Välilaskupaikka Ahmadabad
Itse palasin Finnairin lennolla Utapao-Ahmadabad-Helsinki 3.12.2005.Kentällä ei tosiaankaan ole mitään muuta huvia kuin tupakkimiehille tilaisuus vetää muutama rööki. Kentällä ollaan vajaa tunti. Siellä on viinakauppa, mutta kysyessäni että käykö eurot, niin myyjä sanoi, ettei meille "Transit"-matkustajille saa myydä mitään.
Ahmadabadin välilaskun aikana kävin terminaalin tax-free -myymälässä ostoksilla, mutta kassalla myyjä sanoi, ettei Finnairin transit-matkustajille myydä alkoholia, koska se on kirjattu Finnairin sopimukseen. Kysymykseeni, että koskeeko kielto myös muita lentoyhtiöitä vastaus oli, että ainoastaan Finnair on näin halunnut.
En esitä asiaa faktana, koska minulla ei ole tietoa siitä, mitä asiasta on todellisuudessa sovittu, mutta asia jäi minua kuitenkin omakohtaisiin kokemuksiin perustuen ihmetyttämään.
*** Koo korjasi lainauksen rajan***
Itse opin egyptin reissulta sen, etten maksa lentokentän wc-paperivarkaille penniäkään - oma serlarulla suomesta ei paljon paina mukana, eikä ole pelkoa että menee sormi läpi pyyhkiessä. Hieman tuo ahmedabadin wc-paperimyyjä hämmästyi kun olin omavarainen paperin suhteen.
Kenttä on äärimmäisen tylsä, meillä ei ollut minkäänlaista myymälää auki ei mennessä eikä tullessa (5.12. ja 19.12.), paluumatkalla siellä jaettiin sentäs ilmaiseksi pullovettä.
Turvatarkastus on tosiaan hieman hupaisa, portit on viritetty todella herkiksi, mutta luopumalla kellosta, sormuksesta tms. mitkä sulloin käsimatkatavaralaukkuun, ei portti vinkaissut eikä tarvinut tarkastaa kapulan kanssa tarkemmin.
Naiset tarkastetaan 'sermin' takana (sermin peittävyys 50% eli näkyy hyvin mitä sen takana puuhataan), kait tuo sermi on joku keinomoralismin riemuvoitto. Emäntää hieman hymyilytti se kun sen piti nousta korokkeelle vaikka oli jo muutenkin 20cm naisturvatarkastajaa pitempi, ei meinannut ylettää tarkastamaan olkapäätasolla.
Mutta jaloittelupaussi on ihan paikallaan, koska tuo katkaisee sen 12h lennon 7+5h osuuksiin, ei se tunnu kovinkaan pahalta.
Kenttä on äärimmäisen tylsä, meillä ei ollut minkäänlaista myymälää auki ei mennessä eikä tullessa (5.12. ja 19.12.), paluumatkalla siellä jaettiin sentäs ilmaiseksi pullovettä.
Turvatarkastus on tosiaan hieman hupaisa, portit on viritetty todella herkiksi, mutta luopumalla kellosta, sormuksesta tms. mitkä sulloin käsimatkatavaralaukkuun, ei portti vinkaissut eikä tarvinut tarkastaa kapulan kanssa tarkemmin.
Naiset tarkastetaan 'sermin' takana (sermin peittävyys 50% eli näkyy hyvin mitä sen takana puuhataan), kait tuo sermi on joku keinomoralismin riemuvoitto. Emäntää hieman hymyilytti se kun sen piti nousta korokkeelle vaikka oli jo muutenkin 20cm naisturvatarkastajaa pitempi, ei meinannut ylettää tarkastamaan olkapäätasolla.
Mutta jaloittelupaussi on ihan paikallaan, koska tuo katkaisee sen 12h lennon 7+5h osuuksiin, ei se tunnu kovinkaan pahalta.
-HoaX-
-
- Viestit: 7
- Liittynyt: 24.11.2005 22:24
Air Finlandin Oman
Air Finland pysähtyy Omanissa, ja siellä kaikkien matkustajien täytyy poistua koneesta käsimatkatavaroiden kanssa. Terminaalissa mennään turvatarkastuksen läpi, eli on aivan äärimmäisen v-mäsista hommaa. Siellä tosin terminaalissa on kauppojakin, mutta tuskin meikäläiststä sieltä mitään ostaa.
ja vielä: se pyshdys on tasan puoliväissä, eli 6,5 h + 6,5 h, eli unet keskeytyy tehokkaasti: ei hyvä
ja vielä: se pyshdys on tasan puoliväissä, eli 6,5 h + 6,5 h, eli unet keskeytyy tehokkaasti: ei hyvä
Joku Omanissa jo välilaskun AF:llä tehnyt voisi kertoa havaintojaan, kokemuksiaan jne. Lienee huomattavasti siistimpi ja vauraamman oloinen paikka kuin Ahmadabad..?
Nuo nukkuma-ajat on niin kovin yksilöllisiä.. 
Itse herään töihin lähdön takia klo 2.45 joten en varmaankaan kärsisi siitä, jos "joutuisin" heräämään vasta klo 5.30.....se pyshdys on tasan puoliväissä, eli 6,5 h + 6,5 h, eli unet keskeytyy tehokkaasti: ei hyvä


