Pattayan uimarannat
Pattayan uimarannat
Minkälaisia on Pattayan uimarannat? Ovatko uimakelpoisia?
Jos ei saarille veneellä halua, niin joko etelään Jomtienille tai Pohjoiseen Nakluaan. Jompparilla enemmän turistimeininkiä tyyliin kanariansaaret, Nakluassa rauhallisempaa hietikkoa.
Siitä huolimatta että Pattayalla on nyt pari vuotta ollut tehokas jätevedenkäsittelylaitos käytössä, niin siihen Pattaya Beachille en menisi uimaan, enkä paljon edes aurinkotuolissa makoilemaan. Sen verran likainen on ja ruuhkainen (ei auringonottajista vaan veneilijöistä ja muusta liikenteestä).
Sekä Nakluaan että Jomptienille pääsee kätevästi ja halvalla lavataksia käyttäen.
Siitä huolimatta että Pattayalla on nyt pari vuotta ollut tehokas jätevedenkäsittelylaitos käytössä, niin siihen Pattaya Beachille en menisi uimaan, enkä paljon edes aurinkotuolissa makoilemaan. Sen verran likainen on ja ruuhkainen (ei auringonottajista vaan veneilijöistä ja muusta liikenteestä).
Sekä Nakluaan että Jomptienille pääsee kätevästi ja halvalla lavataksia käyttäen.
Hyvää, Halvalla, Nopeasti - valitse näistä kaksi.
Valilla kun lukee naita moitteita uimarannoista niin tuntuu, etta meri juuri silta kohtaa on jatevellia. Ehei, ei se nain ole. Kylla siina Beach Roadin rannallakin pystyy uimaan, ei siella lillu muovipusseja, paskaa eika muutakaan torkya.
Toki saarilla on parempia ja puhtaampia rantoja mutta ei siellakaan lahdevedessa voi uida, suolaista se on, maistakaa vaikka.
Joka paikassa kuitenkin on varottava veneilla ja muilla lentavilla peleilla hurjastelijoita ja valaskaloja!
Toki saarilla on parempia ja puhtaampia rantoja mutta ei siellakaan lahdevedessa voi uida, suolaista se on, maistakaa vaikka.
Joka paikassa kuitenkin on varottava veneilla ja muilla lentavilla peleilla hurjastelijoita ja valaskaloja!
--tri_Hoto--
Uimassa olen käynyt Beach Roadin rannassa sekä Jomptienillä. Molemmissa saattaa törmätä kelluvaan muovipussiin tms, Jomtienilla vesi on jonkin verran kirkkaampaa. Mutta nautinto umisesta tulee vasta kun menee tosiaan tuonne Koh Larnille, siellä voisi vaikka snorklata veden kirkkauden puolesta. Nakluan rantaa en ole kokeillut, kuulemma samaa luokkaa kuin Jomtien veden laadultaan.
EDIT: Lisään vielä, että meressä vesi on niin suolaista ja lämmintä, että hotellin uima-altaassa uninti on ainakin minun mielestäni paljon miellyttävämpää.
EDIT: Lisään vielä, että meressä vesi on niin suolaista ja lämmintä, että hotellin uima-altaassa uninti on ainakin minun mielestäni paljon miellyttävämpää.
Rehellisyys maan perii
Olisko toiIhan mielenkiinnosta mikä sen "yksityisrannan" nimi oli siellä missä on rannassa ne suuret valkeat hotellit? (joista yksi ollut kuulemma joskus maailman suurin)
http://www.asiatravel.com/thailand/prep ... index.html
Cosy Beachiltä menee kahdet pitkät rappuset uima-altaalta suoraan rantaan. Ranta on melko roskaton ja suht väljä koska sinne pääsee periaatteessa vaan kolmelta hotellilta. Matkaa vesirajasta pusikkoon suunnilleen saman verran kuin Jomtienin rannasta jalkakäytävään.
Asuin Cosy Beachissa 2002 marraskuussa ja kävin melkein joka päivä tolla rannalla. Raput kun kiipesi takas niin kylmä suihku oli tosi tarpeen
Asuin Cosy Beachissa 2002 marraskuussa ja kävin melkein joka päivä tolla rannalla. Raput kun kiipesi takas niin kylmä suihku oli tosi tarpeen

Rehellisyys maan perii
Tosta linkistä pitäis löytyä kuva siitä rannasta, olikos kuva 15.
http://www.hotelthailand.com/pattaya/co ... lery.html#
Pitkät ja jyrkät portaat alas ja siellä hieno hiekkaranta.
http://www.hotelthailand.com/pattaya/co ... lery.html#
Pitkät ja jyrkät portaat alas ja siellä hieno hiekkaranta.
Oon joulukuussa menossa Mountain Beach -hotelliin paiksi viikoksi, pitää käydä tsekkaamassa ranta, viime kerralla ei ehtinyt, kaksi viikkoa on vähän lyhyt aika, jos pitää ehtiä meressäkin käymäänJusteeri kirjoitti:Cosy Beach ja Mountain Beach hotelleilla ainakin omat rannat

Kun on kyse rakkaudesta, ei kannata miettiä rahanmenoa!
Perinteinen Aurinkomatka?lappami1 kirjoitti:Oon joulukuussa menossa Mountain Beach -hotelliin paiksi viikoksi, pitää käydä tsekkaamassa ranta, viime kerralla ei ehtinyt, kaksi viikkoa on vähän lyhyt aika, jos pitää ehtiä meressäkin käymäänJusteeri kirjoitti:Cosy Beach ja Mountain Beach hotelleilla ainakin omat rannat
Näinhän se onIlkka kirjoitti:Perinteinen Aurinkomatka?lappami1 kirjoitti:Oon joulukuussa menossa Mountain Beach -hotelliin paiksi viikoksi, pitää käydä tsekkaamassa ranta, viime kerralla ei ehtinyt, kaksi viikkoa on vähän lyhyt aika, jos pitää ehtiä meressäkin käymäänJusteeri kirjoitti:Cosy Beach ja Mountain Beach hotelleilla ainakin omat rannat

Kun on kyse rakkaudesta, ei kannata miettiä rahanmenoa!
Vielä kivempaa on kun se tyttöystävä ei ole vastassalappami1 kirjoitti:Näinhän se onIlkka kirjoitti:Perinteinen Aurinkomatka?lappami1 kirjoitti: Oon joulukuussa menossa Mountain Beach -hotelliin paiksi viikoksi, pitää käydä tsekkaamassa ranta, viime kerralla ei ehtinyt, kaksi viikkoa on vähän lyhyt aika, jos pitää ehtiä meressäkin käymäänTalvella kun ei ole mahdollisuutta olla töistä poissa kahta viikkoa kauempaa ja seli-seli... Ei vaan, ei pakettimatkoissa mitään vikaa ole, mutta on se jotenkin eri fiilis, kun ottaa pelkät lennot, majoituksen hommaa paikan päältä ja tyttöystävä on lentokentällä vastassa.