Siellä täällä Etelä-Thaimaassa 10.10.08-31.10.08

Kuinka selviytyä ensimmäisestä retkestä Thaimaahan ja myös sen jälkeisestä elämästä Suomessa? Vastauksia kysymyksiin, vinkkejä, tapaetikettiä sekä mukavaa jutustelua. Tätä aluetta voivat lukea kaikki, kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Tilac, Modet

Vastaa Viestiin
Kohmelo
Viestit: 5
Liittynyt: 3.8.2008 14:00

Siellä täällä Etelä-Thaimaassa 10.10.08-31.10.08

Viesti Kirjoittaja Kohmelo »

Heippa, Onko yo. ajankohtana ketään muita matkalla Phuketissa, Krabilla, Phi Phi:llä? Itse ollaan lähdössä ensimmäistä kertaa Thaimaaseen ja ajateltiin kierrellä siellä täällä, jotta saisi hieman paremman kuvan kyseisestä maasta. Ei jaksaisi 3vk olla samassa paikassa saati samassa hotellissa, joten tuollainen kiertely mahdollisesti avartaa mukavasti.

Näitä ketjuja varmasti on jo pilvin pimein olemassa, mutta "laiskuuttani" avasin oman ketjun. Kertokaa paljon maassa olleet ja yo. paikoissa kierrelleet kokemuksia sekä nähtävyyksiä joissa kannattaa käydä. Kulttuuri ei oikein kiinnosta, mutta nähtävyyksiä voi ilomielin katsella. Meillä on etukäteen varattu hotellit Phuketista, Krabilta ja Phi Philtä 4 päivää kerrallaan. Jos ei tykkääkään jostain paikasta niin 4 päivää siellä varmaan jaksaa kaikesta huolimatta olla. Ja sitten jos joku paikka onkin se "unelmien paratiisi" voi siellä olla sitten vaikka koko loppu loman.

Ja millaisia rentoutumismuotoja raskaana olevalle vaimolle siellä on? Hieronnat yms. jutut tiedetään, sukeltamista ei suositella, mutta onko jotain muuta speciaalia? Ruoka on varmasti hyvää ja sitä on riittävästi, mutta voiko ravintolassa olla varma siitä, että ruoka on varmasti kypsää ja tuoreet vihannekset huuhdottu muulla kuin hanavedellä(olettamus on, että hanavedellä huuhdellaan). Ja saako ravintoloissa pyytää sitä, että vihannekset huuhdottaisiin pullovedellä, koska vaimo ei saa mitään rokotuksia ottaa raskausaikana ja likainen raanavesi saattaisi aiheuttaa tartuntoja?
Avatar
Suikki
Viestit: 673
Liittynyt: 5.3.2008 20:47

Re: Siellä täällä Etelä-Thaimaassa 10.10.08-31.10.08

Viesti Kirjoittaja Suikki »

Itse menossa Phukettiin 28.10 josta 10.11 Bangkokkiin. Meitä on lähdössä 3 vähän yli 20v sälliä joista 2 ensikertalaista. Jos reissussa samaan aikaan on muita, niin saa laittaa viestiä jos kiinnostaa lähteä kaljoille.

Edit ja Bangkokissa 17.11 asti. Bangkokissa varsinkin seura kelpaisi. Ei olisi isossa kaupungissa niin ulkona kuin nyt varmasti ollaan :D
Rinuli
Viestit: 7
Liittynyt: 11.1.2008 20:39

Re: Siellä täällä Etelä-Thaimaassa 10.10.08-31.10.08

Viesti Kirjoittaja Rinuli »

Moron!
Olen menossa 27.10 thaikkulandiaan ja viivyn tuonne huhtikuulle saakka. Olen phuketissa ja sukellus olis aikas lailla mun homma koko aikana kun siel olen. Jos majoitusta tai muuta tarvii niin voi kysell' sukelluskursseista ja kaikesta linkist' http://ww.firstbuddy.fi
Vastaa Viestiin