Paikat lennolla/Md-11

Kuinka selviytyä ensimmäisestä retkestä Thaimaahan ja myös sen jälkeisestä elämästä Suomessa? Vastauksia kysymyksiin, vinkkejä, tapaetikettiä sekä mukavaa jutustelua. Tätä aluetta voivat lukea kaikki, kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Tilac, Modet

Vastaa Viestiin
Ilkka

Re: Paikat lennolla/Md-11

Viesti Kirjoittaja Ilkka »

Ettei olisi itse BM istunut sen tuolin paskaksi. :D
loikkari

Re: Paikat lennolla/Md-11

Viesti Kirjoittaja loikkari »

Kuva
Voin ottaa ensi kerralla kyytiin :smt005
Kuva
No totuuden nimissä ja kun serkku Rovaniemellä tietää asian oikean laidan niin kone on LAO:n :mrgreen: eli lapin ammatti opiston omistuksessa oleva kouluttamiseen tarkoitettu kone.
Roope2
Viestit: 1916
Liittynyt: 12.6.2005 23:27
Paikkakunta: Bang Bua Thong

Re: Paikat lennolla/Md-11

Viesti Kirjoittaja Roope2 »

Ehka vika on selassa ja persuksissa. Ne eivat sopeudu ko. hintaluokan penkkiin.

R2
Avatar
mpn73
Viestit: 34
Liittynyt: 6.12.2007 19:54
Paikkakunta: Lieto

? mikä paikka lennolla

Viesti Kirjoittaja mpn73 »

tyhmä kysymys ?

mistähän saan tietoa lennosta ja istumapaikoista, olen varannut takeoff´lta lennot phuket´iin 12.2.2008 klo 21:40 helsingistä lento AY2959. onko ko. lento md11 koneella ja mitenköhän tuon istuma paikan saa tietää ?
Matkani maksoin 4.12.2007 ja lentolippuja ei vielä ole tullut eikä laskussakaan näy mitään muuta kuin tilausnumero ra07.....

ja luonnollisesti jos joku osaa neuvoa miten saan varattua ns. tilavat paikat, meitä on 2 lasta ja 2 auikuista ja ikkuna paikat kaiketi olisi kivoimmat
25.3.-8.4.2007 Karon beach
12.2.-27.2.2008 Kata beach
4.2.-23.2.2009 Bangkok - ?

kuvia reissuilta -> http://picasaweb.google.fi/mikkon73
Ilkka

Re: ? mikä paikka lennolla

Viesti Kirjoittaja Ilkka »

Ämän kirjoitti:tyhmä kysymys ?
mistähän saan tietoa lennosta ja istumapaikoista, olen varannut takeoff´lta lennot phuket´iin 12.2.2008 klo 21:40 helsingistä lento AY2959. onko ko. lento md11 koneella ja mitenköhän tuon istuma paikan saa tietää ?

Lentosi on Boeing 757 -koneella ja paikat jaetaan lomalennoille muutama päivä ennen lähtöä. Jos haluaa jotain toiveita esittää niin ne maksaa ja paikat voi varata Finnairin sivulta. Tilavat paikat nimenomaan ovat maksullisia.
emruus
Viestit: 7
Liittynyt: 18.11.2007 15:22

Re: Paikat lennolla/Md-11

Viesti Kirjoittaja emruus »

Moi!

Olen varaamassa lentoja Hki-Bkk-Hki ja mietin, että haluaisin istua niin ettei tarvitsisi koko matkaa olla polvet suussa. :) Jo 6 tunnin Kanarian lennolla meinasi hermo mennä kerran jos toisenkin. Haluaisinkin tietää, että paljonko joutuu maksamaan extraa että saa tilavamman istumapaikan?
Avatar
Lasse
Pohjois-Thaimaan ajajat
Viestit: 33670
Liittynyt: 15.12.2003 11:22
Paikkakunta: Naantali / Khon Kaen
Viesti:

Re: Paikat lennolla/Md-11

Viesti Kirjoittaja Lasse »

emruus kirjoitti:Moi!
Haluaisinkin tietää, että paljonko joutuu maksamaan extraa että saa tilavamman istumapaikan?
Reittilennolla businesslipulla pääsee kunnon penkeille ja jalkatiloihin tai sitten puhut itsellesi economy-puolelta exit-paikat.
FACEBOOK RYHMIÄ --> Pohjois-Thaimaan ajajat, Khon Kaenin seudun Suomalaiset.
Ilkka

Re: Paikat lennolla/Md-11

Viesti Kirjoittaja Ilkka »

Paitsi jos koneessa ei ole yhtään exit-paikkaa. :o
Avatar
terox
Viestit: 12342
Liittynyt: 13.2.2005 3:49
Paikkakunta: Tellus

Re: Paikat lennolla/Md-11

Viesti Kirjoittaja terox »

emruus kirjoitti:Moi!

