MissEvilEve kirjoitti:ttm69 kirjoitti:
Olen täysin samaa mieltä. Sulla on muutenkin tosi"avara" katseinen suhtautuminen liki kaikkeen mitä olen lukenut sun kirjoituksia
Ihan hienoa kuulla "luultavasti" naisen suusta noita sun kommentteja

Kiitos vain. Olen nainen
...
Mun puolesta ihmiset saa mennä vaikka tyhjin taskuin matkalle, tai törsätä siellä pienen omaisuuden, mutta itse jotenkin vierostan ideaa että lähtisin lomalle 'säästämään'. Ennemmin tosiaan varaan matkakassaan ihan reippaasti sitä mammonaa, ja sitten säästän ylimenevät, kuin että pihistelen ja kitsastelen paikan päällä. Mitään ärsyttävämpää en osaa kuvitellakaan kuin että olisi lomalla toisella puolella maapalloa, ja sitten ei voisikaan ostaa/tehdä jotain mitä haluaa, ja vain siksi että on liian vähän rahaa matkassa mukana
Ei mun mielestä matkoilla tarvi rehvastella ja pistää rahaa haisemaan tahallisesti siihen tyyliin kuin pyyhkisi perseensäkin seteleillä, kaikkea ei todellakaan ole pakko tuhlata. Mutta kyllä se vaan niin on että paljon kivempaa on kun sitä rahaa on sen verran käytettävissä ettei sen puute estä mitään. Säästellään sitten täällä kotona Suomessa...

Juu, mutta eikös se ole kuitenkin loppujen lopuksi niin että samalla rahalla millä elää Suomessa hyvin, elää Thaimaassa vielä paremmin (x5)
Kun nämä tulotasot clubilaisilla kyselyjen mukaan ovat laidasta laitaan niin on ihan pakko todeta että kyllä ihan samoilla kuluilla kuin Suomessa pärjää myös Taikamaassa loistavasti vähän köyhempikin.
Taikamaassakin voi tietty elää yli varojensa monella tapaa kun kaikki tuntuu niin hiton edulliselta

Mutta jos kerran vuodessa niin siitä vaan törsäämään!!
Itse ainakin suhteutan matkakassani lomamatkojen määrään ja itse matkoista/hotelleista aiheutuviin kuluihin,,muut kulut ainakin Taikamaassa on kuin laittaisi rahaa pankiin.
Yksinkertainen kulutusesimerkki (sama kaupunki)

:
Pihi turisti - sama annos - 38 THB
keskiverto - sama annos - 70 THB
törsääjä - sama annos - 300 THB
Ja kun joku keksii mikä annos kyseessä tarjoan ekalle tuon välimallin 5.10 alkaen Pattajalla