Tämä on loistoketju, ei voi olla totta miten tuon ensimmäisen reissun parhaat palat on väin jäänyt jopa uniin...
Lasse kirjoitti:1. Miten kauan ajatus Thaimaan matkasta muhi mielessäsi ennen kuin varasit ensimmäisen Thaimaan matkasi?!
Pari kuukautta. Olin oikeasti miettimässä ensimmäistä omaa reissua jonnekkin pitemmällä jo Torrelominos jne oli mielessä. Duunikaveri(nainen) sanoi, että oletko nyt ihan varma, sun luonteella tollainen reissu olisi varmastikkin tylsä, kokeile jotain parempaa, jossa voit sukeltaa ja tehdä muita asioita, joista olet haaveillut. Aloin etsimään sitten diving paikkoja ja RayaDivers iski silmään Thaimaan Phuketissa
Lasse kirjoitti:2. Mitkä asiat vaikutti Thaimaan valintaan?!
Juurikin duunikaverin suosittelu ja netistä katsomani sukelluskuvat... laskuvarjolla oli jo pomppailtu, nyt piti päästä meren alle!
Lasse kirjoitti:3. Ensimmäisten tuntien muistikuvat Thaimaasta?
No se, että järkkäilin "järkimiehenä" liput itse,eli lennot oli Finskillä Bangkokkiin... ja joo, ensimmäisen reissu ikinä yksin... vain pelimatkoja salibandymatseihin jengin kanssa ja joku Jenkkilän reissu aikaisemmin... varasin siis lennot vain Helsinki-Bangkok. Sitten Bangkokissa vasta kyselin, että "I want to go to Phuket"

... Eli eikun varaamaan lentoa... en edes muista lentoyhtiötä, mutta sen muistan, kun menin joutoaikana liukuoville Don Muangilla ja se lehmän henkäys iski hien päälle... huhhuh. Ja se, kun sen lehmänhenkäyksen johdosta hikisenä roudasin siinä Don Muangin hikiputkessa(International/Domestic)matkalaukkuja... vieressä puuskutti wanha rouva ja se saakelin "golf-car" ajuri pysähtyi ja näytti, että hyppää kyytin ja minä sitten hyppäsin ja se wanha mummeli vain katseli perään...
Nämä ensimmäiset muistokuvat ei sentään mahdu tuohon tuntiin, mutta ne vain on mielissä...
Eli kun lopulta Phukettiin, olin varannut haun hotelliini, ja toki oli minivan, jossa olin ainoa asiakas ja lentokentällä oli vastassa jamppa kyltillä Mr. XXXXXXX...
Eikös siellä ollut pakussa kuski ja hotellin respasta tytteli, joka tarjosi hetken ajon jälkeen keksiä ja toki otin. Ja kyllä vain alkoi hävettämään, kun hän sanoi, että pikkuleivät oli oikeastaan orpokodin lapsille, joita hän käy joka ilta tapaamassa ja viemässä, mutta hän ajatteli, että saattaisin olla pitkän lennon jälkeen nälkäinen... Narskutin sitten pikkuleivän aika vaimeasti nassuuni...
No, sitten auto pysähtyi hotellille ja en edes nyt muista/tiedä, mikä oli hotellin nimi. Kuitti on hukkunut... Sen vain muistan, kun hikisenä posautin suihkuun ja menin n, kello 23 ulos, samantien vastaan tuli jamppa, joka tarttui kouraani ja sanoi" Hello my friend, come to see my store"

. Eli siellä sitä räätälin liikkeessä oltiin samantien!
Uhhuh, siinä on nuo ekojen tuntien tapahtumat, sisältäen vähän enemmän, mutta aika hauskaa, noi oikeasti pyörii vieläkin päässä, reilu 10v jälkeen.
Lasse kirjoitti:4. Harmittiko lähteä kotimatkalle ? ja mitkä oli tuntemukset kun loma veteli viimeisiään?
No vitutti on oikea termi, reilu 3 viikkoa oli eka reissu, tapahtui ja paljon... Phuketista en olisi tahtonut lähteä ikinä pois, mutta pakkohan se oli. Phuket on kaikkine kokemuksineen edelleen se paras paikka ikinä maailmassa, tuskinpa ilman tuota reissua olisin Thaimaan koukkuun jäänyt... Toki varasin lennot Phuket-Bangkok jo Suomesta ja ajattelin, että kaikki okkei... En sitten osannut peräkammarin maalaisjunttina lukea isolla printattua, että lento pitää varmistaa, eli Phuketin kentälle kun menin ei ollutkaan lentoa, joten olisin myöhästynyt myös Finskin lennolta Suomeen.
No, siinä kun tuskailin, tulikin tarjous, että about samalla hinnalla saisin business-luokan lennon Phuket-Bangkok ja toki siihen tartuin. Kaikki olisi ollut ok, mutta kun viereen sitten istui ehta aito homo, joka koetti iskeä minua esitellen omaisuuttaan ja muita etuuksia, lento olikin aika tuskaa... Jos olisin homo, olisin siis rikas mies nyt... No joo, eli tässä ollaan!
Lasse kirjoitti:5. Jos olet tehnyt ensimmäisen Thaimaan matkasi niin miten kauan meni aikaa ennen kuin pääsit toiselle Thaimaan matkalle?
Vajaa vuosi meni ja herra Patong olikin seuraava kohde ja tauti vain levisi ja leviää