ovatko Finnmatkojen valmismatkat reittilentoja vai mitä??
Voikohan niissä varata etukäteen paikan koneessa? (siis esittää toivomuksia)
Onko ne koneet sitten kuinka isoja? ( 2 vai 1 käytävää)
Niin ja kun Krabille ollaan menosa niin matkahan kestää yht 12 + 3 tuntia. Eiköhän siinä nälkä ja janokin tule loppumatkasta eli miten tuo muonitus on hoidettu turisteille?
Voikohan niissä varata etukäteen paikan koneessa? (siis esittää toivomuksia)
Onko ne koneet sitten kuinka isoja? ( 2 vai 1 käytävää)
Niin ja kun Krabille ollaan menosa niin matkahan kestää yht 12 + 3 tuntia. Eiköhän siinä nälkä ja janokin tule loppumatkasta eli miten tuo muonitus on hoidettu turisteille?
Finnmatkojen valmismatkat on charter lentoja, jotka tehdään 'sillipurkilla' eli boeing 757-200 koneella, jossa on 1 käytävä (3 paikkaa kummallakin puolella), ja todella ahdas/pieni, eli kuin sillit purkissa.kikkis kirjoitti:ovatko Finnmatkojen valmismatkat reittilentoja vai mitä??
Voikohan niissä varata etukäteen paikan koneessa? (siis esittää toivomuksia)
Onko ne koneet sitten kuinka isoja? ( 2 vai 1 käytävää)
Niin ja kun Krabille ollaan menosa niin matkahan kestää yht 12 + 3 tuntia. Eiköhän siinä nälkä ja janokin tule loppumatkasta eli miten tuo muonitus on hoidettu turisteille?
Etukäteen paikkavarauksista en tiedä, mutta exit-paikalle ei kannata yrittää sillä verukkeella että on jalka kipeä tms. koska siihen pääsee vain terve ihminen. Rivi 11 ikkunapaikka on 'paras', se on heti exitin takana ja sen edessä ei tainnut olla lainkaan penkkiä = ruhtinaalliset jalkatilat.
Lento meillä phukettiin kesti hki-ahmedabad 7h, 1h pysähdys, 4h sieltä phukettiin. Helsingistä lähtiessä oli lämmin sapuska, ja ahmedabadista lähtiessä muistaakseni toinen lämmin ruoka (oliko se sitten aamiainen vai lounas, en muista).
-HoaX-
Tänään on ilmeisesti käynyt se mitä Finnairissa ei kait hirveästi ole toivottu, että Aasian charter tässä tapauksessa Langkawin lento AY1969 tai 1970 on jämähtänyt tuonne Ahmedabadiin.
Päivällä 13:00 lähti uusi kone kohteena Ahmedabad mutta faktaa ei löydy mistään kun nuo kentät eivät ole niitä kaikkein suurimpia maailmassa.
Jokin on kuitenkin vialla kun Finnairin Phuketin tämänillan kone lähtee vasta 03.40 ja Langkawi/Ahmedabad saapuva on myöhässä.
Päivällä 13:00 lähti uusi kone kohteena Ahmedabad mutta faktaa ei löydy mistään kun nuo kentät eivät ole niitä kaikkein suurimpia maailmassa.
Jokin on kuitenkin vialla kun Finnairin Phuketin tämänillan kone lähtee vasta 03.40 ja Langkawi/Ahmedabad saapuva on myöhässä.
Pärjää ja pärjää, hotellista ei ole mitään asiaa ulos, kun siellä ei ole yhtään mitään (Sukulainen siis lentää näitä Ahmedabadissa välilaskun tekeviä charttereita.)Ilkka kirjoitti:Olen jo pidemmän aikaa miettinyt, miten vaihtomiehistö pärjää tuollaisessa paikassa kun Ahmadabad. Lentoja kuitenkin on niin tiuhaan, että siellä ei tarvitse viikkokaupalla odottaa paluuta.

Kaikki tsäänssit on mahiksii...
Hmm...toivottavasti ovat saaneet kaiken kuntoon kun huomenna olisi lähtö Phukettia kohti. Taitaapi olla niin, että kannattaa ennen välilaskua käydä koneessa vessassa ettei tarvitse mennä tutustumaan Ahmedabadin vessoihin...? 
Voisi ehkäpä ottaa kuvan tai pari Ahmedabadista

Voisi ehkäpä ottaa kuvan tai pari Ahmedabadista

The truth is in the eye of the beholder...