Kuinka selviytyä ensimmäisestä retkestä Thaimaahan ja myös sen jälkeisestä elämästä Suomessa? Vastauksia kysymyksiin, vinkkejä, tapaetikettiä sekä mukavaa jutustelua. Tätä aluetta voivat lukea kaikki, kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.
Lähdetään huomenna 31.12. vaimon kanssa Thaimaaseen ja ollaan sitten 1.1. perillä. Tarkoitus olla yksi päivä Bangkokissa ja lähteä 2.1. illalla yöjunalla Hualamphongin asemalta Chumphoniin ja sieltä veneellä Koh taolle aamulla.
Nyt en vaan tiedä että mistä ostan junaliput. Eli kun saavutaan Bangkokiin niin mennään varmaan aika suoraan hotellille ja seuraavana päivänä vähän ostoksia MBK:ssa ja sitten illalla junaan, mutta saako sen junalipun ostettua asemalta esim. 2 tuntia ennen lähtöä vai pitäisikö se ostaa jostain jo aikaisemmin. Ja miten on sen veneen laita. Saako sen ihan rannasta sitten aamulla.
Kaykaa aikaisemmin asemalla ostamassa liput. Sittenkin voi olla mahdollista etta lippuja ei enaa ole. Junaliput kannattaa ostaa mahdollisimman aikaisin etukateen etta saa liput haluamalleen paivalle.
Jos haluatte saastaa aikaa mika tahansa matkatoimisto hoitaa lippujen oston puolestanne maksua vastaan.
Joo kannattaa hoitaa tuo lippuasia heti kun saavutte bangkokiin,vaikkapa hualampongin asemalla suoraan.
Itse epäilen suuuresti, että ette seuraavalle päivälle edes lippuja saa sillä tällähetkellä täällä on juuri lähes kaikki kulkuvälineet pitemmille matkoille täynnä, johtuen thaimaalaisten lomanpätkästä uudenvuoden aikoihin.
pekka.p kirjoitti:
Itse epäilen suuuresti, että ette seuraavalle päivälle edes lippuja saa sillä tällähetkellä täällä on juuri lähes kaikki kulkuvälineet pitemmille matkoille täynnä, johtuen thaimaalaisten lomanpätkästä uudenvuoden aikoihin.
Lähes satavarmasti näin. Ite oon ollu menos esimerkiksi huhtikuun alussa samaan suuntaan ja kun tuo Songkran on silloin niin esim. viimeksi huhtikuun 2.pvä oli ensimmäiset vapaat junaliput eteläänpäin jonnekin 13-14pv.
Lomprayah-katamaraanitkin näyttäisi olevan täynnä 3.1 Chumphonista, tai niin vähän paikkoja jäljellä ettei nettivarausta pysty tekemään, ja jos lähtee suoraan Bangkokista Lomprayah-bussilla niin 3pv ennakkoon sääntö ei täyty ei pysty varaamaan kuin toimistosta.