sinkkone1 kirjoitti:tässä muutamia kysymyksiä liittyen tulevaan reissuun. eritoten vinkkejä muilta reppureissaajilta
minkä kokoista rinkkaa pidätte matkassa? itse olisi tarkoitus olla 3kk eli minkä kokoista reppua suosittelette? olen katsellut jotain 65 litraista, hinnat aika arvokkaita, 200€ - 250€
Alkumatkalla on ollut pieni "otso"-kangasreppu, siinä kulki tärkeimmät, eli muutama vaatekerta sekä kamera näppärästi. Jos kykenet olla ostamatta uusia rättejä tai ostamatta krääsää tai heittämään vanhoja virttyneitä sarkahousuja pois, niin pieni reppu on väistämätön. Etenkin lämpimissä maissa. Yhden repun kanssa lähdin, takaisin tulin sitten neljän rinkan/repun/laukun yhdistelmärekalla, tuli vähän ämmäiltyä loppuvaiheessa. Eli hyvin olisi pärjännyt sillä pienellä, reilun muovikassin kokoisella repulla. En tiedä, mistä niitä saa, kun sain joululahjaksi. Erittäin yksinkertainen pikku laukku.
mitkä ovat tärkeimpiä kamoja ottaa mukaan? toki mahdollisimman vähän sillä on aika v:mäistä kantaa painavaa rinkkaa.
Vaihtovaatteet (niitä saa kyllä jos ei ole ronkeli vaikka mistä) ja passi sekä hieman rahaa.
missä pesette vaatteet kun olette pitempään reissussa? olen 2 kertaa käynyt thaimaassa pakettimatkalle joten ei ole tarvinnut itse huolehtia kovin paljon vaatteenpesuasioista
Pesuloita löytyy yleensä sieltä, missä asutustakin. Jos haluaa säästää tai ei löydy pesupaikkoja äämmäilee itse pyykkinsä, mutta se on mielestäni aika turhaa, sillä kyllä niitä on löytynyt. Jos ei löydy, niin uusia rättejä tilalle.
Rahavyö.. Itse säilytin kamoja (kolmea passia, kahta omaa ja yhtä eukon, rahaa ja kortteja) suurimman osan aikaa shortsien taskuissa tai repussa, hyvin pysyi tallella. Toki mukana oli semmoinen ämmäilylaukku, minkä onnistui laittamaan hikoilemaan genitaalialueen välittömän läheisyyteen. Naminami. Reppua joutui muutenkin kantamaan, sillä kamera on mallia raahattava.