Kuinka selviytyä ensimmäisestä retkestä Thaimaahan ja myös sen jälkeisestä elämästä Suomessa? Vastauksia kysymyksiin, vinkkejä, tapaetikettiä sekä mukavaa jutustelua. Tätä aluetta voivat lukea kaikki, kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.
Olen ollut menossa Hua Hinin Wora Bura resorttiin kolmen viikon päästä.. Olen täältä jostain lukenut, että siellä on naapuritontilla rakennustyöt menossa. Matkatoimistostakin ovat vahvistaneet, että jotain rakennetaan mutta miten häiritsee sitä ei tarina kerro.
Nyt kuitenkin soittivat ja tarjosivat Hua Hin Marriot-hotellista huonetta samaan hintaan. Kannattaako vaihtaa? Onko yhtä hyvä? No toisaalta jos paalutuskoneet paukuttaa altaan vieressä, niin mikä tahansa on parempi. Mutta please onko Marriot hyvä? Eli kannattaako suostua (vai vaatia jotain parempaa)? Pitää päättää huomiseen mennessä! Liput pitää lähettää kuulemma ennen pääsiäistä. No lähtökin ekalle Thaimaan reissulle on pääsiäisen jälkeen sunnuntaina!!
Ton Wora Buran nettisivujen mukaan sekin maja on ihan tasokasta kamaa, vaan en ole hotelliin aikaisemmin törmännyt. Onkohan aikaisemmalta nimeltään joku muu?
Luulen ettei tuohon Marriottiin tarvitse pettyä, mutta tietty jos haluaa tasoa niin Chiva-Som voisi olla ratkaisu Millä matkatoimistolla toi on muuten valikoimissa? Siis Wora Bura.
Edit: Marriottissa on muistaakseni myös jotain junior suiteja tjsp. perushuoneet on monesti noilla isoilla ketjuillakin aika suhteettoman keskitasoisia
Olemme ottaneet lennot + kolme yötä hotellissa-paketin Top Clubista Finnair plussan kautta. Matka maksetaan osittain pisteillä. Pakettia tarjottiin ainoastaan Finnair plus jäsenille. Hotellivaintoehtoja oli Wora Bura, Regent Beach Resort Cha Amissa ja Bangkokista Holiday Inn Silom, Pathumwan Princess Hotel ja Banyan Tree Hotel. Kaikki hienoja hotelleja. Ajattelimme, että kun matkan sai suht halvalla ja siihen edullisesti hyvän hotellin, niin otetaan luxusta loppumatkaan. Lisäyö Wora Burassa olisi ollut 31 euroa.
No sitten mopo karkasi käsistä.. Vaikka emme ole luxuksen perään, niin otimme Bangkokistakin hyvän hotellin muutamaksi yöksi loman alusta.. Välipäivät olemme kyllä ihan normitasossa.. Reissussa olemme pari viikkoa. Pidemmäksi ajaksikin olisi ollut kiva jäädä mutta kun töissäkin pitää käydä.
Wora Bura on uusi hotelli. Ollut ehkä vuoden verran toiminnassa. Olen ymmärtänyt, että se olisi rakennettu kauas keskustasta ja vieressä ei olisi muita hotelleja, joten ei myös palvelujakaan, paikallista asutusta kylläkin. Nyt sitten alueelle on alettu rakentaa. Top Clubista sanoivat (Kuukauden tinkaamisen jälkeen. Vinkin rakennustöistä olin löytänyt jostain englannin kieliseltä mielipidesivulta) että paalutustöitä ei ole tehty sesongin aikana mutta aloittavat ehkä viikon päästä. Ei tunnu hyvältä yhdistelmältä altaalla loikoilu ja vieressä paukuttava paalutuskone.! Toisaalta myös arvellutti, että vaikka olisi rauhallista, niin olisiko liian.. Tykkään kuitenkin käydä kylillä välillä ja katella menoa terassilta yms...
Toi Banyan Tree on ihan kiva paikka Kaikki huoneet on sviittejä. Tuli pistäydyttyä siellä tuossa vuodenvaihteessa syömässä. Vieressä on yksi kaupungin taatusti mukavimpia hotelleja eli Coman Meteropolitan Bangkok. Holiday Inn menettelee sellaisena keskitasoa hieman tasokkaampana hotellina. Siinä on tullut nukuttua viikon verran.