Syksyllä Thaimaahan..?
Syksyllä Thaimaahan..?
Yritin haulla etsiä, että onko missään keskusteluja siitä, kannattaako syksyllä (syyskuussa) lähteä Thaimaahan. En löytänyt ketjuja aiheesta, niin kysyn sit täältä.
Eli kannattaako syyskuussa lähteä Thaimaahan? Onko suuri riski että sataa? Kokemuksia!! Oltaisiin siis lähdössä Koh Lanta-Khao Lak -alueelle.
Finnmatkojen sivuilla oli, että poutapäiviä Phuketissa on syyskuussa 9 kun helmikuussa niitä on 27. Tarkoittaako tämä siis sitä, että silloin ei tosiaankaan kannata kelien puolesta mennä? Muutehan tuohon aikaan tietty kaikki on entistäkin edullisempaa.
Keleistä tietoa siis tulemaan...
- Venla
Eli kannattaako syyskuussa lähteä Thaimaahan? Onko suuri riski että sataa? Kokemuksia!! Oltaisiin siis lähdössä Koh Lanta-Khao Lak -alueelle.
Finnmatkojen sivuilla oli, että poutapäiviä Phuketissa on syyskuussa 9 kun helmikuussa niitä on 27. Tarkoittaako tämä siis sitä, että silloin ei tosiaankaan kannata kelien puolesta mennä? Muutehan tuohon aikaan tietty kaikki on entistäkin edullisempaa.
Keleistä tietoa siis tulemaan...
- Venla
Thaimaahan kannattaa matkustaa ympäri vuoden, viime vuonna olin heinä-elokuun vaihteessa, silloin tällöin satoi vettä mutta se ei minua haitannut. Mikäli vettä tulee enemmän Phuketissa niin silloin voi siirtyä vaikkapa Koh Samuille tai johonkin muuhun paikkaan.
Laittakaahan tarkempaa tietoa oletteko menossa paketti vai omatoimimatkalle ja mitä lomaltanne odotatte, haluatteko vain löhöillä rannalla vai kaipaatteko muutakin tekemistä, kuinka pitkän aikaa olette Thaimaassa jne. silloin on helpompi ottaa asiaan kantaa.
Kyllä säätilasta on paljomnkin foorumilla puhuttu mutta paikkakuntien omissa ketjuissa.
Seuraava matkani on elo-syyskuulla eikä sateet pelota, muutan suunnitelmia ja paikkakuntia tarpeen mukaan.
Laittakaahan tarkempaa tietoa oletteko menossa paketti vai omatoimimatkalle ja mitä lomaltanne odotatte, haluatteko vain löhöillä rannalla vai kaipaatteko muutakin tekemistä, kuinka pitkän aikaa olette Thaimaassa jne. silloin on helpompi ottaa asiaan kantaa.
Kyllä säätilasta on paljomnkin foorumilla puhuttu mutta paikkakuntien omissa ketjuissa.
Seuraava matkani on elo-syyskuulla eikä sateet pelota, muutan suunnitelmia ja paikkakuntia tarpeen mukaan.

