Vaarallinen Thaimaa?
Re: Vaarallinen Thaimaa?
Suomen liikenne perustunee siihen, että liikennesäännöt koskevat kaikkia ja virkavalta samaten valvoo kaikkia rangaisten heitä lain mukaan jotakuinkin tasavertaisesti.
Tietenkin esim. sakkojen suuruus riippuu sakon saajan tuloista ym. mutta perusoletus on se, että rangaistus tulee sääntöjen rikkomisesta.
Suomessa on silti monestakin syystä välinpitämättömyyttä, mutta esim. taikausko tai erilaiset siunaukset tuskin täällä kenenkään välinpitämättömyyttä lisäävät. Vrt. kävin tänään kirkossa, korvennanpa nyt Fordilla kahtasataa, ei käy mitään.
Tietenkin esim. sakkojen suuruus riippuu sakon saajan tuloista ym. mutta perusoletus on se, että rangaistus tulee sääntöjen rikkomisesta.
Suomessa on silti monestakin syystä välinpitämättömyyttä, mutta esim. taikausko tai erilaiset siunaukset tuskin täällä kenenkään välinpitämättömyyttä lisäävät. Vrt. kävin tänään kirkossa, korvennanpa nyt Fordilla kahtasataa, ei käy mitään.
- The Phantom
- Viidakko legenda
- Viestit: 9316
- Liittynyt: 21.5.2006 20:27
- Paikkakunta: Chiang Mai
Re: Vaarallinen Thaimaa?
Kyllä jonkinasteista joustavuutta ja kärsivällisyyttä suomessakin kaivattaisiin. Ei tarvitsisi ruuhkaa aikaan esim roukkua toisen puskurissa kiinni. Mutta siinä missä suomessa roikkuu yksi puskurissasi kiinni, thaimaassa niitä on useampi yhtaikaa.kau khwaai kirjoitti:Suomen liikenne perustuu mentaliteettiin, "minä olen oikeassa" siksi siitä puuttuu joustavuus.
Suomen pinta-ala on jotakuinkin 3/4 osaa Thaimaan pinta-alasta, Thaimaassa on n. 70 miljoonaa asukasta, autoja kymmeniä miljoonia, mopoja moninkertainen määrä, Suomessa jos olisi noista luvuista 3/4 ihmisiä ja ajoneuvoja, niin siellä olisi täysi kaaos.![]()
On tullut ajeltua kummassakin maassa satojatuhansia km, joten kokemusta on.
Ei tarvitse verrata kuin Suomen ja Ruotsin liikennettä, niin huomaa eron ja se ero on Ruotsin hyväksi.
Vanha Karin piirros, mutta edelleen ajankohtainen![]()
http://api.ning.com/files/BISROPePxRSKD ... uRetee.jpg
Tuon Karin piirroksen tyyliin törmää kyllä thaimaassakin, on uusi osa-maksulla "lainattu" Toyota alla ja se oikeuttaa tietenkin menemään aina joka paikkaan ensin. Riittää että soittaa torveä niin muiden on väistettävä. Huomaavatpa samalla ehkä kuljettajan kultaketjut ja kellonkin vielä.
Joustavuudesta huolimatta koen liikenteen thaimaassa hyvinkin vaaralliseksi. Phumpit Punpömpuu kun ei pidä miehekkäänä ajaa selvinpäin eikä rajoitusten mukaan. Kaikenlainen temppuilu ajon aikana kertoo kuljettajan rohkeudesta ja saa naapurin hampaattomat mummut taputtamaan kylän raavaimmalle uroolle.

Vielä kerran anteeksi !
Re: Vaarallinen Thaimaa?
Kyllähän suomen liikenne on ihan helvetin paljon turvallisempaa kuin thaimaan liikenne, en nyt mitään suhdelukuja viitsi ruveta laskemaan, mutta suomessa liikenne on lähes täysin ennakoitavaa ja siellä ajetaan jotakuinkin sääntöjen mukaisesti ja suurinosa selvinpäin.
Senverran että suomessa oli vuonna 2010, 612 autoa tuhatta ihmistä kohti ja thaimaassa 157 autoa tuhatta ihmistä kohti, eli vaikka thaimaan väkimäärä onkin noin 12 kertainen suomeen nähden niin automäärä ei ole kuin noin kolminkertainen
Suomessa tieliikenteessä kuolee vuodessa 100.000 ajoneuvoa kohti 11 ihmistä ja thaimaassa 118,8 tosin tilastot ovat muutaman viimevuoden aikan parantuneet thaimaaassakin.
Joten en niin kauheasti kaipaile thaimaan liikennettä suomeen
etenkin kun otetaan huomioon millaisissa olosuhteissa suomessa ajetaan talviaikoina.
