kysely:Oudoin asia mitä olet vienyt thaimaahan?
Vanhoja vaatteita
Muija kantaa niitä kotikyläänsä,minä oisin heittänyt UFF laatikkoon.
Joskus on tullut vietyä joulukinkku

Joskus on tullut vietyä joulukinkku

Varaukset https://www.majatalo.info/huoneet/
tai Puh. 08 6303 4870
tai Puh. 08 6303 4870
- Lasse
- Pohjois-Thaimaan ajajat
- Viesti:
Sama vika rahikaisella, mun parin vuoden vanhat pitkävartiset turvakengätkin hän haluaa viedä kotikyläänsä. Itse olisin heittänyt ne jo pois pohjoisen prätkäturneen jälkeen.pekka.p kirjoitti:Vanhoja vaatteitaMuija kantaa niitä kotikyläänsä,minä oisin heittänyt UFF laatikkoon.

FACEBOOK RYHMIÄ --> Pohjois-Thaimaan ajajat, Khon Kaenin seudun Suomalaiset.
Me vietiin minulle pieniksi jaaneita, ilmeisestikkin pesussa
, kutistuneita vaatteita ja hyvin kelpasivat vaimon veljelle. Olisivat kelvanneet viela minullekkin jos vain paalle olisivat mahtuneet.
Ja parille naperolle vietiin potkulaudat ja on ollut kylla kayttoa. Varmaan olisi loytynyt halvemmalla jostain Thaimaan urheiluliikkeesta tms., mutta eipa jaksanut stressata, lomalla lomaillaan, tuliaiset hommataan Suomesta.

Ja parille naperolle vietiin potkulaudat ja on ollut kylla kayttoa. Varmaan olisi loytynyt halvemmalla jostain Thaimaan urheiluliikkeesta tms., mutta eipa jaksanut stressata, lomalla lomaillaan, tuliaiset hommataan Suomesta.
On mielestäni joskus väärin arvostaa matkatavaroita sen perusteella mitä tavara mahdollisesti perillä maksaa, pitää arvostella onko se jo ostettuna turhuutena jonka voi matkassa kuskata, tavallaan ilmaseksi kun perillä siihen menisi kuitenkin mammonaa.
Ainakin itse joidenkin (atk-, puhelin- etc...) hyödykkeiden kohdalla on tullut aatelleeksi näin. No, vaatteita en raahaa, hyvä kun shortseja kummempia yleensä tarvinnutkaan...
Ainakin itse joidenkin (atk-, puhelin- etc...) hyödykkeiden kohdalla on tullut aatelleeksi näin. No, vaatteita en raahaa, hyvä kun shortseja kummempia yleensä tarvinnutkaan...
Totta.Vaikka saman tahi melkein saman tavaran saisi myös Thaimaasta tuntuu tuliaisen saajalle olevan myös tärkeää että lahja on jostain muualta kun Thaimaassa tuotettua.Kummallisena esimerkkinä pitäisi viedä kesällä anoppilaan tupakkaaBarfly kirjoitti:On mielestäni joskus väärin arvostaa matkatavaroita sen perusteella mitä tavara mahdollisesti perillä maksaa, pitää arvostella onko se jo ostettuna turhuutena jonka voi matkassa kuskata, tavallaan ilmaseksi kun perillä siihen menisi kuitenkin mammonaa.

Sanoin mammalle että eikös tuo ole sama että ostan sitten paikan päältä parit kartongit niin kuulemma ei ole.Lopputuloksena osti sitten venäläiseltä luokkakaveriltaan rajan takaa tuotua punaista L&M:ää mitkä sitten roijaan kesällä sinne.Mai khau chai

Tunteet ne on leidarillakin!
Itselläni oli viime Indonesian reissulla mukanani pari tuoretta vihtaa/vastaa/whatever. Tullissa kyselivät jotta mitä moiset ovat, yritin parhaani selittää, mutteivät suostuneet päästämään läpi ennen kuin tullimiehistä kumpainenkin oli saanut pureskeltavakseen yhden lehden... en tiedä mitä kummat tullimiehet luulivat tällä saavuttavansa, mutten toki arvannut heiltä tätä pientä iloa kieltääkään.pak wan kirjoitti:jonain päivänä käy niin että sankarimatkaaja nautittuaan
koneessa muutamat coctailit saapuu Bangkokkiin ja kuinka
ollakkaan tullimiehet näkevät valvonkuvassa jonkin pensasta muistuttavan
kasvin sankarimatkaajan laukussa ja päättävät kiskaista hänet tarkastukseen.
Edit: pari sananmuunnosta lisää: "kunnollinen tullimies", "surkea töihinottaja"
Ruohonsienmeniä.
kotiteatterin takakaiuttimien johdot
Ikean paistinpannu
sakset
Kun tähän lisätään vielä aikaisemmin mainitsemani keilapallo, laavalamppu, yo-lakki ja jouluvalot niin eikäs ala "voitto" irtoamaan..
PS Toin myös kahta näyttöä tukevan grafiikkakortin tietokoneeseen, kun aattelin että niitä ei thaikuista saa. (3v sitten) Noh, asentaessani uuteen koneeeseeni sitä Pattajalla huomasin grafiikkakortissa pienen tarran, jossa luki Made in Thailand.
kotiteatterin takakaiuttimien johdot
Ikean paistinpannu
sakset
Kun tähän lisätään vielä aikaisemmin mainitsemani keilapallo, laavalamppu, yo-lakki ja jouluvalot niin eikäs ala "voitto" irtoamaan..
PS Toin myös kahta näyttöä tukevan grafiikkakortin tietokoneeseen, kun aattelin että niitä ei thaikuista saa. (3v sitten) Noh, asentaessani uuteen koneeeseeni sitä Pattajalla huomasin grafiikkakortissa pienen tarran, jossa luki Made in Thailand.
***Kirjoittaja tunnustaa olevansa herkkä mies.***
-
Re: oudot viemiset...
juu ei ollu eka reissu mut ajattelin lähettää sen suomeen kaverille vähän niikuin mielenvirkistykseksiraikku666 kirjoitti:Kai se korvaa tummelinTumpa kirjoitti:olko esimäinen rissu thaimaaseen kun ajatelit etä sielä suksivoudetaki tarviirooster kirjoitti:viime rissulla tuli vietyä thaimaaseen suksivoudetta -5.-10

