Kokemuksia SAS-lennolta?
Re: Kokemuksia SAS-lennolta?
Moi vaan!!!!!!!!!!!!!!!!Ulpunen kirjoitti:Onko kukaan lentänyt SAS-yhtiöllä Bangkokkiin?
Katselimme vaihtoehtoa jossa helsinki-Kööpenhamina-Bangkok.
Millainen on tuo SAS'n kone? Ovatko istuinrivit kuten Finnairin md11
(3n istuttava käytävä 4n istuttava käytävä 3n istuttava)?
Entä ruokatarjoilu (nälkä kun on niin tärkeä asia)? Finnairilla sai kaksi ruokaa lennon aikana. Ja juotavaakin sai kiitettävästi
Lensimme kyseisellä lennolla (Helsinki-Kööpenhamina-Bangkok)joulukuu
2006.
Mielestämme ihan ok muuten,mutta istuimet(ainakin meidän tapauksessa)
olivat(Kööpenhamina-Bangkok)takamuksen alta menettäneet ryhtinsä,joten
istuminen/nukkuminen oli "tuskallista."Johtunee varmaan kovasta käyttömäärästä.
Muuten henk.kunta ystävällistä ja palvelu toimi hyvin.
Lento oli tasaista ja melko äänetöntä.
Tietenkin koneen vaihto( Meno/paluu )jotain 5 tuntia.Vietimme lentokentällä.
Mutta se tietenkin on vain mielestämme matkailuun kuuluvaa
luontaisetua.
Penkit ikkunanpuolella(molemmat)2rinnakkain.Keskellä 4istuinta.
Kaksi käytävää.
Ruoka ihan ok.Mm,lämpimiä sämpylöitä.(nam,nam,nam.)
Hyvää matkaa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Harrison
Viime reissun jälkeen tuli sellainen fiilis, että kyseinen lentoyhtiö jättää vuorot lentämättä jos kone ei ole kutakuinkin buukattu täyteen. Lähtöpäivänä menin hyvissä ajoin kentälle ja nautiskelin siinä sitten kaikessa rauhassa mallaslimpparia kun tulee ilmoitus että lento köpikseen on peruttu. No siitä sitten uudestaan lähtöselvitykseen ja kouraan lyödään liput Blue1:n lennolle. Nou hätä aattelin. Vielä kerkiän ihan hyvin Bangkokin lennolle. Portilla kuiteskin selviää että Blue1:n ei lennäkkään, koska miehistö kateissa!? Mitä vit... Taas kerran lähtöselvitykseen ja nyt saadaan kouraan liput SAS:n lennolle. Ilmeisesti tämä lento oli sitten tarpeeksi täynnä, olihan siinä kolmen lennon matkustajat. No köpikseen päästiin, mutta Bangkokin kone meni jo. No "onneksi" siinä oli kymmenkunta muuta kanssamatkustaa joiden kanssa manata SASsia.
Paluumatkalla oli jälleen lento köpiksestä Helsinkiin peruttu. No se ei enää v-käyrän kulmakerrointa kasvattanut, olihan kyseessä paluumatka. Mielessä kävi kuiteski taas, että ekalla lennolla oli ilmeisesti jäänyt yksi paikka varaamatta. Seuraavan matkan teenkin sitten finskillä.
Paluumatkalla oli jälleen lento köpiksestä Helsinkiin peruttu. No se ei enää v-käyrän kulmakerrointa kasvattanut, olihan kyseessä paluumatka. Mielessä kävi kuiteski taas, että ekalla lennolla oli ilmeisesti jäänyt yksi paikka varaamatta. Seuraavan matkan teenkin sitten finskillä.
