Budjetti ilman oppaita ja viinaa!

Kuinka selviytyä ensimmäisestä retkestä Thaimaahan ja myös sen jälkeisestä elämästä Suomessa? Vastauksia kysymyksiin, vinkkejä, tapaetikettiä sekä mukavaa jutustelua. Tätä aluetta voivat lukea kaikki, kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Tilac, Modet

Avatar
Bulcowsky
Viestit: 114
Liittynyt: 4.11.2006 10:01

Viesti Kirjoittaja Bulcowsky »

Tosiaan olisi paljon kiinnostavampaa kuulla mihin rahat katosivat kuin kuinka paljon tuli kulutettua. Eli heittäkää jotenkin suurinpiirtein mihin fyffet tuli käytetteyä! Ei tässä ole tarkoitus leikkiä verotarkastajaa, sosiaalivieranomaisia, mutta koko ketjuun saisi vaan niin paljon enemmän infromaatiota jos jaksettaisiin kirjoitamaan mihin se raha menee.

Itse käytin jossain Andamanin rannikolla teltan vuokraan 100 b/vrk, päivällä jahtasin niitä pikku hiekkarapuja ja keräsin simpukoita ja ostin pussin nuudelieta 5 bahtia ja jostain tuli ostettua pullo jotain paikallista pontikkaa 50 b. Eli siis kokonaisbudjetti oli noin 155b vrk. Nuudelit ja merenelävät sitten keitettiin/käristettiin nuotiolla.
Everything in moderation, including moderation...
Avatar
konjami
Kannattajajäsen
Viestit: 1871
Liittynyt: 16.4.2006 17:37

Viesti Kirjoittaja konjami »

Tuota iivanan listaa lukiessani tuli mieleen että onneksi olin poikamiehenä sen verran pi***n perään että rahaa ei noin paljon mennyt hukkaan. :-D
Pisuaarin huuhtelu on tekniikkalaji
Avatar
gunther
Viestit: 228
Liittynyt: 20.7.2006 14:48
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja gunther »

konjami kirjoitti:Tuota iivanan listaa lukiessani tuli mieleen että onneksi olin poikamiehenä sen verran pi***n perään että rahaa ei noin paljon mennyt hukkaan. :-D
Mietin itse ihan samaa, vähemmän mulla rahaa menee vaikka budjetti koostuu suurimmaksi osaksi oppaista ja viinan juonnista :D :roll:
Huppe
Viestit: 7020
Liittynyt: 19.12.2003 12:46

Viesti Kirjoittaja Huppe »

gunther kirjoitti:
konjami kirjoitti:Tuota iivanan listaa lukiessani tuli mieleen että onneksi olin poikamiehenä sen verran pi***n perään että rahaa ei noin paljon mennyt hukkaan. :-D
Mietin itse ihan samaa, vähemmän mulla rahaa menee vaikka budjetti koostuu suurimmaksi osaksi oppaista ja viinan juonnista :D :roll:
Tunnen henkilökohtaisesti useita ihmisiä kenen vuositienestit jäävät bruttotasolla alle sen mitä iivanalla menee kuukaudessa lomalla. Kuten sanottua, jokainen kulutuksensa mukaan.

Tukataa: taas pääset kuittaamaan että miten kiinnostavaa ;)
Avatar
Jeppe Jääkarhu
Viestit: 86
Liittynyt: 7.1.2005 15:51

Viesti Kirjoittaja Jeppe Jääkarhu »

Ihan peruslomailu Ei kyl phuketissa maksa paljoo. 10-20euroa ruokalasku ravintolassa 2 henkilöltä ja siihen muutama kymppi lounas ja vesipulloja ja ehkä joku tuktuk kyyti. Eli ehkä tollanen 30-50 euroa/päivä kahdelta ihmiseltä kun majoitus on maksettu ennakkoon. Sit tulee kaikki kylkiäiset mukaan, eli kuinka paljon käy ostoksilla ja tekee retkiä sun muita. Niihin menee kyl rahaa myös kuten oppaisin muilla. 2 vko reissulla 3 retkeä vaikka tekee helposti 200euroa ja joku fantaseassa tai boxing katsomassa iltaisin syö taas rahaa. Pari pukua ja paitoja kojuista taas 200euroa.

Mutta kaiken kaikkiaan 1000euroa/2vko ostelee ja käy retkillä jo ihan riittävästi, eikä tartte laskea rahoja.