Häämatkalle oltaisiin menossa. Tänä vuonna oltiin kuukausi reppureissaamassa ja se oli mahtavaa, mutta tällä kertaa toivoisimme olevamme viikon Lantalla ja viikon Khao Lakissa vähän paremmissa paikoissa. Enimmäkseen kaipaamme löhöilyä, kauniita maisemia, päiväreissuja ja snorklailua.
Tarkoitus ei ole ottaa pakettimatkaa, mutta itse kuitenkin koota vähän sen tyyppinen kokonaisuus. Halua ei ole reissata sään perässä...
Tarkoitus ei ole ottaa pakettimatkaa, mutta itse kuitenkin koota vähän sen tyyppinen kokonaisuus. Halua ei ole reissata sään perässä...
Löytyi tälläinen erinomainen interaktiivinen kartta, josta voi eri alueiden sääkeskiarvoja tutkiskella:
http://www.travelfish.org/weather_fish.php
Oma kokemukseni on, että joskus sataa ja joskus taas paistaa. Viime vuoden syyskuussa Ranongin tienoilla ja siitä hiukan pohjoiseen satoi joka päivä, välillä jopa koko päivän. Toisaalta muistan 1½ kuukauden matkan vuoden -97 syys- lokakuulta, jolloin kohdalleni osui kaksi sateista päivää. Eli ihan tuurista tuo on kiinni, mutta noista keskiarvoista voi jotakin päätellä siitä, missä todennäköisimmin sataa tai ei.
http://www.travelfish.org/weather_fish.php
Oma kokemukseni on, että joskus sataa ja joskus taas paistaa. Viime vuoden syyskuussa Ranongin tienoilla ja siitä hiukan pohjoiseen satoi joka päivä, välillä jopa koko päivän. Toisaalta muistan 1½ kuukauden matkan vuoden -97 syys- lokakuulta, jolloin kohdalleni osui kaksi sateista päivää. Eli ihan tuurista tuo on kiinni, mutta noista keskiarvoista voi jotakin päätellä siitä, missä todennäköisimmin sataa tai ei.
Skål, kosmonauter!
Huppe kirjoitti:Eipä taida Khao Lak olla vielä kovinkaan viihtyisä paikka häämatkalaiselle. Olette varmaan kuulleet sellaisesta kuin Tapaninpäivän Tsunami...
Eipä taida Hupella olla omakohtasia kokemuksia kyseisestä paikasta juuri tällä hetkellä, ystäväni oli maaliskuussa Khao Lakissa ja sanoi että jossei tietäs niin mistään ei huomais että siellä on joku mylläkkä ollu, tosin paljon rakennettiin, mutta niinhän tehään jokaisessa turistialueessa. Tämä ystäväni oli erittäin tyytyväinen paikkaan, tämä siis maaliskuun tietoa.
Joo, ehdottomasti samaa mieltä sammy77 kanssa.
Käytii Phi Phillä helmikuussa ja sielläkin oli saatu rakennettua jo ihan älyttömään hyvään kuntoon ne rannat. Toinen puoli oli kylläkin vielä rauniota, mut se sataman puoli oli hyvä. Sitä en siis pelkää, etteikö siellä kaikki olisi ok tsunamin takia.
Itseasiassa just hyvä mennä noihin mestoihin missä tsunami kävi NYT. Paikat alkaa olla jo hyvin rakennettu, mutta silti moni ajattelee, että ne on vielä paskana tai siellä ei oo mitään. Saa siis nauttia kauniimmista paikoista ilman suuria turistilaumoja.
Hauskin juttu mitä kuulin reissussa oli, että japanilaiset ja kiinalaiset eivät uskalla tulla tsunamialueille enää, sillä pelkäävät että siellä kummittelee.
Käytii Phi Phillä helmikuussa ja sielläkin oli saatu rakennettua jo ihan älyttömään hyvään kuntoon ne rannat. Toinen puoli oli kylläkin vielä rauniota, mut se sataman puoli oli hyvä. Sitä en siis pelkää, etteikö siellä kaikki olisi ok tsunamin takia.
Itseasiassa just hyvä mennä noihin mestoihin missä tsunami kävi NYT. Paikat alkaa olla jo hyvin rakennettu, mutta silti moni ajattelee, että ne on vielä paskana tai siellä ei oo mitään. Saa siis nauttia kauniimmista paikoista ilman suuria turistilaumoja.
Hauskin juttu mitä kuulin reissussa oli, että japanilaiset ja kiinalaiset eivät uskalla tulla tsunamialueille enää, sillä pelkäävät että siellä kummittelee.
Samaa mieltä ovat myös jotkut thaimaalaiset. Kuolleita kunnioitetaan ja henkiä kunnioitetaan ja pelätäänkin. Bangkokissa parturi ihmetteli kovasti viime kesänä kun olin menossa Phuketiin vaikka siellä on paljon henkiä ja kummittelee tsunamin jälkeen.
Kerroin olevani henkien kanssa hyvissä väleissä joten eivät ole minua juuri häirinneet viime aikoina. Neitokainen halusi tulla heti seuraavaksi yöksi viereeni nukkumaan jos minulla niin hyvin asiat ovat.
Eikä kyse ollut seksin tarjoamisesta vaan ihan vakavalla naamalla tuo minulle sanottiin.

Kerroin olevani henkien kanssa hyvissä väleissä joten eivät ole minua juuri häirinneet viime aikoina. Neitokainen halusi tulla heti seuraavaksi yöksi viereeni nukkumaan jos minulla niin hyvin asiat ovat.
Eikä kyse ollut seksin tarjoamisesta vaan ihan vakavalla naamalla tuo minulle sanottiin.

Hyvaa paivaa... Tallasta minakin olen kuullut paikallisilta.juusot kirjoitti:Samaa mieltä ovat myös jotkut thaimaalaiset. Kuolleita kunnioitetaan ja henkiä kunnioitetaan ja pelätäänkin. Bangkokissa parturi ihmetteli kovasti viime kesänä kun olin menossa Phuketiin vaikka siellä on paljon henkiä ja kummittelee tsunamin jälkeen.

Phuketissa on kayty ties miten monta kertaa - sopivat promot JW Marriott Resortiin - joka kerta vaan tulee paremmaksi eika Tsunamista tietoakaan.
Suosittelen muuten tata Thalangilla olevaa resortia kelle vaan - yksi parhaista missa olen koskaan ollut.