Bangkokin food courtit?
Bangkokin food courtit?
Mitenkäs tuo systeemi noissa food courteissa oikein toimii? Ensimmäisen kerran rahalla sekoilun jälkeen tajusi että noissa ostetaan cashier-pisteestä se kortti, jolla ruoat ja juomat maksetaan siihen ladatulla arvolla. Kortin takana on kyllä ohjeita thaikuksi eli eihän niistä mitään ymmärrä. Esim. Tescossa latasin vissiin 150 thb korttiin, maksoin sillä joku 70 thb ja otin kortin lompakkoon. Nyt herää vaan kysymys että miten kauan kortti on voimassa ja arvo säilyy vai onko se mennyttä kun jossain oppaissa puhutaan refundista samana päivänä? Kortin takana on thaikkukirjaimien seassa luku 30, olisiko kortti siis 30 päivää voimassa?
-
Re: Bangkokin food courtit?
Yleinen käytäntö on, että se on voimassa vain yhden päivän. Eli jos haluaa käyttämättömät rahat takaisin niin pitää safkailun jälkeen vierailla samaisella luukulla ja antaa kortti pois ja ottaa rahat. Monessa paikassa on käytössä ihan paperilappuset mitkä on eri arvosia ja niillä sitten maksetaan.
Mä olen aina palauttanut kortin, ja kuitannut vaihtorahat samantien.
Noi on vaan erinomaisen hyviä hinta/laatusuhteeltaan olevia paikkoja.
Vain positiivisia yllätyksiä noissa kokenut.
Noi on vaan erinomaisen hyviä hinta/laatusuhteeltaan olevia paikkoja.
Vain positiivisia yllätyksiä noissa kokenut.
Yleensä paperilappuset ovat voimassa päivän ja kortit pidempään eli kuukauden tai pari.
MIES MENEE MIES VASTAA
No ei kyllä mun mielestä ole. Hinta on huokea mutta laatu yleensä korkeintaan keskinkertaista. Ilmastointi plussaa mutta järjetön meteli miinuksena. Aika harvoin nykyään tulee käytyä noissa.JussiM kirjoitti: Noi on vaan erinomaisen hyviä hinta/laatusuhteeltaan olevia paikkoja.
MIES MENEE MIES VASTAA
Robinsonin alakerrassa Suk soi 19 on mun mielestä hyvä laatu ja safkat.
Onneksi ruokailupaikkoja riittää ehkä Nakenkin makuun.Nakke kirjoitti:No ei kyllä mun mielestä ole. Hinta on huokea mutta laatu yleensä korkeintaan keskinkertaista. Ilmastointi plussaa mutta järjetön meteli miinuksena. Aika harvoin nykyään tulee käytyä noissa.JussiM kirjoitti: Noi on vaan erinomaisen hyviä hinta/laatusuhteeltaan olevia paikkoja.
Oliko MBK:ssa vielä niin että kupongit palautettiin eri tiskille ku ostettiin (tai niin kai se on yleensäkkin, mutta tuolla se palautustiski oli jotenki nurkan takana piilossa)? Ja tosiaan tuo hinta on kyllä yleensä varsin huokea, mutta eipä ole eväätkään yleensä mitää gourmeeta.
klupin talidomi
Eihän noissa mitään gourmet-tasoa kannata odottaakaan mutta jos n. 50 bahtilla nälkä siirtyy niin ajaa asiansa, vähän kun valikoi niin saa ihan suhteellisen ok tasoisen safkan. Pitäis vissiin etukäteen valita jotta saa ladattua juuri oikein summan kortille niin ei tarttis hakea palautuksia.
Ei se palautus mun mielestä ole ongelma. Itte ostan sillä tavalla että varmasti riittää.Mixu77 kirjoitti:Eihän noissa mitään gourmet-tasoa kannata odottaakaan mutta jos n. 50 bahtilla nälkä siirtyy niin ajaa asiansa, vähän kun valikoi niin saa ihan suhteellisen ok tasoisen safkan. Pitäis vissiin etukäteen valita jotta saa ladattua juuri oikein summan kortille niin ei tarttis hakea palautuksia.
