Mikäs siinä olisi hankalaa ? Vuokraajiahan riittää. Muistatte vaan hankkia kansainvälisen ajokortin EUkortin lisäksi. Asennoituminen vasemmanpuoleiseen liikenteeseen ja menox vaan.eeelisa kirjoitti:hei entäs jos vuokrais porukalla auton, onko se kamalan hankala? Siis jos vaikka vastaan tulee jotein näkemistä ja haluaa pysähtyä..
ihan just thaimaaseen
Re: ihan just thaimaaseen
joo toi kortti on jo tilauksessa mut autoa kun ei ihan helposti pysäytä jokapaikkaan...
- Harmaaselkä
- Oikeistolainen arvofossiili
Pysäköintiä en ole lukuunottamatta aivan keskustoja pitänyt alkuunkaan hankalana. Vasemmanpuoleinen liikenne ottaa hetken tottua, päivän pari ja vilkkuvipuun oikealla puolella rattia en totu ikinä, pitää vaan koittaa muistaa että se on aina oven puolella.
Oma persaus ensin!
Jos olette ekakertalaisia ja muutenkin suosittelen että vuokraatte minibussin kuljettajalla, pysähtyy ihan mihin haluatte. Maksatte autosta vuokraa esim. 2500 thb/9 tuntia + polttoaineet tai jotain sinne päin. Hyvissä vekottimissa pidemmillä matkoilla saa vaikka leffat pyöriin DVD-laitteista, karaokea (sääli kuskia).eeelisa kirjoitti:joo toi kortti on jo tilauksessa mut autoa kun ei ihan helposti pysäytä jokapaikkaan...
Esim.
http://www.ezyrentacar.com/page/other/d ... ing-Driver
Viimeksi muokannut apasra, 5.1.2012 19:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- som nam naa -
Lasia tulee pyyhittyä sulilla usein.Harmaaselkä kirjoitti:Pysäköintiä en ole lukuunottamatta aivan keskustoja pitänyt alkuunkaan hankalana. Vasemmanpuoleinen liikenne ottaa hetken tottua, päivän pari ja vilkkuvipuun oikealla puolella rattia en totu ikinä, pitää vaan koittaa muistaa että se on aina oven puolella.

- som nam naa -
Näinhän se on nähtävä
Tuhansienkin kilometrien jälkeen toisinaan lasi tuli putsattua, kun piti kääntyä johonkin risteyksestä tai kaistaa vaihdettua. Onneksi on tuo vilkun käyttö tullut opeteltua aikoinaan ajoissa, joten pieni korjaus toiseen viikseen oli helppo suorittaa.

- Harmaaselkä
- Oikeistolainen arvofossiili
Jos on kännykkä johon voi ladata navigaatioon kartat etukäteen, on hyvä idea ladata Thaimaan kartta valmiiksi sisään.
Oma persaus ensin!
mites noi rokotukset kun otin ton (työpaikkahoitsu sano et se riittää) havrixin eli A-hepatiitin ja jälkeen päin
rupesin sit miettii et ois kannattanu se twinrix ottaa kuitenki, koska tatuointia esim nyt tulos ja jos johonkin muuhunkin
kanssa käymiseen "joutuu" et saako sitä B-tä enää sit eriksee tai voiko sitä twinrixiä sit toho päälle ottaa..?
kuitenki lähtö on jo 28.1
rupesin sit miettii et ois kannattanu se twinrix ottaa kuitenki, koska tatuointia esim nyt tulos ja jos johonkin muuhunkin
kanssa käymiseen "joutuu" et saako sitä B-tä enää sit eriksee tai voiko sitä twinrixiä sit toho päälle ottaa..?