Ainoa asia mitä suomen liikenteeseen kaipaisin täältä on joustavuus, ja oikealle kääntymisen mahdollisuuden valoristeyksissä punaisilla valoilla jos tilaa on.
Täällä toimii liittymissä vetoketju ajo aika kivasti, toisaalta taas välillä saavat pienekin risteyksen tukkkoon kun pitää väkisin ajaa keskelle reisteystä, niin että sitten koko liikenne seisoo.
Senverran että suomessa oli vuonna 2010, 612 autoa tuhatta ihmistä kohti ja thaimaassa 157 autoa tuhatta ihmistä kohti, eli vaikka thaimaan väkimäärä onkin noin 12 kertainen suomeen nähden niin automäärä ei ole kuin noin kolminkertainen

Suomessa tieliikenteessä kuolee vuodessa 100.000 ajoneuvoa kohti 11 ihmistä ja thaimaassa 118,8 tosin tilastot ovat muutaman viimevuoden aikan parantuneet thaimaaassakin.
Joten en niin kauheasti kaipaile thaimaan liikennettä suomeen


Ainoa asia mitä suomen liikenteeseen kaipaisin täältä on joustavuus, ja oikealle kääntymisen mahdollisuuden valoristeyksissä punaisilla valoilla jos tilaa on.
Täällä toimii liittymissä vetoketju ajo aika kivasti, toisaalta taas välillä saavat pienekin risteyksen tukkkoon kun pitää väkisin ajaa keskelle reisteystä, niin että sitten koko liikenne seisoo.
Varaukset https://www.majatalo.info/huoneet/
tai Puh. 08 6303 4870
tai Puh. 08 6303 4870
Re: Vaarallinen Thaimaa?
Eikö aika suuri - ellei suurin - osa Thaimaan tieliikenteessä kuolleista ole mopoilla tai moottoripyörillä itsensä hengiltä saaneita.patila kirjoitti: Senverran että suomessa oli vuonna 2010, 612 autoa tuhatta ihmistä kohti ja thaimaassa 157 autoa tuhatta ihmistä kohti, eli vaikka thaimaan väkimäärä onkin noin 12 kertainen suomeen nähden niin automäärä ei ole kuin noin kolminkertainen![]()
Suomessa tieliikenteessä kuolee vuodessa 100.000 ajoneuvoa kohti 11 ihmistä ja thaimaassa 118,8 tosin tilastot ovat muutaman viimevuoden aikan parantuneet thaimaaassakin.
Joten en niin kauheasti kaipaile thaimaan liikennettä suomeen![]()
etenkin kun otetaan huomioon millaisissa olosuhteissa suomessa ajetaan talviaikoina.
Onko tuo tilastosi pelkästään autoja koskeva, vai onko siinä mukana myös moottoripyörät (niitähän lienee Thaimaassa 50 milj.)?
Re: Vaarallinen Thaimaa?
Tuosta löytyy tuoretta tilastoa, niinkuin sanoin parempaan suuntaan on menty paljon viimevuosien aikana, tuosta saa perata tarkempia lukemia itse en nyt viitsi.läskipää kirjoitti:Eikö aika suuri - ellei suurin - osa Thaimaan tieliikenteessä kuolleista ole mopoilla tai moottoripyörillä itsensä hengiltä saaneita.patila kirjoitti: Senverran että suomessa oli vuonna 2010, 612 autoa tuhatta ihmistä kohti ja thaimaassa 157 autoa tuhatta ihmistä kohti, eli vaikka thaimaan väkimäärä onkin noin 12 kertainen suomeen nähden niin automäärä ei ole kuin noin kolminkertainen![]()
Suomessa tieliikenteessä kuolee vuodessa 100.000 ajoneuvoa kohti 11 ihmistä ja thaimaassa 118,8 tosin tilastot ovat muutaman viimevuoden aikan parantuneet thaimaaassakin.
Joten en niin kauheasti kaipaile thaimaan liikennettä suomeen![]()
etenkin kun otetaan huomioon millaisissa olosuhteissa suomessa ajetaan talviaikoina.
Onko tuo tilastosi pelkästään autoja koskeva, vai onko siinä mukana myös moottoripyörät (niitähän lienee Thaimaassa 50 milj.)?
http://www.thaiwebsites.com/caraccidents.asp
Senverran että moottoripyöriä on thaimaassa 16,177,061 kappaletta joulukuussa 2012 eli ei todellakaan mitään 50 miljoonaa kappaletta.
Varaukset https://www.majatalo.info/huoneet/
tai Puh. 08 6303 4870
tai Puh. 08 6303 4870
Re: Vaarallinen Thaimaa?
