Hei!
Olen molempien raskauksieni aikana käynyt ulkomailla, en toki Thaimaassa mutta Kyproksella ja Kanariansaarilla. 16 vuotta sitten sitä moni ihmetteli kuinka voin vaarantaa oman ja lapsen henkeä menemällä maahan jossa hygienian taso ei ole sama kuin meillä ja niin edelleen.....
Neuvolatäti olisi saanut hepulin jos olisin kertonut että otin joka aamu konjakkihuikat vatsapöpöjä vastaan niinkuin olen aina tehnyt ulkomaanmatkoilla, ja joskus otin lasillisen punaviiniä ruoan kanssa.
Molemmat lapset ovat kaikesta huolimatta täysin terveitä, esikoinen söi ensimmäisen antibiottikuurin viime syksynä.
Ainut asia mistä muisti että oli raskaana että bikinit kiristi ja vuoristossa kun kierreltiin niin "huippasi" jonkin verran, kerran piti jeepin takapenkillä huilata kun niin pyörrytti oikein kunnolla, ja ihan auringonpaahteessa ei jaksanut samalla lailla makoilla kun normaalisti.
Tuli vielä mieleen tuosta punaviinistä että kun ystävättäreni asui Italiassa ja odotti esikoistansa niin lääkäri oli kehottanut juomaan enemmän punaviiniä kun hemoglobiiniarvot laskivat.
En nyt toki kehoita ketään juomaan raskauden aikana mutta itseäni ahdisti ainakin kovasti kaikenmaailman niuhottaminen tuon raskauden ympärillä. Tuli välillä mieleen että olen aivan aivoton ja vakavasti sairas
yksilö kun olen raskaana.
Kaikkea hyvää teille ja nauttikaa viimeisestä matkasta kahdestaan sillä
lapsen synnyttyä voi sitten tulla muutaman vuoden tauko matkailuun, tai matkailu on ainakin sen jälkeen hieman erilaista.