Mistä sen näet? 2-3 MB kuvia.
Foorumin toiminta, virheet ja ongelmat
Valvoja: Modet
- mikrobitti
Re: Foorumin toiminta, virheet ja ongelmat
On kai toi yleensä toiminut. ”Lait merkkejä” tarkoitti että ei voi laittaa pelkkää liitettä, vaan pitää kirjoittaa jokunen merkki myös. Koitetaan tähän laittaa toi 522 kt kuva. ->
Sama virhe. iPadillä koitan lisätä kuvan.
Tässä
Ei toiminut
Ongelma taitaa olla toi vanha ipad pro + foorumisofta ei tykkää toisistaan.
- mikrobitti
Vanha iPad pro testi
Kuvatiedostojen maksimikoko oli mielestäni ainakin kuvankaappauksissa png tiedostoissa jokin 1,3 mb, sama virhe tulee aina jos yrittää ladata suurempaa tiedostoa itsellä.
Juuri kokeilin niin tämä 1,2 mb png kuvatiedosto onnistuu lähettää tänne, joka kyllä näkyy täällä sitten paljon pienempänä eli 582KiB mutta 1,4 mb png ei onnistu vaan tulee tuo ihan sama HTTP virhe.
Juuri kokeilin niin tämä 1,2 mb png kuvatiedosto onnistuu lähettää tänne, joka kyllä näkyy täällä sitten paljon pienempänä eli 582KiB mutta 1,4 mb png ei onnistu vaan tulee tuo ihan sama HTTP virhe.
Varaukset https://www.majatalo.info/huoneet/
tai Puh. 08 6303 4870
tai Puh. 08 6303 4870
Ok, pitäisikö maksimikokoa suurentaa?
Edit. Kirjoitusvihre korjattu
Edit. Kirjoitusvihre korjattu
Karvapää aprikoi:
Kuvakoot suurenevat koko ajan. Kuvien vaatima palvelintila ei vastapainoisesti halpene. Klupi tasapainoilee näiden kahden asian välillä. Saatavilla on käteviä ohjelmistoja, joilla itse kukin voi pienentää omia kuviaan.
Ei pidä. Pienentäminen niissä kuvamuodoissa, joita foorumi ei osaa automaattisesti pienentää, jaa kuvaajan vastulle.Ok, pitäisikö maksimikokoa suurentaa?
Kuvakoot suurenevat koko ajan. Kuvien vaatima palvelintila ei vastapainoisesti halpene. Klupi tasapainoilee näiden kahden asian välillä. Saatavilla on käteviä ohjelmistoja, joilla itse kukin voi pienentää omia kuviaan.
--tri_Hoto--
Ei tule pienennettyä omia kuvia. Palvelinohjelmiston pitäisi pienentää ne automaattisesti, ei käyttäjän.tri_Hoto kirjoitti: ↑26.10.2023 11:22 Karvapää aprikoi:
Ei pidä. Pienentäminen niissä kuvamuodoissa, joita foorumi ei osaa automaattisesti pienentää, jaa kuvaajan vastulle.Ok, pitäisikö maksimikokoa suurentaa?
Mä laitan aina kuvat tuolta googlen kuvat- palvelusta ja ei ole ollut ongelmia sen jälkeen kun aloin tuota käyttämään. En tiedä onko asialla merkitystä, joku viisaampi osannee kertoa.?
huonokin reissu voittaa hyvät kotiolot.
Tässä on nyt ongelmana se, että Karvapää lähettää png-tiedoston, joka on liian iso ja jota foorumin softa ei osaa pienentää. Jpg-kuvat foorumi pienentää automaattisesti.
Asiaan ei ole luvassa muutosta.
Asiaan ei ole luvassa muutosta.
--tri_Hoto--
Otan siis sen kuvan iPhonen kuvakirjastosta katsomatta ja tietämättä onko .png tai .jpg. Onhan toi ennenkin toiminut. Joku toinen iPhonen omistaja voisi tehdä testin, jotta toimiiko? Tai itse asiassa tein tän iPadillä.
Joo sama iPhonen puolelta.
Joo sama iPhonen puolelta.
- mikrobitti
Kuvakaappauksista (screenshot) tulee PNG-tiedostoja.
Ok. Tämä selittää asian. Eli ei liian iso mutta väärä muoto. Noi kuvat taitaa mennä mulla automaattisesti Google-kuviin, niin jos ehkä sitä kautta toimisi?
Edit: eihän iosissa saa Google kuvia näkymään. Google driven vain.
Viimeksi muokannut Karvapää, 26.10.2023 20:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ihan hyvä vaan että laitetaan opettelemaan kuvankäsittelyn alkeita. Säästyy kaistaakin 

- mikrobitti
27.11.2023 olisi thaiklupin internet-domain ollut rekisteröitävissä, mutta nyt halukkaiden tulee odottaa vähintään 27.11.2024 saakka.Teijov kirjoitti: ↑27.10.2023 11:40 https://suomenverkkotunnukset.fi/domain/31716/thaiklupi
Meinasi mennä klupi URL yleiseen jakeluun?
