paketti vai omatoimi

Kuinka selviytyä ensimmäisestä retkestä Thaimaahan ja myös sen jälkeisestä elämästä Suomessa? Vastauksia kysymyksiin, vinkkejä, tapaetikettiä sekä mukavaa jutustelua. Tätä aluetta voivat lukea kaikki, kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Tilac, Modet

borde
Myyntitykki
Viestit: 4931
Liittynyt: 19.12.2003 10:34
Paikkakunta: Vihti

Viesti Kirjoittaja borde »

ttm69:minkä hintainen pakettimatkan hinta on ???
Aina mielessä !!
Avatar
ttm69
Lievästi alkoholisoitunut
Viestit: 2879
Liittynyt: 9.7.2004 20:37
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja ttm69 »

1310 kun on huone yhdelle, ja opas ilmoitettu huoneeseen :wink:
Saapas nähdä toimiiko todella ilman lakana maksuja.

Toihan nyt on vaan ihan varmistus, että pääsee tuonne jouluksi.
Jos nyt sattuu saamaan muualta pelkät lennot inhimilliseen hintaan, niin 50€ tossa menettää jos peruu.
Viimeksi muokannut ttm69, 13.8.2006 9:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
River Bar
River baari, Soi 14
Viestit: 938
Liittynyt: 5.5.2005 20:35
Paikkakunta: Pattaya

Viesti Kirjoittaja River Bar »

ttm69 kirjoitti:1310 kun on huone yhdelle, ja opas ilmoitettu huoneeseen :wink:
Saapas nähdä toimiiko todella ilman lakana maksuja.

Joka päivälle eri opas vai sama?? :-D :-D
* RIVER BAR *
Soi 14, Walking Street
Avatar
ttm69
Lievästi alkoholisoitunut
Viestit: 2879
Liittynyt: 9.7.2004 20:37
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja ttm69 »

No sama, eli nimi ilmoitettu tohon varaukseen ja paperi saatu.
Avatar
huutohärkä
Selvänä symppis, humalassa huippujätkä
Viestit: 653
Liittynyt: 1.8.2006 18:46
Paikkakunta: Lappeenranta

pakettimatka

Viesti Kirjoittaja huutohärkä »

Oma aurinkomatkojen 2 viikon pakettimatkani maksoi 1220e hotellini pattayalla on welcome jomten beach marraskuun 10 on lähtö.En tiedä että onko kallis vai halpa jos vertaa oma toimi matkaan.Lähdin yksin matkaan joten tuohon hintaan sisältyi myös huoneen vajaa käyttö kun pidän huoneen itselläni koko loman ajan. :shock: :-D
Epäilen,että pienenä minua kuljetettiin jenkkikassissa pitkin metsiä ja joka kannon kohdalla ei muistettu nostaa.
borde
Myyntitykki
Viestit: 4931
Liittynyt: 19.12.2003 10:34
Paikkakunta: Vihti

Viesti Kirjoittaja borde »

Joku pitää hintaa kalliina osa ei,riippuu lompakon paksuudesta !!
Omastamielestäni hinta ok vaikka köyhä mies olenkin :(
Muistaakseni 6-7v sitten hinta oli yli 6000 mk 2vk paketista
pattikselle ??
Aina mielessä !!
Avatar
Peku
Viestit: 9620
Liittynyt: 19.12.2003 17:28
Paikkakunta: Ylämummola

Viesti Kirjoittaja Peku »

Paketissa yksin matkaava joutuu maksamaan sen yhden huoneen lisämaksun, joka pidemmän päälle tulee turhan kalliiksi. Esim. Pattayalla saa huoneita 300 bahtilla...siitä voi alkaa laskea.
TDK
Viestit: 128
Liittynyt: 26.10.2005 9:58

Viesti Kirjoittaja TDK »

Lpasellinen perhe säästää kyllä melko isojakin summia varailemalla itse lomaansa. Saattaa selvitä lapset jopa pelkästään lentojen hinnoilla.
Avatar
Flassi
Kiinalainen
Viestit: 4677
Liittynyt: 14.1.2004 14:17
Paikkakunta: Ulvila

Viesti Kirjoittaja Flassi »

omatoimimatkailijalle kun lähtee niin 700e lento + pattiksella 650b/yö eli jotain 900e/2 viikkoa

pakettimatkassa kun on se yksi osapuoli ottamassa omansa välistä, ei ne sitä hommaa ilmaiseksi tee
sad
Viestit: 75
Liittynyt: 6.3.2005 14:10

Viesti Kirjoittaja sad »