Saa. Sen pelkän B-rokotteen nimi on Engerix. Tosin sitä pitäis ottaa 3 piikkiä puolen vuoden sisään.Dopeboy kirjoitti:et saako sitä B-tä enää sit eriksee tai voiko sitä twinrixiä sit toho päälle ottaa..?
http://www.ktl.fi/portal/suomi/julkaisu ... %28hbv%29/
Itselle kävi samalla lailla, oli Havrix otettuna, mutta halusin päivittää sen Twinrixiksi, joten sitten otin nuo Engerixit päälle, ja tulos on sama kuin Twinrixillä, tosin taisi tulla vähän kalliimmaksi.
Hyvää, Halvalla, Nopeasti - valitse näistä kaksi.
jep! kiitos.. kalliimmaksihan toi tulee mut ei voi mitään.
viime viikol sit varattu aika ja käyty ottaa twinrix jossa siis oli A:llekkin samal se ekaDopeboy kirjoitti:jep! kiitos.. kalliimmaksihan toi tulee mut ei voi mitään.
tehoste.. ja hyvin sain puhuttua et meni firman piikkiin

-
Tuon kansaivälisen ajokortin tarpeellisuudesta saa itse kukin olla mitä mieltä haluaa ja jos kokee sen tarpeelliseksi niin toki sen voi hankkia. Itse en sitä koskaan ja missään ole tarvinnut eikä sitä koskaan minkään viranomaisen tai vuokrausfirman tiimoilta ole kyselty. Oli sitten kyseessä auton, moottoripyörän, vesiskootterin tai normi-skoben vuokrauksesta tai edellisillä laitteilla hankittujen sakkojen maksusta.
Ihan kotoinen ajokortti on riittänyt. Kokemukset HuaHin,Krabi,Cha-Am ja Phuketin seuduilta.

Saahan sitä ajella vaikka postikortilla, jos riskejä haluaa ottaa. Virallinen vaatimus on kansallinen + kansainvälinen kortti, siitä ei pääse yli eikä ympärin.
- Lasse
- Pohjois-Thaimaan ajajat
- Viesti:
Mitäs sitten suu pannaan kun olet osallisena liikenneonnettomuudessa?Skattanmicce kirjoitti:Tuon kansaivälisen ajokortin tarpeellisuudesta saa itse kukin olla mitä mieltä haluaa ja jos kokee sen tarpeelliseksi niin toki sen voi hankkia. Itse en sitä koskaan ja missään ole tarvinnut eikä sitä koskaan minkään viranomaisen tai vuokrausfirman tiimoilta ole kyselty. Oli sitten kyseessä auton, moottoripyörän, vesiskootterin tai normi-skoben vuokrauksesta tai edellisillä laitteilla hankittujen sakkojen maksusta.Ihan kotoinen ajokortti on riittänyt. Kokemukset HuaHin,Krabi,Cha-Am ja Phuketin seuduilta.
Itse en kyllä lähtisi millään kulkuneuvolla ajelamaan Thaimaan liikenteeseen ilman voimassa olevaa ajokorttia. Ja Suomalainen EU ajokortti ei sitä ole.
FACEBOOK RYHMIÄ --> Pohjois-Thaimaan ajajat, Khon Kaenin seudun Suomalaiset.
-
Vaimo juuri tänään pääsi kertomasta että kun nyt on paikallinen ajokortti ei enää tarvitse väistää vasemmalta tulijoita.
Eihän sitä muutenkaan tarvi. Siis tasa-arvoisessa risteyksessä.testikäyttäjä kirjoitti:Vaimo juuri tänään pääsi kertomasta että kun nyt on paikallinen ajokortti ei enää tarvitse väistää vasemmalta tulijoita.

