500e ja 2viikkoa...

Kuinka selviytyä ensimmäisestä retkestä Thaimaahan ja myös sen jälkeisestä elämästä Suomessa? Vastauksia kysymyksiin, vinkkejä, tapaetikettiä sekä mukavaa jutustelua. Tätä aluetta voivat lukea kaikki, kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Tilac, Modet

Vastaa Viestiin
Flassi
Kiinalainen

Viesti Kirjoittaja Flassi »

Koo kirjoitti:500e on pauttiarallaa 25000 bahtia. Kahdessa viikossa on 14 päivää, joten se tekee vähän vaille 1800 bahtia per päivä.

Hyvinhänhän tuolla summalla elelee, jos ei ihan ranttaliksi laita joka päivä. :)
tuohon koon täydelliseen vastaukseen ilmoitin vaan vahvistusta, itsellä se meni n.1000b/päivä joten vielä olisi vajaa 800b jäänyt vaikka kaljaan ja tuolla saa ittensä jo ihan pöhnään jos sitä hakee lomaltansa... tai 800b saat itsellesi jotain muutakin joka päivä ja yökin.

500e riittää mutta saa tuolla menee vaikka 5000e/2viikkoa mutta ei se tarkoita 10x parempaa lomaa.
tukataa kirjoitti:Puhuinkin esim. pattiksella olosta.
Rahaa uppoaa varmasti muuhunkin kuin viinaan ja naisiin.
Kaikki harrastaminen (keilaus, vesiskootteri, kalastus, vene, mikroauto, minigolf, mopo/prätkä...)
Joku voisi sanoa että "Kuka nyt menee thaimaahan keilaamaan ja minigolffaa kun sitä saa tehdä suomessakin ja aikalailla samoihin hintoihin" Tai "miksi ajella turvattomassa thaimaassa mopolla kun suomessa se on paljon turvallisempaa ja vielä omalla mopolla"

itse olen tehnyt noita kaikkea kolmea kummassakin maassa ja eipä eroa paljon ole, muuta kun että keilakoneet menee jumiin thaimaassa helpommin ja pärrällä ei oikein ole kivaa ajella kun autoja iskee eteen jokapuolelta, mutta onneksi on lämpöä mikä ei maksa mitään.

Ennemmin sitä laskee lantteja thaimaassa kun on suomessa... itse en laskenut lantteja vaan käytin sen mitä tarvitsin.

ps. tän päivän menot taitaa olla 112b + ruoka 50b :D tosin olen kotona bangkokissa... jatkakaa
18x vuodesta 2004
ttm69
Lievästi alkoholisoitunut

Viesti Kirjoittaja ttm69 »

Hei Flassi!
mä olen ainakin kirjotellut, että Pattayalla ei kyllä pärjää 500€ pariviikkoa.
Tietysti jos haluaa asua ties missä ropeli kämpäsä, niin ehkä.
19 kertaa ja aina soosissa.
tukataa
Hyperkannattajajäsen

Viesti Kirjoittaja tukataa »

flassi kirjoitti:
tuohon koon täydelliseen vastaukseen ilmoitin vaan vahvistusta, itsellä se meni n.1000b/päivä joten vielä olisi vajaa 800b jäänyt vaikka kaljaan ja tuolla saa ittensä jo ihan pöhnään jos sitä hakee lomaltansa... tai 800b saat itsellesi jotain muutakin joka päivä ja yökin.
:shock:
Meikäläinen ei juovu 800 baaterolla, jollei ota kalsarikännejä hotellilla.

flassi kirjoitti: Joku voisi sanoa että "Kuka nyt menee thaimaahan keilaamaan ja minigolffaa kun sitä saa tehdä suomessakin ja aikalailla samoihin hintoihin" Tai "miksi ajella turvattomassa thaimaassa mopolla kun suomessa se on paljon turvallisempaa ja vielä omalla mopolla"

Kuka nyt sitä ulkomaille lähtee, kesällä voi käydä rannalla ja täältä löytyy kaikki mukavuudet?

flassi kirjoitti: Ennemmin sitä laskee lantteja thaimaassa kun on suomessa... itse en laskenut lantteja vaan käytin sen mitä tarvitsin.
Ennemmin laskee lantteja suomessa kuin lomalla!

