Tuk tuk...

Kuinka selviytyä ensimmäisestä retkestä Thaimaahan ja myös sen jälkeisestä elämästä Suomessa? Vastauksia kysymyksiin, vinkkejä, tapaetikettiä sekä mukavaa jutustelua. Tätä aluetta voivat lukea kaikki, kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Tilac, Modet

Vastaa Viestiin
lundemi

Tuk tuk...

Viesti Kirjoittaja lundemi »

Kannattaako tuktukin vuokrata koko päiväks ja paljon siitä kannattaa maksaa? :smt120
Antero
Päänyrveli

Viesti Kirjoittaja Antero »

Ei!

Tuktuk -kuskille nyrkki silmään ja jouluna pois :) jos tarkoitat näitä kolmipyöräisiä tai Phuketissa niitä pikkulava-autoja joita siellä tuktukiksi kutsutaan.
Mielestäni aina on paras vuokrata umpikoriauto (saa olla ilmastoinnissa ja mukavaa matkantekoa) tai riippuen paikkakunnasta, lavataksi jotka ajavat myös jotain linjaa (Pattaya, Chiang Mai).

No, tämä vain yksi mielipide :wink:
Kun väittelet idiootin kanssa pidä huolta, että hän ei tee samoin.
philly
AIM HIGH!

Re: Tuk tuk...

Viesti Kirjoittaja philly »

lundemi kirjoitti:Kannattaako tuktukin vuokrata koko päiväks ja paljon siitä kannattaa maksaa? :smt120
No jos esim. Bangkokissa haluaa saada hieman vauhtia, vaarallisen tuntuisia tilanteita ja keuhkot täyteen saastetta (pakokaasuja) niin miksi ei, onko siinä sitten mitään järkeä onkin toinen asia...
"They must find it difficult... Those who have taken authority as the truth, rather than truth as the authority."
Flassi
Kiinalainen

Viesti Kirjoittaja Flassi »

riippuu vahan missa, bangkokissa ei kannata, ehka jossain korvessa voisi ollakin asiallista pieneen hintaan.
18x vuodesta 2004
AroKani

Viesti Kirjoittaja AroKani »

Oletpa Antero lempeä tuktuk-kuskeja kohtaan.

Nimim: "Minä ja moottorisaha."

AK
Antero
Päänyrveli

Hei vielä, huomasin, että olet menossa Karonille. Phuketin ns. tuktuk -kuskit ovat ahneinta ja k-päisintä joukkoa, mitä maa päällään kantaa!

Suosittelen vuokraamaan päiväksi siellä henkilöauton kuskeineen. Heitä päivystää joka puolella hotellien edessä. Kuulostele vähän hintoja ennen kuin otat auton. Palstalla on varmasti ihmisiä jotka ovat vuokranneet auton kuskeineen lähiaikoina, luulisi, että saat vielä tietoa hinnoista. Muista tingata!
:)
Antero
Päänyrveli

AroKani kirjoitti:Oletpa Antero lempeä tuktuk-kuskeja kohtaan.

Nimim: "Minä ja moottorisaha."

AK
Nooo, hieman kärjistän tässä :) Ei vaan ole oikein hyviä kokemuksia noista heeboista. Kun on melkein joka kerta joutunut painimaan siitä, oltiinko menossa antamaani osoitteeseen vaiko mattokauppaan, rauhallisempikin mies hermostuu :) :D
AroKani

Viesti Kirjoittaja AroKani »

Sinä tarjoat vain nyrkkiä ; Minä moottorisahaa ! Ovat ne tuktuk -kuskit totaalisen ( SENSUROITUA VÄKIVALTAA ) tarpeessa.

Nimim: "Extreme prejudice"

AK
sboman

Viesti Kirjoittaja sboman »

En tiedä mitä noi jotkut on joutunnu kärsimään tuktukkiensa (ja niiden kuskien kanssa), mutta ainakin joulukuussa 2002 Phuketin Patongilla oli myös asiallisia tukki kuskeja.

