Aurinkovoiteiden suojakertoimista

Kuinka selviytyä ensimmäisestä retkestä Thaimaahan ja myös sen jälkeisestä elämästä Suomessa? Vastauksia kysymyksiin, vinkkejä, tapaetikettiä sekä mukavaa jutustelua. Tätä aluetta voivat lukea kaikki, kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Tilac, Modet

swinnette

Viesti Kirjoittaja swinnette »

Kokeiltu on. Noiden kanssa ei sit kannata liikaa läträillä, koska suurella kuluttamisella ne tekee ihosta ihan keltaisen. Pieneen päivettymiseen voi hyvin käyttää.
mykrajaakko

Aurinkoon viisaasti?

Viesti Kirjoittaja mykrajaakko »

Itse olin viikon 10 Pattayalla, ja aurinkoa otimme ukon kanssa vaan niin että kerran hotellin altaalla tunti makoiltiin varjossa.
Oli näitä ammattiauringonottajia joita suuresti ihmettelimme!!
Kertoimia koko matkan ajan niin että aamulla 60 kertoimella heti kun herättiin että ehtii imeytyä ja sitten päivällä "paikattiin" 20 suojakertoimella. Ukkokin ekaa kertaa elämässään käytti aurinkovoidetta.. :-D
Ihan kivasti ruskettui sen minkä viikossa ehti, reissattiin paljon päivisin ja siinä se tarttui norsun selässä jne..
Kaver oli kaks viikkoa ennen minua ja toi näytille vesikelloille palaneet olkapäät niin siksi nämä näin kovat kertoimet.. ehkä ei ollut sittenkään liioittelua kun jälkeenpäin miettii!
Ens reissuun on tosin aikaa vielä, mutta siiten lapset mukana ja varmaan noita suihkutettavia käytämme paikkana ja aamulla kunnon tönkkövoiteet alle!
budabeli

Re: Aurinkovoiteiden suojakertoimista

Viesti Kirjoittaja budabeli »

Näitä lukiessani aloin miettimään, jospa sitä itsekin sivelis vähän voidetta pintaan. Koskaan en ole palanut, ainoa kerta, jolloin iho alkoi hieman punoittamaan poskista oli Dubaissa 6h aurinkotuolissa maattuani ja vielä "rusketusöljyä" (ei siis MITÄÄN suojakertoimia) naamassa. Mutta ainahan se on parempi varautua kun sitten kiroilla jälkeenpäin palamistaan.
Rapala

Re: Aurinkovoiteiden suojakertoimista

Viesti Kirjoittaja Rapala »

http://www.fmi.fi/saa/varoituk_7.html?K ... ty=bangkok

http://www.fmi.fi/tutkimus_yhteiskunta/ ... ta_15.html

Kyllähän nuo arvot aika rankat on suomen lukuihin verrattuna. :shock: Suomessa on kesällä parhaimmillaan uv-indeksi 6.

Suosittelen suojavoiteita. Itse käytin Krabin auringossa +50 aamuisin ja iltapäivällä +20 -kertoimista. En palanut, mutta parina päivänä punoitti iho. :smt004
Turhaa kalastusta ei ole!
Vastaa Viestiin