Viimeiseksi on vielä lisättävä että sinun menojasi ei voi verrata jonkun Teppo Toppahousun ensimmäiseen thaimaanreissuun.
Ensinnäkin tiedät mitä mikäkin maksaa, mistä se löytyy ja vielä sekin että olet ollut paikalla hiukan kauemmin kuin joku 2 viikon aurinkomatkalainen (pidempi oleskelu = kulujen tippuminen) etkä varmaankaan "elä täysillä" sitä ehkä ainutta lomamatkaa minkä vuoden aikana joku muu saa tehtyä.
Tätä foorumia lukee moni joka suuntaa ensimmäisen kerran thaimaahan ja näiden teidän viestien perusteella luulee että muutamalla sadalla bahtilla siellä voi tehdä kaiken mitä mieli tekee ja jalat vie viikon aikana.
On muuten tullut nähtyä monella reissulla persaukisia turisteja, joilta on lomakassa lopussa ja loma pilalla.

ÄLKÄÄ LÄHTEKÖ REISSUUN LIIAN PIENELLÄ BUDJETILLA!
Masa
Ranteen paksuinen

Re: Kysympä kans...

Viesti Kirjoittaja Masa »

Lasse kirjoitti:
Silver kirjoitti:Mites on, riittääkö sellanen 700€/2vko???
Hotellit ja Lennot maksettu, kuljetukset täytyy järkätä itse.
Hotelleihin kuulu aamiaiset.
Lueskele tämän viestiketjun aikaisempia viestejä (4. sivua) niistä voit päätellä jotain. 700€ / 2vko ei riitä mihinkään jos meinaat ostella tuliaisia ja viihtyä yöelämässä, niin kuin aikaisemmista viesteistä voi todeta :wink:
Huomatkaa, rakkaat ystävät, että Veli-Hopea sanoi jo maksaneensa hotellit. Ei syytä paniikkiin - tolla summalla pitää siis hauskaa jo melkein kaksi päivää!

Tukataa, sun vuoros! 8)
pattis
Toimikunta

heh...

Viesti Kirjoittaja pattis »

älähän ny masa..kyllä veli-hopea pärjää tolla rahalla ihan hyvin koska se pokaa sun ex-oppaan ja saa ilmaset kyydit koska mimmillä on pakat sen verran kunnos et voi antaa parit free roundit ja kulkeminenkin on veli-hopealle ilmasta kun ne ajelee kimpas sun ostamal mopol..ja ehkä asuukin vielä sun condos..ai, hitto veli-hopeal olikin hotelli maksettu..että kyllä veli-hopea pärjää hyvin.. :lol: :lol:
mai pen rai..falle maksaa...jos maksaa;)
Flassi
Kiinalainen

oh, itellä meni ekasta viestistä ohite toi "hotellit on ja kyyti lentokentältä"

Itseasiassa tuolla penalla jää jo rahaa törsättäväksi vaikka tuliaisiin...

no ok, kyllä ne kaikki menee mutta riittää siihen että hauskaa on ja lämmintä.

mulla tosiaan oli etuja kun tiedän mitä kannattaa maksaa mutta ei se poista sitä tosiasiaa etteikö joku muukin pärjäisi 2 viikkoa.
18x vuodesta 2004
Masa
Ranteen paksuinen

Re: heh...

pattis kirjoitti:älähän ny masa..kyllä veli-hopea pärjää tolla rahalla ihan hyvin koska se pokaa sun ex-oppaan ja saa ilmaset kyydit koska mimmillä on pakat sen verran kunnos et voi antaa parit free roundit ja kulkeminenkin on veli-hopealle ilmasta kun ne ajelee kimpas sun ostamal mopol..ja ehkä asuukin vielä sun condos..ai, hitto veli-hopeal olikin hotelli maksettu..että kyllä veli-hopea pärjää hyvin.. :lol: :lol:
Tälle mimmille mä ostin sen viime vuoden Hondan, sillä oli nimittäin näppylä vasemmassa pakarassa (siis mimmillä). Mahtaako se rumpujarru nyt pitää, kun päällä on pari sataa kiloa laardia ja vauhtia lähemmäs 40 km/h? HEI, VAROKAA NYT HELVETISSÄ TOTA REKKAA!!!

8)
jusubox
insinöörigolffari

Viesti Kirjoittaja jusubox »

Ennenkun nyt oikein innostutte niin lueskelkaa joskus mihin vastaatte tässäkin veli-hopea sattuu kyllä olemaan sisar-hopea :wink:
hcp 21.2
Masa
Ranteen paksuinen

Silver kirjoitti:...Hotelleihin kuulu aamiaiset.
Heh, heh. Kuinka moni teistä on koskaan ehtinyt Pattiksella hotelliaamiaiselle? Laskeskelin tossa joskus kuponkipinkkaa, ja tulin siihen tulokseen, että n. kerran 17 vrk:ssa ehtii... :smt015
Flassi
Kiinalainen

aamiaiset on aika turhia, illallinen pitäisi saada aina hotellihuoneen hinnalla.