Olen varaamassa lentoja Hki-Bkk-Hki ja mietin, että haluaisin istua niin ettei tarvitsisi koko matkaa olla polvet suussa. :) Jo 6 tunnin Kanarian lennolla meinasi hermo mennä kerran jos toisenkin. Haluaisinkin tietää, että paljonko joutuu maksamaan extraa että saa tilavamman istumapaikan?
Exit ja bisnes tietysti mutta minusta sellanen oli kerran kanssa parempi paikka nimenomaan jaloille koneen perällä käytävä paikka keskellä juuri kun 4 rivi tippuu kolmeksi..Jotenkin leviämmin sai siinä jalkoja levitellä kun istui 3 rivin reunassa ja edessä oli 4 rivi..

Ilkka ja asiantuntijat kertokoot mitä numeroita nuo paikat sitten on... :D
bea1
Viestit: 9
Liittynyt: 14.11.2007 18:04

öö - siis näkeekö netistä jostain istumapaikat koneessa?

Viesti Kirjoittaja bea1 »

:?: olenko missannut jotain? aurinkomatkoilla ollaan lähdössä ensi viikolla - eli näenkö jostain nyt jo missä meidän paikat ovat koneessa? anteeksi, olen varmasti ihan tööt.... :)
Avatar
mikrobitti
Viestit: 3836
Liittynyt: 11.10.2004 21:10
Paikkakunta: Espoo

Re: öö - siis näkeekö netistä jostain istumapaikat koneessa?

Viesti Kirjoittaja mikrobitti »

bea1 kirjoitti:olenko missannut jotain? aurinkomatkoilla ollaan lähdössä ensi viikolla - eli näenkö jostain nyt jo missä meidän paikat ovat koneessa? anteeksi, olen varmasti ihan tööt....
Jos sinulla on reittilento (Bangkokiin) ja 6-merkkinen varaustunnus, niin voit katsoa varauksesi tietoja esim.
http://www.checkmytrip.com/

Lentotietojen jälkeen löytyy alla oleva teksti josta [+]-merkkiä klikkaamalla saa lisätietoa.

[+] view details click to see additional information including price, payment and flight special requests
tai suomenkielisellä kielivalinnalla
[+] näytä yksityiskohtaiset tiedot näytä lisätiedot, kuten hinta, maksutiedot ja lennon erityistoiveet, napsauttamalla tätä
Jenny
Viestit: 715
Liittynyt: 9.3.2005 0:28

Re: Paikat lennolla/Md-11

Viesti Kirjoittaja Jenny »

^ Me kun mentiin Aurinkomatkojen kautta, ei meillä ollut muuta kuin AM:n oma varausnro ja se ei ollut sama numero kuin lentoyhtiöiden varausnro.
Avatar
mikrobitti
Viestit: 3836
Liittynyt: 11.10.2004 21:10
Paikkakunta: Espoo

Re: Paikat lennolla/Md-11

Viesti Kirjoittaja mikrobitti »

Jenny kirjoitti:Me kun mentiin Aurinkomatkojen kautta, ei meillä ollut muuta kuin AM:n oma varausnro ja se ei ollut sama numero kuin lentoyhtiöiden varausnro.
Tärkeä kysymys....menittekö reittilennolla (Bangkokiin)?
Juuso69
Viestit: 17
Liittynyt: 19.1.2004 20:43

Re: Paikat lennolla/Md-11

Viesti Kirjoittaja Juuso69 »

Reittilento voittaa aina lomalennon!jos lomalento on välilaskullla!
Voihan lomalentokin toki olla suora!!
Jenny
Viestit: 715
Liittynyt: 9.3.2005 0:28

Re: Paikat lennolla/Md-11

Viesti Kirjoittaja Jenny »

pbe kirjoitti:
Jenny kirjoitti:Me kun mentiin Aurinkomatkojen kautta, ei meillä ollut muuta kuin AM:n oma varausnro ja se ei ollut sama numero kuin lentoyhtiöiden varausnro.
Tärkeä kysymys....menittekö reittilennolla (Bangkokiin)?
Joo mentiin.
Me ei kylläkään saatu lentolippuja ennen kuin lähtöpäivänä lentokentältä (en tiedä lukeeko lentolipuissa sitä lentoyhtiön varausnumeroa).
Avatar
Atro
Viestit: 1074
Liittynyt: 15.12.2003 22:43
Paikkakunta: Joensuu

