Gprs asetuksista

Kuinka selviytyä ensimmäisestä retkestä Thaimaahan ja myös sen jälkeisestä elämästä Suomessa? Vastauksia kysymyksiin, vinkkejä, tapaetikettiä sekä mukavaa jutustelua. Tätä aluetta voivat lukea kaikki, kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Tilac, Modet

Vastaa Viestiin
jaskau

Gprs asetuksista

Viesti Kirjoittaja jaskau »

Nonii, keskiviikkona olisi lähtö :lol: enkä löytänyt varsinaisia apuja ongelmaani. Eli pankkiasiat pitäisi saada hoidettua läppärillä paikanpäällä ja sähköpostit luettu. Prepaidit otetaan, varmaan nuo 1-2 calit.

Nyt vaan tarvitaan ennakkoon tietoja gprs-asetuksista. Onko meikällä mitään mahista saada se toimimaan, kun en mikään nero atk:ssa ole. Läppärissä on siis infrapunayhteys ja olen suomessa gprs:än saanut toimimaan, mutta olisiko tietoja mahdollisista soittosarjoista ja pitääkö puhelimeen (nokia6600) laittaa jotain erityisasetuksia thaimaassa?`

Nöyrin kiitokseni vastanneille jo etukäteen.
terox

Viesti Kirjoittaja terox »

Tsekkaapas onko sun puhelimen mukana tullut jotain romppua joka hoitaa nämä asiat..
Mulla on sony ericsson olikahan tuo 750 vai mikä niin sen mukana tuli sellanen softa joka laittaa aina tietokoneen asetukset kuntoon ilman mittään kikkailuja..

Hyvin toimi esim nyt Thaikuissa Tammikuussa 12call prepaidin kanssa :D
I ovn
Isaan on My Mind

Viesti Kirjoittaja I ovn »

Yleensä noissa liikkeissä jotka kortteja myyvät onnistuu myös asetuksien laitto henkilökunnan toimesta.
เข้าเมืองตาหลิ่ว ต้องหลิ่วตาตาม
ILEBAR
Ravintoloitsija

Re: Gprs asetuksista

Viesti Kirjoittaja ILEBAR »

jaskau kirjoitti:olen suomessa gprs:än saanut toimimaan, mutta olisiko tietoja mahdollisista soittosarjoista ja pitääkö puhelimeen (nokia6600) laittaa jotain erityisasetuksia thaimaassa?
Mulla on sama puhelin. Palveluntarjoaja lähetti pyynnön jälkeen asetukset tekstiviestinä
ja oikein Suomeksi. Jonka jälkeen ne sai automaattiasetuksella toimiviksi. 8)
ILE BAR. Pattaya, Soi 8. Puhelin +66854409702
[url=callto://bossile]Kuva[/url]
CalvinHobbes

Viesti Kirjoittaja CalvinHobbes »

Täältä saat AIS:n asetukset lähetettyä kännyyn. Uskoakseni asetukset toimivat myös one-2-Callissa. Valitse eka ne asetukset, mitkä haluat puhelimeen. Sen jälkeen puhelimen merkki + malli ja viimeiseksi liittymänumero muodossa 66xxxxxxxx.

Ei toi Thai taivu, mutta voipi olla, että asetukset saa myös lähettämällä tekstarin Nokia (tai Nokia + malli) numeroon 119.

Edit: Piti vielä lisätä yksi asia: Muistaakseni gprs veloitetaan Thaimaassa yleisesti yhteysajan pituuden mukaan (= Bht/min), ei datasiirron määrän mukaan, kuten monessa muussa maassa (esim. Suomessa €/Mt). Varmaan joku korjaa, jos olen väärässä. Yhteyttä ei siinä tapauksessa kannata jättää turhaan auki.
Viimeksi muokannut CalvinHobbes, 6.3.2006 22:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
DaddyCool
Sometimes lose, always win!
Viesti:

Viesti Kirjoittaja DaddyCool »

Täältä saat AIS:n asetukset lähetettyä kännyyn. Uskoakseni asetukset toimivat myös one-2-Callissa.
Jep, AIS ja 1-2 Call pelaa samoillla asetuksilla.
DaddyCool
Sometimes lose, always win!
Viesti:

Viesti Kirjoittaja DaddyCool »

asetusten tilaaminen onnistuu muuten ihan suomeksikin:

http://www.nokia.fi/asiakastuki/kayttoonotto/asetukset/#

Ja tuosta valitaan "Tilaa vakioasetukset" ,sen jälkeen puhelimen malli,maaksi Thailand ja operaattori mikä on käytössä.
ILEBAR
Ravintoloitsija

Viesti Kirjoittaja ILEBAR »

CalvinHobbes kirjoitti: Piti vielä lisätä yksi asia: Muistaakseni gprs veloitetaan Thaimaassa yleisesti yhteysajan pituuden mukaan (= Bht/min), ei datasiirron määrän mukaan, kuten monessa muussa maassa (esim. Suomessa €/Mt).
Joo. Pitää käytön jälkeen aina katkaista yhteys. Minulla pyöri yhteys aluksi
yötä-päivää ja laskut oli sen mukaiset. :(
ILE BAR. Pattaya, Soi 8. Puhelin +66854409702
[url=callto://bossile]Kuva[/url]
BlackMike
ATM

Viesti Kirjoittaja BlackMike »

Itse sain viime elokuussa jonkunlaisen datamäärään perustuvan X megan paketin lahjaksi kun avasin gprs-palvelut prepaidiini. En nyt muista monta megaa sieltä tuli lahjaksi, että oliko neljä megaa vaiko kuusi, vai jopa 10megaa, mutta vaikka miten oli ilmaista olevinaan, niin joku aikaveloite meni joka tapauksessa kun saldoja tarkasteli ennen ja jälkeen. :?
Vastaa Viestiin