Liki 20 000 000 on rekisterissä olevien moottoripyörien määrä (tuosta 16 milj:sta puuttui Bangkok), eli käytännössä niitä on yli kaksikymmentä miljoonaa, jos kaikki liikenteessä olevat rekisteröidyt ja rekisteröimättömät kaksipyöräiset moottoriajoneuvot lasketaan.patila kirjoitti:
Senverran että moottoripyöriä on thaimaassa 16,177,061 kappaletta joulukuussa 2012 eli ei todellakaan mitään 50 miljoonaa kappaletta.
Jos autoja on yli kymmenen miljoonaa, niin puhutaan yhteislukumäärällisesti yli 30 miljoonasta ajoneuvosta.
Bangkok : Rest of Thailand :
Personal Cars : 2,972,305 2,884,149
Pick-up Trucks : 1,089,131 4,348,857
Motorcycles : 2,846,690 16,177,061
Re: Vaarallinen Thaimaa?
No vaikka kuinka lukuja pyörittää niin suomessa on paljon turvallisempaa liikenteessä. Piste.
Korkeintaan isanin riisipellon laidalla voi ajatella ajelevansa turvallisesti jos siellä ei juoksentelisi
koiria sun muita eläimiä tiellä.
Korkeintaan isanin riisipellon laidalla voi ajatella ajelevansa turvallisesti jos siellä ei juoksentelisi
koiria sun muita eläimiä tiellä.

SLAVA UKRAINI
Re: Vaarallinen Thaimaa?
Lieneekö sitten urbaani legenda,että Thaimaassa autokolareista hengissä sairaalaan kuskatut,jos heittävät henkensä sitten sairaalassa,niin niitä ei sitten lasketa mukaan kuolonkolari tilastoihin.
Re: Vaarallinen Thaimaa?
Kysehän ei ollut maiden vertaamisesta keskenään, vaan siitä jos täällä ajettaisiin Suomalaisella mentaliteetilla, päälleajo-oikeudella ja tilaa antamattomuudella.
Joustavuudessa Thaimaan liikenne vie 100-0. Imho.
Joustavuudessa Thaimaan liikenne vie 100-0. Imho.
Viimeksi muokannut Walkabout, 4.3.2013 10:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Walkabout bar & grill
Koh Samui
Koh Samui
- Matkaaja25
- Downshiftaaja
- Viestit: 20489
- Liittynyt: 3.5.2007 21:48
Re: Vaarallinen Thaimaa?
- Pakko kysyä tarkempaa selitystä tuohon tummennettuun osaan tekstistä. Itsestäni tuntuu, että jos Suomessa kävelet suojatiellä niin autot pysähtyy useinkin ja suht varmasti eivät ainakaan kiihdytä vauhtia jos jalankulkija on tietä ylittämässä. Sen sijaan Thaimaassa tuntuu useinkin siltä, että autot vaan kiihdyttävät kun näkevät, että jalankulkija on tulossa tien yli. Suojateillä ei välillä tunnu olevan mitään arvoa ja isomman oikeus jyllää. Useamman kerran on sattunut tilanne, että olen ollut suojatietä ylittämässä niin yhtäkkiä jopa kääntyvä auto tullut melkein päälle. Ei ole tapahtunut Suomessa juuri koskaan.Walkabout kirjoitti:Kysehän ei ollut maiden vertaamisesta keskenään, vaan siitä jos täällä ajettaisiin Suomalaisittain mentaliteetilla päälleajo-oikeudella ja tilaa antamattomuudella.
Joustavuudessa Thaimaan liikenne vie 100-0. Imho.
Re: Vaarallinen Thaimaa?
Vähän väliähän noista yliajoista saa lukea iltalööpeistä Suomessakin. Tainnut joka viikko olla nyt lähiaikoina.
Walkabout bar & grill
Koh Samui
Koh Samui
Re: Vaarallinen Thaimaa?
Ymmätääkseni ei ole ubraani legenda vaan thaimaassa ainoastaan onnettomuuspaikalla kuolleet lasketaan noihin tilastoihin, ei ole kauan aikaa kun oliko se bangkok postin uudenvuoden liikennekuolemia koskevan jutun luin ja siinä kerrottiin juurikin tästä hivenen erikoisesta tilastointitavasta.kaukokuu kirjoitti:Lieneekö sitten urbaani legenda,että Thaimaassa autokolareista hengissä sairaalaan kuskatut,jos heittävät henkensä sitten sairaalassa,niin niitä ei sitten lasketa mukaan kuolonkolari tilastoihin.
Niinkuin sanoin joustavuus on thaimaan liikenteen ainoa hyvä puoli siihen se sitten jääkin, iso osa ajaa ilman ajo-oikeutta tietämättä liikennesäännöistä yhtään mitään ja osa niistäkin jotka ovat kortin saaneet ovat sen venkuloineet lahjomalla.
