Vielä kerran: vaatteet ja isot koot?

Kuinka selviytyä ensimmäisestä retkestä Thaimaahan ja myös sen jälkeisestä elämästä Suomessa? Vastauksia kysymyksiin, vinkkejä, tapaetikettiä sekä mukavaa jutustelua. Tätä aluetta voivat lukea kaikki, kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Tilac, Modet

Vastaa Viestiin
ulriikka27

Vielä kerran: vaatteet ja isot koot?

Viesti Kirjoittaja ulriikka27 »

Eli omaa massaa on liikaa ja tuskin löydän itselleni valmisvaatteita kovin helposti. Lähtöön aikaa 2 päivää ja kaappi ammottaa tyhjänä keveistä mekoista, shortseista ja hihattomista. Ts. noita tarvisi joko ostaa täältä sikakalliilla maanantaina tai paikan päältä. Miten on löytyykö kokoja edes noissa tavallisimmissa rantakamppeissa? Sama mitä turistisälää, kunhan koko L:n edestä.
River Bar
River baari, Soi 14

Viesti Kirjoittaja River Bar »

Löytyy ja jos ei löydy niin ainahan voit teettää,ei sekään maksa paljon ja saa semmoisia kuin haluaa. :-)
Kaahari
Master Trucker

Viesti Kirjoittaja Kaahari »

Löytyy varmasti, ei muuta kuin matkaan vaan parit vaihto vaatteet.
Loput paikan päältä ei tarvii stressata pakkaamisen kanssa. :!:
terox

Viesti Kirjoittaja terox »

Tiedänpä hyvinkin naisihmisen joka on sitä mieltä että ei löydy isommalle naiselle kunnolla ja mitä räätäleihin tulee, niin on kuulemma hankala selvittää että saa vaatteihinsa ns "persoonallisia yksityiskohtia" mitä ihmettä se sitten tarkoittaakin :D

Miehille ei ole mitään ongelmia kun ei ole niin nokon nuukaa näiden "persoonallisten yksityiskohtien" kanssa :-D
ulriikka27

Okei.

Viesti Kirjoittaja ulriikka27 »

Siis luottavaisin mielin matkaan ilman turhaa biitsikamaa. Mietin tuossa, että voihan hätätilanteessa ostaa miesten paitoja ja en nyt niin suuri ole suomalaiseksi naiseksi. Vain hyvinmuodostunut ja ravitun näköinen...:)

Ja noi räätälit on hyvä takaportti, ellei muuten löydy hyvää rantamekkoa.

kiitoksia vastauksista.
SiamHouse
Thai-Shop

Viesti Kirjoittaja SiamHouse »

Itse ajattelin seuraavalla reissulla teettää uikkarit Thaimaassa.
Ex-riisikauppias
Popeye

Viesti Kirjoittaja Popeye »

SiamHouse kirjoitti:Itse ajattelin seuraavalla reissulla teettää uikkarit Thaimaassa.
Meinasitko ettei standardiuikkareista löydy riittävää "työkalutilaa"??
SiamHouse
Thai-Shop

Viesti Kirjoittaja SiamHouse »

Popeye kirjoitti:
SiamHouse kirjoitti:Itse ajattelin seuraavalla reissulla teettää uikkarit Thaimaassa.
Meinasitko ettei standardiuikkareista löydy riittävää "työkalutilaa"??
Eikun saan siitä alibin, että olen uinut ja rentoutunut koko reissun ajan.
Niinkuin teenkin. Ainakin matkaraportissa :lol:

Ylimääräisiä vaatteita on turha raahata Suomesta mukana, jos ei nyt erityisesti ole kiintynyt johonkin paitaansa. Periltä löytää edullisesti monenlaista ja monenkokoista vaatetta. Ja jos ei löydy, niin teettäminen ei paljoa maksa.
Ex-riisikauppias
Maire

Too small, madame

Viesti Kirjoittaja Maire »

Itse olen Suomessa M-L (38-40) kokoa ja kyllä oli tosi vaikea löytää mitään vaatetta Samuilta. Ei mikään ihme sinänsä, kun katsoo paikallisia lintusia :shock: . Ihania myyjiä kuitenkin löytyi kun sanoivat heti että "too small for you, madame.." :-D Säästyipähän sovitusaikaa... Eli aion ottaa omat shortsit ja topit mukaan ensi kerralla, nyt oli onneksi pesula lähellä josta sai samana iltana omat vetimet puhtaina takas.
Sirppi

Viesti Kirjoittaja Sirppi »

Minä olen kokoa 40-42 ja oli kyllä hieman hankalaa löytää vaatetta. Pinemmille naisihmisille löytyy vaikka mitä ihanuuksia ja kivoja muotifarkkuja, mutta minä en löytänyt esim hyvän näköisiä farkkuja (siellähän niillä ei olisi ollut käyttöä, mutta kotona sitäkin enemmän).

Kivaa rantavaatetta, kietaisuhametta ja sarongia kyllä löytyy parilla eurolla. Bikinit ostin Bangkokista joltain kauppakadulta ja mitoitus oli erittäin mielenkiintoinen :lol:. Yläosaan olisi mahtunut isompikin tyttö ja alaosaan pari numeroa pienempi :). No, nekään eivät paria euroa enempää maksaneet, joten ei tullut suurta menetystä. Huomasipa vain noita ihanuuksia ostaessa, että ihan kaikkeen ei kannattanut sortua :D.