Kuulostaa samanlaisilta, ellei peräti samoilta meno-lennoilta, jotka koin helmikuussa 2006. Jotenkin tuntui siltä, että Helsinki-Vantaalla halusivat sysätä vain ongelmat Köpikseen, vaikka tiesivät, että jälkimmäinen SAS:in lento Köpikseen on auttamattomasti myöhässä. Ehdotukset korvata lento Finnairin suoralla lennolla Bangkokiin tyrmättiin välittömästi, minkä toisaalta ymmärtää, kun SAS ei kuulu One Worldiin...java14 kirjoitti:Viime reissun jälkeen tuli sellainen fiilis, että kyseinen lentoyhtiö jättää vuorot lentämättä jos kone ei ole kutakuinkin buukattu täyteen. Lähtöpäivänä menin hyvissä ajoin kentälle ja nautiskelin siinä sitten kaikessa rauhassa mallaslimpparia kun tulee ilmoitus että lento köpikseen on peruttu. No siitä sitten uudestaan lähtöselvitykseen ja kouraan lyödään liput Blue1:n lennolle. Nou hätä aattelin. Vielä kerkiän ihan hyvin Bangkokin lennolle. Portilla kuiteskin selviää että Blue1:n ei lennäkkään, koska miehistö kateissa!? Mitä vit... Taas kerran lähtöselvitykseen ja nyt saadaan kouraan liput SAS:n lennolle. Ilmeisesti tämä lento oli sitten tarpeeksi täynnä, olihan siinä kolmen lennon matkustajat. No köpikseen päästiin, mutta Bangkokin kone meni jo. No "onneksi" siinä oli kymmenkunta muuta kanssamatkustaa joiden kanssa manata SASsia.
Paluumatkalla oli jälleen lento köpiksestä Helsinkiin peruttu. No se ei enää v-käyrän kulmakerrointa kasvattanut, olihan kyseessä paluumatka. Mielessä kävi kuiteski taas, että ekalla lennolla oli ilmeisesti jäänyt yksi paikka varaamatta. Seuraavan matkan teenkin sitten finskillä.
Eli yöksi Köpikseen, sieltä seuraavana aamuna lento Lufthansalla Frankfurtiin, josta sentään päästiin Thai Airwaysin jumbolla Bangkokiin. Jotain hyvää sentään reissun alkutaipaleella...
Olen oman itseni herra ja minulla on muiden lupa sanoa niin
No, Finnairilla olisi ollut jopa tilaa, joku kanssamatkustaja oli käynyt tarkistamassa tämän. Mutta syystä tai toisesta SAS halusi sillä kertaa lennättää porukan yöksi Köpikseen.
No, sen jälkeen olen käynyt pari kertaa Thaikuissa, sattuneesta syystä Finnairin tarjouslennoilla
No, sen jälkeen olen käynyt pari kertaa Thaikuissa, sattuneesta syystä Finnairin tarjouslennoilla

Olen oman itseni herra ja minulla on muiden lupa sanoa niin
-
- Viestit: 2
- Liittynyt: 5.2.2007 10:20
hki-köpis-bkk
Onkos tuo myöhempi lehto hkistä, jossa vaihtoajaksi jää 50 minuuttia kuinka tiukka aikataulultaan? (2155-2245 Köpiksessä siis...)Onkos joku jopa joskus myöhästynyt siltä jatkolennolta, vai odottaako se joka tapauksessa köpiksessä Helsingin lennolta tulijoita vaikka oliskin myöhässä?
näitä asioita on vatvottu jo taannoin moneen otteeseen
http://www.thaiklupi.fi/foorumi/viewtopic.php?t=6052
-pak wan
http://www.thaiklupi.fi/foorumi/viewtopic.php?t=6052
-pak wan
Re: Kokemuksia SAS-lennolta?
Minä olisin kerran lentänyt. Kööpenhaminassa rupesivat lakkoon. Istumalakko. Joku oli sanonut jollekin pahasti. 14 tuntia viruttiin köpiksessä. Thai Airlinessa päästiin lopulta perille. Siellä palvelu pelasi. Porukka oli räjähtäneen näköistä, kun perille päästiin. Osa porukasta oli matkalla BKKn kautta Australiaa. Heillä oli vielä pitkä lento edessä.Ulpunen kirjoitti:Onko kukaan lentänyt SAS-yhtiöllä Bangkokkiin?
Katselimme vaihtoehtoa jossa helsinki-Kööpenhamina-Bangkok.
