välilasku ahlamabadissa ?
välilasku ahlamabadissa ?
Onko koneesta noustava pois välilaskun aikana?
kun välilasku yöllä ja tenavat nukkuu...
kun välilasku yöllä ja tenavat nukkuu...
Re: välilasku ahmebadissa ?
Välilasku on tekninenvälilasku, yleensä ottaen on noustava koneesta. Poikkeuksia lienee voi anella kipparilta
Mutta siis intialaiset määräävät poistutaanko koneesta vai ei. Omakohtainen kokemus, menolennolla noustiin ja paluulennolla ei.

-
- Viestit: 389
- Liittynyt: 12.2.2006 17:27
- Paikkakunta: helsinki
Re: välilasku ahlamabadissa ?
Vaihda lentosi jos voit,aivan älytön reitti varsinkin lasten kanssa,sivuilla on paljon kommentteja ko.retkestä.
- ILEBAR
- Ravintoloitsija
- Viestit: 6429
- Liittynyt: 30.12.2004 9:04
- Paikkakunta: PATTAYA. Soi 8. vastapäätä Sunshine hotellia
Re: välilasku ahlamabadissa ?
Lukemieni tarinoiden ja monen ihmisen omalla suulla minulle kerrotun reportaasin perusteella saatuun taustatietoon viitaten, olen tässä asiassa täysin samaa mieltäeero leino kirjoitti:Vaihda lentosi jos voit,aivan älytön reitti varsinkin lasten kanssa,sivuilla on paljon kommentteja ko.retkestä.

ILE BAR. Pattaya, Soi 8. Puhelin +66854409702
[url=callto://bossile]
[/url]
[url=callto://bossile]

Re: välilasku ahlamabadissa ?
Viime tiistaina palattiin Thaimaasta ja kyllä piti poistua koneesta mennen / tullen Ahmadabadissa. Vaikka kenttä onkin "aika" hirveä
mielestäni oli vaan hyvä että pääsi hetkeksi jaloittelemaan. Meillä lapsetkin ovat jo niin isoja ettei kitinää kuulunut sieltäkään suunnalta. Ymmärrän kyllä että pieniä lapsia on kurja herätellä kesken makeimpien unien. Välilaskut menivät kuitenkin ihan hyvin vaikka kone oli täynnä isompia ja pienempiä lapsia (hiihtoloma-aika) ...

Re: välilasku ahlamabadissa ?
Koneesta on pakko nousta, koska konetta ei saa tankata ihmiset sisällä. Näin ollen mekin jouduimme poistumaan omalla reissullamme koneesta molempiin suuntiin mennessä.
Jos jostain syystä koneessa on saanutkin olla, on ilmailusääntöjä rikottu.
Ja minä istuin kyllä mielummin kentän vierellä muovituolissa ulkona, kuin olisin istunut koneessa sisällä välilaskun ajan. Meidän reissulla ainakin sain olla joko sisällä tai ulkona. Mieluiten olisin mennyt suoralla lennolla, mutta tuolloin se ei ollut mahdollista.
Jos jostain syystä koneessa on saanutkin olla, on ilmailusääntöjä rikottu.
Ja minä istuin kyllä mielummin kentän vierellä muovituolissa ulkona, kuin olisin istunut koneessa sisällä välilaskun ajan. Meidän reissulla ainakin sain olla joko sisällä tai ulkona. Mieluiten olisin mennyt suoralla lennolla, mutta tuolloin se ei ollut mahdollista.
Re: välilasku ahlamabadissa ?
Lisäyksenä edelliseen omaan kommenttiin; että vaikka itsekin olen sitä mieltä etten varmaan koskaan enää halua moiselle lennolle niin ei siinä loppujen lopuksi ollut juurikaan mitään niin hirveää... Se tietämättömyys siinä menolennossa enemmänkin ahdisti ja se, että ymmärrystä intialaisten touhulle kentälle ei kyllä löydy. Okei, naiset ja miehet eri jonoissa turvatarkastukseen, mutta miksi se oli niin hidasta ja aivan kuin juuri koneesta tulleena meitä olisi aihetta tarkastaa uudelleen kun emme edes jää maahan (jokin erillinen tila välilaskullisille koneiden matkustajille olisi kai hyvä!)!? Tiedä sitten olisiko koneessa istuminen ollut sen nopeamman tuntuista, tuskinpa, mutta onhan se pitkillä lennoilla vähän tuon odottamisen kanssa aina hermoja kiristävää. Ja juuri plussana ehkä se, että pääsi jaloittelemaan 

Re: välilasku ahlamabadissa ?
Kolme kertaa tuon välin lentänyt, välilaskut kerran jaipurissa ja kaksi ahmassa. jaipurissa on istuttu koneessa tankkauksen aikana kerran, eivät vaan päästäneet koneesta pois. Syytä en tiedä.
Re: välilasku ahlamabadissa ?
Mitähä niin hirveetä siinä Ählämäbadissa sit ees oikeen on..
Paskaset vessat? Pitkä turvatarkastus? Rahaa ruinaava täti? Sotilaat tussarien kanssa? Tupakointikielto? Valokuvaus kielletty? Ite olin ainaskin tyytyväinen ku pääs oikasee ittensä oikeen kunnolla. Vaikka siinä tunti tuhraantu niin so what? 