Nyt olemme lähdössä uudelle reissulle ja aion kyllä ottaa vaatetta mukaan. Eipähän sitten tarvitse siellä miettiä että mitä nyt.. Tuolle miehenpuolelle sen sijaan löytyi tosi hyvännäköistä vaatetta (muutakin kuin rantakampetta), mutta sen perä onkin kapeampaa mallia :D.
taigis

Viesti Kirjoittaja taigis »

Minä yli 180 senttisenä naisena varauduin kyllä ja otin suomesta vaatetta mukaan, toisaalta en halunnut heti ensimmäisenä alkaa etsimään itselleni vaatteita matkakohteeseen päästyäni.

Kyllä vaatteita meille isommillekin löytyy, mutta ei kaikkialta. MBK:sta löysin joitain puseroita, sovittaa kyllä piti , mutta jotain sentään löytyi. Kaduilla myytävät t-paidat olivat pieniä, ainakin nämä "naisellisemmat" mallit, vaikken mikään lihava olekaan, "vain iso!" Starndardimallista T-paitaa tyyliin tekstillä "Thailand" oli kyllä isojakin kokoja.
Hua Hinistä ostin uimapuvun,, kun aikansa isosta valikoimasta etsi ja kokeili niin löytyi mitoitukseltaan sopiva.
Farkkuja kyselin MBK:sta,, siellä myyjät pyörittelivät silmiään ja päätään,, ei minun pituisilleni....!! Siellä oli myös joku big size -liike,, kun menin sinne niin myyjät räjähtivät nauramaan,, olin liian laiha sen kaupan housuihin :roll:
Iloisen yllätyksen koinkin sitten Hua Hinin tavaratalon yläkerroksen farkkuosastolla. Sieltä sain kuin sainkin itselleni Dieselin nappifarkut, riittävän pitkät,, eikä ollut edes suurin koko!! "Vahingossa" osuivat silmiin, kun tytölle etsittiin housuja. 15€ ja tosi hienot! \:D/
Räätälinkin testasin,, hyvät vaatteet tuli myös teetätettyä. Jakkupuku ja kesämekko, toppi... Tosin apupojan ilmeet olivat kyllä melkoiset, kun mittojani merkkaili paperille. Tuntui varmaankin 160 senttisestä thaipojasta (siis aikuinen), 180 senttinen pohjoismaalainen nainen todella jättiläiseltä!! :-D
Silmät avoinna niin tekee löytöjä,, suosittelen kuitenkin perusvarustusta suomesta mukaan!
"nyt siellä on kerran käyty, maailmankuva avartui,, ainakin vähän!!"
colt

Kenkaa

Viesti Kirjoittaja colt »

Mista loytyy Thaimaasta tai mielummin Bangkokista isoja kenkia 43-47 kokoa?
Lasse
Pohjois-Thaimaan ajajat
Viesti:

Re: Kenkaa

Viesti Kirjoittaja Lasse »

colt kirjoitti:Mista loytyy Thaimaasta
Pattayan Jomthien beachiltä löytyy yksi kehuttu paikka missä tekevät bootseja ym. mittojen mukaan. Käy Colt katsomassa paikka seuraavalla Pattayan keikalla :wink:

Kuvassa olevat mittojen mukaan tehdyt bootsit 3500thb, nahkaliivi 3500thb.

Kuvat:
Lasse's Paradise
http://www.saunalahti.fi/lassek1/

Kuva

Kuva

Kuva
FACEBOOK RYHMIÄ --> Pohjois-Thaimaan ajajat, Khon Kaenin seudun Suomalaiset.
_HannaH_

Viesti Kirjoittaja _HannaH_ »

Samaista asiaa tullut pohdittua...
Mitkä ovat mahdollisuudet löytää vaatteita naiselle kokoa 46 tai 48?
Raahatako puoleksi vuodeksi vaatteita... :?
Kaukalo

Viesti Kirjoittaja Kaukalo »

Minä olen iso ja aika lihava nainen. Pituutta 170 cm ja vaatekoko suomessa taitaa tätä nykyä olla n. 46. Lisäksi olen rintava, eli ei mikään helppo nakki. Rintaliivit, uikkarit, pikkupöksyt ja sukat ostan Suomesta. Muu garderopi on tätä nykyä pääsääntöisesti thaimaalaista. Ensimmäinen matkamme Thaimaahan oli v. 1997 ja nyt on takana ehkä 11 matkaa kaiken kaikkiaan. Paikat missä olen (minä ja aviomieheni) käynyt ovat Bangkok-Hua Hin-Pattaya.
Bangkokissa olen jonkin verran teettänyt vaatteita, mutten ole jaksanut kierrellä tavarataloissa. Silomilla on pari liikettä, joista olen ostanut silkkijakkuja, eli löytyy kokoja myös isolle naiselle.
Hua Hinissa olen pääasiallisesti teettänyt vaatteita räätäleillä, mutta sieltä löytyy myös ihan kelpoa päällepantavaa meikäläiselle kaupoista. Esim. kauppahallin kohdalla on pari vaateliikettä, joissa on myös isompia kokoja.
Pattayalla puolestaan on vaikka mitä. Räätäleillä tietenkin olen teettänyt vaatteita, mutta esim. Mike tavaratalosta löysin vuosi sitten makeat farkut, vaikka kuvittelin, ettei siellä ole mitään meikäläiselle. Pattayalla on kaikenkaikkiaan todella hyvät ostosmahdollisuudet myös meille isoille naisille. Esim. Peltihallit= Made in Thailand, täältä löytyy takuulla isoja kokoja.
Muuten Thaimaasta saa todella laadukkaita t-paitoja, joissa on koristeompeleita ja olkatoppaukset, hinta n. 500 bathia 3 kpl. Minulla on näitä paitoja varmasti 20 kpl, ovat ihan käypäsiä esim. blazerin kanssa.
Ei muuta kuin kiertämään, varmasti vaatteita löytyy, ja jos ei, niin onhan siellä ne räätälit.
Vastaa Viestiin