Pahimpia virheitä?
Ainakaan Chatuchakilta en paljoa onnistunut hinnoista pudottamaan, tosin en välttämättä niin kauheasti jaksanut tsempatakaan, koska en ollut köyhä enpä kipeä ja kaikki oli muutenkin niin naurettavan halpaa Suomeen verrattuna.murmeeli kirjoitti:No entäs näissä toripaikoissa
sama juttu mulla.Jos tarkoitat Weekend markettia?Mielestäni siellä ovat hinnat aika kohdallaan.(Jos katsoo Suomen mittapuun mukaan.)Ostin ed.reissulla nahkavyön,jossa on vetoketju sisäpuolella.(saa laittaa rahaa jemmaan)Hinta oli jotain 230-250 bath'ia.Mutta kun olimme Yö Bazaarilla shoppailemassa,niin havaitsin vastaavanlaisen vyön,jonka hinta oli 1200 bath'ia.Kun katselin tuli myyjä paikalle ja alkoi kysellä mitä tarjoaisin ko.vyöstä?Pointtihan on tässä,että jos tarjoaa vaikka 300 bath'ia,niin se on jo myyty mulle ja kaikki mitä myyjä saa nostettua hintaa,niin on parempaa katetta.Mutta todellisuudessa lähes kaikkihan on edullista Thaimaassa verrattuna Suomeen.Keyser Soze kirjoitti:Ainakaan Chatuchakilta en paljoa onnistunut hinnoista pudottamaan, tosin en välttämättä niin kauheasti jaksanut tsempatakaan, koska en ollut köyhä enpä kipeä ja kaikki oli muutenkin niin naurettavan halpaa Suomeen verrattuna.murmeeli kirjoitti:No entäs näissä toripaikoissa
Tosin saattaa myös olla etten vaan osaa
Olen BM:n kanssa samaa mieltä tuosta, että paras lähtökohta tinkimiselle on tietää tuotteen "oikea hinta".BlackMike kirjoitti:on kätevä osata vaikka nuo numerot thaiksi, niin myyjäkin säilyttää siinä kasvonsa vaikka olisi juuri myynyt viereiselle turistille nelinkertaisella hinnalla tuotteen.
Istahdin 2005 yhteen baariin Bangkokissa ja tilasin oluen. Tarjoilija toi oluen ja kysyi, että missä muut ovat ja ettekö ole vieläkään lähteneet (tarkoitti minua ja tyttöystävääni+yhtä toista pariskuntaa) pois Thaimaasta? Sitten muistin, että käytiin samaisessa baarissa aika tarkalleen vuosi aiemmin ja sekin joku pikainen yhden oluen stoppi. Pelottavan hyvä muisti.BlackMike kirjoitti: Mutta hämmästyttävä muisti noilla myyjillä on, muistavat miljoonien ostajien joukosta aina muutamia, kenties ne pahimmat tapaukset.Eräs Big-C:n optikkomyyjä tuli kysymään, että ovatko hyvät aurinkolasit mitkä ostin, vain kolme vuotta oston jälkeen.
Joo, esim. tavarataloissa voi saada pienen 5-10% alennuksen vähän kalliimmista tuotteista.pbe kirjoitti:Toinen etikettiin liittyvä asia on se, että hintalapullisista hyödykkeistä ei ole tapana tinkiä. Siis paikoissa, jossa tavarat ovat yksittäishinnoiteltuja ei tulisi pääsääntöisesti etiketin mukaan tinkiä. Poikkeuksia toki löytyy.
Jep, itse ostin käytännössä isoimman kovakantisen matkalaukun mitä löysin Robinsonista, oli jossakin erikoistarjouksessa 3300 bahtia, tingin vielä 300 bahtia pois. Lisäksi tax-free ostona sain kentällä vielä muutaman satasen takaisin. Ei tullut laukulle mielestäni kovin paljoa hintaa.zed_ kirjoitti:Joo, esim. tavarataloissa voi saada pienen 5-10% alennuksen vähän kalliimmista tuotteista.
Ensin tingit sen yhden niin alas, että se myyjä ei lähde enää sun perääsi. Sitten kun hinta saadaan sovittua niin sitten vasta sanot ottavasi niitä kymmenen ja tingit vielä siitä könttäsummastakin hiukan pois.murmeeli kirjoitti:Täytyypä tinkiä hyvä hinta jostain korusta ja lopuksi kysyä että mikäs on hinta jos otan noita 10 tai useamman . Saas nähdä miten hinta tippuu...