Mielummin vaikka hivenen jääräpäisempää liikennettä kuin thaimaan mistään mitään piittaamatonta liikennettä
Laitetaan nyt tuon viimeisen linkit kuva tähän. http://www.thaiwebsites.com/caraccidents.asp

Varaukset https://www.majatalo.info/huoneet/
tai Puh. 08 6303 4870
tai Puh. 08 6303 4870
Re: Vaarallinen Thaimaa?
Kuka on väittänyt, ettei Suomessa ole turvallisempaa?linhai260 kirjoitti:No vaikka kuinka lukuja pyörittää niin suomessa on paljon turvallisempaa liikenteessä. Piste.
Korkeintaan isanin riisipellon laidalla voi ajatella ajelevansa turvallisesti jos siellä ei juoksentelisi
koiria sun muita eläimiä tiellä.
Ja jos nyt verrataan vaikka Isaanin liikennemäärää koko Suomen liikennemäärään, niin se on nelinkertainen johtuen siitä, että Isaanin pinta-ala on 160 000 neliökilometriä, asukasluku yli 20 000 000 ja Suomen vastaavat luvut ovat 5 400 000 ja 320 000 neliökilometriä.
Bangkokin asukasluku on taas yli kaksinkertainen Suomen asukaslukuun verrattuna ja liikennemäärä monisatakertainen pinta-alaan nähden.
Siinä hiukan vertailupohjaa liikennekulttuurien eroavaisuuksien lisäksi.
Re: Vaarallinen Thaimaa?
Uusimpien WHO:n World Health Rankings tilaston mukaan Thaimaassa kuoli liikenneonnetomuuksissa vuonna 2011 29,778 henkilöä eli n. 5.75% kaikista erilaisiin sairauksiin kuolleista viidenneksi eniten.
Lähde: WORLDHEALTHRANKINGSAccording to the latest WHO data published in April 2011 Road Traffic Accidents Deaths in Thailand reached 29,778 or 5.75% of total deaths. The age adjusted Death Rate is 42.94 per 100,000 of population ranks Thailand #6 in the world. Review other causes of death by clicking the links below or choose the full health profile.
1. Stroke
2. Coronary Heart Disease
3. Diabetes Mellitus
4. Lung Disease
5. Road Traffic Accidents
Kun maa lähenee, niin vitsit vähenee.
Re: Vaarallinen Thaimaa?
Noista "vanien" aiheuttamista onnettomuuksista ja niihin tarttumisista poliisin toimin on puhuttu ja uutisoitu jo pitkään. Ilmeisesti valvonta on kuitenkin niin hankalaa, ettei mitään konkreettista ole tapahtunut. Vai pitäsikö sanoa, niin välinpitämätöntä, tuoksi syyksi?
http://www.bangkokpost.com/news/local/3 ... y-for-vansTransport Co to tighten safety for vans
Two accidents involving Transport Co inter-provincial vans have spurred the state enterprise to seek tougher measures to ensure the safety of passengers.
Kun maa lähenee, niin vitsit vähenee.
Re: Vaarallinen Thaimaa?
Isaanin liikennemäärä nelikertainen koko suomeen nähden, herää nyt syntymähumalastasiläskipää kirjoitti:Kuka on väittänyt, ettei Suomessa ole turvallisempaa?linhai260 kirjoitti:No vaikka kuinka lukuja pyörittää niin suomessa on paljon turvallisempaa liikenteessä. Piste.
Korkeintaan isanin riisipellon laidalla voi ajatella ajelevansa turvallisesti jos siellä ei juoksentelisi
koiria sun muita eläimiä tiellä.
Ja jos nyt verrataan vaikka Isaanin liikennemäärää koko Suomen liikennemäärään, niin se on nelinkertainen johtuen siitä, että Isaanin pinta-ala on 160 000 neliökilometriä, asukasluku yli 20 000 000 ja Suomen vastaavat luvut ovat 5 400 000 ja 320 000 neliökilometriä.
Bangkokin asukasluku on taas yli kaksinkertainen Suomen asukaslukuun verrattuna ja liikennemäärä monisatakertainen pinta-alaan nähden.
Siinä hiukan vertailupohjaa liikennekulttuurien eroavaisuuksien lisäksi.

Asutko tosiaan isaanissa vai missä

Varaukset https://www.majatalo.info/huoneet/
tai Puh. 08 6303 4870
tai Puh. 08 6303 4870
Re: Vaarallinen Thaimaa?
En asu Isaanissa vaan ihan Suomessa.patila kirjoitti:Isaanin liikennemäärä nelikertainen koko suomeen nähden, herää nyt syntymähumalastasiläskipää kirjoitti:Kuka on väittänyt, ettei Suomessa ole turvallisempaa?linhai260 kirjoitti:No vaikka kuinka lukuja pyörittää niin suomessa on paljon turvallisempaa liikenteessä. Piste.
