16.12. Frankfurt
Frankfurttiin kone laskeutui noin kello 18.50 eli 10 minsaa vain myöhässä.
Ekan kerran tajusin kuinka helkkarin paljon noita lentsikoita on "jonotus" kaistalla taivaalla. 1500m korkeudessa käytiin hakeen oma paikkamme ja kun oli selkeä keli ja pimeätä niin näkyi hienosti muut koneet "muodostelmassa"
Arviolta 1500 metrin Jonotuksessa oli ainakin 10 konetta.
Ja korkeammalla oli toiset mokomat lisää.
Tosin, kun etsin omaa jatkolentoani infokoneesta niin hokasin että koneita tulee tunnissa alas RIITTÄVÄSTI.
Noh otin oluen, 5,5€, ja avasin läppärin todetakseni onko Wlania. Juu on mutta maksullinen. 8€ / 60 min.
Voitte arvata että en lähtenyt tästä ilosta maksamaan.
Noh, kävin tupakalla ja palasin terminaaliin. Finnairin Checkinissä oli sanonut että jos on aikaa Frankussa niin käy hakeen puuttuva lippu Abu Dhabi -> BKK jo siellä.
Eli mulla piti olla jo Boarding pass seuraavaan koneeseen.
Noh, ei olla ekaa kertaa hevosen selässä. Käppäilin Etihadin tiskille ja tyhmänä esitin kaikki lappuseni ja kysyin että saisinko lipun Abu Dhabi -> BKK jo nyt vai Dubaissa vasta?
Tyttö ohjasi suoraan Etihadin Check-in jonoon. Siellä oli kauhea jono ja kysyin että onko pakko mennä jos meen vasta aamulla Abu Dhabissa? Tyttö siihen tokaisi, että et kuule ole aamulla Abu Dhabissa jos et mene sinne luukulle. Ei kuulemma Finnairin lipulla mitään täällä tee...
Noh lähdin käppäileen jonoon ja kiroilin/kiittelin että on ainakin aikaa tähän leikkiin.
Jonot oli Normi, Business, ja Joku Gold Business. Minä tyhmänä siihen vaan seisomaan ja katselemaan Etihadin "jonon järjestelijän" työtä. Tuli kohteliaasti kysymään, että mikäköhän Herran suunta olisi???
No minä esittämään lappuni ja kertomaan että kun Finskillä sanoivat että ei mun tarvi tähän tulla.
Tyttö katsoi mun matkavarustusta ja kysyi missäs Herran matkalaukut on????
No minä siihen letkautin, että en minä nyt näin lyhyille matkoille mitään mukaan ota, ja kauhea Samimainen hymy kasvoille. Ehkä jopa vähän koiranpentumainen.
Seuraavaksi tyttö ohjasi suoraan siihen Business ja Normi porukan väliin ja mää sain noin minuutissa liput.
Vähän se lippuneitikin yritti udella että onkos Mister jo checkannu luggaget. Minä siihen katsoen selkäreppuani että juu tossahan noi näkys vielä olevan.
Ja jos joku nyt ihmettelee kun tulee tekstiä enemmän kuin laki sallii, niin voi vidu tää on tylsää istuskella täällä kentällä.
Läppärissä akkua hyvin ja en uskalla vielä heittäytyä pelkkään oluen juontiinkaan.
Ainiin, ja tosiaan finskin lipussa oli että Boarding 22.10 lennolle 21.40 ajassa. Uudessa lipussa lukee että 21.15 oltava portilla???
Eli jos en olisi tullut portille ajoissa, tod. näk mulle ei olisi ollut paikkaa. Koska en olisi Checkkautunu ajoissa.
Oishan se ihme ollut jos en olisi koneeseen päässyt
Etihadista:
Laskeskelin tossa että seuraava siirtymä onkin vain joku 3800 kilsaa. Eli tod. näk. kone ei olekkaan iso vaan se minkä näin kentällä bussista. Eli isompi kuiteskin kuin Finski millä tänne tultiin. (Finski on ainoa yhtiö joka lentää aina sillipurkeilla).
Ja lentoaika olisi jotain 4,5 tuntia - 5,5 tuntia. Vaikea sanoa kun ei hajuakaan aikaeroista. Ja jos tosiaan on pikkukone niin tod. näk. se seuraavakin on.
JA OLIN NIIN odottanut Thai Airwaysin tasoista kyyditystä. Luin juttuja netistä ja tämä Etihad on aikas korkealle luokiteltu yhtiö. Saanut palkintoja jos toisiakin.
JOS JA KUN ne on pikkuset koneet, niin on sitten viimeinen kerta kun otan mitään Halppis lentoa.
Tosin ei ollut kyllä muutakaan vaihtoehtoa Aamulla kun päätin että nyt otan liput ...tana.
Finskin suora olisi ollut +160€ ja sillä olisi joutunut palaan 31.12 kello 23.40 koneella. NOT AN OPTION!!!
Muuten fiilikset ihan ok, vähän nää tulevat lennot / kentällä olot ketuttaa mutta oonpahan ainakin poissa Suomesta.
Ja ei tää olut Täällä Saksassa Visitors Loungessa hattuhyllyllä pahaa ole
Ihmeen hiljainen on Frankfurtin kenttä. Aikaisemminkin täällä pyörinyt ja nyt tod vähän porukkaa.....
Täytyy silti sanoa vielä tässä vaiheessa, en tiedä sanonko kun perille pääsen, että onhan tässä tietynlainen hienous tsiikailla eri kansallisuuksia, ottaa kolme nousua ja laskua (lentokoneella), katsella eri yhtiöiden koneita ja muutenkin fiilistellä "kansainvälisillä" "vesillä".
Ja ne muut menee "vain" suoralla koneella ja vetävät kännin.......
T: Fiilistelijä Sami
Ps. Oho, Boarding time on ihan just, nyt tuli kiire.....
6. 19.8.12-17.9.12, 5. 23.9.11-6.10.11, 4. 25.1.10-13.2.10, 3. 16.12.08-2.1.09, 2. 4.9.07-15.1.08, 1. 14.6.07-15.7.07 = 241 pv since 2007