tässä olisikin oiva markkinarako :D
18x vuodesta 2004
jusubox
insinöörigolffari

flassi kirjoitti:aamiaiset on aika turhia, illallinen pitäisi saada aina hotellihuoneen hinnalla.

tässä olisikin oiva markkinarako :D
Kyllähän hotellihuoneen hinnalla saa jo sit vaikka millaisen illallisen viulunsoittajineen vai taisit tarkoittaa, että sisältäen illallisen heh. eh..... olipas oikein taas pilkunviilaaja matkas no kuitenkin ihan helvetin hyvä idea ja ei kun patentti virastoon 8)
hcp 21.2
tukataa
Hyperkannattajajäsen

Viesti Kirjoittaja tukataa »

Masa kirjoitti:
Silver kirjoitti:...Hotelleihin kuulu aamiaiset.
Heh, heh. Kuinka moni teistä on koskaan ehtinyt Pattiksella hotelliaamiaiselle? Laskeskelin tossa joskus kuponkipinkkaa, ja tulin siihen tulokseen, että n. kerran 17 vrk:ssa ehtii... :smt015
Samoilla linjoilla aamupalan suhteen.
tsa kuut
Helikopter

Viesti Kirjoittaja tsa kuut »

Itse olen kilistelemättä selviytynyt jo 20 vuotta Thaimaassa, mutta tosiaankin vain siksi, että on aina ollut joku "Lasse" samassa baarissa :lol:
Lasse kirjoitti:Yksi kellon kilistely kustantaa helposti 1000thb :lol: monet kilistelee 3-4 kertaa putkeen :shock: tosin en minä :-D
Kuva
khamat salan niang
jusubox
insinöörigolffari

tsa kuut kirjoitti:Itse olen kilistelemättä selviytynyt jo 20 vuotta Thaimaassa, mutta tosiaankin vain siksi, että on aina ollut joku "Lasse" samassa baarissa :lol:
Lasse kirjoitti:Yksi kellon kilistely kustantaa helposti 1000thb :lol: monet kilistelee 3-4 kertaa putkeen :shock: tosin en minä :-D
Ja missä baarissa selviää kellonsoitosta noin halvalla :smt040
hcp 21.2
tsa kuut
Helikopter

Lasse kirjoitti:Pattaya Bar hopping guide
Pattayan baarialueita ja baareja jpg muodossa
http://www.saunalahti.fi/lassek1/pattayabar.html
Tuohon karttaan voisi lisätä ainakin sen alueen, joka on tuossa Tourist Policen lähellä kakkoskadulla Pattaya Klangista Big C:lle päin. Siis se missä baarit on kullattu ja on paljon rekvisiittaa esim. kultaisia elefantteja, nimeni sille olisi elefanttibaarit :wink:

... niin ja samantien voisi poistaa tuon Soi 9 baarialueen...nyyh!
Kuva
khamat salan niang
tsa kuut
Helikopter

Itse en oppaalle maksa muuta kuin päivätaksan ja sen lisäksi tietenkin bar finen, eli yhteensä about 1000 bahtia/päivä riippuen siitä kuinka usein vaihtaa opasta, tuosta rahasta opas sitten maksaa omat safkat ja juomat jne.
Tämä on se ainoa ja oikea tapa, ethän itsekään saa Suomessa palkan kylkiäisiksi kultaketjuja jne.
reko78 kirjoitti:kertokaahan viisaammat,kun tommonen 3tuhatta euroakin vaikuttaa musta aika tähtitieteelliseltä summalta saada käytettyä,niin paljon teillä menee oikeen siihen oppaan palveluihin?siis niitten ruokiin,ostoksiin,drinkkeihin ym..siis yhteensä nomaaliliksan lisäksi,kun aika moni niitä varmaan täällä budjetin ilmoittaneista kuitenkin käyttää...
siis kun itte laskin niin 2000 eurolla majoittuu ihan mukavasti,syö hyvin,juo hyvin,voi liikkua taksilla..ja voi tehdä vielä reippaasti esim.vaate ostoksia....
Kuva
khamat salan niang
tsa kuut
Helikopter

Eihän viina maksa mitään Thaimaassa mutta sen seuraukset, pienenä huom! esim. naiset :lol:
jusubox kirjoitti:
Silver kirjoitti:Mites on, riittääkö sellanen 700€/2vko???
Hotellit ja Lennot maksettu, kuljetukset täytyy järkätä itse.
Hotelleihin kuulu aamiaiset.
Joo toi on jo semmonen mun mielestä et hyvin riittää kivaa on kun ei vain juo viinaa ollenkaan 8) :shock: mut jos viinan tielle sortuu saa kertoa kahella :smt040 ainaski....
Kuva
khamat salan niang
tsa kuut
Helikopter