Flassi kirjoitti:omatoimimatkailijalle kun lähtee niin 700e lento + pattiksella 650b/yö eli jotain 900e/2 viikkoa

pakettimatkassa kun on se yksi osapuoli ottamassa omansa välistä, ei ne sitä hommaa ilmaiseksi tee
Toi 700€ kuullostaa suht halvalta. Opiskelijahinta? Tonniin irtoaa liput yleensä ja siihen ne 200€ maijoituksista niin ei hirveästi paketista jää. Puhumattakaan niistä kuljetuksista.
Kenttä-Pattijoki-kenttä.
Avatar
MrTravkin
"Riisikeppimode"
Viestit: 9962
Liittynyt: 14.4.2004 15:08
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja MrTravkin »

Viimeaikoina lennoista maksettuja todellisia hintoja kannattaa seurata tämän linkin ketjusta: http://www.thaiklupi.fi/foorumi/viewtopic.php?t=13111
MissEvilEve
Viestit: 169
Liittynyt: 21.5.2006 18:28

Viesti Kirjoittaja MissEvilEve »

Tästä aiheesta on tosi paljon keskustelua muillakin Thaimaa-aiheisilla forumeilla, ja usein yltyy ihan kinasteluksi asti.

Matkan hintaanhan vaikuttaa monet asiat. Se minnepäin haluaa mennä, kuinka kauan olla, montako matkustajaa [yksin aina kalliimpaa, kaksi jakaa suuren osan kuluista], mitä aikoo matkalla tehdä, millaista tasoa vaatii hotelillilta, ja kuinka 'suorat lennot' vaatii itselleen.

Tässä yli puoli vuotta asiaa sekä omatoimisesti-, että matkatoimistojen kanssa tutkiessa olen tullut sellaiseen tulokseen, että niin kauan kun reissu on max 1kk mittainen ja esim high-season aikana, niin pakettimatka on useita satoja euroja halvempi kuin omatoimimatka, ja samalla myöskin ainakin omasta mielestäni 'helpompi'.

Itse olen laskenut, että eri matkanjärjestäjästä/hotellivaihtoehdosta riippuen esim talvikauden Phuketin matka kokonaiseksi kuukaudeksi [ei siis vain perinteistä 2vko] on n. 1100-1600 välillä. Kalliimmallakin pääsee, keskitason paikat taitavat mennä sinne 1300e pintaan.

Jos haluaa matkata sesonkina eikä lennellä viiden eri maan kautta, niin nuo lentoliput ovat pelkästään saman verran, tai jopa kalliimpia kuin se kuukauden majoittuminen + lentolippu matkanjärjestäjän kautta. Pakettimatkailu ei estä itsenäistä matkailua, vaan mielestäni voi antaa jopa paremmat mahikset siihen, varsinkin jos kyseessä on alle 1kk reissu. Silloin kuitenkin on aina 1 tukikohta jossa voi suurimman osan kamoista säilyttää, eikä tarvi reissata kuin reppu selässä. On aina paikka mihin mennä siistiytymään, lataamaan akkuja ja tsekkaamaan että mihinkäs seuraavaksi, eikä tarvi raahata koko omaisuuttaan jatkuvasti mukana, tai etsiä aina itselleen uutta yöpymispaikkaa.

Jos aikoo matkailla yli 1kk niin sitten kyllä alkaa halpenemaan ja omatoimimatkailu kannattaa, tai jos onnistuu saamaan jotkut erityishalvat lentoliput esim ne Hullut Päivät tms.

Itse aiomme ottaa 1 kuukauden paketin johon sisällytämme Phuketin lähialueineen sekä Bangkokin. Rennoin, varmin, ja halvin meille.
Meteant, dum obient!
Avatar
Thani
Paa Farlang
Viestit: 4605
Liittynyt: 16.11.2005 20:40
Paikkakunta: Koti

Mikä kullekin sopii?

Viesti Kirjoittaja Thani »

Minä käyttäisin lähinnä lausetta: itsemurha tai omatoimilomasessio :-D Tosin en minä Thaivaaseen ikinä lomalle mene, vaan elämään sitä elämää, mitä täällä Suomessa ei voi elää :-D

Olin joskus kauan sitten pakettimatkalla ja oli se kauhiaa Thani
Ajattelen siis olen!
simeoni
Mr. Rock n' Roll Detective
Viestit: 262
Liittynyt: 8.11.2004 10:44
Paikkakunta: South-Suomi

Viesti Kirjoittaja simeoni »

Pakettimatka on tietysti kaikkein vaivattomin. Ei tarvitse huolehtia kuin itsensä kentällä ja kaikki siitä eteenpäin yleensä hoidettu.
Hyvällä tuurilla voi saada edulliset lennot ja säästää muutaman sataseb parinviikonlomalla.
Aikoinaan väänsin isoa kauppaa loppumetreillä ja asiakas oli jo melkein lyömässä kättäpäälle. Poka rupesi vielä tinkimään joitain prosentteja ja vikisi hinnasta yms. Löin kannettavan salkkuun ja sanoin: Kaikille tämä on samanhintaista, mutta toisten lompakossa se vain tuntuu helvetin paljon kalliimmaalta :-D
Kaupat tuli.
Anna mennä,tee se...
Avatar
babar
Hammock lover
Viestit: 3426
Liittynyt: 26.1.2004 21:12

