Varmaankin kyselevät lipunkantojen perään jos alat peräämään korvauksia. Muutenkin kuitit kannattaa säilyttää jos matkalla joutuu lekurin pakeille..kas-vain kirjoitti:Misrä vakuutusyhtiöt voivat tietää onko matka kestänyt yli 45/60/90 päivää?...

Varmaankin kyselevät lipunkantojen perään jos alat peräämään korvauksia. Muutenkin kuitit kannattaa säilyttää jos matkalla joutuu lekurin pakeille..kas-vain kirjoitti:Misrä vakuutusyhtiöt voivat tietää onko matka kestänyt yli 45/60/90 päivää?...
Mulle kavi aikoinaan Fuerteveturalla etta varastettiin lompakko ennenkuin paastiin hotelliin,siina tungoksessa kun matkalaukkuja bussin ruumasta purettiin.ettei rahaa matkavakuutuksista korvata
Näin se menee..Peku kirjoitti:Varmaankin kyselevät lipunkantojen perään jos alat peräämään korvauksia. Muutenkin kuitit kannattaa säilyttää jos matkalla joutuu lekurin pakeille..kas-vain kirjoitti:Misrä vakuutusyhtiöt voivat tietää onko matka kestänyt yli 45/60/90 päivää?...Uudistin juuri oman Eurooppalaiseni taas vuodeksi, 75e.
Pieni lisäys: Eurooppalaisen matkavakuutuksia myydään Pohjolan toimipaikoissa, netissä (http://www.pohjola.fi) ja Osuuspankeissa. Määräaikaisen vakuutuksen voi ostaa Osuuspankista, mutta ilmeisesti jatkuva voidaan tehdä vain Pohjolassa.K9 kirjoitti:Btw, eurooppalainen-pohjola yhtiötä ei ole olemassa.
Eurooppalaisen matkavakuutuksia voi tehdä vain Pohjola yhtiössä.
(toim.huom.)
Tollasen pelleilyn jälkeen en kyl itse miettis kahta kertaa, vaan vaihtaisin vakuutusyhtiötä.Apasra kirjoitti:Onkos kellään käynyt näin. Minulla on If:n kautta liittovakuutus joka periaatteessa on hyvä, mutta...
Nyt jouduin käymään klinikalla Pattayalla (RC. Clinic) eivät hyväksy enään If:n vakuutusta suoraan joten tarvi hieman kaivaa kuvetta. No tein vahinkoilmoituksen netissä ja seuraavana arkipäivänä sieltä tuli seuraavanlainen viesti;
Voidaksemme jatkaa korvauskäsittelyä, tarvitsemme seuraavia lisäselvityksiä:
alkuperäiset tositteet silloin, kun Kelan korvaus on vähennetty hoitolaitoksessa.
Jos Kelan korvausta ei ole vielä saatu, tulee korvaus hakea itse Kelalta ja yhtiöllemme
toimitetaan alkuperäinen Kelan päätös sekä kopiot Kelaan toimitetuista kuiteista.
koskien lääkärin määräämään tutkimusta ja hoitoa alk 5.10.2007 Thaimaassa
Onko jollain tosiaan käynyt niin että itse pitää ensin mennä lippujen ja lappujen kanssa kelaan ja kelasta saamat paperit vasta lähetetään vakuutusyhtiöön.
Kun ihmettelin heille If:n käytäntöä verrattuna muiden vakuutusyhtiöiden helpompaan asioiden hoitoon tuli lisävastaus;
Kela korvaa myös ulkomaan kuluista ja korvauksenhakuaika on 6kk.
Vuonna 2003 on vakuutuksiin tullut muutos, että asiakkaan tulee hakea ensin Kelan korvaukset ja vasta sitten vakuutuksesta.
Onkohan If:n tarkoitus ettei kukaan pienien laskujen kanssa viitsi lähtemään hakemaan (kela)korvausta. Joten pitemmän päälle niille tulevat muhkeat voitot vakuutuksista.
Pohjolan vakuutusehdotvakuutus sisältää korvausvelvollisuuden,
joka vakuutetulle aiheutuu hänen tilapäisesti
vuokraamalleen polkupyörälle, mopolle,
skootterille tai vastaavalle vesikulkuneuvolle
äkillisesti tuottamastaan vahingosta. Samoin
edellytyksin korvataan ulkomailla enintään 14
vuorokaudeksi vuokratuille suksille, sauvoille tai
lumilaudoille aiheutetut vahingot.
Hyvä kirjoitus itsellä täysin sama kokemus. Pattayan clinikalla muilla isoilla vakuutusyhtiöillä oli maksusitoomus. Härskisti oli vaan kuulakärkikynällä vedetty viiva if:n yli.apasra kirjoitti:Onkos kellään käynyt näin. Minulla on If:n kautta liittovakuutus joka periaatteessa on hyvä, mutta...