Se palautus ei montaa sekuntia vie.
Bangkokin MBK:ssa viime viikolla Food Courtissa oli sellainen systeemi että sinne mennessä sai pankkikortin näköisen magneettinauhakortin johon ruoka ym ostot tallentuivat ja pois mennessä maksettiin portlla mitä kortille oli kertynyt.Oliko MBK:ssa vielä niin että kupongit palautettiin eri tiskille ku ostettiin (tai niin kai se on yleensäkkin, mutta tuolla se palautustiski oli jotenki nurkan takana piilossa)? Ja tosiaan tuo hinta on kyllä yleensä varsin huokea, mutta eipä ole eväätkään yleensä mitää gourmeeta.
Eihän se paljon aikaa vie mutta silti mietityttää että onko moinen systeemi sitten se optimaalisin. Jos tilaisin ruuan ja kaivaisin ja antaisin oikean rahan homma olisi sillä selvä. Yhdellä kertaa. Nyt vaaditaan kolme vaihetta: ensin lataa kortille arvo, sitten vilauta korttia tilatessasi ja sitten vielä hae vaihtorahat mitä kortille jäi. Ei kuluttajan kannalta kätevintä, sitä en sitten tiedä auttaako se paljon noiden myyjien rahaliikenteen sujuvuutta.JussiM kirjoitti:Ei se palautus mun mielestä ole ongelma. Itte ostan sillä tavalla että varmasti riittää.Mixu77 kirjoitti:Eihän noissa mitään gourmet-tasoa kannata odottaakaan mutta jos n. 50 bahtilla nälkä siirtyy niin ajaa asiansa, vähän kun valikoi niin saa ihan suhteellisen ok tasoisen safkan. Pitäis vissiin etukäteen valita jotta saa ladattua juuri oikein summan kortille niin ei tarttis hakea palautuksia.
Onhan tuo sille kauppiaalle ainakin paljon helpompaa, kortti koneeseen ja kuitti asiakkaalle. Ei tarvi miettiä kassaa ja vaihtorahoja. Paljonkohan muuten pääjehu tienaa sillä kun ihmiset ei jaksa/viitti/muista hakea loppurahoja takasin? Itte annan Nakhon Sawanissa kaljalikoille tippinä jos jotain jää.Mixu77 kirjoitti:Ei kuluttajan kannalta kätevintä, sitä en sitten tiedä auttaako se paljon noiden myyjien rahaliikenteen sujuvuutta.
Kupongit/magneettikortit ovat käytössä ensisijaisesti sen takia, että se ruuan valmistava naisihminen ei tienaisi enempää kuin on sopivaa.Mixu77 kirjoitti:Eihän se paljon aikaa vie mutta silti mietityttää että onko moinen systeemi sitten se optimaalisin. Jos tilaisin ruuan ja kaivaisin ja antaisin oikean rahan homma olisi sillä selvä. Yhdellä kertaa. Nyt vaaditaan kolme vaihetta: ensin lataa kortille arvo, sitten vilauta korttia tilatessasi ja sitten vielä hae vaihtorahat mitä kortille jäi. Ei kuluttajan kannalta kätevintä, sitä en sitten tiedä auttaako se paljon noiden myyjien rahaliikenteen sujuvuutta.JussiM kirjoitti:Ei se palautus mun mielestä ole ongelma. Itte ostan sillä tavalla että varmasti riittää.Mixu77 kirjoitti:Eihän noissa mitään gourmet-tasoa kannata odottaakaan mutta jos n. 50 bahtilla nälkä siirtyy niin ajaa asiansa, vähän kun valikoi niin saa ihan suhteellisen ok tasoisen safkan. Pitäis vissiin etukäteen valita jotta saa ladattua juuri oikein summan kortille niin ei tarttis hakea palautuksia.
siam paragonin foodcourtissa sanottiin jokaiselle että myös se luottokortin tapainen kortti on voimassa vain ostopäivänä (tämä viikko sitten)
ja pitää kehua että platinumin food courtin mansikka milkshake on todella hyvää!
ja pitää kehua että platinumin food courtin mansikka milkshake on todella hyvää!