Korkeintaan isanin riisipellon laidalla voi ajatella ajelevansa turvallisesti jos siellä ei juoksentelisi
koiria sun muita eläimiä tiellä.
Ja jos nyt verrataan vaikka Isaanin liikennemäärää koko Suomen liikennemäärään, niin se on nelinkertainen johtuen siitä, että Isaanin pinta-ala on 160 000 neliökilometriä, asukasluku yli 20 000 000 ja Suomen vastaavat luvut ovat 5 400 000 ja 320 000 neliökilometriä.
Bangkokin asukasluku on taas yli kaksinkertainen Suomen asukaslukuun verrattuna ja liikennemäärä monisatakertainen pinta-alaan nähden.
Siinä hiukan vertailupohjaa liikennekulttuurien eroavaisuuksien lisäksi., siinä ei paljon pinta-alat ja asukasmäärät paina kun persaukislla ei ole varaa ostaa edes mopoa, mitäs veikkaisit että isaanin autokeskiarvo per tuhatta ihmistä kohti on kun se on koko thaimaassa 157 isaanissa taatusti pitkälti alle puolet tuosta, suomessa yli 650, lisäksi keskimääräinen ajokilometrimäärä isaanissa ei taatusti ole edes neljäsosaa suomen vastaavasta sillä muuten isaanin ihmeillä menisi kaikki rahat polttoaineisiin jotka ovat thaimaassa sikahintaisia ansiotasoon nähden.
Asutko tosiaan isaanissa vai missäjos suhteellisuuden taju on noin hämärtynyt, laskepa pikkaisen liikennesuoritteita uusiksi noilla pikkufaktoilla eikä millää pintaala ja asukasmääräheitoilla.
Jos Thaimaassa on erilaisia moottoroituja yksityisajoneuvoja n. 30 miljoonaa (kts. tilasto), se tarkoittaa sitä, että suurinpiirtein joka toisella thaimaalaisella on jonkinnäköinen pärrävärkki perseen alla.
Tämä taas tarkoittaa sitä, että Isaanissakin on 10 000 000 moottoroitua yksityisajoneuvoa, ja kun pinta-ala on puolet Suomen pinta-alasta, Suomessa pitäisi olla samaan liikennemäärään päästäkseen 20 000 000 moottoriajoneuvoa.
Tämähän olisi tietysti käytännössäkin mahdotonta, koska Suomessa on vain reilut 5 miljoonaa asukasta.
Pelkästään autoista en siis puhunut, vaan ihmisen liikuttamiseen paikasta A paikkaan B teollisesti rakennetusta pyörillä ja moottorilla varustetusta laitteesta, kuten tarkempi lukija sen varmaan huomasikin.
Jos menet vaikka Rovaniemen ja sodankylän välisellä tieosuudella tienposkeen laskemaan liikennemäärää (eli kyseisen paikan jollain kulkuneuvolla ohittavaa ihmismäärää) tunnin ajaksi ja teet seuraavalla viikolla saman mittauksen jossain Koratin ja Khon Kaenin välisellä tieosuudella, huomaat kyllä melko varmasti, ettei suhteellisuudentajussani ehkä niin suurta vikaa olekaan.
Pohjoisimman Suomen päätieyhteydet ovat vahvasti painottuneet etelä-pohjoissuuntaisesti. Suomessa suunnittelualueella tärkeimmät tieyhteydet ovat valtatie 4 (E75), kantatiet 92 ja 91 sekä seututiet 970 ja 971 sekä
vastaavasti Pohjois-Norjassa tiet E6 ja 98 (kuva 6).
Päätieverkon liikennemäärät ovat pääsääntöisesti alle 500 ajoneuvoa/vrk.
http://www.arcticcorridor.fi/assets/Uus ... Svedos.pdf
Re: Vaarallinen Thaimaa?
Herranen aika mies yritätkö tosissasi väittää että thaimaan köyhimmässä provinssissa isaanissa on samassa suhteessa moottoriajoneuvoja kuin muuallakin maassa, eli joka toisella isaanilaisella olisi moottori kulkuneuvo
Jos siellä olet asunut niin sinun pitäisi tietää että se todellakaan ole noin, hyvä jos edes joka perheellä on mopo, samoin ajosuoritteet jätät kokonaan väliin suomessa ajetaan autolla keskinmäärin 18800 km vuodessa, thaimaassa sillä mopolla siellä isaanin kylissä ehkäpä 3000 km.