Nyt jouduin käymään klinikalla Pattayalla (RC. Clinic) eivät hyväksy enään If:n vakuutusta suoraan joten tarvi hieman kaivaa kuvetta. No tein vahinkoilmoituksen netissä ja seuraavana arkipäivänä sieltä tuli seuraavanlainen viesti;
alkuperäiset tositteet silloin, kun Kelan korvaus on vähennetty hoitolaitoksessa.
Jos Kelan korvausta ei ole vielä saatu, tulee korvaus hakea itse Kelalta ja yhtiöllemme
toimitetaan alkuperäinen Kelan päätös sekä kopiot Kelaan toimitetuista kuiteista.
Onko jollain tosiaan käynyt niin että itse pitää ensin mennä lippujen ja lappujen kanssa kelaan ja kelasta saamat paperit vasta lähetetään vakuutusyhtiöön.![]()
Kun ihmettelin heille If:n käytäntöä verrattuna muiden vakuutusyhtiöiden helpompaan asioiden hoitoon tuli lisävastaus;
Vuonna 2003 on vakuutuksiin tullut muutos, että asiakkaan tulee hakea ensin Kelan korvaukset ja vasta sitten vakuutuksesta.
Onkohan If:n tarkoitus ettei kukaan pienien laskujen kanssa viitsi lähtemään hakemaan (kela)korvausta. Joten pitemmän päälle niille tulevat muhkeat voitot vakuutuksista.
Mulla kanssa If:ssä vakuutus ja tällä hetkellä käsittelyssä korvaushakemus viime reissun sairauskuluista. Pattaya int.hospitalissa tuli käytyä parina päivänä ja kaikki joutu ite maksamaan. Eivät kuulemma laskuta vakuutusyhtiötä (If:ä) suoraan muutakuin jos potilas viettää sairaalassa useamman päivän. Pois lähtiessäni huomasin seinässä Eurooppalaisen mainoksen jossa oli maininta tuosta maksusitoumuksestaBodyMies kirjoitti:Hyvä kirjoitus itsellä täysin sama kokemus. Pattayan clinikalla muilla isoilla vakuutusyhtiöillä oli maksusitoomus. Härskisti oli vaan kuulakärkikynällä vedetty viiva if:n yli.apasra kirjoitti:Onkos kellään käynyt näin. Minulla on If:n kautta liittovakuutus joka periaatteessa on hyvä, mutta...
Onko jollain tosiaan käynyt niin että itse pitää ensin mennä lippujen ja lappujen kanssa kelaan ja kelasta saamat paperit vasta lähetetään vakuutusyhtiöön.![]()
Itse kävin lääkärillä oikein siellä Pattaya hospitalissa, maksoin itse. Lähetin kuitit KELA:an suomessa. Odotin 2-3 kk ja tuli päätös saan kokonaiset 5 euroa korvausta. Kuitteja KELA ei palauttanut ja kopiot on ehtinyt jo hukkua. Vain 40-50e tappio tuli, mutta syy vakuutusyhtiön vaihtoon.
Tätä vakuutusta ei kaiketi myydä Suomessa asuville henkilöille!crowley kirjoitti:Viime viikolla tuli napattua reissua varten vakuutus, ja hintaa sille tuli 35€/3 viikon reissu. Sinäänsä aika arvokas, mut toi korvaa jopa kadonneen matkakassan 400e asti. Ja vakuutus on insurancebookerin gold cover.
Tuota.. minullakin on Tapiolassa vakuutukset ja käsittääkseni kotivakuutus kattaa vain matkatavarat ulkomaan matkoilla edellyttäen, että on laaja turva. Henkilövakuutus on erikseen.zimona kirjoitti:Mulla kotivakuutukseen kuuluu myös matkavakuutus enkä ole koskaan asiaa sen enempää pohtinut, että onko niissä eroja. muidenkin kuin nykyisen (tapiola) firman kotivakuutukseen on aina kuulunut matkavakuutus mukaan ja siksi olenkin ihmetellyt että kuka näitä kerta-tai vuosivakuutuksia ottaa, kun kai kaikilla nyt kotivakuutus on? ja tähän vakuutukseen kuuluu sekä matkustaja että sen tavarat. Onko nämä erikseen ostettavat jotenkin kattavampia sitten, että kannattaa ottaa sellainen vielä lisäksi?
suppean ja perusturvan lisäksi korvaa muut äkilliset ja odottamattomat vahingot esimerkiksi pesukoneen rikkoutumisen sekä matkatavarat koti- ja ulkomaanmatkalla
ON vähissä jos ei jopa nollassaKannattaa lukea vakuutusehdot tarkkaan! Matkavakuutus ei korvaa kuin rajoitetusti jo ennestään olevasta sairaudesta johtuvia kuluja. Esimerkiksi jos sydänvikainen ja tämän takia jatkuvalla lääkityksellä oleva henkilö sairastuu matkalla sydämen takia taitaa korvaukset olla aika vähissä...