Ensimmäistä kertaa Thaimaassa

Kuinka selviytyä ensimmäisestä retkestä Thaimaahan ja myös sen jälkeisestä elämästä Suomessa? Vastauksia kysymyksiin, vinkkejä, tapaetikettiä sekä mukavaa jutustelua. Tätä aluetta voivat lukea kaikki, kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Tilac, Modet

Vastaa Viestiin
hyvonve

Ensimmäistä kertaa Thaimaassa

Viesti Kirjoittaja hyvonve »

Elikkäs olen menossa perheeni kanssa Thaimaaseen Krabille ao nang villa resort hotelliin 16.12-31.1.. Isäni on ollut jo aikaisemmin Thaimaassa, mutta meille muille tämä on ensimmäinen kerta. Myös nuoremmat serkkuni tulevat vanhempiensa kanssa mukaan.
Tosiaankin itse olen 20v tytönhupakko, ja pakko kysyä että minkälaisia ajanviete tapoja siellä on? Itseäni kiinostaa hieman Thaimaan yöelämä sekä shoppailumahdollisuudet. Myös haluaisin päästä kokeilemaan sukeltamista.
Itse ajattelin ottaa paljon arskaa sekä katsella paikkoja rauhassa, kun kerta sinne pääsee.. 8)
Mitä paikkoja ehdottomasti suosittelisitte ja kertokaa ihmeessä omia kokemuksianne paikoista joissa kävitte. :D
khaosaming

Re: Ensimmäistä kertaa Thaimaassa

Viesti Kirjoittaja khaosaming »

hyvonve kirjoitti:minkälaisia ajanviete tapoja siellä on? Itseäni kiinnostaa hieman Thaimaan yöelämä sekä shoppailumahdollisuudet. Myös haluaisin päästä kokeilemaan sukeltamista.
Itse ajattelin ottaa paljon arskaa sekä katsella paikkoja
---------------------------------------------------
Siinähän niitä jo tulikin aika liuta. Unohdit yhden - nimittäin syöminen/ruokailu on parhaita ajanvietteitä Thaimaassa maukkaan keittiön ja huokeiden hintojen ansiosta.

Ja sitten kun pääset paikan päälle, suuntaat internet-kahvilaan ja pistät raporttia tänne thaiklupin foorumille.
เกิดมาเห่า
hyvonve

Niinpä, no varmaan ruokakin on hyvää mutta eniten tarvitsisin jelppiä tekemisen kannalta. Tosin olen kyllä perso ruoalle että ei se minua ainakaan haittaa.. Pääasia että siellä on mukavaa porukkaa ja matkasta tulee hyvä :)
khaosaming

hyvonve kirjoitti:Niinpä, no varmaan ruokakin on hyvää mutta eniten tarvitsisin jelppiä tekemisen kannalta. Tosin olen kyllä perso ruoalle että ei se minua ainakaan haittaa.. Pääasia että siellä on mukavaa porukkaa ja matkasta tulee hyvä :)
-----------------------
Kun nyt hoidat vaikka neljä sukellusreissua ensin ja illat hillut ensin ravintolassa rannalla ja sitten diskoteekkiin. Päivällä voit vuokrata mopon. Mutta ole varovainen sen kanssa ja käytä kypärää.
เกิดมาเห่า
hyvonve

Kuulostaa hyvälle. Saako siellä siis ajella mopolla ilman että omistaa korttia?
Katsos siinä tulee ehkä yksi miinus siinä mun mopolla ajamisesta :)
khaosaming

hyvonve kirjoitti:Kuulostaa hyvälle. Saako siellä siis ajella mopolla ilman että omistaa korttia?
---------------------
Noi mopoasiat on vähän kaksipiippuisia. Useimmat suosittelevat, että farangi ei ajaisi itse Thaimaassa koskaan. Koska olet 20 ymmärrät jo itse mitä asiaan liittyy. Lain mukaan Thaimaassa vaaditaan kortti, mutta vuokraajat eivät sitä välitä kysyä. Mutta jos käy kolari kortti voi olla se mitä vakuutusyhtiö vaatii korvatakseen kulut. Sitäpaitsi niissä paikallisissa pyörissä on hyvin alhainen vakuutus, jos ollenkaan. Matkavakuutus kait oli kunnossa?
เกิดมาเห่า
hyvonve

Kyllä on kunnossa. Musta tuntuu että mä tyydyn jalkasiltaan ja yleisillä kulkemaan siellä. Pääasia että näkee sellaisia asioita mitä thaimaassa on ja mitä täällä suomessa ei ole.
Muutes mulla on kammo,onko ne miehet paljonkin vaaleiden perään? Turkissa kun olin niin kammo tuli siellä kun miehet juoksi miltein perässä.. :?
khaosaming

hyvonve kirjoitti:Muutes mulla on kammo,onko ne miehet paljonkin vaaleiden perään?
----------------------------------
Se menee vähän niin, että täällä Suomessa palvotaan tummia (naisia) ja Thaimaassa vaaleita. Kyllä thaikkumiehelle olisi varmaankin melkoinen plussa kehua kavereille olleensa jonkun pohjoismaalaisen kanssa. Mutta tuskinpa kadulla tulee mitään hankaluuksia. Thaikulttuuriin kuuluu tietynlainen pidättyvyys varsinkin kahden sukupuolen välisessä kanssakäymisessä. Voit kävellä siellä rannoilla rauhassa. Kuitenkin terve varovaisuus on paikallaan. Älä jättäydy yksin mihinkään ravintolaan illalla tai lähde sieltä ravintolasta yksin hotellille.
เกิดมาเห่า
hyvonve

Jeps. Viimeiseksi haluan mitään hankaluuksia :/
No mutta onneksi siellä on mun seurana hieman vanhempaa porukkaa ja tuskimpa olen ainoa yöelämässä viihtyvä ihminen. Kiitti kuitenkin että joku hieman valistaa ennen matkaa.
Milloin itse olit thaimaassa ja missä?
khaosaming

hyvonve kirjoitti:Milloin itse olit thaimaassa ja missä?
-------------------------------------------------------
Olin siellä viimeksi talvella kolme kuukautta, ja tulin pois maaliskuussa. Lähden taas ensi joulukuussa talveksi. Tukikohta näkyy tuolla avattaren alla: Trat (jossa sijaitsee myös Ko Chang). Oma kämppä on täällä http://fi.wikipedia.org/wiki/Bo_Rai
http://en.wikipedia.org/wiki/Amphoe_Bo_Rai
เกิดมาเห่า
hyvonve

Ompa kivannäköistä :)
Noh onnea sinullekkin!
Nyt menen nukkumaan,öitä sinnekin!
Vastaa Viestiin