Olen paljon lueskellut näitä loistavia foorumeja ja löytänyt paljon kaikenlaista hyödyllistä tietoa. Mutta haluaisin kuitenkin varmuuden vuoksi "päivittää" kaikki hyödylliset tiedot tähän yhteen aiheeseen.
Eli, olen lähdössä syyskuun alussa Thaimaahan ensi kertaa. Matkan pituus olisi n. 2 kuukautta ja tarkoitus olla lähinnä "löhöloma". Suurin osa ajasta menisi siis löhöillessä riippumatossa (mikäli sellaisen jostain löydän) ja mahdollisesti ottaisin jonkun lähibaarin vakiomestaksi, jossa miltei joka päivä kävisi muutaman virvokkeen juomassa ja yrittäisi samalla saada jotain kontaktia muihin ihmisiin.
En kuitenkaan välttämättä haluaisi koko aikaa samassa paikassa asua, joten hotellin vaihto olisi paikallaan.
Tarkoitus ei ole mennä sinne pelkästään ostelemaan ja bailaamaan joten rahaa pitäisi siinä kohtaa säästyä.
Haen siis mielipiteitä reissuideasta ja vähän tietoa seuraavaista asioista:
Käyttörahaa olisi siis n. 1300e kahdelle kuukaudelle. Lentolippuja ei lasketa noihin.
1. Millainen hotelli
- Halpa pitäisi olla ettei kaikki rahat siihen mene
- En ole mikään ötököiden ja varsinkaan hämähäkkien ystävä
- Luotettava ettei rosmot/siivoojat pääse yllättämään
2. Ruoka/juoma
- Uskaltaako niissä torikeittiöissä syödä?
- Mites oma ruuanlaitto onnistuu? Onko hotelleissa yleensä liesi?
- Paljonko kaljat sun muut maksaa baareissa ja kaupoissa?
3. Ihmiset
4. Raha
- Uskaltaako rahaa pitää mukanaan?
5. Ajanvietto
- Edellämainitun löhöilyn lisäksi?
- Kovin innokas bussimatkaaja en ole.
6. Hintataso
- Ihan yleisesti mitä asiat siellä maksaa?
7. Sää
- lähden tosiaan syyskuun alussa ja pelkään että menee koko matka kuraleikiksi.
8. Rannat/vedet
- Millaisia?
9. Yöelämä
- ?
10. Lennot
- Olin ajatellut ostaa pelkän menon äkkilähdöllä jolla ilmeisesti pääsee opiskelija 400e:lla
- Mutta mites takas?
Kiitoksia paljon jo etukäteen kaikille vastanneille!!! Ei siis tarvitse tietenkään vastata joka kohtaan