Viesti Kirjoittaja babar »

Sellaista pakettimatkaa ei vielä ole tullut vastaan, joka olisi juuri sellainen kuin haluan. Toisaalta yleensä otan vain lennot ja menen fiiliksen mukaan paikan päällä kaupungista toiseen ja vaihdan hotellia milloin sattuu. Sellaista reissua on vaikea pakettina ostaa, joten omatoimisesti sitä mennään nyt ja luultavasti tulevaisuudessakin.
simeoni
Mr. Rock n' Roll Detective
Viestit: 262
Liittynyt: 8.11.2004 10:44
Paikkakunta: South-Suomi

Viesti Kirjoittaja simeoni »

babar kirjoitti:Sellaista pakettimatkaa ei vielä ole tullut vastaan, joka olisi juuri sellainen kuin haluan. Toisaalta yleensä otan vain lennot ja menen fiiliksen mukaan paikan päällä kaupungista toiseen ja vaihdan hotellia milloin sattuu. Sellaista reissua on vaikea pakettina ostaa, joten omatoimisesti sitä mennään nyt ja luultavasti tulevaisuudessakin.
Valinnanvapaus on kyllä etuna juuri noissa omatoimireissuissa. Ja ei niidenkään järjestely kovinkaan suurta ponnistelua vaadi :lol:
Anna mennä,tee se...
pantse
Viestit: 2160
Liittynyt: 2.1.2004 1:31

Viesti Kirjoittaja pantse »

simeoni kirjoitti:Valinnanvapaus on kyllä etuna juuri noissa omatoimireissuissa.
:shock: mikä estää valinnanvapauden pakettimatkassa :shock:

Nyt minä ei ymmärrä...paketeissakin on vapaus valita...jos esim. varattu hotelli ei kelpaa, niin sen kun vaan menet johonkin toiseen hotlaan tai missä ikinä haluaa yöpyäkään...ei oo vaikeeta ei :shock:
Rahalla, tai siis bahteilla siitä selviää.
Avatar
ILEBAR
Ravintoloitsija
Viestit: 6429
Liittynyt: 30.12.2004 9:04
Paikkakunta: PATTAYA. Soi 8. vastapäätä Sunshine hotellia

Viesti Kirjoittaja ILEBAR »

pantse kirjoitti:paketeissakin on vapaus valita...jos esim. varattu hotelli ei kelpaa, niin sen kun vaan menet johonkin toiseen hotlaan tai missä ikinä haluaa yöpyäkään...
Jos pakettimatkan saa edullisesti. Eikä ole tuttuja mukana opastamassa. Eikä
ole maassa koskaan käynyt on seuramatka varteenotettava vaihtoehto. 8)
ILE BAR. Pattaya, Soi 8. Puhelin +66854409702
[url=callto://bossile]Kuva[/url]
jokkis
Viestit: 46
Liittynyt: 17.1.2005 18:23
Paikkakunta: ateena

Viesti Kirjoittaja jokkis »

eka reissu 2viikon paketti karonille ja kivaa oli.
siitä eteenpäin omatoimisesti matkan pituuden tai lentotarjousten takia, eikä valittamista niistäkään.
nyt suunnitteilla lennot supersaverin kautta ajalle 28.1-28.4, tukholmasta, hinta 663€. \:D/
Avatar
babar
Hammock lover
Viestit: 3426
Liittynyt: 26.1.2004 21:12

Viesti Kirjoittaja babar »

pantse kirjoitti:
simeoni kirjoitti:Valinnanvapaus on kyllä etuna juuri noissa omatoimireissuissa.
:shock: mikä estää valinnanvapauden pakettimatkassa :shock:

Nyt minä ei ymmärrä...paketeissakin on vapaus valita...jos esim. varattu hotelli ei kelpaa, niin sen kun vaan menet johonkin toiseen hotlaan tai missä ikinä haluaa yöpyäkään...ei oo vaikeeta ei :shock:
Rahalla, tai siis bahteilla siitä selviää.
No mikäs pakettimatka se on jos käyttää pelkät lennot? Ainakin mä olen ymmärtänyt pakettimatkan sellaiseksi, että varataan matkatoimistosta matka haluttuun kohteeseen. Siihen pakettiin sitten kuuluu lento+kyyti kentältä hotellille+mahdollisesti joku retki jonnekkin jonakin päivänä+viikon jälkeen kuljetus kentälle ja lento kotiin? Sitten sulla on käytettävissä suomalainen matkaopas joka hoitaa sulle matkoja jne opastaa kohteessa.

