Antaisitteko neuvoja keltanokille!

Kuinka selviytyä ensimmäisestä retkestä Thaimaahan ja myös sen jälkeisestä elämästä Suomessa? Vastauksia kysymyksiin, vinkkejä, tapaetikettiä sekä mukavaa jutustelua. Tätä aluetta voivat lukea kaikki, kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Tilac, Modet

juusot
North Thailand's Riders

Viesti Kirjoittaja juusot »

Ninenomaan juuri niin, hotellit omatoimisesti netistä. Noita ötököitä en ole huoneissa juurikaan tavannut, vaikka hintahaarukka on ollut 250-2000 bahtin välillä. Tuossa halvimman vessassa oli joku ötökkä, mutta sekin lyllersi hitaasti viemäriin, oli raukka niin säälittävä etten edes kehdannut tappaa sitä. :wink:
Tuo Pak wanin postaus Gekko liskoista oli asiaa, mielestäni ovat erittäin sympaattisia ja nimenomaan syövät hyönteisiä eikä niistä ole mitään harmia. Thaimaalaisten mielestä monet liskot kuulemani mukaan tuovat onnea ja mitä harvinaisempi talon ympäristössä asustaa niin sitä suurempi onni, näin minulle on kerrottu. :lol:
Viime matkallani olin Chiang Main yömarkkinoilla kun yllättäen tuollainen Gekko juoksi maata pitkin kohti minua. Pysähdyin paikalleni etten vain astuisi sen päälle. Niin pysähtyi Gekkokin. Odotin hetken aikaa mutta lisko ei liikahtanutkaan. Otin varovaisen askeleen, jolloin Gekko juoksi suoraan jalkani alle! :shock: Tein aikamoiset piruetit ja jonglööritemput jotta en astuisi sen päälle, lisko tuntui jo nimittäin jalkani alla mutta jollain ihmeellä sain kuitenkin väistettyä sitä. Parilta katukauppiailta sain pienet aplodit kun näkivät koko tapauksen ja turistin vaivannäön liskon pelastamiseksi. :lol:
Tim

Hotellit

Viesti Kirjoittaja Tim »

Lonely Planets matkaoppaista löytyy kaikenhintaisia hotellivinkkejä, samoin Lehtipuun oppaista. Molempia löytyy kirjastoista ja Thaimaassa olen käynyt kirjakaupoissa vilkaisemassa, kun en ole viitsinyt painavaa opasta mukana raahata.Taksikuskit vievät myös mielellään kavereidensa hotelleihin. Vaikkei hotellivarausta olisi etukäteen, niin tuskin koskaan jää ilman yösijaa Thaimaassa. Paikan päällä varattaessa on myös se etu ettei tarvitse ostaa sikaa säkissä. Perussiistin kahden hengen huoneen saa noin 10 € hintaan, siis koko huone, ei per henkilö. Buddhalaiseen tapaan kaikkea elollista kunnioitetaan, vaikkapa kuinka pientä ja myrkkyjä ei jokapaikassa laiteta asuntoihin. Torakoihin olen törmännyt kaikilla saarilla lähinnä bungalow majoituksessa ja maaseudulla. Bungaloweissa usein repsottaa joko moskiittoverkko tai joku muu paikka, eikä ovea tarvi kauaa pitää auki kun saattaa saada kutsumattomia vieraita. Niitä voi tietysti olla vaikea nähdä yöllä nakit silmillä, mutta selvinpäin saattaa joskus nähdä. Hyvä nyrkkisääntö matkatavaroihin on se että pakkaa vain kaikkein välttämättömimmän ja jättää siitä puolet pois. Itse otan yleensä mukaan kaikki 18-reikäiset golfsukat ja resuisimmat kalsarit, mitkä heitän matkalla roskiin ja ostan uusia tilalle. Visa-electron toimii useimmiten, mutta myös käteistä on syytä olla mukana. Kaikkia munia ei kannata pitää samassa korissa. Anttila myy matkailijoille ihon värisiä vaatteiden alla pidettäviä kaula,-vyö ja muita kukkaroita, joista on aika vaikea varastaa huomaamatta.
Vastaa Viestiin