Millainen on tuo SAS'n kone? Ovatko istuinrivit kuten Finnairin md11
(3n istuttava käytävä 4n istuttava käytävä 3n istuttava)?
Entä ruokatarjoilu (nälkä kun on niin tärkeä asia)? Finnairilla sai kaksi ruokaa lennon aikana. Ja juotavaakin sai kiitettävästi
Joo ei ollut hyvät kokemukset.
Re: Kokemuksia SAS-lennolta?
Eipä ole vielä lennetty, mutta 15 päivä on tarkoitus lähteä, joskin reittinä on Tampere-köpis-bangkok ja sama takaisinpäin.Ulpunen kirjoitti:Onko kukaan lentänyt SAS-yhtiöllä Bangkokkiin?
Katselimme vaihtoehtoa jossa helsinki-Kööpenhamina-Bangkok.
Millainen on tuo SAS'n kone? Ovatko istuinrivit kuten Finnairin md11
(3n istuttava käytävä 4n istuttava käytävä 3n istuttava)?
Kukaan ei vielä ole laittanut yhtä sivustoa jonka löysin http://www.seatguru.com/airlines/SAS_Ai ... s_A340.php, tuolta itse katselin lähinnä tuota istuinkarttaa.
Onnistuin puhelimitse varaamaan vauvapaikan etukäteen noille bangkokin siivuille kun on tuollainen 5kk:nen imeväinen mukana matkassa, saa nähdä saadaanko ne paikat vielä oikeasti check-inissäkin... Toivottavasti, mutta voin matkan jälkeen kirjoittaa omat kokemukseni tänne.
Mulla maksoi HEL-BKK-HEL Sassilla 793 euroo oisko 3kk:n lippu.Oon just nyt matkalla.Kyllähän mäkin oon Finskillä lentänyt 250 eurolla Bangkokiin mutta kun jostain kumman syystä mä en onnistu löytämään noita halpoja
Finskin lippuja joka reissulleni.Myydäänköhän niitä jossakin salakaupassa kun mä en löydä
Finskin lippuja joka reissulleni.Myydäänköhän niitä jossakin salakaupassa kun mä en löydä

JaspaJami kirjoitti:MItä tuollanen Tampere - Kööpenhamina - Bangkok maksaa edestakaisin? Tai sitten helsingistä?
Kun itse mennyt bussilla Hesaan sieltä finnair suoraan bankokiin. Viimekerralla maksoi 500e, nyt seuraavalle matkalle maksoi 700e.
Mietin vaan niitä "edullisia" tapoja lentää sinne
öö mikset oo lentänyt Tampereelta - Helsinkiin?
-
- Viestit: 272
- Liittynyt: 6.1.2004 12:38
- Paikkakunta: Haukipudas
Hoidin tuon kuulokejutun aikanaan sillä , että maksoin tuon 5e kuulokkeista ja kun lentoemo vonkasi niitä pois , sanoin :"Enkö OSTANUT nämä?" ; emo sanoi vaikesti jees ja meni veks.
Mutta mutta .
Topiciin , jalkatilat riittävät yli 180 - senttisellekin , ruoka ja aamiainen käyvät polttoaineesta vaikka eivät mitään supergastronomiaa olekaan.
Paluuaamiainen Kööpenhaminan suuntaan hiukan onettoman pieni.
Miinusta ovat jos lähdette 2115 lenolla HKI - CPH , saatatte saada ylimääräistä jännitystä sillä viiveitä tulee . Noilla lenna olen kerran jäänyt koneesta ja kahdesti ollut aika kiire ehtiä vaihtoon.
Koneesta olisin jäänyt toistekin ellei olisi ollut fiksu kippari Blue1:llä joka ilmoitti radiolla Bangkokin koneelle että ollaan just siellä ja odottaisi vähän.
AK
Mutta mutta .
Topiciin , jalkatilat riittävät yli 180 - senttisellekin , ruoka ja aamiainen käyvät polttoaineesta vaikka eivät mitään supergastronomiaa olekaan.