Jotkut kyllä osaavat kiskoa kyydeistään mitä vain (esim. vajaan km:n matkasta 200-300 bahtia), mutta ei mun mielestä nyt oo hirveen kallista jos koko päivä tuktukilla makso about 500 bahtia (ehkä on hinnat tosta noussu?!?). Ja sinne mentiin minne me haluttiin, ja kaikki Phuketin eteläosan (Patongista alaspäin) nähtävyydet tuli kyllä kierrettyä!
Ja mitä iloa on istua jossaa luksus taksossa paikasta toiseen. Kyllähän se tuktuk kyytikin on aika kokemus :-)

Eli mä kyllä suosittelen! Ei sitä tietty joka päivä (ainakaan kokopäivää) tartte tuktukilla ajella, mutta kerta ainakin...
StUrho
North Thailand's Riders

Viesti Kirjoittaja StUrho »

Seuraava keskustelu käytiin n. 5 min kestäneen Tuk Tuk kyydin aikana Bkk:ssa: (vapaasti suomennettu)

Ajetaan paikkaan xx, paljonko maksaa - 50 Bat

Kuski: Tässä lähellä on kultakauppa, eiköhän koukata sen kautta, hyvat hinnat vain sinulle - Minä; ei koukata ajetaan suoraan paikkaan x
Kuski: Jos nyt kuitenkin käytäisiin katsomassa, todella spesiaalihinnat - Minä; ei käydä ajetaan suoraan paikkaan X
Kuski: Tiedän muuten hyvän saippuapaikan aivan lähistöllä..... jne
.. Mattokauppa...... Taas saippuapaikka.....

Minä: nyt riitti, pysäytetään tähän, 50 batia kouraan ja mittari alle.

Toinen varsinainen riesa oli hotellin edessä päivystävät kuskit.....
"Every man dies, but not every man really lives"
The man

Viesti Kirjoittaja The man »

Patongilla otti tuk tuk kuski tuon 500 bateroo ja kuskasi koko päivän minne halusimme mennä (klo 8.00-18.00 about)

Muuten lyhyillä matkoilla eli rannan sisäisillä matkoilla pyytävät 100 bateroo -en ikuna suostunut maksaan niin paljoa. Kävelin ellei halvemmalla päässyt yöllä takaisin hotellille. muutaman illan jälkeen tiesivät jo etten maksa ja veivät hotellille 80 batilla - periaatekysymys :-D
juusot
North Thailand's Riders

Viesti Kirjoittaja juusot »

Jos Bangkokissa haluaa vauhtia ja vaarallisia tilanteita suosittelen moottoripyörätaksia.Siinäkin matkustettaessa pitää hinta ja kohde sopia ensin.Omalla kohdallani ovat vieneet sinne minne on sovittukin ilman turhia kulta tai-mattokauppoja.
Olen Anteron kanssa samaa mieltä, miksi istua hengittäen pakokaasuja kun voi istua ilmastoidussa umpiautossa?
Mutta jos pientä seikkailua kaipaa niin tuk-tukin kyydissä ei tule aika pitkäksi. :-D Varmasti noita asiallisiakin kuskeja löytyy mutta ovat ainakin juttujen perusteella vähemmistönä. :wink:
vlahti
Moderaattori
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vlahti »

Yeps, linja on selkeä, tuk-tuk:eja ei käytetä, missään.
Omat pyörät alle ja Bangkokissa mittaritakseilla. Mittaritaksit toimivat kahden vuoden tauon jälkeen vieläkin paremmin kuin edellisellä kerralla, vain kerran yöllä taksikuski päätti väkisin viedä eri paikkaan kuin pyysin. Ja hänen esittelemänsä paikka oli kyllä surkein esitys, mitä Bangkokissa olen joutunut näkemään. Joku loppuyön rafla sen piti olla, mutta porttolahan sieltä aukesi, samantien pois ja uudella taksilla sinne, mihin alunperin olinkin menossa.

Kaikki muut taksit laittoivat mittarin päälle suoraan ja nopeat siirtymiset.

//vlahti
kinapori
nuorisojoukot.net
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kinapori »

Minusta oli oikeen näyttävää kun Bed Supperin edessä ruotsalainen pariskunta päätti ottaa tuk tukin. Pistivät just perseet penkkiin ni kuski lähti keulat pystyssä kohti tulevaisuutta. Siinä oli todella onni matkassa ettei se ruotsalainen neito tippunut kyydistä. :shock:
Kinapori
It´s not where U go,
It´s who U meet.
...I am, you see, I am Creator, and this is my life...
IL02
Viesti:

Viesti Kirjoittaja IL02 »

Sen verran holtitonta ja vaarallisen oloista kyytia, etta tuskin loytyy Bangkokista yhtakaan tuk tuk kuskia kuka olisi edelleen hengissa ja tehnyt sita hommaa yli vuoden.
Kuva
Vastaa Viestiin