Thaimaassa aiomme tottakai ostaa vaatteita, mutta harkitusti

Kiitos etukäteen.
kuulostaa mahdolliselta, mutta uskoisin teiltä kuluvan kuitenkin n. 3000€ yhteensä, mikäli kohtuullinen maltti pysyy matkassarosie kirjoitti:Elikkä lähden poikaystäväni 3 viikoksi Karon beachille 8.11.10. Olemme 18 vuotiaita ja kumpikin menemme ensimmäistä kertaa thaimaahan, joten olisi mukava tietää hieman nyky hinnoista ja minkälainen budjetti riittäisi n. kolmeksi viikoksi.
Thaimaassa aiomme tottakai ostaa vaatteita, mutta harkitustielikkä vain tarpeelliset, millä tekee vielä suomessakin jotakin. Ravintola käynnit yleensä paikallisista, mutta tottakai joskus tasokkaammissa paikoissa. Toki myös pitkän päivän jälkeen on mukava rentoutua hieronnassa tai poiketa muutamalla oluella ;D ja toki myös joskus jotain aktiviteetteja esim. vesiskootterilla ajelua. Eli ei mitään ylimääräistä pröystäilyä. Itse ajattelimme jotain 700 e/hlö/3viikkoa, kuulostaako mahdollisesta taikka mahdottomalta?
Kiitos etukäteen.
Ne paikallisetkin ovat ihan tasokkaita vai mitä noilla tasokkaimmilla paikoilla tarkoitit? Ei se ruoka Phuketissa rahalla parane, yleensä päinvastoin.rosie kirjoitti:Ravintola käynnit yleensä paikallisista, mutta tottakai joskus tasokkaammissa paikoissa.
Jos tuosta ei tarvitse hotelleja maksaa niin kyllä tuolla pärjää, mutta ei sillä pukuja teetellä.rosie kirjoitti: Itse ajattelimme jotain 700 e/hlö/3viikkoa, kuulostaako mahdollisesta taikka mahdottomalta?![]()
Vesiskootterilla ajelu voi olla tosi kallista. Semmosia Erkkejä vuokraushommissa että oksat poisrosie kirjoitti: esim. vesiskootterilla ajelua..
Riittäähän tuo kunhan ei ostoksiin mene paljoa.Itse ajattelimme jotain 700 e/hlö/3viikkoa, kuulostaako mahdollisesta taikka mahdottomalta?
Samaa mieltä,miksi mennä vähällä rahalla kalliiseen paikkaan?tosivaksi kirjoitti:Miksi Karonille? Menkää Pattayalle niin pääsette halvemmalla.
Millä vähällä rahalla ? Eiköhän nuo kysyjät ole jo matkansa varanneet , eli turha ruveta Pattayaaa tyrkyttämään joka väliin.rami kirjoitti:Samaa mieltä,miksi mennä vähällä rahalla kalliiseen paikkaan?tosivaksi kirjoitti:Miksi Karonille? Menkää Pattayalle niin pääsette halvemmalla.
Kuten jo sanoin eli olen menossa ensimmäistä kertaa thaimaahan ja en siis tiedä kaikkeaNe paikallisetkin ovat ihan tasokkaita vai mitä noilla tasokkaimmilla paikoilla tarkoitit? Ei se ruoka Phuketissa rahalla parane, yleensä päinvastoin.
Ollaan käyty monesti ulkomaillaKysyjille:
En tiedä kuinka paljon harrastatte matkustamista, mutta itse olin viime vuonna reilu puolen vuoden aikan 4 kertaa Thaimaassa, jolloin voi hyvinkin "köyhäillä" reissussa. Mutta jos käytte ulkomailla harvakseltaan, niin vois ajatella että olis kivempi, mitä enempi sitä rahaa ois reissuun lähdettäessä. Ei tarttis sitte ainakaan muutamaa viimeistä päivää kituutella. Loput rahathan saa tuotua takas![]()
P.S. Sen vesiskootterin unohtaisin, itsekkin moisen härpäkkeen kanssa joutunut paikallisten kanssa ongelmiin.
- Ei tuo 1400b per päivä kovin paljon Phuketissa ole. Oluet maksaa 80 bahtin pintaan laaki. Drinkit lähtee ehkä satkun tuntumasta, mutta 160-200 bahtin drinkkejäkin olen siellä nähnyt. Paikallinen eväs muovituoli paikoissa ehkä 80-120b, mutta moni ensikertalainen välttää noita muovituolipaikkoja ja menee länkkäri ravintolaan syömään sen thaikku annoksen niin hinta onkin jo 150b. Länkkäri ruoka mm. suomalaisessa Midnight sunissa on paljon thaikkuruokaa kalliimpaa. Lihapullat, lasagnet yms. lähtee ihan mututuntumalla ehkä 250b hujakoilta ja isoimmasta naudan pihvistä joutuukin jo pulittamaan 700b+ hinnan. Tuk tukit ovat Phuketissa kalliita. Kata-Karon 100-150b. Patongille viimeksi pyysivät 300-400b hintoja ja tunnetusti Phuketissa ovat erittäin huonoja tulemaan vastaan niistä. Eli summa summarum 1400b per päivä ei ole paljon jos haluaa nauttia kunnolla. Vesiskoottereihin ja retkiin palaa kanssa rahaa ja yleensä jotain turhaakin tulee shoppailtua. Itse ainakin 1.5 kertaistaisin budjetin. Mielummin tuplaisin.bimbo kirjoitti:Siis tostahan tulee n. 1400 patia / päivä käyttörahaa.
Kyllähän tolla pärjää jo kummasti kun ottaa huomioon että on kyseessä pariskunta, joten ei mene miesten hömpötyksiin tota rahaa.
Riippuu mitä tuliaisia ostaa, mutta kyllähän nyt tolla rahalla syö, ja juo ainakin ihan hyvin.
.Matkat on jo varattu ja oikeastaan me mennään sinne meidän tuttujen mukaan, kun he ekana varasivat matkat niin me heidän perässä ja eiköhän siellä pattayalla pyörähdetä
juupa juu.. hyvä minäKaron on ihan ok paikka ensimmäiselle Thaimaan maatkalle ja tuo budjetti kyllä riittää normaalielämiseen ja syömiseen.
Mutta ei sieltä Phuketista ihan helposti pyörähdetä Pattayalla jollei mene lentämällä. On tuota matkaa sentään aika tavalla Phuketin ja Pattayan välillä. Vilkaiskaapa karttaa.