Olen lueskellut paristakin eri paikasta, varmaan yhteensä 20-30kpl threadeja koskien Phukettia. Yksi selkeä yhtänäisyys löytyy: Phuket on ok valinta Thaimaan ensikertalaisille, sieltä löytyy kaunista luontoa, hyvät ilmat, rantaelämää, yöelämää, shoppailua, jokaiselle siis jotakin.
Mitkä kuitenkin ovat nämä erot kolmessa 'suosituimmassa' paikassa, eli:
Patong Beach
Kata Beach
Karon Beach
Välimatkat näiden välillä eivät ilmeisesti kauhean suuria ole ja jokaisesta pääsee kätevästi Phuket Towniin. Missä järjestyksessä paikat ovat Phuket Townista katsoen, ilmeisesti Patong lähimmäisenä, mutta kumpi seuraavana, Kata vai Karon?
Patongista olen saanut sen käsityksen että on mieletön bilemekka, öisin meteliä ja rannat aika 'etelänmaan kohteiden' kaltaisia, ei niin hyviä, paljon porukkaa ja sameampi vesi? Kuitenkin taas ostosmahdollisuuksia on siellä enemmän?
Karonin ja Katan kohdalla olen mennyt sekaisin, kumpi on se hiljainen paikka? Tuntuu että molempia hehkutellaan hieman ristiin ja rastiin ja Patong saa hieman 'lokaa niskaansa'

Olemme alle kolmikymppinen pariskunta ja tosissaan harkitsemassa lähtöä Thaimaahan ja juurikin Phuketiin, ideana olisi vähintään 3 viikkoa olla ensimmäisellä kerralla. Ensi talveksi emme taida ehtiä, kaikki lähdöt tuntuvat varatuilta mutta sitä seuraavaan erään olisi tarkoitus ehtiä. Matkakuume on vaivannut jo viimeisen vuoden joten on aika alkaa tutkimaan vaihtoehtoja tarkasti. Meinattiin että tuossa talvella heti kun mahdollisuus tulee teemme ennakkovarauksen matkasta ettei vaan jäädä ilman

Kiinnostuksemme on hieman retkiä, ehkäpä omatoimisia ja itse hankittuja sillä matkatoimistojen retkiä mainostetaan ylihinnoitetuiksi ja englanti sujuu ongelmitta. Ostokset ja vaatteiden teettäminen ovat erittäin tärkeitä kohdallamme ja niihin aiomme panostaa aika reippaasti. Auringosta ja meressä pulikoimisesta eli kaikenlaisesta rantaelämästäkin halutaan nauttia, ollaan sellaisia rusketusta pintaan-vesipetoja

Millainen mesta olisi ok tässä tapauksessa? Tuntuu että jos emme mene Patongille niin tylsistymme kuoliaaksi ja olemme jossain lapsiperheiden ja mummojen keskellä ilman hyviä shoppailumahdollisuuksia, mutta sitten taas jos menemme niin hermot palaa metelissä ja sitten se Thaimaan 'erikoisuus' katoaa jos Patong on liian etelänlomakohde-tyyppinen turistirysä. Puhukaa minut yli näistä luuloista!