On "kulkukoirista" hyötyäkin. Tässä talossa (tällä alueella) on esim noin 10 koiraa, joita perheen emäntä ruokkii jokapäivä. Myös naapurit ruokkivat niitä joten kauaa ei niillä ehdi nälkä olla. Osa naapureista on koiria vastaan, osa puolesta. Kehenkään ihmiseen koirat eivät tietääkseni ole ikinä hyökänneet ja tuntevat lähipiirin ihmiset ja eivät tuttuja edes hauku.
Mitä taas sitten tulee yöllisiin hiippareihin, ne kyllä kuulee koirien haukkumisesta jo kaukaa. Koirat toimivat varmasti hyvänä pelotteenakin näille hiippareille. Osa koirista on vammautunut, tällä hetkellä kai vain yksi. Joskus ne raivostuvat kun toinen koira tulee niiden ruokakupille ja tulee tappelu. Yleensä silloin kolmas fiksuin koira käy syömässä nahistelevien riisit.

Joskus heikoimmalle koiralle pistetään ensimmäisenä riisikuppi autotallin sisälle ja suljetaan ovet, jolloin muut ei pääse sen kanssa nahistelemaan. Sitten vasta ruoka muille koirille.
Koirilla tuntuu myös olevan tarkka arvojärjestys. Joskus joku koira omii toisen nukkumapaikan tuolilla ja toinen luovuttaa sen eikä nahistele vastaan. (Katoksessa nukkuvat, yksi pöydän alla yksi tuolilla)
Kaikilta uros-koirilta on katkaistu pelit, jolloin lisääntyminen on mahdotonta. Nämä gay-koirat tykkäävätkin pussailla toisiaan ja lopuksi heitetään usein painia ja muristaan leikillään.
Likaisiahan nämä ovat, itse en tykkää paljon silitellä mutta ei minulla silti mitään näitä vastaankaan ole. Tuossa on semmonen pieni lammikko jossa voivat käydä uimassakin helteellä. Välillä ovat vähän tyhmiä kun pyörivät jaloissa pihapiirissä. Tietääkseni kaikki tämän naapuruston koirat ovat rokotettuja, muista ihmisistä en tiedä mutta minulla on jäykkäkouristusrokotus.
En ymmärrä mitä sillä saavuttaa jos ajaa autolla koiran yli? Aika karsealta kuulostaa kyllä jos tarkoituksella pitää yli ajaa. Onko se kova näyttämisen tarve vai mikä tuommoista saa ihmisen tekemään? Onko koira mielestäsi väärässä kun se ei tunne liikennesääntöjä?
These opinions are my own, though for a small fee they be yours too.