Bahteista?
Bahteista?
Ajattelin vaihtaa forexissa pari sataa euroa ennen lähtöä.
Minkähän kokoisiksi bahteiksi kannattaa vaihtaa? onko järkeä ottaa pieniä vai isoja seteleitä?
Kertokaa..
Minkähän kokoisiksi bahteiksi kannattaa vaihtaa? onko järkeä ottaa pieniä vai isoja seteleitä?
Kertokaa..

http://www.thailandlife.com/thaimoney.html
Onhan linkillä 'pituutta' mutta toimii

Edit: Vaihdettu piiiitkä googlelinkki suoraan rahasivulle vievään.
lauri

Let's play rock'n roll
Minusta kannattaisi pyytää pieniä seteleitä. Olen useasti kokenut varsinkin 1000 bathin suhteen, että vaihtorahat ovat kiven alla. Mieluummin max. 500 bathin seteleitä ja myös 100 bathin seteleitä. Valuuttaa ei kannata vaihtaa kovin paljoa Suomessa, koska Thaimaassa kurssit ovat paljon parempia. Omalta kohdaltani olen päätynyt sellaiseen ratkaisuun, että säästän aina jonkin verran batheja, joten pääsen niillä alkuun ja vaihdan lisää vasta Thaimaassa.
Käsittääkseni jos esim ostaa jotain pientä kaupasta 1000 thb setelillä saa pienempiä seteleitä takaisin . Noilla rahoilla pärjää pikkuostoksissa pitkän aikaa ja sitten on ne isot taas isompia ostoksia varten. Luulisin että esim 100 thb seteleitä saa helpommin Thaimaasta kuin Forexista. 
Ehkei kumminkaan kannata yrittää maksaa 40 thb nuudeleita katukeittiössä tonnin setelillä .

Ehkei kumminkaan kannata yrittää maksaa 40 thb nuudeleita katukeittiössä tonnin setelillä .
tämä nyt ainakaan ei ole sossukyylien syytä
Joo-o niin se on pienia vaan, niitahan ei taalta Thaimaasta oikeen saa mistaan. Tuolla 200 eurolla saakin katevasti noin 500kpl nuita 20 batin seteleita. Harmi etta nuita 10 bati seteleita ei enaa nay, niita sais reilut 1000.Kaukalo kirjoitti:Minusta kannattaisi pyytää pieniä seteleitä. Olen useasti kokenut varsinkin 1000 bathin suhteen, että vaihtorahat ovat kiven alla. Mieluummin max. 500 bathin seteleitä ja myös 100 bathin seteleitä.

(tosin enpa usko et Forexissa edes loytyy 100 batin tai sita pienempia seteleita, korjatkaa jos olen vaarassa)
Luulin jo hetken, että oon eksynyt Soneraplazan Matkalaukku-keskustelupalstalle. Mutta olihan tää Thai-klupin sivu kuitenkin.Miki67 kirjoitti:Joo-o niin se on pienia vaan, niitahan ei taalta Thaimaasta oikeen saa mistaan. Tuolla 200 eurolla saakin katevasti noin 500kpl nuita 20 batin seteleita. Harmi etta nuita 10 bati seteleita ei enaa nay, niita sais reilut 1000.![]()
(tosin enpa usko et Forexissa edes loytyy 100 batin tai sita pienempia seteleita, korjatkaa jos olen vaarassa)
Hajahuomioita:
Laskeskelin tässä että Suomen Forex ja Thaimaan ATM antavat aika pitkälti saman kurssin. Eikös ATM veloita nostosta 2,5 %?
Netistä löytyneet kurssit bahtille ovat olleet noin 52 ja Forexissa siinä 50. Kun ottaa 52 bahtista 2,5 % pois niin ero ei ole kovin suuri. Lisäksi automaatista ei tiedä, kenen kortti siellä on viimeksi käynyt (lainaus Mrs. Bucket)...
Sitten tämmöinen havainto, että Visa-kortti ja Visa Electron-kortti eivät toimi samalla kurssilla. Electronin kurssi on pankin vaihtokurssi, joka on ainakin mulla parempi kuin Visan kurssi (ainakin viimeksi oli kun tein ostoksia molemmilla korteilla samana päivänä).
Laskeskelin tässä että Suomen Forex ja Thaimaan ATM antavat aika pitkälti saman kurssin. Eikös ATM veloita nostosta 2,5 %?
Netistä löytyneet kurssit bahtille ovat olleet noin 52 ja Forexissa siinä 50. Kun ottaa 52 bahtista 2,5 % pois niin ero ei ole kovin suuri. Lisäksi automaatista ei tiedä, kenen kortti siellä on viimeksi käynyt (lainaus Mrs. Bucket)...
Sitten tämmöinen havainto, että Visa-kortti ja Visa Electron-kortti eivät toimi samalla kurssilla. Electronin kurssi on pankin vaihtokurssi, joka on ainakin mulla parempi kuin Visan kurssi (ainakin viimeksi oli kun tein ostoksia molemmilla korteilla samana päivänä).
Juu, euro on kiva juttu, ja tuo 2,5 % tuntuu budjetissa 20 kylmän ravintola-Singhan verran.
Asun kumminkin toistaiseksi jossain takapajulassa ja budjetti on Tanskan kruunuissa. Sitä olen vähän miettinyt uskaltaisiko niiden kanssa lähteä matkaan. Kummoisia kursseja markka-aikana sai?
Bangkokin kautta Phukettiin menossa. Korjaan, Phuketille.