Sen sanon budjettia laskeville, että ottakaa vähän pelivaraa mukaan, koska noin kauas kun on menossa, niin se harmittaa jättää joku kiva juttu tekemättä sen takia kun puuttu se 100euroa.
Jim Beam

Viesti Kirjoittaja Jim Beam »

Lomillani en laske mita menee silla mitas lomaa se on.Sitten joskus kun aion taalla alkaa olemaan pidempia aikoja niin ehka joutuu jostain asioista tinkimaan.Mutta jokainen meista tekee ja elaa niin kuin itse haluaa ja se mahdollisuus jokaiselle suotakoon.
iivana
Vapaaherra
Viestit: 4065
Liittynyt: 26.6.2004 11:55
Paikkakunta: Tellus

Viesti Kirjoittaja iivana »

Kyse ei ollut lomamatkasta, muttei tosin myöskään työmatkasta. "Elämää, ei sen enempää...", kuten suuri taiteilija aikanaan lauloi.
Huppe kirjoitti: Tunnen henkilökohtaisesti useita ihmisiä kenen vuositienestit jäävät bruttotasolla alle sen mitä iivanalla menee kuukaudessa lomalla. Kuten sanottua, jokainen kulutuksensa mukaan.

Tukataa: taas pääset kuittaamaan että miten kiinnostavaa ;)
Iivana

"Instead of wondering when your next vacation is, set up a life you don't need to escape from."
Avatar
rickhard71
Viestit: 993
Liittynyt: 2.4.2006 23:53
Paikkakunta: Lahti-Bangkok (CCS)-Pattaya
Viesti:

Viesti Kirjoittaja rickhard71 »

Tämän matkan tein 9/2006:
Finskin edestakainen "rahtaaminen"= 500€
Hotelli klubikortilla 10pv x ### Batia= ###€ (klupin sopimushotelli)
Kuljetukset Bkk-Pattaya-Bkk 2000B= 40€
Ruoka+kaikki mitä kerkiät
10 päivässä tehdä 18.000 Batia = 360€
Kulut Suomessa+Finskin paukut = 40€
Lentokentän voudin lahjus = 6€

Yhteensä =1086€

:-D :twisted: Elämä on .......

EDIT:
Moderaattori muokkasi sopimushotellin hinnat pois yleiseltä palstalta.
NoCanDo!
riihikoski
Viestit: 228
Liittynyt: 10.1.2006 23:32

puhetti ilman neuvojaa ja hörpää

Viesti Kirjoittaja riihikoski »

ILEBAR kirjoitti:Joo loikkari.
Kirjoitin juttuni pieni pilke silmäkulmassa. Köyhien tai paremmin sanottuna ihmisten joilla on vähän rahaa käytettävissä kaiken maailman huvituksiin, kannattaisi tarkoin laskea, kannattaisiko pitää pidempi loma Thaimaassa. Sillä lentolippuun palaa joka kerta sievoinen summa rahaa. Tosiasiassa normaali eläminen syö täällä vähemmän varoja kuin Suomessa. Vaikka miten laskettaisiin matkan menoja, ei se eläminen Suomessa ole halpaa. Todelliset matkan kulut on se mitä Thaimaassa kuluttaa, miinus se mikä samassa ajassa olisi palanut Suomessa. :roll:

Olen Ilen kanssa samaa mieltä? thai miksi on kaipuu kauaksi vaan sanoakseen ,että käpäsin taikkulas säästämässä? tietysti mielestäni kaikki maat on katselemisien arvoisia!. Mutta ehkä joku bulkki-maa olis paras vaihtoehto, niin pääsis massista heti eroon jo lentokentällä ei tarttis laskee paateroita. :shock:
Avatar
ttm69
Lievästi alkoholisoitunut
Viestit: 2879
Liittynyt: 9.7.2004 20:37
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja ttm69 »

No ei mun tarkoitus ole ainakaan kehua paljonko on rahaa palanut. AINA menee kaikki, mutta on ainakin tosi hauskaa ollut. Sitten sohjolaan palatessa mietitään, että mihin helvettiin ne kaikki on mennyt?

