Kuinka selviytyä ensimmäisestä retkestä Thaimaahan ja myös sen jälkeisestä elämästä Suomessa? Vastauksia kysymyksiin, vinkkejä, tapaetikettiä sekä mukavaa jutustelua. Tätä aluetta voivat lukea kaikki, kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.
Elikkäs ihan kiinnostais näin yleisesti,että minkälaisella budjetilla te ihmiset lähdette kuukaudeksi reissuun?? Ja tiedän sen että siellä menee se mitä ottaa mukaan, mutta kai teilläkin jonkin näköinen vähittäis summa on millä tulee toimeen ja pystyy hieman nauttimaan reissusta ilman turhia yleellisyyksiä?? Itse olen lähdössää helmikuussa ensimmäiselle reissulle ja budjetti vähän hakusessa!
Elikkäs pistäkääs niitä omia budjettejanne,kiitos jo etukäteen!
Majoitus 300-1000 thb/päivä riippuen hotellin/majatalon tasosta.
Ruokailu 100-400 thb päivässä
Alkoholi 500-1500 päivässä
20-60 euroa siis päivässä riippuen majoituksen tasosta ja janosta.
Tuohon sitten päälle ostokset ja "muut" kulut. En juuri shoppaile ja asun halvassa hotellissa joten pärjään 1500 eurolla kuukauden ja hyvin eikä silti tarvitse pennejä laskea. Helposti saa kyllä menemään tuplatenkin tuon summan.
Luulis että tolla 1200e pärjää!?!? Joskus olen kuullut juttuja että on pärjätty kuukausi jopa n.700e, onkohan tossa yhtään löylyä sitä en tiedä mutta muistan jostakin niin lukeneeni ja ei mitenkään kurjaa ollu, matkustus ajankohtaa en kyllä tiedä... Ja kiitos kun jotkut vaivautuu vastailemaan koska pitäisi tosiaan saada se oma budjetti kuntoon
Luulis kyllä 1200eurolla kuukauden pärjäävän, pikaisen laskutoimituksen mukaan siitä jää reilu 40euroa eli yli 2000 bahtia päivää kohti - ja kun mukavasti asuu 1000bahtilla päivässä niin siitä jää vielä aika paljon muuhun hömppään tuhlattavaa
Itse olen lähdössä kolmeksi viikoksi about 400-500euron kassalla - eli reilulla 1000 bahtilla / päivä. En ajatellut kauheasti humputella, ja matkustan kaverin kanssa niin majoituskin on halvempaa.
mmatias kirjoitti:Luulis kyllä 1200eurolla kuukauden pärjäävän, pikaisen laskutoimituksen mukaan siitä jää reilu 40euroa eli yli 2000 bahtia päivää kohti - ja kun mukavasti asuu 1000bahtilla päivässä niin siitä jää vielä aika paljon muuhun hömppään tuhlattavaa
Itse olen lähdössä kolmeksi viikoksi about 400-500euron kassalla - eli reilulla 1000 bahtilla / päivä. En ajatellut kauheasti humputella, ja matkustan kaverin kanssa niin majoituskin on halvempaa.
Toi 1000 baht vaan yleensä menee jo aamulla herätessä.
"Toi 1000 baht vaan yleensä menee jo aamulla herätessä."
heh, näin voi olla osalla, kannattaa varautua.
Näitä budjetin lasku juttuja tulee tänne aika useesti, jonnekin voisi keräillä listaa thaimaan hinnoista. saisi jokainen ite laskea, vaikee näitä on kyllä kellekään laskee, joku vetää 10e päivä joku 100e päivä.
flassi kirjoitti:jonnekin voisi keräillä listaa thaimaan hinnoista. saisi jokainen ite laskea, vaikee näitä on kyllä kellekään laskee, joku vetää 10e päivä joku 100e päivä.
1000-2500 escudoa on ihan jees "normaalille turistille" kk ajaksi. Osa kayttaa reilusti enemman ja osa vahemman mutta nappi tuntunmalla sanon, etta suurimman osan matkustajien budjetti on tuossa haarukassa.Lomalla on turha pihdata mutta Thaimaassa saa jo erittain hyvaa palvelua,ruokaa,juomaa,ostoksia ym.tuolla rahamaaralla kuukauden aikana.
Mulla on budjetti 2 kk reissulla 6500 eskoa + tietenkin lennot. Budjetissa olen pysynyt ja jos ei kaikki mene niin ei haittaa. Yleensa kylla on reissussa mennyt. Enka muuten juo brenkkua!
Sellasia,
-Art2-
Viimeksi muokannut Art2, 13.1.2005 14:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Paikkakuntia joilla olen yöpynyt Thaimaassa on toistaiseksi kertynyt 29 kpl.
Sitä saa mitä tulee!