On ainakin syytä väistää mikäli ei ole voimassa olevaa ajokorttia, koska syy on silloin fallen (ja yleensäkin sen joka on laittomasti liikkeellä).Kollikatti kirjoitti:Eihän sitä muutenkaan tarvi. Siis tasa-arvoisessa risteyksessä.testikäyttäjä kirjoitti:Vaimo juuri tänään pääsi kertomasta että kun nyt on paikallinen ajokortti ei enää tarvitse väistää vasemmalta tulijoita.
- som nam naa -
Terve
Oon lähdössä 29.1 phukettiin ja oon nyt seuraillu viimepäivät sääennusteita netistä, jotka näyttää todella huolestuttavilta siitä eteenpäin. Kuinka paikkaansa pitäviä nää ennusteet on? Valitsin juuri tämän ajankohdan matkalle (helmikuun) poutapäivien takia.

Oon lähdössä 29.1 phukettiin ja oon nyt seuraillu viimepäivät sääennusteita netistä, jotka näyttää todella huolestuttavilta siitä eteenpäin. Kuinka paikkaansa pitäviä nää ennusteet on? Valitsin juuri tämän ajankohdan matkalle (helmikuun) poutapäivien takia.

Olen ihan varma että 29.1 jälkeen sataa, ja on aurinkoista. Myös sen takaan että kylmä ei ole.pönttö kirjoitti:Terve
Moneenko ketjuun aiot kirjoittaa saman kysymyksen?pönttö kirjoitti:Terve
Muista varoa sitten ettet kastu.
-
Jos syyllinen on toinen kuljettaja niin laitetaan kasi ojoon ja otetaan korvaukset.Lasse kirjoitti:Mitäs sitten suu pannaan kun olet osallisena liikenneonnettomuudessa?Skattanmicce kirjoitti:Tuon kansaivälisen ajokortin tarpeellisuudesta saa itse kukin olla mitä mieltä haluaa ja jos kokee sen tarpeelliseksi niin toki sen voi hankkia. Itse en sitä koskaan ja missään ole tarvinnut eikä sitä koskaan minkään viranomaisen tai vuokrausfirman tiimoilta ole kyselty. Oli sitten kyseessä auton, moottoripyörän, vesiskootterin tai normi-skoben vuokrauksesta tai edellisillä laitteilla hankittujen sakkojen maksusta.Ihan kotoinen ajokortti on riittänyt. Kokemukset HuaHin,Krabi,Cha-Am ja Phuketin seuduilta.
Itse en kyllä lähtisi millään kulkuneuvolla ajelamaan Thaimaan liikenteeseen ilman voimassa olevaa ajokorttia. Ja Suomalainen EU ajokortti ei sitä ole.
Nain olen itsetoiminut ja ei ole ollut minkaanlaista ongelmaa siita etta on ollut vain tuo suomalainen EU-kortti. Samoiten kaverini sai juuri hiljattain korvauksia jaa-auton kuljetajalta poliisin maaraamana vaikkei hanellakaan muuta ollut kuin tuo EU-kortti. Toki tietenkin jos pahempi onnettomuus sattuu niin on hyva olla tuo kansainvalinen kortti jos ei thai korttia omista.
DOGGYSTYLE BAR - Soi Made In Thailand, Soi Buakhao, Pattaya
rupee jänskää.. Ja ihanku muistais kaikki asiat jota on selvittänyt... 

hei muuten käyks siellä nokian laturi pistokkeeseen?
Käy jotenkin, mutta jää vaarallisen löysäksi liitokseksi. Kaupoista saa ostaa sovittimia muutamalla kympillä. Suosittelen sovittimen ostoa.eeelisa kirjoitti:hei muuten käyks siellä nokian laturi pistokkeeseen?
Harvoin ollut mikään ongelma. En ainakaan ostaisi suomesta mitään sovittima. Jos tuntuu että tarvitsee niin ostaa Thaimaasta.JussiM kirjoitti:Käy jotenkin, mutta jää vaarallisen löysäksi liitokseksi. Kaupoista saa ostaa sovittimia muutamalla kympillä. Suosittelen sovittimen ostoa.eeelisa kirjoitti:hei muuten käyks siellä nokian laturi pistokkeeseen?
Tee laatua tänään niin on töitä huomennakin!