Vatsavaivat pelottaa...
Hiilillähän nämä käristetään aivan kypsäksi, maistuu vain "tulelle"...Simppa kirjoitti:Nong khai:n ruoka ei sovi minulle, muuten kaikkea maistettu.
Viimeisin erikoisuus pelto rotta, turhan kitkerän makuista.
Ylireagointi pilaa loman.

*** ehkä takas sdatiin***
En kahlannut koko viestiketjua läpi joten joku on jo voinut ehtiä tämän neuvon antamaankin mutta eikö huikka Sang Somia aamulla tyhjään vatsaan auta vaivaan kuin vaivaan
, ainakin näin meidän isäntä väitti.... vai huijasiko herra
Ainakin sitä kolmen viikon aikana uskollisesti otettiin joka aamu (pari kolme huikkaa..) ja vatsa toimi ongelmitta. Kaikkea tuli syötyä ja juotua.

Ainakin sitä kolmen viikon aikana uskollisesti otettiin joka aamu (pari kolme huikkaa..) ja vatsa toimi ongelmitta. Kaikkea tuli syötyä ja juotua.

Ei kai olekaan mitään tekemistä keskenään. Kysymys on vaan siitä,Fred kirjoitti:Mä en ymmärrä, mitä tekemistä nestehukalla on bakteerien, virusten ja loisten kanssa
että osa vaivoista johtuu erilaisesta ilmastosta, jota kaikki ei osaa ottaa
huomioon. Tähän on helppo varautua. Bakteereihin ym. varautuminen
on mahdotonta, ja koko loma on pilalla, jos varoo liiaksi.
Pöpö voi tulla jäiden mukana, salaatissa tms.
Mielestäni kannattaa maistaa paikallista keittiötä, jos sairastuu
se on vaan huonoa onnea.

-
Kumma kyllä- Suomessa masu jatkuvasti ihan kipeänä (syy ehkä kahvissa
), mutta Thaimaassa ei ollut koko reissun aikana mitään ongelmaa ja maha toimi taatusti paremmin ku Suomessa
...jädeä ja kaikkea vetelin ihan surutta vaikka olenkin laktoosi-intoleraatikko...
. Mietinkin, että olen varmasti syntynyt väärään maahan 

Kannattaa tosiaan harkiten käyttää Imodiumia. Itselläni oli ihan suomessa lievä vatsatauti, johon sitten otin ohjeiden mukaisen annostuksen (kaksi tablettia), koska oli pakko lähteä töihin. (muuten olisin kyllä ennemmin kärsinyt kuin napsinut tabuja)liisasu kirjoitti:Meikäläinen popsi Imodiumia kuin hevonen kauraa, ilman pienintäkään apua.. Ja sitten paikallinen lääkäri kertoi, että Imodiumia ei missään tapauksessa kannata käyttää kuin kertaluontoisesti, eli ei montaa päivää peräkkäin. Saattaa kuulemma tehdä pahan tukoksen suolistoon.raikku666 kirjoitti:Joka ainoalla reissulla Kaukoitään on vatsani mennyt sekaisin, mutta IMODIUM auttaa ainaEikä ole koskaan matkoja haitannut.
Joo vatsa stoppasi sitten tyystin kolmeksi päiväksi! Ja sitten olikin taas omat ongelmat...
pointtini on se, että jos otatte, ottakaa mahdollisimman vähän ja katsokaa mikä määrä alkaa tepsimään, minulle se normaali alkuannostus oli ihan liikaa.
Kun keho kärsii nestehukasta immuniteetti laskee ja pöpöt pääsevät helpommin iskemään.Fred kirjoitti:Mä en ymmärrä, mitä tekemistä nestehukalla on bakteerien, virusten ja loisten kanssa
Tämäkin ja Jennyn tapaus on aika riippuvaisia henkilöstä ja taudin äkäisyydestä. Itsellä pukkasi Brasiliassa sen verran tiukka ruikku päälle että Imodium auttoi juuri sen verran että ehti sängyltä vessaan.swinette kirjoitti:^ Tällä Thaimaanreissaajalla vatsa stoppasi viikoksi yhden Imodiumin voimasta (no olihan siihen varmaan muitakin syitä, mutta )... Kyllä siinä parina viimeisenä päivänä vähän jo mietitytti, että minne se kaikki safka mahtui, kun masu ei ollut yhtään kipeä tai turvonnut.
Kuten aiemmin viestiketjussa mainitsin, imodium auttaa oireisiin, ei itse tautiiin: liikaa imodiumia=suolisto jumiin, ja sairaalareissu.Jenny kirjoitti:Kannattaa tosiaan harkiten käyttää Imodiumia. Itselläni oli ihan suomessa lievä vatsatauti, johon sitten otin ohjeiden mukaisen annostuksen (kaksi tablettia), koska oli pakko lähteä töihin. (muuten olisin kyllä ennemmin kärsinyt kuin napsinut tabuja)liisasu kirjoitti:Meikäläinen popsi Imodiumia kuin hevonen kauraa, ilman pienintäkään apua.. Ja sitten paikallinen lääkäri kertoi, että Imodiumia ei missään tapauksessa kannata käyttää kuin kertaluontoisesti, eli ei montaa päivää peräkkäin. Saattaa kuulemma tehdä pahan tukoksen suolistoon.raikku666 kirjoitti:Joka ainoalla reissulla Kaukoitään on vatsani mennyt sekaisin, mutta IMODIUM auttaa ainaEikä ole koskaan matkoja haitannut.
Joo vatsa stoppasi sitten tyystin kolmeksi päiväksi! Ja sitten olikin taas omat ongelmat...
pointtini on se, että jos otatte, ottakaa mahdollisimman vähän ja katsokaa mikä määrä alkaa tepsimään, minulle se normaali alkuannostus oli ihan liikaa.
Edelleen ihmettelen, kun mitään selitystä (salmonellla ym.) kohdalleni osuneeseen lamauttavalle vatsakivulle ei löytynyt: maksa-arvot, verenkuva, ja keuhkokuvat otettiin, eikä mitään hälyttävää?
Varmaan reaktio paluusta "sohjolaan"