Sitäpaitsi bangkokin ulkopuolella on tuon tilaston mukaan 23.409.000 ajoneuvoa ja asukkaita lienee noin 57 miljoonaa joten edes tuo kertomasi joka toisella olisi ajoneuvo ei toteudu lähelleekään edes muuaalla thaimaassa vaan totuus on siellä 41% liepeillä isaanissa ehkä siellä 25% hujakkoilla
No ei muuta kuin tietoa hakemaan ja löytyyvän sitä, koko northeast thailandin alueella jossa siis koko isaanin maakunta on rekisterissä tammikuun lopussa 2013 5.732.715 ajoneuvoa ja tuossa luvussa on mukana sitten mukana traktorit, maatalousajoneuvot ja kaikki mahdolliset kulkuneuvot jotka ovat rekisteröity ajoneuvorekisteriin, eli 17 eri tyyppiä moottorikulkuneuvoja
Joista muuten mopoja on 3.288.884 kappaletta.
Isaanin väkilukuhan pyörii jossain 21-22 miljoonan välissä joten tuosta voi sitten ruveta laskemaan että noin 27% isaanilaisesta on jonkinlainen moottorikulkupeli, noista kulkuneuvoista mopoja on reilu 57%
Sitten jos ruvetaan arvioimaan lisäksi ajosuoritteita joka on murto-osa suomen vastaavasta niin päädytään aikalailla erilaisiin lukemiin mitä hatusta vetelit.
http://apps.dlt.go.th/statistics_web/tax_3_8.html

Vaikken muuten paljon isaanissa olekaan ajellut niin tuo on ainoa paikka jossa ei moneenkymmeneen kilometriin tullut ainoatakaan kulkuneuvoa vastaan, tuo oli tie 2021 liepeillä kut chepistä pohjoiseen.

Jos siellä olet asunut niin sinun pitäisi tietää että se todellakaan ole noin, hyvä jos edes joka perheellä on mopo, samoin ajosuoritteet jätät kokonaan väliin suomessa ajetaan autolla keskinmäärin 18800 km vuodessa, thaimaassa sillä mopolla siellä isaanin kylissä ehkäpä 3000 km.
Sitäpaitsi bangkokin ulkopuolella on tuon tilaston mukaan 23.409.000 ajoneuvoa ja asukkaita lienee noin 57 miljoonaa joten edes tuo kertomasi joka toisella olisi ajoneuvo ei toteudu lähelleekään edes muuaalla thaimaassa vaan totuus on siellä 41% liepeillä isaanissa ehkä siellä 25% hujakkoilla
No ei muuta kuin tietoa hakemaan ja löytyyvän sitä, koko northeast thailandin alueella jossa siis koko isaanin maakunta on rekisterissä tammikuun lopussa 2013 5.732.715 ajoneuvoa ja tuossa luvussa on mukana sitten mukana traktorit, maatalousajoneuvot ja kaikki mahdolliset kulkuneuvot jotka ovat rekisteröity ajoneuvorekisteriin, eli 17 eri tyyppiä moottorikulkuneuvoja
Joista muuten mopoja on 3.288.884 kappaletta.
Isaanin väkilukuhan pyörii jossain 21-22 miljoonan välissä joten tuosta voi sitten ruveta laskemaan että noin 27% isaanilaisesta on jonkinlainen moottorikulkupeli, noista kulkuneuvoista mopoja on reilu 57%
Sitten jos ruvetaan arvioimaan lisäksi ajosuoritteita joka on murto-osa suomen vastaavasta niin päädytään aikalailla erilaisiin lukemiin mitä hatusta vetelit.
http://apps.dlt.go.th/statistics_web/tax_3_8.html

Vaikken muuten paljon isaanissa olekaan ajellut niin tuo on ainoa paikka jossa ei moneenkymmeneen kilometriin tullut ainoatakaan kulkuneuvoa vastaan, tuo oli tie 2021 liepeillä kut chepistä pohjoiseen.
Varaukset https://www.majatalo.info/huoneet/
tai Puh. 08 6303 4870
tai Puh. 08 6303 4870
-
- Viestit: 757
- Liittynyt: 13.12.2007 13:37
- Paikkakunta: Roi-et
Re: Vaarallinen Thaimaa?
Suosittelen Patilalle isaanissa vierailua, parissa vuodessa on ajoneuvo määrä lisääntyny ja liikenne on vilkkaampaa kuin Suomessa. Autoja alkaa oleen joka kolmannes talos ja mopoja helposti useampi. Siihen päälle nuo maatalous vehkeet niin ohan niitä.
Nuo rekisterilukemat varmaan heittää kun tuntuu kilvettömiä mopoja olevan täällä maalla reippaasti.
Ongelmana tää lisääntynyt ajoneuvo määrä on lähes joka pikku kaupungis täällä, tiet pääasiassa yks kaistasia ja tukossa.
Nuo rekisterilukemat varmaan heittää kun tuntuu kilvettömiä mopoja olevan täällä maalla reippaasti.