Paluuaamiainen Kööpenhaminan suuntaan hiukan onettoman pieni.
Miinusta ovat jos lähdette 2115 lenolla HKI - CPH , saatatte saada ylimääräistä jännitystä sillä viiveitä tulee . Noilla lenna olen kerran jäänyt koneesta ja kahdesti ollut aika kiire ehtiä vaihtoon.
Koneesta olisin jäänyt toistekin ellei olisi ollut fiksu kippari Blue1:llä joka ilmoitti radiolla Bangkokin koneelle että ollaan just siellä ja odottaisi vähän.
AK
Vaikkei varsinaista lentokokemusta SASista ole niin kyllä voi jo tässä vaiheessa sanoa että aivan hanurista koko yhtiö ja seuraava lento tulee olemaan takuuvarmasti sekä ensimmäinen että viimeinen ko. firman rakkineilla (joko meidät naarataan itämeren pohjasta tai sitten lopetamme yhtiön palveluiden käyttämisen tietoisesti). Henkensä puolesta saa pelätä jo ennen lähtöä ja ainoa toivo on että koneet joutuvat (jälleen) lentokieltoon ja reitittäisivät meidät Finnairilla matkaan. Noh, sitä saa mitä tilaa, halpa ja hyvä ovat aina eri paketeissa. Itseäni saan syyttää.
Siniset siivet paluulennolle kyllä alle, maksoi mitä maksoi, tuo meno on nyt käytettävä kun on jo maksettukin

Siniset siivet paluulennolle kyllä alle, maksoi mitä maksoi, tuo meno on nyt käytettävä kun on jo maksettukin

No kieltämättä on SAS:lla ollut vastatuulta viime aikoina. Eivät taitaisi siltikään Finnairilla reitittää, Thaiairways kuuluu samaan alliansiin. Tietenkin täytyy HKI-Arn väli jollain kulkea vaan ei kai ne Dash:lla sitä lennä?ainoa toivo on että koneet joutuvat (jälleen) lentokieltoon ja reitittäisivät meidät Finnairilla matkaan
heh omakohtaisilla SAS matkoilla 0% vastoinkäymisiä ,
omakohtaisilla finski matkoilla 1kpl 4 h viivästys ja 1 kpl totaalisia lennon peruutuksia.
ja edelleen omasta mielestäni sassin bussi on miellyttävämpi
purnukka istua pitkää matkaa, kun edelleenkin lentämällä on mentävä ja räjäyttää itseään perille ei voi.
omakohtaisilla finski matkoilla 1kpl 4 h viivästys ja 1 kpl totaalisia lennon peruutuksia.
ja edelleen omasta mielestäni sassin bussi on miellyttävämpi
purnukka istua pitkää matkaa, kun edelleenkin lentämällä on mentävä ja räjäyttää itseään perille ei voi.
Aika monta kertaa on tullut SASilla lenneltyä, eikä kertaakaan SASin henkilökunta ole tullut kotiin uhkailemaan, eikä lähettänyt mitään nahkaliivimiehiäkään käymään...Huppe kirjoitti: Henkensä puolesta saa pelätä jo ennen lähtöä
Itse pidän myös SASin pitkän matkan konetta miellyttävämpänä matkustaa, mutu-tuntumalla melutaso on joko alempi tai melun laatu vaan on siedettävämpi. Lisäksi SASilla on pisteillä ostettava upgrade seuraavaan luokkaan paljon inhimillisempi, SAS 10.000 pistettä economy extraan. Sillä saa jo siedettävän istuimen ja se on minulle tärkeämpi kuin viinaa kantava emo. Palvelun ja tarjoilun kanssa ei ole ollut ongelmia millään käyttämälläni yhtiöllä, joskin Emirates, Etihad ja Thai ovat erottuneet positiivisesti massasta.
Jokainen käyttäköön mieleistään yhtiötä, itse äänestän useimmiten lompakon vuoksi edullista matkaa. Joskin seuraava lento joulukuussa on Finskillä, satasen kalliimmalla kuin SAS olisi ollut

Kaikki alkoi 26.1.1995.