Vaimo vei jostain suomalaisesta halpahallista ostettuja teekuppeja ja lautasia. Thaimaasta olisi takuulla saanut halvemmalla vielä ja paljon paremman näköiset.
Vaatteita, ja kenkiä ( vaimo ostelee lomilla kenkiä joita ei pidä koskaan,sitten ne käytetään Suomessa ja viedään takaisin sukulaisille) ,
kanelipullia on viety joka kerta monta pussia (kova menekki Thaimaan päässä) ja karkkia kilotolkulla. Koratin lapsilla on kohta reikäiset hampaat.
Vaimo osteli monivitamiini poretabletteja. Moneen kertaan sanoin ettei ne niitä tarvitse kunhan syövät hedelmiä ym. Samoin moneen kertaan neuvoin miten pitää käyttää (korkeintaan yksi päivässä laitetaan lasilliseen vettä ) . No eikös pennut vieneet ne vitamiinit kouluun ja syöneet sellaisenaan. Olivat sitten ihmetelleet että onpa Suomessa happamia karkkeja ja muutenkin omituisen makuisia.

Vaatteita, ja kenkiä ( vaimo ostelee lomilla kenkiä joita ei pidä koskaan,sitten ne käytetään Suomessa ja viedään takaisin sukulaisille) ,
kanelipullia on viety joka kerta monta pussia (kova menekki Thaimaan päässä) ja karkkia kilotolkulla. Koratin lapsilla on kohta reikäiset hampaat.
Vaimo osteli monivitamiini poretabletteja. Moneen kertaan sanoin ettei ne niitä tarvitse kunhan syövät hedelmiä ym. Samoin moneen kertaan neuvoin miten pitää käyttää (korkeintaan yksi päivässä laitetaan lasilliseen vettä ) . No eikös pennut vieneet ne vitamiinit kouluun ja syöneet sellaisenaan. Olivat sitten ihmetelleet että onpa Suomessa happamia karkkeja ja muutenkin omituisen makuisia.

tämä nyt ainakaan ei ole sossukyylien syytä
Thaimaahan olen vienyt lahjaksi naisten paidan, varustettuna tekstillä Humppabeibi, ostettu Jokisen Valinnasta: http://www.humppa.com/jokisenvalinta/pukineet.html
Thaimaassahan riittää rättejä ja lumppuja omastakin takaa.
Wieniin lensin kerran Hanna Partasen kalakukko kyydissä.
Thaimaassahan riittää rättejä ja lumppuja omastakin takaa.

Minä hankin kokemuksia, muut tekevät syntiä.
Oonkin jo odottanut koska Thaimaan savolaiset vinkuvat Hannan kukoja tuliaisiksi. Niitä nimittäin saa rajoitetusti jopa Helsingistä. Ja maistuu kyllä itsellekin, vaikken savolainen ole edes suvultani...kiikari kirjoitti:
Hyvää, Halvalla, Nopeasti - valitse näistä kaksi.
joo
Päärynä siiderii on tullu vietyy appiukolle ja anopille. Tykkää ku hullu puurosta.
- rickhard71
- Viesti:
Samesame.Lasse kirjoitti:Sama vika rahikaisella, mun parin vuoden vanhat pitkävartiset turvakengätkin hän haluaa viedä kotikyläänsä. Itse olisin heittänyt ne jo pois pohjoisen prätkäturneen jälkeen.pekka.p kirjoitti:Vanhoja vaatteitaMuija kantaa niitä kotikyläänsä,minä oisin heittänyt UFF laatikkoon.
Vaimo tuli Suomeen vuos takaperin ja sanoin, että noi ryysyt lähtee nyt UFF:n laatikkon. Vaimo sano ettei lähde.
Vietiin kauhia läjä mun vanhoja ryysyjä viime maaliskuussa (mukana oli myös aivan käyttämättömiä vaatteita 15 vuoden takaa kylläkin) anoppilaan.
Meinasin ensin ja sanoin vaimolle, että mitä ne meinaa, kun farangi tuo vanhoja kledjuja, mut ei mittään. Kaikki olivat tyytyväisiä