Jos taas lähdetään omatoimisesti niin siitä jää nuo välikädet pois ja lennetään kohteeseen ja hankitaan majoitukset itse, joko suomesta etukäteen tai sitten paikan päältä jne. Ei se ole mitään pakettimatkailua jos käytetään pelkät lennot ja muuten mennään omia polkuja.

Toki minäkin ottaisin pakettimatkan jos se olisi halvin tapa päästä Thaimaahan, mutta luultavasti käyttäisin vain lennot. Kyllä minä silloin olisin ihan omatoimimatkalla enkä pakettimatkalla. Itseasiassa se on ihan sama millä matkalla sitä on kun saa mennä ja tulla juuri niin kuin haluaa. Molemmissahan tämä vapaus toki on, mutta miksi maksaa turhasta.
Avatar
vetope
Viestit: 47
Liittynyt: 13.2.2006 18:35
Paikkakunta: Laru

Viesti Kirjoittaja vetope »

Just varasin marraskuun alulle lennot Lontoosta Bangkokiin ja takaisin, kaksi aikuista ja yksi lapsi alle 1800 euroa. Aikomus olla kaksi viikkoa matkassa.

Liittymälentoineenkin Helsingistä Lontooseen edestakaisin jää hotelleihin aika reilusti rahaa käytettäväksi jos vertaa pakettimatkoihin, plus tietysti saa valita missä asuu ja milloin vaihtaa kaupunkia. Mulle se ainakin merkitsee paljon.
Kollikatti

Viesti Kirjoittaja Kollikatti »

Luullakseni aika monella nimenomaan tuo eka reissu ollut paketti jonka jäkeen siirtynyt omatoimimatkailijaksi. Näin myös minä olen tehnyt.
En kyllä ole tuon eka reissun (2 vkoa) jälkeen edes katsonut matkatoimistojen tarjontaa ja vertaillut hintoja, koska jotenkin pitänyt päivänselvänä, että tekemäni 4 - 6 viikon reissut tulevat edullisemmiksi omatoimisesti.
Mikään tai kukaan ei myös estä pakettimatkalaista lomailemaan omatoimisesti.
Selkeänä plussana voisi mainita suomalaisten matkatoimistojen käyttämien majoitusten taso.
Omatoimimatkalla en majoitu niin tasokkaasti kuin jos olisin pakettimatkalla. Yleensä käytän 400-700thb haarukassa olevia vaihtoehtoja. En kyllä kaipaakkaan sen tasokkaampaa, mutta noissa paketeissa se sisältyisi hintaan. Ja nyt kun ei tarvitse enää kantaa huolta jostain lakanamaksuista näin ukkomiehenä.
En poissulje mitään vaihtoehtoja jatkossa.
Jokainen taplaa tyylillään.
MissEvilEve
Viestit: 169
Liittynyt: 21.5.2006 18:28

Viesti Kirjoittaja MissEvilEve »

Sen unohdin lisätä, että kun meille tuollainen 1 kuukauden pituinen Thaimaan reissu on halvin pakettimatkana, niin ainoata 'pakettia' siinä meille on hyvä hotelli tukikohtana ja lennot, plus ilmeisesti bussikuljetus kentältä hotellille ja takaisin.

Emme aio tilata yhtäkään reissua etukäteen matkanjärjestäjän kautta, vaan ihan sitten paikan päältä otetaan niitä mitä halutaan, paikallisilta toimistoilta. Kaikki ovat tätä suositelleet ja siinä aiomme viisaampia totella. 50% saattaapi olla hinnasta pois, ja ihan samat reissut saa, tosin sitten ne on englanninkielellä mutta en nyt oletakaan että ulkomailla meille puhuttaisiin suomea.
Meteant, dum obient!
Avatar
babar
Hammock lover
Viestit: 3426
Liittynyt: 26.1.2004 21:12

Viesti Kirjoittaja babar »

MissEvilEve kirjoitti:Sen unohdin lisätä, että kun meille tuollainen 1 kuukauden pituinen Thaimaan reissu on halvin pakettimatkana,
Saakos udella minne päin, mitkä hotellit ja mihin hintaan?
Avatar
Jeppe Jääkarhu
Viestit: 86
Liittynyt: 7.1.2005 15:51

Viesti Kirjoittaja Jeppe Jääkarhu »

Taisin mainita jo aiemmin, että phukettiin edelleen pääsee käytännössä halvemmalla pakettimatkana, kun omatoimisesti highseasonina. Oletan, että MissEvilEve on myös katsomassa matkaa sinne suuntaan.

Ja edelleen pakettiloman voi räätälöidä ihan sellaiseksi, kun haluaa. Mikä ero tuossa on omatoimilomaan, jos saan matkatoimistosta avaimet käteen palvelun halvemmalla??
Vastaa Viestiin