Ei ehkä suoranaisesti Foorumin ongelma - mutta mun n 5 vuotta vanhat tietotekniikkalaitteet ei jaksa oikein ladata youtube-esikatseluita noilta musiikkiaiheisilta ketjuilta. Kysyn nyt kuitenkin, että onko siihen esikatseluun mahdollista ladata vähemmän tavaraa, jotta latautuisi omalle laitteelle nopeammin?
Hidas netti ja nuo sivut - ei hyvä yhdistelmä. Toki varmaan jos ei laitteessa ole riittävästi keskusmuistia, niin alkaa tökkimään myös.Karvapää kirjoitti: ↑28.1.2024 1:08 Ei ehkä suoranaisesti Foorumin ongelma - mutta mun n 5 vuotta vanhat tietotekniikkalaitteet ei jaksa oikein ladata youtube-esikatseluita noilta musiikkiaiheisilta ketjuilta. Kysyn nyt kuitenkin, että onko siihen esikatseluun mahdollista ladata vähemmän tavaraa, jotta latautuisi omalle laitteelle nopeammin?
Tee laatua tänään niin on töitä huomennakin!
- mikrobitti
Lisää itsellesi selaimeen ad-blocker ja estä thaiklupi.fi sivustolla html elementti "div#player", niin tällöin YouTube player -upotusta ei ladata eikä näy. Huonona puolena on se, että klupin keskustelijat eivät useinkaan liitä linkkiä youtube-videoon, jolloin player-upotuksen hävittäminen ym. keinolla käytännössä piilottaa sinulta tiedon mistä youtube-videosta on kyse.Karvapää kirjoitti: ↑28.1.2024 1:08 Ei ehkä suoranaisesti Foorumin ongelma - mutta mun n 5 vuotta vanhat tietotekniikkalaitteet ei jaksa oikein ladata youtube-esikatseluita noilta musiikkiaiheisilta ketjuilta. Kysyn nyt kuitenkin, että onko siihen esikatseluun mahdollista ladata vähemmän tavaraa, jotta latautuisi omalle laitteelle nopeammin?
Toinen vaihtoehto on estää esikatselukuvat YouTubesta nimipalvelukikkailulla, mutta sillä on todennäköisesti ikäviä vaikutuksia myös YouTube-sivuston käyttöön. "Kikkailulla" tarkoitan esim. tietokoneen hosts-tiedostoon lisättävää riviä:
Koodi: Valitse kaikki
0.0.0.0 i.ytimg.com
https://teknisiatemppuja.com/mika-on-wi ... muokataan/
Edit: kokelin nimipalvelukikkailua ja sen perusteella esikatselukuvat eivät ole se, joka aiheuttaa hitauden YouTube-upotuksissa vaan aiheuttaja on itse player.
Yleisesti...
Kyllä ~2019 ostetun tietokoneen tulisi pystyä latamaan foorumin sivut ihan ongelmitta, ellei konetta ole jumiutettu kaikenlaisella käynnissä olevalla "ylimääräisellä" softalla. Jos taas netin nopeus on surkea, niin asialle ei sitten ole paljon tehtävissä. Tällöin ad-blocker ja playerin "poisto" ym. tavalla on paras keino.
Kiitos neuvoista.
Mulla taisi mennä muutamalla vuodella yläkanttiin muistelut laitteiden iästä. Enemmänkin vuosilta 2016-2017.
Pc on HP:n ja prosessori:
Intel(R) Core(TM) i5-7500 CPU @ 3.40GHz 3.41 GHz. RAM 8,00 Gt
Levytilaa ihan riittävästi vapaana, eikä ole asennettu oikeastaan mitään turhaa.
AD-blocker on.
Vielä enemmän tökkii 2016 vuoden iPad Prolla.
Netin nopeus ei juurikaan vaikuta tähän. Normaalisti käytän taloyhtiön 20 megan kaistaa, mutta testasin myös yli 100 megan mobiiliyhteydellä.
Playerin "poistohan" tekee musaketjujen seuraamisen lähes mahdottomaksi. Lisäksi itse pidän tosta esikatseluruudusta. Se vaan pitäisi saada sellaiseksi, että se ei lataa koneelle turhia. Ongelmaan voisi auttaa myös, jos saisi valittua montako viestiä yhdelle sivulle latautuu.
Mulla taisi mennä muutamalla vuodella yläkanttiin muistelut laitteiden iästä. Enemmänkin vuosilta 2016-2017.
Pc on HP:n ja prosessori:
Intel(R) Core(TM) i5-7500 CPU @ 3.40GHz 3.41 GHz. RAM 8,00 Gt
Levytilaa ihan riittävästi vapaana, eikä ole asennettu oikeastaan mitään turhaa.
AD-blocker on.
Vielä enemmän tökkii 2016 vuoden iPad Prolla.
Netin nopeus ei juurikaan vaikuta tähän. Normaalisti käytän taloyhtiön 20 megan kaistaa, mutta testasin myös yli 100 megan mobiiliyhteydellä.
Playerin "poistohan" tekee musaketjujen seuraamisen lähes mahdottomaksi. Lisäksi itse pidän tosta esikatseluruudusta. Se vaan pitäisi saada sellaiseksi, että se ei lataa koneelle turhia. Ongelmaan voisi auttaa myös, jos saisi valittua montako viestiä yhdelle sivulle latautuu.