Lomalle kun pääsen pari kertaa vuodessa, niin en kyllä säästele rahoja. Menee mitä menee, mutta onpahan ainakin ollut hauskaa :wink:
Avatar
ttm69
Lievästi alkoholisoitunut
Viestit: 2879
Liittynyt: 9.7.2004 20:37
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja ttm69 »

Ja täällä klupilla on jollain alueella topikki 500€/kaksi viikkoa, niin ennemmin minä jään tänne kun tollasella budjetilla reissuun. Mutta joku reppureisaaja varmaan pärjää tuolla ihan hyvin :wink:
vesa
Viestit: 149
Liittynyt: 27.12.2003 14:44
Paikkakunta: Borabu

Viesti Kirjoittaja vesa »

Kerroin eräälle Bangkokin taksille periaatteistani olla maksamatta "falangi"lisää hankkimistani hyödykkeistä koska se raha on mukavempi pitää omassa taskussa eli pyrin maksamaan saman hinnan kuin thaitkin,perustelin vielä et ei vaadi kummosia länsimaalaiselta pystyäkseen maksamaan tämän lisän mutta ei se rikkautta tai suuruutta kerro mitenkään.Taksikuski tuumas,juu tink about same thai man,tämän jälkeen kysyi vaimoltani nimeni ja rupesi nimittämään minua khun vesa,tiedä sitten oliko nimitys hyvästä vai pahasta :oops:
Avatar
rickhard71
Viestit: 993
Liittynyt: 2.4.2006 23:53
Paikkakunta: Lahti-Bangkok (CCS)-Pattaya
Viesti:

Viesti Kirjoittaja rickhard71 »

rickhard71 kirjoitti: EDIT:
Moderaattori muokkasi sopimushotellin hinnat pois yleiseltä palstalta.
:roll: Jep,enpä tullu aatelleeks :shock:

Olisin poistanut koko maininnan sopimus hotellista mutta kun ei pysty enään muokkaamaan ja laajan matikan sekä derivoinnin salat taitavat henkilöt voivat onnistua laskemaan hinnan.. :D
NoCanDo!
Avatar
rickhard71
Viestit: 993
Liittynyt: 2.4.2006 23:53
Paikkakunta: Lahti-Bangkok (CCS)-Pattaya
Viesti:

Viesti Kirjoittaja rickhard71 »

vesa kirjoitti:Kerroin eräälle Bangkokin taksille periaatteistani olla maksamatta "falangi"lisää hankkimistani hyödykkeistä koska se raha on mukavempi pitää omassa taskussa eli pyrin maksamaan saman hinnan kuin thaitkin,perustelin vielä et ei vaadi kummosia länsimaalaiselta pystyäkseen maksamaan tämän lisän mutta ei se rikkautta tai suuruutta kerro mitenkään.Taksikuski tuumas,juu tink about same thai man,tämän jälkeen kysyi vaimoltani nimeni ja rupesi nimittämään minua khun vesa,tiedä sitten oliko nimitys hyvästä vai pahasta :oops:
Vähän sama tuo khun kuin sir, käytetään tietääkseni "khun" molemmista sukupuolista..
NoCanDo!
Avatar
apasra
Viestit: 4462
Liittynyt: 24.2.2004 22:35
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja apasra »

khun - คุณ



Khun is a polite and very common word meaning 'You', which is appropriate for most everyday situations you will come across. It also doubles as the title put in front of people's name to be polite e.g. Mr Somchai would be known in Thai as Khun Somchai.
- som nam naa -
Avatar
Lappis
nuorisojoukot.net
Viestit: 4606
Liittynyt: 31.12.2003 15:38
Paikkakunta: Itä-Pasila

Viesti Kirjoittaja Lappis »

vesa kirjoitti:Kerroin eräälle Bangkokin taksille periaatteistani olla maksamatta "falangi"lisää hankkimistani hyödykkeistä koska se raha on mukavempi pitää omassa taskussa eli pyrin maksamaan saman hinnan kuin thaitkin
Mitä tämä sitten käytännössä tarkoittaa? Ei kai kukaan mielellään ylimääräistä maksa, mutta ei taida esimerkiksi Pattaya Parkiin päästä falangi thain hinnalla.
Kun on kyse rakkaudesta, ei kannata miettiä rahanmenoa!
Avatar
konjami
Kannattajajäsen
Viestit: 1871
Liittynyt: 16.4.2006 17:37

Viesti Kirjoittaja konjami »

Pattaya Park on nimenomaan niitä paikkoja jonne farangihinta on sama kuin thai. :D
Pisuaarin huuhtelu on tekniikkalaji
Vastaa Viestiin