No miehiäkin löytyy! :wink:
Silver kirjoitti:No ainakaan henk.koht. en meinannu kokeilla :shock:
Kuva
khamat salan niang
tsa kuut
Helikopter

Joo mutta on tuo 20 egee paljon enemmän kun se kun ei muista! Tosin se on ikävää kuulla seuraavana päivänä, että kuinka paljon jäi velkaa.
jusubox kirjoitti:
flassi kirjoitti:niin ei se hirveetä kustanna. esim krapulapäivinä. 20e päivä helposti.
Niin niin mutta että saa sen krapulan päällensä on jo palanut aiks paljo bahteja :lol: :lol: :lol:
Kuva
khamat salan niang
jusubox
insinöörigolffari

tsa kuut kirjoitti:No miehiäkin löytyy! :wink:
Silver kirjoitti:No ainakaan henk.koht. en meinannu kokeilla :shock:
No tää Silver on edeleenkin lady ainakin on kertonut olevansa :?
hcp 21.2
jusubox
insinöörigolffari

tsa kuut kirjoitti:Eihän viina maksa mitään Thaimaassa
Kyl siihen silti vaan se 50€ palaa päiväs helpostikin jos sille linjalle lähtee :smt030 eli kuten jo aiemmn kirjoitin jossain "jos viinan tielle sortuu niin !!!!!
hcp 21.2
Silver

Viesti Kirjoittaja Silver »

Kiitos muutamalle asialliselle vastaajalle.
Ja noista aamiaisista sen verran että, meinasin ehtiä ainkin kerran... :-D
Sisar-hopea kuittaa ja häipyy paikalta.
Dr Bangkok

Viesti Kirjoittaja Dr Bangkok »

Ei tuolla budjetilla valttamatta ole siihen merkitysta nauttiiko lomastaan vai ei. Olen elanyt "interrail budjetilla" ja toisaalta torsannyt joskus 2000 euroa kuussa Thaimaassa. En ole huomannut mainittavaa eroa kummassa tapauksessa loma on ollut parempi. Oikeastaan alan kallistusa siihen suuntaan, etta elaessaan pienella budjetilla paasee lahemmaksi normaaleja thaita. Jopa baaritytot kasittavat sen etta jos jollain ei ole rahaa, niin han ei silti ole huonompi ihminen. Hehan tietavat taman varsin henkilokohtaisesti. Tama luo tietynlaisen yhteisymmarryksen "kiiniau" farangin ja normaalin thain valille... kuka voi kasittaa farangia joka ostaessaan ladys drinkin tuhlaa siihen enemman kuin puolet normaalin thaimaalaisen paivan palkasta? Varsinkin jos niita ostaa viela monta. Talloin farangi siirtyy automaattisesti kategoriaan "rikas" joka tarkoittaa sita, etta silloin nyhdetaan kaikki raha mita saadaan... mutta jos et tee vaikutusta tyttoihin rahalla ja joku tytto kiinnostuu, niin on paljon todennakoisempaa etta tytto tosiaan on kiinnostunut sinusta. Tottakai tahankin skenarioon liittyy se tosi asia, etta jopa koyha farangi saattaa olla potentiaalisesti varakas.
MauKhang
Raketti-insinööri

Viesti Kirjoittaja MauKhang »

Olen kyllä huomannut että tytöt ovat paljon paremmalla tuulella jos heille ostaa somtamia kuin ladydrinkkejä Sitä pitää ostaa sitten kaikille eikä vaan yhdelle. :D Alkaa tytöiltä juttukin luistaa ihan eri tyyliin .

tämä nyt ainakaan ei ole sossukyylien syytä
hongnamman
Pattayan M.A.Numminen

Viesti Kirjoittaja hongnamman »

Big Mango kirjoitti:Ei tuolla budjetilla valttamatta ole siihen merkitysta nauttiiko lomastaan vai ei. Olen elanyt "interrail budjetilla" ja toisaalta torsannyt joskus 2000 euroa kuussa Thaimaassa
Juuri näin 2003 meni marraskuu 400 eurolla ja pääosin Pattayalla, tosin tuli käytyä Chiang Maissakin. Joulukuussa sitten vähän repes ja meni yli tonni. Tosin tuli tyttöystävä suomesta vanhempiensa ja veljensä kanssa kahdeksi vuoden viimeiseksi viikoksi Thaimaahan .
Panem et circenses
Vastaa Viestiin