Ongelmana tää lisääntynyt ajoneuvo määrä on lähes joka pikku kaupungis täällä, tiet pääasiassa yks kaistasia ja tukossa.
Re: Vaarallinen Thaimaa?
patila kirjoitti:
Ei noita erillaisia kulkuneuvoja varmaankaan ihan joka toisella isanilaisella ole, mutta joka perheellä on ainakin yksi ja monilla useampiakin.
Isan ei ole provinssi, vaan muodostuu 20:stä eri provinssista.Herranen aika mies yritätkö tosissasi väittää että thaimaan köyhimmässä provinssissa isaanissa on samassa suhteessa moottoriajoneuvoja kuin muuallakin maassa, eli joka toisella isaanilaisella olisi moottori kulkuneuvo![]()

Ei noita erillaisia kulkuneuvoja varmaankaan ihan joka toisella isanilaisella ole, mutta joka perheellä on ainakin yksi ja monilla useampiakin.
Kun maa lähenee, niin vitsit vähenee.
Re: Vaarallinen Thaimaa?
Ajoneuvokanta nyt ei tietenkään ole ihan yhtä uutta kuin jossain rikkaimmissa osissa Thaimaata, mutta kyllä sellaisen muutaman tuhannen bahtin prutkun saa ostettua köyhinkin riisitilallinen. Suuri osa niistä ei ole missään rekisterissä (rekisterikilpi ei takaa rekisterissä olemista).kau khwaai kirjoitti:patila kirjoitti:Herranen aika mies yritätkö tosissasi väittää että thaimaan köyhimmässä provinssissa isaanissa on samassa suhteessa moottoriajoneuvoja kuin muuallakin maassa, eli joka toisella isaanilaisella olisi moottori kulkuneuvo![]()
Isan ei ole provinssi, vaan muodostuu 20:stä eri provinssista.![]()
Ei noita erillaisia kulkuneuvoja varmaankaan ihan joka toisella isanilaisella ole, mutta joka perheellä on ainakin yksi ja monilla useampiakin.
Eivät ne valtakunnalliset varallisuuserot alueittain niin valtavia ole, että se näkyisi ajoneuvojen määrässä, pikemminkin laadussa.
Ja todellakin, myös pers`aukinen isaanilaisukko tarvitsee kulkuneuvon liikkuakseen.
Re: Vaarallinen Thaimaa?
No tuon linkin lukemia kuin katselee niin sieltähän ne löytyvät jokainen ajoneuvo joka on rekkarissa, nuo lukemat ovat lähes reaaliaikaisia eli tammikuun lopulta, ei niitä kulkuneuvoja vaan enempää isaanissa ole vaikka teidän kotikylissänne olisi kuinka monta autoa ja mopoa.ritzmaister kirjoitti:Suosittelen Patilalle isaanissa vierailua, parissa vuodessa on ajoneuvo määrä lisääntyny ja liikenne on vilkkaampaa kuin Suomessa. Autoja alkaa oleen joka kolmannes talos ja mopoja helposti useampi. Siihen päälle nuo maatalous vehkeet niin ohan niitä.
Nuo rekisterilukemat varmaan heittää kun tuntuu kilvettömiä mopoja olevan täällä maalla reippaasti.
Ongelmana tää lisääntynyt ajoneuvo määrä on lähes joka pikku kaupungis täällä, tiet pääasiassa yks kaistasia ja tukossa.
Uusissa mopoissa ei taida kilpiä olla siellä maaseudulla toisin kuin täällä jossa lykätään punaiset väliaikaiset kilvet
Noilla vanhoilla paskoilla mopilla tuskin ajavat muualla kuin siellä kylien omilla teillä.
Noista tilastoista löytyy jopa lukemat jokaisen provinssin alueelta ja monista pikkukaupungeistakin isaanista joten sieltä vaan ihmettelemään.
Vanhalle jäärälle, korjasin kyllä tuohon samaan juttuun toiseen lauseeseen maakunta vai mikä se sitten lieneekään isaanin osalta suomeksi, vai kutsutaanko sitä isaania siellä northeastern regioniksi

Ja näinhän se on että usein perheellä on yksi ajoneuvo, sillä tuo 27% varmaan onkin lähellä totuutta.
Varaukset https://www.majatalo.info/huoneet/
tai Puh. 08 6303 4870
tai Puh. 08 6303 4870
-
- Viestit: 757
- Liittynyt: 13.12.2007 13:37
- Paikkakunta: Roi-et
Re: Vaarallinen Thaimaa?
Noilla tilastoilla voi pyyhkiä hanuria
Nopeesti mopolla pieni kierros niin 14kpl autoja täs korttelis joissa 6kpl:ssa Bangkokin kilvet.
Liikennettä pitäis mitata automäärinä teillä, en tiedä löytyykö tuollaista tilastoa.