Re: Paikat lennolla/Md-11

Viesti Kirjoittaja Atro »

Esim Aurinkomatkoilla on kiintiöpaikat koneessa ja sijaitsevat jossain riveillä 40 -50 eli koneen takaosassa. Jakavat sitten niistä jollain arvonnalla. Paikka selviää sitten lähtöselvityksessä.
Avatar
varjo66
Viestit: 143
Liittynyt: 10.10.2007 13:16

Re: Paikat lennolla/Md-11

Viesti Kirjoittaja varjo66 »

Hmmm.. kävin katsomassa äsken Finnairin sivuilta niitä oman lennon tietoja, ja ilmeisesti omakin lento on kyseisellä koneella, MUTTA, kun katsoin niitä yksityiskohtaisempia tietoja, niin siellä ei ollut mitään paikkatietoja. Vaikka lentoja varatessani ja ne maksaessani niitä toiveita siis kysyttiin ja jotain siihen laitoin, nyt olisin siis halunnut nähdä, että mitä varasin, kun en enää muista, mitään ei vaan näkynyt. Normaalia? Tai miten se käytännössä menee, että pääseekö matkaseuran kanssa yleensä vierekkäisille paikoille, vai joutuuko toinen ihan toiseen päähän konetta? Varasin ja maksoin kuitenkin molempien lennot samalla kertaa...
Avatar
ttm69
Lievästi alkoholisoitunut
Viestit: 2879
Liittynyt: 9.7.2004 20:37
Paikkakunta: Lahti

Re: Paikat lennolla/Md-11

Viesti Kirjoittaja ttm69 »

No vaikka olisit varannut minkä penkin tahansa, niin sieltä takaa tulee joku "Ilkka" silverillä tai millä lie dimangilla ja menee ohi.
Mä oon pari kolme kertaa penkin varannut netistä, eikä ole ikinä ollut se minkä halusin :D

Jos kone on täynnä, niin tasokortilla mennään meistä tavallisista ohi heilahtaen :smt006
Mutta näinhän se pitääkin olla, että jotkut lentää paljon, ja saavat paremmat paikat.
19 kertaa ja aina soosissa.
Avatar
jugi
Viestit: 5320
Liittynyt: 21.4.2005 23:45
Paikkakunta: Helsinki

Re: Paikat lennolla/Md-11

Viesti Kirjoittaja jugi »

Sain varattua paikat 27J ja 27L noin puoli tuntia sitten. Lento lähtee perjantaina aamulla 8:40 ja Finnairin sivuilla luki, kun tuossa eilen testailin, että 36 tuntia ennen koneen lähtöä voi checkata sisään ja sehän pitäisi olla vasta 20:40 tänään :smt017 Kannatti siis testata ihan huvikseen, että joko se toimii.
Avatar
Splinky
Viestit: 171
Liittynyt: 17.12.2007 15:40
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Paikat lennolla/Md-11

Viesti Kirjoittaja Splinky »

Varasin lennot helmikuun alussa Finnairin sivujen kautta ja valitsin itselleni mieleiset paikat (57H).. Paikat näkyvät myös finskiltä tulleessa vahvistusmailissa. Kävin äsken tsekkaamassa tilanteen tuolta checkmytrip.com -sivuilta, mutta siellä näyttää olevan mulla ihan eri paikat. Nuo mun valitsemani paikat näkyis olevan kuitenkin vapaana. Mistäs moinen johtuu?

Edit: Tuon checkmytripin mukaan paikkaa 57H ei ole ainakaan paluulennolla ollenkaan.. Tuo selittää jo jotain.
vesa-69
Viestit: 69
Liittynyt: 9.1.2008 20:30

Re: Paikat lennolla/Md-11

Viesti Kirjoittaja vesa-69 »

jugi kirjoitti:Sain varattua paikat 27J ja 27L noin puoli tuntia sitten. Lento lähtee perjantaina aamulla 8:40 ja Finnairin sivuilla luki, kun tuossa eilen testailin, että 36 tuntia ennen koneen lähtöä voi checkata sisään ja sehän pitäisi olla vasta 20:40 tänään :smt017 Kannatti siis testata ihan huvikseen, että joko se toimii.
Sama lento :smt006

Otin 27A paikan sitten.
On siiven etupuolella joten kone on nokkapainoinen ja puoltaa vasempaan !
Menen ensin Bangkokiin Sukhumvitille, sitten Su jatkan matkaa Malesiaan.
Rahat aion vaihtaa perillä, toivottavasti pankit ovat auki vielä keskiyöllä...

