Mihinköhän hävisi texti?
Valvoja: Modet
Mihinköhän hävisi texti?
Olen tässä koko aamun kirjoitellut jonkinmoista matkakertomusta ja saatuani sen valmiiksi painoin Lähetä ja ruutuun ilmestyi kirjaudu sisään-sivu. Mitäköhän tapahtui? Minne texti katosi?
Olisikohan tuossa käynyt niin, että jonkinlainen aikaraja olisi tullut vastaan? Itse olen tottunut kaikenlaisiin ongelmiin näiden koneiden kanssa ja jos kirjoitan jotain pidempää tekstiä, niin teen sen aina ensin esim Wordiin tai notepadiin, siitä sitten copy-pastella foorumille. Tuon tosiaan opin kun oli muutama pitkä teksti hävinnyt bittitaivaan tuuliin! 

- Tilac
- Vatipää
- Viesti:
Istunnon pituus on rajattu kahteen tuntiin.
Jos tänä aikana et tallenna tai vaihda sivua yms. istunto katkeaa. Normaali tilanteessa tuo yläraja tuskin tulee vastaan, mutta pitkiä kertomuksia kirjoittaessa kannattaa toimia BlackMiken neuvon mukaan ja kirjoittaa stoori toisella ohjelmalla ja kopioida se tänne.
Jos tänä aikana et tallenna tai vaihda sivua yms. istunto katkeaa. Normaali tilanteessa tuo yläraja tuskin tulee vastaan, mutta pitkiä kertomuksia kirjoittaessa kannattaa toimia BlackMiken neuvon mukaan ja kirjoittaa stoori toisella ohjelmalla ja kopioida se tänne.
--- Ihminen joka haluaa, keksii keinot.Ihminen joka ei halua, keksii selitykset. ---
Eli ensin kirjoittaa johonkin tekstinkäsittelyohjelmaan, esim Wordiin tekstin, sitten kopioi tekstin siitä foorumille. Eli vaikkapa hiirtä käyttäen 'mustaa' koko tekstin Edit/Muokkaa -valikko ohjelmasta ja valitaan Copy/Kopioi, sitten vaihdetaan foorumin puolelle ja painetaan tekstikentässä esimerkiksi hiiren oikeata nappulaa ja valitaan Paste/Liitä. Tuo aikaraja muuten on 2h viestin kirjoittamisessa.
Joo, eiköhän se niin ole, että ns. sessio on päässyt vanhentumaan. Eli www-palvelin ei enää "muistanut" sinua ja päätti kysellä oikeuksia viestin lähettämiseen. Tämä liittyy taas niihin kekseihin eli cookiesseihin, mutta ei niistä sen enempää. Kiusallinen tilanneBlackMike kirjoitti:Olisikohan tuossa käynyt niin, että jonkinlainen aikaraja olisi tullut vastaan?

Minulla on thai-english windows ja aina skandeja kirjoitettaessa pitää vaihtaa näppisasetus Fi-asentoon sekä wordissa että palstalla. Ei ole sekoillut. Sen sijaan notepad ei käy ollenkaan, koska siinä on eri kooditus ja samoin luukku.com ei tykkää yhtään minun skandeistani vaan käyttää hyvinkin exoottista koodijärjestelmää.babar kirjoitti:Mulla menee ainakin merkit sekaisin jos käytän wordiä ja sitten copy-pasteen. Lainausmerkit muuttuu kysymysmerkeiksi jne..

Mutta ei hätää, ongelma ei ole ollut olemassa kuin vasta noin 40 vuotta joten kaipa joku insinööri tai muu nörtti kohta keksii ratkaisuja.
Vinkki siihen jos ei ole wordia tai vastaavaa kun kirjoitat pitkää viestiä. Kopioi aina välillä teksti koneen muistiin.
Itse katselimme Bangkokin nettikahvilassa kun englantilainen transu kirjoitti toista tuntia romaania "ystävälleen". Tekstiä oli useampi kymmenen A4 arkillista valmiina kun nettiyhteys kaatui. Pääsi mieheltä/naiselta muutama ärräpää kahvilan pitäjälle kun kaikki teksti katosi. Homma oli aloitettava alusta.
Tekstin tallentaminen on helppoa kolmella tavalla.
1. Paina hiiren oikeata näppäintä valitse kaikki (select all) paina uudelleen ja kopioi (copy)
2. Valitse sivun yläreunasta muokkaa (edit) ja valitse kaikki ja uudelleen muokkaa ja kopioi
3. Paina ctrl+A ja ctrl+C
Nyt on teksti koneen muistissa jos yhteys kaatuu. Kun yhteys on päällä jälleen niin uudestaan viestiä kirjoittamaan.
1. Paina hiiren oikeata näppäintä ja liitä (paste)
2. Valitse sivun yläreunasta muokkaa ja valitse liitä
3. Paina ctrl+V
Ja teksti palautuu viimeiseen tallennukseen saakka. Tämä toimii siis nettiyhteyden kaatuessa ei koneen kaatumisessa.
Thaimaassahan ei yhteydet kaadu ikinä
Itse katselimme Bangkokin nettikahvilassa kun englantilainen transu kirjoitti toista tuntia romaania "ystävälleen". Tekstiä oli useampi kymmenen A4 arkillista valmiina kun nettiyhteys kaatui. Pääsi mieheltä/naiselta muutama ärräpää kahvilan pitäjälle kun kaikki teksti katosi. Homma oli aloitettava alusta.
Tekstin tallentaminen on helppoa kolmella tavalla.
1. Paina hiiren oikeata näppäintä valitse kaikki (select all) paina uudelleen ja kopioi (copy)
2. Valitse sivun yläreunasta muokkaa (edit) ja valitse kaikki ja uudelleen muokkaa ja kopioi
3. Paina ctrl+A ja ctrl+C
Nyt on teksti koneen muistissa jos yhteys kaatuu. Kun yhteys on päällä jälleen niin uudestaan viestiä kirjoittamaan.
1. Paina hiiren oikeata näppäintä ja liitä (paste)
2. Valitse sivun yläreunasta muokkaa ja valitse liitä
3. Paina ctrl+V
Ja teksti palautuu viimeiseen tallennukseen saakka. Tämä toimii siis nettiyhteyden kaatuessa ei koneen kaatumisessa.
Thaimaassahan ei yhteydet kaadu ikinä

Kerran kirjoitin sähköpostia tunnin. Annoin pientä reklamaatiota kyseisen firman toiminnasta ja palveluista. Kyseisen firman nettiyhteys tietysti katkesi kesken sähköpostin ja kaikki hävisi. En jaksanut kirjoittaa uusiksi, joten kiteytin edellisen tuhoutuneen viestin kutakuinkin muotoon: Haistakaa paska.
babar kirjoitti:Kerran kirjoitin sähköpostia tunnin. Annoin pientä reklamaatiota kyseisen firman toiminnasta ja palveluista. Kyseisen firman nettiyhteys tietysti katkesi kesken sähköpostin ja kaikki hävisi. En jaksanut kirjoittaa uusiksi, joten kiteytin edellisen tuhoutuneen viestin kutakuinkin muotoon: Haistakaa paska.
Tännehän voi soveltaa samaa tyylii: Ensin kirjottaa puol päivää matkastoorii ja sitten ku se katoaa niin kirjottaa et kivaa oli

On rankkaa olla suosittu, mutta jokaisen
meistä on ristimme kannettava.
meistä on ristimme kannettava.