Asun kumminkin toistaiseksi jossain takapajulassa ja budjetti on Tanskan kruunuissa. Sitä olen vähän miettinyt uskaltaisiko niiden kanssa lähteä matkaan. Kummoisia kursseja markka-aikana sai?
Bangkokin kautta Phukettiin menossa. Korjaan, Phuketille.
Tanskan kruunu on hyvässä kurssissa nyt (samoin kuin Ruotsin
), BKK bankin ostokurssi 6,71.
http://www.bangkokbank.com/Bangkok+Bank ... +Rates.htm

http://www.bangkokbank.com/Bangkok+Bank ... +Rates.htm
Skål, kosmonauter!
SEK
Joo tuo SEK saattaa olla hyvä valinta ,kaverilleni sattui Buriramissa niin ,että antoivat bahtit Sveitsin frangin vaihtokurssinahik kirjoitti:No hitsi. Sitten pitää ottaa vähän bahteja ja paljon kruunuja mukaan. Kiitos vihjeestä!!

Se oli jotain 4 kertaa parempi

Kun maa lähenee, niin vitsit vähenee.
Naputtelin laskimeen ajan kuluksi numeroita ja olihan siissä eroja.
Koitin saada osto- ja myyntikurssin välisen eron prosenteissa. (Siitä siis joutuu maksamaan vain puolet, jos ei vaihda edestakaisin.)
(ostokurssi-myyntikurssi)/myyntikurssi
(myyntikurssi on tässä se pienempi luku. Mulla tosin menee nämä ostot ja myynnit aina sekaisin)
Suomen Forexin osto- ja myyntikurssin (euro, THB) välinen on on 7,8 %.
Bangkok Bankin osto- ja myyntikurssin (euro, THB) välinen ero on 2,2 %
Bangkok Bankin osto- ja myyntikurssin (DKK, THB) välinen ero on 5,2 %
Pieni valuutta on siis hiukan huonompi.
Koitin saada osto- ja myyntikurssin välisen eron prosenteissa. (Siitä siis joutuu maksamaan vain puolet, jos ei vaihda edestakaisin.)
(ostokurssi-myyntikurssi)/myyntikurssi
(myyntikurssi on tässä se pienempi luku. Mulla tosin menee nämä ostot ja myynnit aina sekaisin)
Suomen Forexin osto- ja myyntikurssin (euro, THB) välinen on on 7,8 %.
Bangkok Bankin osto- ja myyntikurssin (euro, THB) välinen ero on 2,2 %
Bangkok Bankin osto- ja myyntikurssin (DKK, THB) välinen ero on 5,2 %
Pieni valuutta on siis hiukan huonompi.
ja siihen aikaan piti pelata taaloilla joiden kurssi heilahteli välillä aika kovasti. Pahimmillaan kävi niin että kun oltiin frendin kanns lähdössä, itse kävin vaihtamassa ajoissa ja 1000$ sai noin 4800 markalla ja kaveri vaihtoi myöhemmin ja maksoi samasta tonnista 6000 markan tienoilla...Lasse kirjoitti:-90 alussa sai 100$ 2700thb eli helvatan huono kurssiKummoisia kursseja markka-aikana sai?![]()