MBK:n food court on mielestäni erinomainen. Löytyy monen moista kansallisuutta ruokatarjonnassa. Itse melkein aina otan intialaista, kun sitä ei niin helpolla ole tullut muualla vastaan ja muut perheen jäsenet sitten saavat pizzaa, thaita tai muuta. Näkyy vaihtuvan tuolla noi kojut aika ajoin, mutta onneksi intialainen on pysynyt. Nam.
Maksusysteemi siellä on tosiaan tuo muoviläpyskälle kirjaaminen ja poislähtiessä maksaminen.
Maksusysteemi siellä on tosiaan tuo muoviläpyskälle kirjaaminen ja poislähtiessä maksaminen.
MBK:ssa on kuponkirafloja kaksi, alempi (onko se sitten 4 kerroksessa ja juurikin nimeltään Food court) on se kalliimpi. Siellä on hyvät sapuskat, mutta hinta ei todellakaan ole mikään halpa. Sitten sen yläpuolella on se tavallisen kauppiaan ruokala, jossa on halpaa ja ruoka on mun mielestä myös ihan hyvää. Ei mitään erikoista mutta vie nälän pois ja maistuu 
Itse kun reissasin perheellisenä koin kuponkiraflat käteviksi, paljon vaihtoehtoja joten muksutkin yleensä löytävät kuvista jonkun mieleisensä, lisäksi muksut voivot ite hakea sapuskansa, sormella osoittaen ja korttia tarjoten. Toimii ja on halpaa

Itse kun reissasin perheellisenä koin kuponkiraflat käteviksi, paljon vaihtoehtoja joten muksutkin yleensä löytävät kuvista jonkun mieleisensä, lisäksi muksut voivot ite hakea sapuskansa, sormella osoittaen ja korttia tarjoten. Toimii ja on halpaa

- Harmaaselkä
- Oikeistolainen arvofossiili
MBK:n kuponkiraflan totesin hankalaksi, kaoottisimmista päästä. Ensin piti hankkia kortti, sitten tilailla niitä näitä ja odotella, jos ei sattunut saamaan heti sapuskoita niin pöytään odottamaan, tuurilla saa kiinni jonkun laput silmillä kulkevista kyyppäreistä, ettei tarvi itse lähteä huuhailemaan uudelleen noutokierrokselle. Nimenomaan tuo juokseminen annoksia hakemaan kypsytti siihen malliin, että pysyn rafloissa joissa joko sapuskat saa heti seisoskellessa, tai sitten ruoka tuodaan pöytään. Sapuska tuolla oli korkeintaan keskinkertaista.
Oma persaus ensin!
Suosittelen Tesco On Nutin foodcourtia jos liikkuu sielläpäin. 30-55 bahtilla saa jo lähes minkä vaan thaikkusafkan, halpaa on. Pari kertaa oon ottanut Korean chicken rice -annoksen 55 thb ja oikein hyvää on. Toimii jos olet yksin vaikkapa liikkellä ja tarkoitus on saada nälkä siirtymään, muutenhan tuossa hälinässä ei ole kiva syödä jos meinaa seurustella muuten. Korttia vilautin kassalla niin se oli näköjään peräti 6kk voimassa eli ei ole kiire käyttää jos ostaa vahingossa tai tahallaan liikaa krediittejä.
Ihan hyviä safkoja saanut food courteissa, ite en niissä osaa toimia mutta kun mennään pöytään käy emäntä hakeen safkat ite hoidan korkeintaan tuon juomapuolen, niin lapsille kuin itsellenikin.
- som nam naa -
Myö taidettiin käydä parikin kertaa tuolla MBK:n food courtissa syömässä.
Omasta mielestä ruuat ei ollu kovin hääppöstä...toki ei nyt mitään pahaakaan...perusmättöä.
Tosin ei toi mun mielestä mitään hirveen halpaakaan
Omasta mielestä ruuat ei ollu kovin hääppöstä...toki ei nyt mitään pahaakaan...perusmättöä.
Tosin ei toi mun mielestä mitään hirveen halpaakaan