Bangkok - ?? - Chumphon
Bangkok - ?? - Chumphon
Hellou,
Tarkoituksemme olisi mennä junalla tai bussilla bangkokista chumphoniin ja sieltä jatkaa lautalla Taolle. Ajateltiin että tuolla Bangkok - Chumphon välillä voitaisiin pysähdellä muutaman kerran. Ajatuksenamme on nyt ollut pysähtyä Phetchapurissa ja Hua Hinissä. Tiedetään, että Hua Hin on aika turistipaikka, mutta voisi sielläkin pistäytyä. Sen kaveriksi kuitenkin kaipaisimme jotain paikkaa, jossa ei välttämättä olisi yhtä paljon turisteja.
Olisko kenelläkään siis mahtavia kokemuksia hyvistä paikoista reittimme varrella? Myös hotellien nimet ja hienot retkikohteet ovat tervetullutta tietoa!!
Tarkoituksemme olisi mennä junalla tai bussilla bangkokista chumphoniin ja sieltä jatkaa lautalla Taolle. Ajateltiin että tuolla Bangkok - Chumphon välillä voitaisiin pysähdellä muutaman kerran. Ajatuksenamme on nyt ollut pysähtyä Phetchapurissa ja Hua Hinissä. Tiedetään, että Hua Hin on aika turistipaikka, mutta voisi sielläkin pistäytyä. Sen kaveriksi kuitenkin kaipaisimme jotain paikkaa, jossa ei välttämättä olisi yhtä paljon turisteja.
Olisko kenelläkään siis mahtavia kokemuksia hyvistä paikoista reittimme varrella? Myös hotellien nimet ja hienot retkikohteet ovat tervetullutta tietoa!!
Esim.
http://www.thaiklupi.fi/foorumi/viewtop ... t=chumphon
Ja muutenkin haku-napilla löytyy tietoa aika hyvin..
http://www.thaiklupi.fi/foorumi/viewtop ... t=chumphon
Ja muutenkin haku-napilla löytyy tietoa aika hyvin..
Täälläkö ei saa tällaista asiaa kysyä? Aina joku käy vastaamassa tyyliin "hakunappikin on keksitty".
Kiitos Peku linkistäsi, mutta minua ei kuitenkaan kiinnostanut pelkkä Chumphon vaan se, mitä on chumphonin ja Bangkokin välissä. Kuitenkin sain linkistäsi hyödyllistä tietoa Chumphonista
.
Täällä varmaan on ihmisiä, jotka on pitkään reissanneet ja nähneet Thaimaata ja haluaisinkin kuulla heidän omakohtaisia kokemuksia ja mielipiteitään.
Sori mun vaahtous, mutta näyttää joka toisessa viestiketjussa olevan joku joka sanoo, että käytä hakutoimintoa. Tästä aiheesta on täällä taidettu muutenkin puhua; jos ei kiinnosta auttaa, niin älä kirjoita mitään, jos tiedät ja haluat auttaa niin tottakai vastauksia on mahtava saada ja lukea!
Kiitos Peku linkistäsi, mutta minua ei kuitenkaan kiinnostanut pelkkä Chumphon vaan se, mitä on chumphonin ja Bangkokin välissä. Kuitenkin sain linkistäsi hyödyllistä tietoa Chumphonista