Vesa
Avatar
jugi
Viestit: 5320
Liittynyt: 21.4.2005 23:45
Paikkakunta: Helsinki

Re: Paikat lennolla/Md-11

Viesti Kirjoittaja jugi »

vesa-69 kirjoitti:
jugi kirjoitti:Sain varattua paikat 27J ja 27L noin puoli tuntia sitten. Lento lähtee perjantaina aamulla 8:40 ja Finnairin sivuilla luki, kun tuossa eilen testailin, että 36 tuntia ennen koneen lähtöä voi checkata sisään ja sehän pitäisi olla vasta 20:40 tänään :smt017 Kannatti siis testata ihan huvikseen, että joko se toimii.
Ei mulla vaan onnistu istuinpaikan varaus klo 831 to 28.2 kun lähtö on pe 29.2 8:40
tuolla check mytrip palvelussa. On e-lippu.
Siis, istuinpaikan varaus pitäisi tehdä Finnairin sivuilla ;-)
vesa-69
Viestit: 69
Liittynyt: 9.1.2008 20:30

Re: Paikat lennolla/Md-11

Viesti Kirjoittaja vesa-69 »

jugi kirjoitti:
vesa-69 kirjoitti:
jugi kirjoitti:Sain varattua paikat 27J ja 27L noin puoli tuntia sitten. Lento lähtee perjantaina aamulla 8:40 ja Finnairin sivuilla luki, kun tuossa eilen testailin, että 36 tuntia ennen koneen lähtöä voi checkata sisään ja sehän pitäisi olla vasta 20:40 tänään :smt017 Kannatti siis testata ihan huvikseen, että joko se toimii.
Ei mulla vaan onnistu istuinpaikan varaus klo 831 to 28.2 kun lähtö on pe 29.2 8:40
tuolla check mytrip palvelussa. On e-lippu.
Siis, istuinpaikan varaus pitäisi tehdä Finnairin sivuilla ;-)
Huomasin.

27A.
:smt006

Samalla huomasin että mulla on 90000 lentopistettä vanhentumassa huomenna !
Eikun palkintomatkojen varaukseen. Amsterdamiin nyt ainakin 2 henkilö saisi varattua.
Avatar
Kaahari
Master Trucker
Viestit: 1934
Liittynyt: 20.9.2004 20:52
Paikkakunta: Pöytyä

Re: Paikat lennolla/Md-11

Viesti Kirjoittaja Kaahari »

vesa-69 kirjoitti:
jugi kirjoitti:
vesa-69 kirjoitti: Ei mulla vaan onnistu istuinpaikan varaus klo 831 to 28.2 kun lähtö on pe 29.2 8:40
tuolla check mytrip palvelussa. On e-lippu.
Siis, istuinpaikan varaus pitäisi tehdä Finnairin sivuilla ;-)
Huomasin.

27A.
:smt006

Samalla huomasin että mulla on 90000 lentopistettä vanhentumassa huomenna !
Eikun palkintomatkojen varaukseen. Amsterdamiin nyt ainakin 2 henkilö saisi varattua.
Mä korottaisin matkani businekseen jos ei liian myöhäistä
Viimeksi muokannut Kaahari, 28.2.2008 11:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
vesa-69
Viestit: 69
Liittynyt: 9.1.2008 20:30

Re: Paikat lennolla/Md-11

Viesti Kirjoittaja vesa-69 »

Kaahari kirjoitti:Mä korottaisin matkani businekseen jos ei liian myöhäistä
Kävi mielessä. Soitin jopa Finnair Plussaan ja kyselin juttuja.
Oikeen ystävällinen palvelu siellä.

Tulin sitten varanneeksi Top Clubista 2 lentoliput Amsterdamiin hotelleineen 2 hengelle,
viikonloppureissu Huhtikuussa. Kiva nähdä se kevät ja tulppaanit yms.

En ole Damiin menossa millekään seksi- tai huumematkalle sitten.
Aasiassa on ihan riittävästi tarjolla niitä juttuja, ken niitä kaipaa.

PS. Täytyy alkaa tässä pakkailemaan, seuraavat viestit ensi vkl tai ensi viikolla
jos ei tule kone alas tai muuta vastoinkäymistä. Tuurilla ne laivatkin seilaa loppupeleissä.
Vastaa Viestiin