Aina tulee kun... 

Re: välilasku ahlamabadissa ?
Oikase ihan rauhassa, viisaammat oikasee koko "Ählämäbadin".vilekki kirjoitti:Mitähä niin hirveetä siinä Ählämäbadissa sit ees oikeen on..Paskaset vessat? Pitkä turvatarkastus? Rahaa ruinaava täti? Sotilaat tussarien kanssa? Tupakointikielto? Valokuvaus kielletty? Ite olin ainaskin tyytyväinen ku pääs oikasee ittensä oikeen kunnolla. Vaikka siinä tunti tuhraantu niin so what?
I spent half my money on gambling, alcohol and wild women. The other half I wasted.
I am free of all prejudice. I hate everyone equally. -W.C. Fields
I am free of all prejudice. I hate everyone equally. -W.C. Fields
Re: välilasku ahlamabadissa ?
Itselläkään ei mitään pahaa sanottavaa ahmalasta. Olihan se vähän törkyinen, mut ei mun mieli siitä ainakaan järkkyny. Ikävää tosin oli et vesipulloja sai ostaa mut piti maksaa setelillä eikä rahasta saanu takasi, eli käytänössä maksat 5 e vesipullosta joka pitää juoda siinä heti kun ei saa viedä koneeseen. Onneksi ihmiset suostui kimppaostoihin.
Re: välilasku ahlamabadissa ?
Mä olen ainaski ollut koneessa muutamankin kerran niin että kun olemme saapuneet koneeseen niin on vielä tankattu. Ainoastaan niiden turvavöiden käyttö on ollut kielletty tankkauksen ajan.jarhot kirjoitti:Koneesta on pakko nousta, koska konetta ei saa tankata ihmiset sisällä. Näin ollen mekin jouduimme poistumaan omalla reissullamme koneesta molempiin suuntiin mennessä.
Jos jostain syystä koneessa on saanutkin olla, on ilmailusääntöjä rikottu.
Ja minä istuin kyllä mielummin kentän vierellä muovituolissa ulkona, kuin olisin istunut koneessa sisällä välilaskun ajan. Meidän reissulla ainakin sain olla joko sisällä tai ulkona. Mieluiten olisin mennyt suoralla lennolla, mutta tuolloin se ei ollut mahdollista.
Re: välilasku ahlamabadissa ?
Juu kyllä monessakin paikassa saa koneessa olla vaikka sitä tankataan. Turvallisuus syihinhän sitäkin kyllä vedotaan kun sieltä poistetaan ihmiset tankkauksen ajaksi, mutta...monasti ovat saaneet olla ihmiset koneessa kuulemma. Ahmabadadissa pyysivät juuri turvavyön irrottamaan... Mutta onhan se tietysti vähän niinkin, että sama kai se olla koneessa kun tankataan tai parin metrin päässä koneesta, koska jos se on vaikka esim. räjähtääkseen niin eiköhän siinä parin metrin päässäkin ole kuumat paikat



- ILEBAR
- Ravintoloitsija
- Viestit: 6429
- Liittynyt: 30.12.2004 9:04
- Paikkakunta: PATTAYA. Soi 8. vastapäätä Sunshine hotellia
Re: välilasku ahlamabadissa ?
Koneen ulkopuolella on aina helpompi ottaa hatkateenu kirjoitti: Mutta onhan se tietysti vähän niinkin, että sama kai se olla koneessa kun tankataan tai parin metrin päässä koneesta, koska jos se on vaikka esim. räjähtääkseen niin eiköhän siinä parin metrin päässäkin ole kuumat paikat![]()


ILE BAR. Pattaya, Soi 8. Puhelin +66854409702
[url=callto://bossile]
[/url]
[url=callto://bossile]

Re: välilasku ahlamabadissa ?
ILEBAR kirjoitti:Koneen ulkopuolella on aina helpompi ottaa hatkateenu kirjoitti: Mutta onhan se tietysti vähän niinkin, että sama kai se olla koneessa kun tankataan tai parin metrin päässä koneesta, koska jos se on vaikka esim. räjähtääkseen niin eiköhän siinä parin metrin päässäkin ole kuumat paikat![]()
Sisätilassa yleensä syntyy yleinen paniikki, jolloin moni jää toisen jalkoihin ja joutuu useamman yli tallattavaksi.
Tiedän mitä tarkoitat, oikeassa olet