Lauantaina alkaa reilun kuukauden reissu, johon kyllä sisältyy viikko Lontoossa. Rahaa on varattu 1500 ?, mukana visa ja visa e. Jos Thaimaahan varaisi tonnin ja 500 yrittäis pärjätä Lontoossa (tosin siellä kotimajoitus matkaseuran tuttujen luona).
Alkoholia en juo, joten rahaa siihen ei pala ja majoituskin tulisi olla reissussa huokea. Voi olla että kuluu vähempikin. Kerron sitten palattuani jouduinko uuden visani kanssa suoraan velkavankeuteen ..
Olen nyt kaksi kuukautta matkustanut ympari Thaimaata aktiivisesti. Todella hauskaa on ollut, lampoa riittanyt, kertaakaan en ole tiskannut, kokannut, siivonnut tai pyykannyt. Mina kutsun tata luksukseksi. Olen ostanut kaiken mita olen halunnut ja syonyt todella hyvin. Rahaa on mennyt tahan mennessa 400e/kk. Vahemman kuin Suomessa meni, mutta elamanlaatu ollut paljon parempaa.
Ihan vain vastineeksi poikien leikitaan-kerran-vuodessa-miljonaaria-budjeteille.
joonas kirjoitti:Olen nyt kaksi kuukautta matkustanut ympari Thaimaata aktiivisesti. Todella hauskaa on ollut, lampoa riittanyt, kertaakaan en ole tiskannut, kokannut, siivonnut tai pyykannyt. Mina kutsun tata luksukseksi. Olen ostanut kaiken mita olen halunnut ja syonyt todella hyvin. Rahaa on mennyt tahan mennessa 400e/kk. Vahemman kuin Suomessa meni, mutta elamanlaatu ollut paljon parempaa.
Mites missäpäin thaimaata oot reissannut, ja minkälaisissa paikoissa olet yösi viettänyt? Ja nautitko usein alkomahoolia?Aika pienellä budjetilla olet selvinnyt siellä ja vielä sesongin aikana...Ootko tehnyt mitään muuta reissulla kuin maannut palmujen alla? Ja meinaatko vielä pitkään olla reissussa? Itse lähden toukokuussa ihan kahdeks viikoks pattayalle, tämmöiselle toppahousu matkalle Mutta seuraavalla kerralla en varmasti ota kuin lennot, tällä kertaa sitä ei ollut mahdollisuutta tehdä.....
joonas kirjoitti:Olen nyt kaksi kuukautta matkustanut ympari Thaimaata aktiivisesti. Todella hauskaa on ollut, lampoa riittanyt, kertaakaan en ole tiskannut, kokannut, siivonnut tai pyykannyt. Mina kutsun tata luksukseksi. Olen ostanut kaiken mita olen halunnut ja syonyt todella hyvin. Rahaa on mennyt tahan mennessa 400e/kk. Vahemman kuin Suomessa meni, mutta elamanlaatu ollut paljon parempaa.
Ihan vain vastineeksi poikien leikitaan-kerran-vuodessa-miljonaaria-budjeteille.
- Joonas
Jokainen eläkön tyylillään. Joillakin toi 400€ menee jo normaalina baari-iltana tai rantasandaaleihin, mutta toisella se taas on koko kuukauden tulot (=opintotuki). Itse leikin mieluummin miljönääriä koko ajan
Olen tuota kovasti miettinyt ja tullut siihen tulokseen että 40 euroa päivä on semmonen sopusumma. Sillä saa hyvän majoituksen ja mahan täyteen ruokaa + kohtuullisesti ryypiskeltyä.
Tuon päälle mitä menee niin ne menee gogoussa ryypiskelyyn, mopon vuokraan , kellonkilistelyihin, omiin taikka muiden ostoksiin , ladydrinkkeihin ja oppaan palkkaan + puhvelinhoitokustannuksiin.
Eli 40 euroa/päivä riittää hyvin perustarpeisiin kunhan ei tuota majoitusta hommaa ihan hinnaston yläpäästä.
MauKhang kirjoitti:Tuon päälle mitä menee niin ne menee gogoussa ryypiskelyyn, mopon vuokraan , kellonkilistelyihin, omiin taikka muiden ostoksiin , ladydrinkkeihin ja oppaan palkkaan + puhvelinhoitokustannuksiin.
MauKhang kirjoitti:Tuon päälle mitä menee niin ne menee gogoussa ryypiskelyyn, mopon vuokraan , kellonkilistelyihin, omiin taikka muiden ostoksiin , ladydrinkkeihin ja oppaan palkkaan + puhvelinhoitokustannuksiin.
No helevetin monta. Ei mun oma päiväbudjetti ole koskaan pysähtynyt tuohon 40 euroa/päivä just noitten puhveleitten takia.
Silloin olen pääsyt vähällä kun olen käynyt ruokkimassa ja parantamassa niitä paikan päällä. http://www.sunpoint.net/~juga/gallery/image3.html
Siinä raskaan työn raatajat rentoutuvat harjattuaan puhveleita koko päivän.