
Re: Vaarallinen Thaimaa?
Suurin osa myös jatkojohdoista on kahdella piuhalla.eagle kirjoitti: Kaupasta saa piuhaa, missä on vain musta ja harmaa johto sisällä, joten...
Kun maa lähenee, niin vitsit vähenee.
Re: Vaarallinen Thaimaa?
Thaimaan liikenteessä kuolee yhdeksänneksi eniten ihmisiä, kaikki maailman maat mukaan lukien, WHO:n tilastojen mukaan.
Tästä mainitusta ajanjaksolta (May11 and Dec 13, 2011), puuttuu vielä sekä uusi vuosi, että Songkran, jotka molemmat lisäävät tuota lukua kummatkin yli 300 kuolonuhrilla.Thai road fatalities ranked 9th in world
The country had 13,766 road fatalities, or an estimated 38.7 deaths per 100,000 people, between May11 and Dec 13, 2011.
The countries with more road fatalities than Thailand are India, where there were 130,037 road deaths, China, with 70,134, Brazil, with 36,499, the United States with 32,885, Russia with 26,567, Iran with 23,249, Mexico with 17,301 and South Africa, with 14,804.
http://www.bangkokpost.com/breakingnews ... t-in-world
Kun maa lähenee, niin vitsit vähenee.
Re: Vaarallinen Thaimaa?
Mitä lie tässä tapahtunut aiemmin mutta omaan silmään näyttää hiukan ylimitoitetulta tuo "turvamiesten" voimankäyttö venäläistä kohtaan.
http://www.youtube.com/watch?v=nuNDB0j_Cpc
http://www.youtube.com/watch?v=nuNDB0j_Cpc
Re: Vaarallinen Thaimaa?
Tämä yksi innokas turvamies halusi piestä sammumispisteessä olevan tyypin.Helppo se on monottaa maassa istuvaa miestä joka ei paljoa tästä maailmasta tiedä. Onpa touhua.
tämä nyt ainakaan ei ole sossukyylien syytä
Re: Vaarallinen Thaimaa?
Touhu oli ihan /C:tä mutta onko tuo Pattayalta tai Thaimaasta yleensäkään?
Auotjen rekisterikilvet on mustalla pohjalla valkoiset kirjaimet, ja eivät taida puhua thaita edes?
Auotjen rekisterikilvet on mustalla pohjalla valkoiset kirjaimet, ja eivät taida puhua thaita edes?
Re: Vaarallinen Thaimaa?
Katsoin videon ja kylla heti huomas ettei ole Thaimaasta.loikkari kirjoitti:Touhu oli ihan /C:tä mutta onko tuo Pattayalta tai Thaimaasta yleensäkään?
Auotjen rekisterikilvet on mustalla pohjalla valkoiset kirjaimet, ja eivät taida puhua thaita edes?
Singaporessa kuvattu.
Suomessa kateus voittaa kiimankin!
Re: Vaarallinen Thaimaa?
Tai Malesia, molemmissa mustia kilpiä käytössä.
Re: Vaarallinen Thaimaa?
Thaimaan vaaroista puhuttaessa unohdetaan monia asioita, eikä niistä juurikaan puhuta saatikka tuoda uutisoinnissa esiin.
Yksi sellainen on maatalous ja lannoitteet, kemikaalit jotka lännessä 70 % ovat kiellettyjä niitä Thaimaahan tuodaan ja käytetään lisääntyvässä määrin.
Thaimaa tuo nyt yli 160000 tonnia maatilan kemikaaleja vuodessa, eli kymmenien miljoonien bahtien edestä.
Yksi sellainen on maatalous ja lannoitteet, kemikaalit jotka lännessä 70 % ovat kiellettyjä niitä Thaimaahan tuodaan ja käytetään lisääntyvässä määrin.
Thaimaa tuo nyt yli 160000 tonnia maatilan kemikaaleja vuodessa, eli kymmenien miljoonien bahtien edestä.
Kun maa lähenee, niin vitsit vähenee.