Meitä sairastui 6 hlön porukasta 4, vaikka kaikki syötiin samoja ruokia ja juotiin samoja juomia (tosin ei lapset...).
Tauti kesti tasan 1 päivän, kiitos hyvien lääkkeiden.
Imodium on siellä ihan eri luokkaa kun Suomessa.
Itse en tautia saanut, onneksi! Tarpeeksi rankkaa oli seurata sivusta toisten
kärsimystä.
Päivää ennen Kwai-joen retkeä vatsa ilmoitteli itsestään ja otin varmuudeksi
ennakkoon yhden imodiumin. Ei olisi kannattanut, tuli 2vrk:n tulppa...
kärsimystä.

Samaa immodiumia se on. Ja kun ruokamyrkytys iskee ei auta immodiumitkaan.Paris kirjoitti:Meitä sairastui 6 hlön porukasta 4, vaikka kaikki syötiin samoja ruokia ja juotiin samoja juomia (tosin ei lapset...).
kärsimystä.
- som nam naa -
Olin Khao Lakissa mieheni kanssa 1.4-9.4.2007. Sain taas sillä reissulla salmonellan...tosin täysin oireettoman. Kerkesin olla viikon töissä ennenkuin ilmoitettiin et sulla on salmonella ja heti kotio, ei muuten mut kun mun ammattini on "eläimellinen". Kävihän se tietenkin ylimääräsestä lomasta kun en ollut kipeä ja silleen. Ainoastaan se ottaa täs hommassa päähän et kun mä en ole semmoinen ihminen joka jää edes pienistä säryistä kotio ja nyt olen tälläkin hetkellä kotona ja mielestäni ihan syyttä ja jännityksellä odotan et onhan se jo kolmas negatiivinen tulos ja pääsis töihin... jo ens viikolla.
Tytti 67
Salmonellaa myös..
Sama homma meidän perheessä. Oltiin Khao Lakissa 31.03-14.04 ja mieheni sai salmonella. Hassuinta oli se, että kesti 2 viikkoa kun lääkärit SUOMESSA saivat selville mikä hänellä oli. Kahdella meidän seurueesta oli oireet ja kahdella taas ei mitään.
Nooh, onneksi ei sen pahempaa
Seuraavaa matkaa odotellessa.
Koitahan parantua...
Nooh, onneksi ei sen pahempaa

Koitahan parantua...
Hell yeah.. 

- Sneaky Dream
- Viesti:
Vatsa ei vaivaa ...
Ainakun muijan kanssa mennään Thaimaaseen, ja Isaanin perille, niin minulla ei oikeastaan koskaan ole ollut vatsa vaivaa mutta eukkopa se istuu pöntöllä ja valittaa vatsaansa vaikka on Thaimaalainen????
Liekö kerrankin itsellä mennyt lääkitys, (Vaikuttava aine:Mekong), kohdalleen?

Liekö kerrankin itsellä mennyt lääkitys, (Vaikuttava aine:Mekong), kohdalleen?
Kun jättää ylitulisen safkan syönnin väliin, niin pärjää ilman vatsavaivoja.
Nyt kokeilin hieman rajoja vikoina päivinä ja vielä on hieman vatsa hellänä.
Minkään sortin imodiumeja tai maitohappoja en ole popsinut kertaakaan.
Nesteen juontia ei pidä muutenkaan unohtaa.
Käsiäkin kannattaa ihan normaaliin tyylin pestä sillon tällön jos niillä syö ruokaa.
Se sitten on erikseen jos vatsa menee jo Tallinan matkasta sekaisin.
Nyt kokeilin hieman rajoja vikoina päivinä ja vielä on hieman vatsa hellänä.
Minkään sortin imodiumeja tai maitohappoja en ole popsinut kertaakaan.
Nesteen juontia ei pidä muutenkaan unohtaa.
Käsiäkin kannattaa ihan normaaliin tyylin pestä sillon tällön jos niillä syö ruokaa.
Se sitten on erikseen jos vatsa menee jo Tallinan matkasta sekaisin.