Kermiit kirjoitti:Naurettavaa itkemistä, joka paikassa kun maksat kortilla niin menee noi prosentit thaikuissa,
samoin kuin tuo huoneen luovutus jos omistaja ottaa muutaman satasen siitä kun luovutat huonee 5h myöhässä.
Kyllä tuolla asenteella kannattaa mennä kanarialle
Missään vaiheessa en ole itkenyt prosenteista tai pelännyt niitä. Kerroin vain oman tarinani ja minkälainen palvelu tai kohtelu vaikuttaa minulla -maksavana asiakkaana- hotellin valintaan ja miksi ei kannata sitoutua yhteen paikaan.
Toisaalta, näppärä kaupantekijä "hinnoittaa" ne %-kulut suoraan esim. huonehintoihin, eikä peri niitä erikseen jälkikäteen. Varsinkaan useamman vuoden ja käyntikerran vakioasiakkaalta. Mutta mikäpä minä olen neuvomaan bisnesmiehiä. Kyseessä oli maksuvälineenä kuitenkin DEBETkortti eli kansanvälinen pankkikortti, ei luottokortti!
Tuollaisesta muutaman tunnin kassinsäilytyksessä voi omistaja käyttää ns. pelisilmää. Varsinkin kun respan mukaan huone jäi vapaaksi, siivooja oli vapaapäivällä ja talon shorttihuone oli tyhjä. Joillakin jatkuva ahneus ja hetkellinen rahastaminen on vaan ilmeisesti geeneissä. No, ne oli minulta viimeiset bathit mitä minä siiten paikkaan kannoin.
Kermiit voi jakaa matkakohdevinkkejä edelleen samalla tasolla kuin muihin aiheista tekemiinsä neuvoihin - mutta ei minulle

Tämä pyörittely riittää tältä erää minulle.