Re: välilasku ahlamabadissa ?
Onko joskus ennenvanhaan ollut sääntö ettei koneessa saa olla kun sitä tankataan vai mistä niin monella on vieläkin ajatus, että koneen pitäisi olla tyhjä kun sitä tankataan?
Re: välilasku ahlamabadissa ?
En tiedä vastausta juuri tähän kysymykseen, koska mitään perustetta ilma-aluksessa oleskelun kieltämiseen tankkauksen aikana en näe.Ilkka kirjoitti:Onko joskus ennenvanhaan ollut sääntö ettei koneessa saa olla kun sitä tankataan vai mistä niin monella on vieläkin ajatus, että koneen pitäisi olla tyhjä kun sitä tankataan?
Miksi sitten edes kommentoin koko asiaa?
Siksi, että nyt pohditaan taas kerran ilmatankkauskoneen hankintaa suomelle (ilmavoimat).
Tästä syystä alkoi huolestuttamaan lentäjien kohtalo tankattaessa konetta ilmassa.
(poistuuko lentäjä koneesta tankkauksen ajaksi heittoistuimella?)
Re: välilasku ahlamabadissa ?
Muistan itse n. viiden vuoden takaa ensimmäisellä Thaimaan matkalla, kun kapteeni(Finnair) välilaskun aikaan ilmoitti matkustajien koneesta poistamisen syyksi juurikin sen, että tankkauksen aikana ei saa olla koneessa. Eli ei siitä nyt ihan kauheasti ole aikaa.Ilkka kirjoitti:Onko joskus ennenvanhaan ollut sääntö ettei koneessa saa olla kun sitä tankataan vai mistä niin monella on vieläkin ajatus, että koneen pitäisi olla tyhjä kun sitä tankataan?
Re: välilasku ahlamabadissa ?
Pilotti voinut vähän juksata. 

Re: välilasku ahlamabadissa ?
Paljon mahdollistaIlkka kirjoitti:Pilotti voinut vähän juksata.


Re: välilasku ahlamabadissa ?
SeaWolf kirjoitti:
kapteeni(Finnair) välilaskun aikaan ilmoitti matkustajien koneesta poistamisen syyksi juurikin sen, että tankkauksen aikana ei saa olla koneessa.
Epäilen tuota vahvasti, on voitu ilmoittaa " poistutaan koneesta tankkauksen ajaksi" tms.
Re: välilasku ahlamabadissa ?
Kyllähän sitä eppäillä soppii. Näin sen kuitenkin muistan kuten kirjoitin. En voi sanomaani oikeaksi todistaa sen enempää kuin sinäkään vääräksi, joten turha siitä on vissiin enempää lähteä vääntämään.K9 kirjoitti:Epäilen tuota vahvasti, on voitu ilmoittaa " poistutaan koneesta tankkauksen ajaksi" tms.
-
- Viestit: 40
- Liittynyt: 13.3.2006 9:50
Re: välilasku ahlamabadissa ?
Jos tankataan niin että matkustajat ovat koneessa, silloin turvavyöt ovat auki ja varauloskäytävät ovat miehitytyt matkustamohenkilökunnalla. Usein lähellä norkoilee myös sammutuskalustoa.
Yleisin syy tähän on ajansäästö. Katsokaas, kun lentokoneen tyhjentäminen matkustajista, kuskaaminen kenties terminaaliin bussilla, turvatarkastukset ja kuskaamonen takaisin, vievät paaaaljon aikaa.
Slotin saaminen ( ne muuten myös maksaa), jos sen missaa, voi olla kiven alla. Joten kippari voi valita tämän tankkausmuodon, jotta se kone saadaan eteenpäin mahdollisimman nopeasti.
Tätä tankkausta tehdään ihan eurooppalaisilla kentillä myös, joten ei siinä sen ihmeempää ole.
Yleisin syy tähän on ajansäästö. Katsokaas, kun lentokoneen tyhjentäminen matkustajista, kuskaaminen kenties terminaaliin bussilla, turvatarkastukset ja kuskaamonen takaisin, vievät paaaaljon aikaa.
Slotin saaminen ( ne muuten myös maksaa), jos sen missaa, voi olla kiven alla. Joten kippari voi valita tämän tankkausmuodon, jotta se kone saadaan eteenpäin mahdollisimman nopeasti.
Tätä tankkausta tehdään ihan eurooppalaisilla kentillä myös, joten ei siinä sen ihmeempää ole.
Re: välilasku ahlamabadissa ?
Paloauto pitää olla vierellä tai sitten koneen olla kiinni matkustajasillassa. Catering kärryjä ei saa myöskään kuljettaa käytävällä.
Välilaskussa matkustajien pitäisi myös istua paikalla.
Välilaskussa matkustajien pitäisi myös istua paikalla.
กาย
Re: välilasku ahlamabadissa ?
Mulla on ollut myös väliin pieniä matkustajia mukana ja hyvin on välilaskukin silti mennyt. Lapsoset on toki valitettavasti raastettu ylös uinumasta, mutta toisaalta ulkona on sitten ollut jo valoisaa eli ovat sopivasti "hämääntyneet" luulemaan, että onkin jo aamu, mikä Intiassa tuolloin jo valkeneekintabbe kirjoitti:Onko koneesta noustava pois välilaskun aikana?
kun välilasku yöllä ja tenavat nukkuu...