Mutta oman kokemuksen perusteella ei korat khon kaen väli häviä vaikka tampere-hesa välille, molemmista on itsellä kokemusta eri kellon aikoihin.
Tuos 100m pääs menee tie 2044 ja liikenne on ympäri vuorokauden todella vilkasta, ja lähettyvillä on tuollasia 30 000 ihmisen kyliä. Huomattavasti vilkkaanpaa liikennettä kuin vaikka valtatie 19:llä jossa Suomen kämppäni on ja sillä tiellä on yks Suomen kovimmista liikenteistä ruuhkasuomen ulkopuolella.
Sit vois vielä kyseenalaistaa tuon isaanin väkiluvun. Harvat tässä maassa kirjoja muuttaa kun töihin Bangkokkiin menevät tai muuttavat ulkomaille.

Nopeesti mopolla pieni kierros niin 14kpl autoja täs korttelis joissa 6kpl:ssa Bangkokin kilvet.
Liikennettä pitäis mitata automäärinä teillä, en tiedä löytyykö tuollaista tilastoa.
Mutta oman kokemuksen perusteella ei korat khon kaen väli häviä vaikka tampere-hesa välille, molemmista on itsellä kokemusta eri kellon aikoihin.
Tuos 100m pääs menee tie 2044 ja liikenne on ympäri vuorokauden todella vilkasta, ja lähettyvillä on tuollasia 30 000 ihmisen kyliä. Huomattavasti vilkkaanpaa liikennettä kuin vaikka valtatie 19:llä jossa Suomen kämppäni on ja sillä tiellä on yks Suomen kovimmista liikenteistä ruuhkasuomen ulkopuolella.
Sit vois vielä kyseenalaistaa tuon isaanin väkiluvun. Harvat tässä maassa kirjoja muuttaa kun töihin Bangkokkiin menevät tai muuttavat ulkomaille.
Re: Vaarallinen Thaimaa?
Saako tuossa linkissä olevat tiedot englanninkieliseksi ?patila kirjoitti:Herranen aika mies yritätkö tosissasi väittää että thaimaan köyhimmässä provinssissa isaanissa on samassa suhteessa moottoriajoneuvoja kuin muuallakin maassa, eli joka toisella isaanilaisella olisi moottori kulkuneuvo![]()
Jos siellä olet asunut niin sinun pitäisi tietää että se todellakaan ole noin, hyvä jos edes joka perheellä on mopo, samoin ajosuoritteet jätät kokonaan väliin suomessa ajetaan autolla keskinmäärin 18800 km vuodessa, thaimaassa sillä mopolla siellä isaanin kylissä ehkäpä 3000 km.
Sitäpaitsi bangkokin ulkopuolella on tuon tilaston mukaan 23.409.000 ajoneuvoa ja asukkaita lienee noin 57 miljoonaa joten edes tuo kertomasi joka toisella olisi ajoneuvo ei toteudu lähelleekään edes muuaalla thaimaassa vaan totuus on siellä 41% liepeillä isaanissa ehkä siellä 25% hujakkoilla
No ei muuta kuin tietoa hakemaan ja löytyyvän sitä, koko northeast thailandin alueella jossa siis koko isaanin maakunta on rekisterissä tammikuun lopussa 2013 5.732.715 ajoneuvoa ja tuossa luvussa on mukana sitten mukana traktorit, maatalousajoneuvot ja kaikki mahdolliset kulkuneuvot jotka ovat rekisteröity ajoneuvorekisteriin, eli 17 eri tyyppiä moottorikulkuneuvoja
Joista muuten mopoja on 3.288.884 kappaletta.
Isaanin väkilukuhan pyörii jossain 21-22 miljoonan välissä joten tuosta voi sitten ruveta laskemaan että noin 27% isaanilaisesta on jonkinlainen moottorikulkupeli, noista kulkuneuvoista mopoja on reilu 57%
Sitten jos ruvetaan arvioimaan lisäksi ajosuoritteita joka on murto-osa suomen vastaavasta niin päädytään aikalailla erilaisiin lukemiin mitä hatusta vetelit.
http://apps.dlt.go.th/statistics_web/tax_3_8.html
Vaikken muuten paljon isaanissa olekaan ajellut niin tuo on ainoa paikka jossa ei moneenkymmeneen kilometriin tullut ainoatakaan kulkuneuvoa vastaan, tuo oli tie 2021 liepeillä kut chepistä pohjoiseen.
Re: Vaarallinen Thaimaa?
Oli kyllä vähän työlästä kääntää Google-kääntäjällä, joten antaapa olla.ning2311 kirjoitti: Saako tuossa linkissä olevat tiedot englanninkieliseksi ?
Ei Isaanin eksakti ajoneuvomäärä minulle niin tärkeä ole kuin mitä se Patilalle näyttää olevan