Täällä varmaan on ihmisiä, jotka on pitkään reissanneet ja nähneet Thaimaata ja haluaisinkin kuulla heidän omakohtaisia kokemuksia ja mielipiteitään.
Sori mun vaahtous, mutta näyttää joka toisessa viestiketjussa olevan joku joka sanoo, että käytä hakutoimintoa. Tästä aiheesta on täällä taidettu muutenkin puhua; jos ei kiinnosta auttaa, niin älä kirjoita mitään, jos tiedät ja haluat auttaa niin tottakai vastauksia on mahtava saada ja lukea!
- Lasse
- Pohjois-Thaimaan ajajat
- Viesti:
venluska kirjoitti:
- Thung Wua Laen Beach
- Had Bang Bird Beach
- Bang Saphan (kaupunki)
- Kee Ree Wong Beach
- Thap Sakae (kaupunki)
- Hat Vanakorn National Park
- Prachuap Kiri Khan (kaupunki)
- Ao Noi Beach
- Sam Phraya Beach
- Laem Sala Beach
- Khao Sam Roi Yot Marine National Park
- Pran Buri Beach
- Sua Son Beach
- Hua Hin (kaupunki)
- Phra Ratchawang Marukhathaiyawan
- Cha-Am (kaupunki)
- Puk Tian Beach
- Phara Nakhon Khiri
- Phetchaburi (kaupunki)
- Dato Farm
- Floating Market
- Bangkok
Chumphonista ylöspäin löytyy tälläisiä paikkoja ja rantoja.. Nelostien varrella kaikki.vaan se, mitä on chumphonin ja Bangkokin välissä
- Thung Wua Laen Beach
- Had Bang Bird Beach
- Bang Saphan (kaupunki)
- Kee Ree Wong Beach
- Thap Sakae (kaupunki)
- Hat Vanakorn National Park
- Prachuap Kiri Khan (kaupunki)
- Ao Noi Beach
- Sam Phraya Beach
- Laem Sala Beach
- Khao Sam Roi Yot Marine National Park
- Pran Buri Beach
- Sua Son Beach
- Hua Hin (kaupunki)
- Phra Ratchawang Marukhathaiyawan
- Cha-Am (kaupunki)
- Puk Tian Beach
- Phara Nakhon Khiri
- Phetchaburi (kaupunki)
- Dato Farm
- Floating Market
- Bangkok
FACEBOOK RYHMIÄ --> Pohjois-Thaimaan ajajat, Khon Kaenin seudun Suomalaiset.
Sillä hakunapilla haen itsekin tietoa hyvinkin usein. Ei siis tartte välttämättä kysyä asiaa, johon on vastattu jo moneen kertaan...tieto on jo saatavilla. On myös tuo aluejaottelu tuolla etusivulla...se helpottaa.venluska kirjoitti:Täälläkö ei saa tällaista asiaa kysyä? Aina joku käy vastaamassa tyyliin "hakunappikin on keksitty"...

Venluska, suosittelen lämpimästi Prachuab Khiri Khania, mukava pikkukaupunki Hua Hinistä n. 100 km etelään. Lisää paikasta ja majoituksesta täällä:
http://www.thaiklupi.fi/foorumi/viewtopic.php?t=11043
Ei hirveästi näkemistä, mutta mukava paikka ottaa rennosti pari päivää ja syödä halpaa ja hyvää kala- & äyriäisruokaa.
http://www.thaiklupi.fi/foorumi/viewtopic.php?t=11043
Ei hirveästi näkemistä, mutta mukava paikka ottaa rennosti pari päivää ja syödä halpaa ja hyvää kala- & äyriäisruokaa.
Skål, kosmonauter!
Noissa listan kaupungeista olen käynyt mopolla Pranburissa ja Kuiburissa, niissä ei turisteja ole...tosin eipä juuri mitään muutakaan sen erikoisempaa. Teinä pysähtyisin Hua Hinissa, jossa sentään jotain ja aina voi vuokrata esim. polkupyörän, mopon tai auton (+kuskin) joilla voi kierrellä kauempana kaupungista. Itse olin 2,5 vko Chumphonissa, sitten tulin Hua Hiniin...meni pari päivää tottuessa turismiin. 
Tuo Hadthong Hotel vaikuttaa sopivalta tukikohdalta poiketa joskus...tullut katsottua sitä netistä aiemminkin. Hyvät näkymät..

Tuo Hadthong Hotel vaikuttaa sopivalta tukikohdalta poiketa joskus...tullut katsottua sitä netistä aiemminkin. Hyvät näkymät..

Sieltä ainakin helppoa lähteä lähelle tai kauas. Kuvia löytyy mm. täältä: http://www.huahinafterdark.com/photos.htmvenluska kirjoitti:...Hua Hin on kuitenkin ilmeisesti ihan vierailemisen arvoinen paikka?
Jaa että turistit vaivaa???
Mene ihmeessä etelänavalle tammi-joulukuussa!
Saat olla rauhassa! EI varmaan turistit kiusaa!
Mikäs itse sitten olet, jos et ole syntyperäinen thai?
Eli, niin kovaa et pääse, niin kauas et pääse, ettet aina joutuisi olemaan turistien kanssa tekemisissä.
Meissä kaikissa asuu pieni falangi....

Saat olla rauhassa! EI varmaan turistit kiusaa!
Mikäs itse sitten olet, jos et ole syntyperäinen thai?
Eli, niin kovaa et pääse, niin kauas et pääse, ettet aina joutuisi olemaan turistien kanssa tekemisissä.
Meissä kaikissa asuu pieni falangi....